خانه دانشگاه آزاد زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد

زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون دکترا آزاد 98
زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد 98
هر سال پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد داوطلبان متقاضی تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد که در کنکور دکتری شرکت کرده اند با مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس می گیرند تا از زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد مطلع شوند. از آن جا که امسال خبری مبنی بر عدم برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 97 منتشر شده، پس از اتمام بازه زمانی انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد داوطلبان با نگرانی با مشاوران مرکز تماس می گیرند تا از صحت و یا عدم صحت این خبر مطلع گردند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مطلب را به زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد اختصاص دهیم تا به این ترتیب به سوال داوطلبان در رابطه با ثبت نام یا عدم ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 97 پاسخ دهیم.

لیست رشته های دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر خواهد شد.

زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد 97

همانطور که گفته شد قبل از انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و سراسری خبری مبنی بر عدم تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری در سال 97 منتشر شد به طوری که این خبر در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری نیز ذکر شده بود با این حال احتمال لغو این مصوبه وجود دارد. چنانچه امسال نیز همانند سال های گذشته دانشگاه آزاد برای مقطع دکتری اقدام به تکمیل ظرفیت نماید زمان آن اواخر مهر یا اوایل آبان ماه خواهد بود. پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال تلگرام دکتری پیگیر تکمیل ظرفیت یا عدم تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد باشید.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 97 

تمامی داوطلبانی که در آزمون دکتری 97 ثبت نام و شرکت کرده اند و برای آن ها کارنامه اولیه صادر شده و مجاز به انتخاب رشته شده اند اعم از داوطلبانی که در انتخاب رشته شرکت کرده و پذیرفته نشده اند، داوطلبانی که در انتخاب رشته شرکت کرده و پذیرفته شده اند ولی از رشته محل قبولی خود رضایت چندانی ندارند و تمایل دارند مجددا شانس خود را جهت پذیرش در رشته محلی بهتر امتحان کنند و حتی داوطلبانی که در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 شرکت نکرده اند نیز می توانند، در تکمیل ظرفیت دکتری شرکت نمایند.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 97

توجه داشته باشید که در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بایستی رشته هایی را انتخاب کنید که از رشته ای که در مرحله اول پذیرفته شده اید بیشتر به آن علاقه داشته باشید. مراحل انجام انتخاب رشته نیز به این صورت است که می بایست ابتدا وارد سایت دانشگاه آزاد شده و وارد قسمت خرید کارت اعتباری انتخاب رشته شوید و بر روی لینک کارت اعتباری انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری کلیک نمایید و با وارد کردن اطلاعات شخصی خواسته شده کارت را خریداری کنید، سپس به سیستم ثبت نام الکترونیکی دانشگاه آزاد رفته و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده مانند شماره شناسنامه – کد دسترسی انتخاب رشته – شناسه و رمز ثبت نام وارد صفحه ی ثبت نام شده و انتخاب رشته خود را انجام دهید. قبل از انجام انتخاب رشته ابتدا دفترچه ی انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را مطالعه و سپس اقدام به انتخاب رشته نمایید. جهت اطلاع از شهریه دکتری و شهریه دکتری دانشگاه آزاد کلیک کنید و یا با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

در صورت انجام تکمیل ظرفیت دکتری آزاد در سال 97، چنانچه داوطلبی در مرحله اول در یک رشته محل پذیرفته شود و سپس در تکمیل ظرفیت نیز شرکت و در یک رشته محل دیگر پذیرفته شود قبولی اولیه وی لغو می شود و می بایست در رشته محلی که در تکمیل ظرفیت پذیرفته شده ثبت نام نماید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. روشنا

    سلام من با دیپلم انسانی و معدل کتبی ۱۱/۲۹در دانشگاه آزاد بدون کنکور شهر قدس در رشته حسابداری کاردانی پیوسته ثبت نام کرده ام به نظر شما شانس قبولی دارم؟

    • ایران مشاوره

      باسلام
      پذیرش شما در دانشگاه آزاد، به غیر از معدل کتبی ای که شما کسب کرده اید، بستگی به ظرفیت دانشگاه آزاد هم دارد.

  2. ....

    سلام من اطلاعات شخصی رو اشتباه وارد کردم امکان ویرایش هست یا اگه نیست ممکنه با همین اطلاعات شخصی اشتباه رشته و دانشگاه رو انتخاب کنم بعد برای ثبت نام در سایت دانشگاه همین اطلاعات غلط میاد یا میشه اونجا ویرایش کرد یا دوباره وارد کرد؟ ازاد بدون ازمون کارشناسی تمام وقت

    • ایران مشاوره

      با سلام
      دانشگاه آزاد در حال حاضر امکان اضافه کردن گروه آزمایشی جدید و تغییر گروه آزمایشی را فراهم کرده است ، برای ویرایش اطلاعات شخصی لینک ویرایش ارائه نشده است ، شما میتوانید در صورت ویرایش نشدن؛ اطلاعات جدید خود را بعد از قبولی به دانشگاه ارائه دهید..

دریافت مشاوره