شرایط آزمون MCAT

زمان و شرایط شرکت در آزمون MCAT

شرایط ثبت نام آزمون MCAT سال 98
شرایط آزمون MCAT سال 98
برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با آزمون MCAT تصمیم گرفته ایم که در این مقاله به معرفی کامل این آزمون بپردازیم.آزمون MCAT ،امتحان کامپیوتری استاندارد برای ورود به دانشکده پزشکی درآمریکا و کانادا است.امروزه رویای تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای متقاضیان رشته های علوم پزشکی گسترش یافته است . کشور های آمریکا و کانادا دو کشوری هستند که در زمینه علوم پزشکی دارای دانشگاه های معتبر با رنک جهانی بالا می باشند . هر داوطلب برای تحصیل در رشته های پزشکی در این دو کشور، نیازی به ارائه مدرک آزمون MCAT می باشد.در واقع این آزمون برای سنجش حل مسئله، تفکر انتقادی، آنالیز نوشتاری، و مهارت نوشتاری در ضمن علوم پزشکی است.آزمون امکت در مجموع از چهار قسمت علوم طبیعی، درک مفاهیم، انشاء، علوم زیستی تشکیل شده است.در رابطه با محتوای آزمون MCAT لازم است بدانید که علوم طبیعی: شامل 59 سوال تستی است که برای سنجش قدرت حل مسائل در زمینه های فیزیک و شیمی معدنی می باشد.علوم زیستی : شامل 59 سوال تستی است که توانایی متقاضی در زمینه های زیست شناسی و شیمی آلی را ارزیابی می کند.درک مفاهیم : شامل 59 سوال تستی است و توانایی درک و فهم داوطلب از ارزیابی اطلاعات خاص را بررسی می کنند.انشاء : این قسمت تشریحی است و باید در دو قسمت نوشته شود و مرتبط با نگارش دو متن مربوط به حوزه علوم پزشکی است.

آزمون (MCAT) توسط چه سازمانی برگزار می شود؟

یکی از سوالاتی که برای داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون امکت مطرح می شود این است که آزمون (MCAT) توسط چه سازمانی برگزار می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که آزمون MCAT توسط سازمان AAMC (انجمن کالج های پزشکی آمریکا) برگزار می شود. توجه داشته باشید که تقریبا تمامی مدارس پزشکی کانادا و آمریکا برای پذیرش نیاز به ارائه نمرات آزمون MCAT دارند. معمولا دانشجویان در سال سوم تحصیلات پیش پزشکی خود در کانادا در آزمون سراسری پزشکی (امکت) شرکت کرده و موفقیت در این آزمون در مدارسی که MCAT‌ جزو پیش نیاز های پذیرش است، الزامی می باشد.مراکز آزمون MCAT، هر دو در داخل و خارج از محوطه دانشگاه، در سراسر ایالات متحده و کانادا وجود دارد. مراکز بسیاری برای برگزاری آزمون MCAT در مکان های بین المللی از جمله (کانادا – چین- هنگ کنگ –  قبرس –  فرانسه – آلمان – گوآم – استرالیا – اسرائیل – ژاپن –  قزاقستان – لبنان – مالزی – پورتوریکو – قطر – سنگاپور – آفریقای جنوبی – تایوان –  تایلند – انگلستان  – جزایر ویرجین –  ایالات متحده) وجود دارد.برای دریافت اطلاعات بیشتر در کانال تلگرام ایران مشاوره عضو شوید.

زمان و نحوه ثبت نام در آزمون MCAT

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که آزمون MCAT تقریبا 25 مرتبه در سال برگزار می شود و زمان ثبت نام در این آزمون در طول سال متفاوت است.بنابراین چنانچه قصد ثبت نام در این آزمون را دارید می بایست به سایت  AAMC مراجعه کنید و در صفحه اصلی جدول آزمون MCAT  را مشاهده نمایید.سپس در سایت ثبت نام  کنید و پس از ثبت نام در سایت اقدام به ثبت نام در آزمون MCAT  نمایید. در رابطه با هزینه این آزمون نیز لازم است بگوییم که مبلغ ثبت نام حدود 310 دلار می باشد.نکته دیگری که لازم است بدانید این است که بهتر است یک سال قبل از ثبت نام در دانشکده پزشکی در آزمون MCAT شرکت کنید.ضمن اینکه داوطلبان این امکان را دارند تا سه بار در یک سال و حداکثر چهار بار در یک دوره دو ساله متوالی و تا هفت بار در طول عمر در آزمون MCAT شرکت کنند.برای اطلاع از شرایط ثبت نام در دیگر آزمون های زبان های خارجی از جمله شرایط آزمون تولیمو ، شرایط آزمون MSRT ، شرایط آزمون آیلتس و شرایط آزمون EPT بر روی لینک کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید.

نحوه نمره دهی و زمان اعلام نتایج آزمون MCAT

از دیگر مواردی که متقاضیان خواهان آگاهی از آن هستند نحوه نمره دهی و زمان اعلام نتایج آزمون MCAT می باشد که در این خصوص به اطلاعتان می رسانیم که در هر قسمت این آزمون میانگین نمره ای بین 118 تا 132 استفاده می شود که میانه آن 125 است . علاوه بر یک نمره جدا برای هر قسمت، یک نمره کلی هم داوطلبان کسب می نمایند. میانه نمرات کسب شده 500 است که بین 472 تا 528 قرار می گیرد. یعنی حداکثر نمره هر فرد 528 است که هر داوطلب با گرفتن نمره 500 قبول می شود.تقریبا 30 تا 35 روز پس از زمان برگزاری آزمون نوبت به زمان اعلام نتایج آزمون MCAT می رسد. بنابراین پس از اعلام نتایج داوطلبان می بایست به سایت AAMC مراجعه کنند و پس از وارد شدن به پروفایل شخصی ، کارنامه خود را مشاهده کنند.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره