خانه آزمون زبان های خارجی شرایط آزمون MSRT سال 1400

شرایط آزمون MSRT سال 1400

شرایط نام نویسی آزمون MSRT سال 1400
شرایط ثبت نام آزمون MSRT سال 1400

امروزه داشتن یک مدرک زبان انگلیسی معتبر برای هر فرد از جمله ضروری ترین اقدامات در راستای ساختن یک رزومه موفق می باشد. به عنوان مثال شما برای این که در مقاطع تحصیلات تکمیلی به ادامه تحصیل بپردازید، موظف به ارائه مدرک زبان ملی یا بین المللی هستید. یکی از آزمون های سنجش مهارت استفاده از زبان که در رده و سطح علمی مناسبی قرار داشته و مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران است، آزمون MSRT می باشد.

این آزمون که مخفف (Ministry of Science, Research & Technology) است، از نظر سطح سختی سوالات مشابه آزمون تافل بوده و بنابراین دارای منابع مشترکی با آن می باشد. شرکت در این آزمون محدودیت ندارد و اعتبار مدرک آن 2 سال است. چه کسانی می توانند مدرک آزمون msrt را دریافت نمایند؟

برای ثبت نام در آزمون MSRT محدودیتی وجود ندارد و داوطلبان در صورت عدم قبولی در یک آزمون می توانند در آزمون های بعدی شرکت نمایند.

شرایط شرکت در آزمون MSRT سال 1400

همان طور که گفته شد، آزمون MSRT را از جهت سطح دشواری و همچنین استاندارد بودن سوالات به آزمون تافل تشبیه کرده اند. اما باید توجه کنید که مدرک آزمون MSRT تنها در داخل کشور و به منظور ارائه در دانشگاه ها و موسسات تحت نظارت وزرات علوم دارای اعتبار می باشد. بنابراین افرادی که موفق به دریافت مدرک زبان های معتبر بین المللی از قبیل IELTS یا TOEFL نشده اند، می توانند با اخذ نمره و مدرک این آزمون امتیاز مناسبی را در رزومه و سوابق علمی خود ثبت نمایند. با توجه به این موضوع که داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری و همچنین ورود به این مقطع می بایست مدرک زبان نیز داشته باشند، بخش کثیری از شرکت کنندگان این آزمون را داوطلبان و دانشجویان دوره دکتری تشکیل می دهند.

به طور کلی پیش از اقدام برای ثبت نام آزمون ام اس آرتی 1400 می بایست به یک سری از شرایط و نکات توجه داشته باشید که در ادامه به تعدادی از مهم ترین آن ها اشاره شده است.

  • ساختن پروفایل و ارسال پیام فقط در روزها و ساعات اداری امکان پذیر می باشد، در غیر این صورت و در روزهای تعطیل سامانه اجازه این کار را به داوطلبان نخواهد داد.
  • در صورتی که ظرفیت شهر انتخابی شما جهت برگزاری آزمون تکمیل شده باشد، به این دلیل که برگزاری این آزمون نیازمند شرایط خاصی مانند سیستم صوتی و … است، امکان افزایش ظرفیت به هیچ وجه وجود ندارد.
  • امکان جابه جایی آزمون فقط با آزمون های همان سال ممکن است و امکان جابه جایی آزمون های یک سال با سال بعد وجود ندارد.
  • تایید مدارک پس از ساخته شدن پروفایل توسط مدیر سامانه انجام می گیرد و در صورتی که اطلاعات شما ناقص باشد، نقص آن توسط مسئول مربوطه در قسمت ارسال و دریافت پیام برای شما ارسال می شود.
  • ثبت نام در هر آزمون، تنها در صورت وجود ظرفیت خالی برای داوطلب امکان پذیر می باشد.
  • در انتخاب تاریخ و حوزه برگزاری آزمون دقت لازم را داشته باشید زیرا انصراف از آزمون و یا تغییر زمان و حوزه برگزاری آن امکان پذیر نمی باشد.
  • هر یک از حوزه های امتحانی دارای ظرفیت مشخصی هستند که به دلیل تقاضای زیاد ثبت نام در آزمون MSRT، معمولا پیش از پایان تاریخ ثبت نام ظرفیت ها تکمیل می شوند. در صورتی که ظرفیت آزمون مورد نظر شما تکمیل شده باشد امکان افزایش ظرفیت آن به هیچ وجه وجود ندارد، بنابراین توصیه می شود که ثبت نام خود را در روزهای نخستین انجام دهید.
  • برای نام نویسی در آزمون MSRT، محدودیتی وجود ندارد و داوطلبان در صورت عدم قبولی در یک آزمون می توانند در آزمون های بعدی شرکت نمایند.
  • با توجه به این که وضعیت برگزاری تمامی آزمون ها از جمله MSRT تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است، چنانچه آزمون در استان های مجری لغو گردد، برای برگزاری آن تاریخ دیگری در نظر گرفته شده و اطلاع رسانی خواهد شد.
پرداخت هزینه نام نویسی و انجام ثبت نام آزمون MSRT به صورت اینترنتی و از طریق سامانه سجاد به نشانی portal.saorg.ir انجام می گیرد. شما می توانید با مراجعه به سایت نام برده از تقویم زمانی و جزئیات برگزاری این آزمون مطلع شده و در زمان مقرر نام نویسی خود را به انجام برسانید. علاوه بر آزمون های زبانی که وزارت علوم برگزار می کند، متقاضیانی که قصد ورود به مقطع دکتری رشته های علوم پزشکی را دارند، می توانند با شرکت در  آزمون mhle مدرک آن را که دارای اعتباری معادل مدرک آزمون تافل می باشد اخذ نمایید.

 

سوالات متداول

1- چند نوبت در سال امکان شرکت در آزمون های MSRT وجود دارد؟

داوطلبان در صورت عدم قبولی در یک آزمون می توانند نسبت به شرکت در آزمون های بعدی اقدام نمایند.

2- آیا امکان انصراف از آزمون msrt در سال 1400 وجود دارد؟

خیر؛ داوطلب پس از ثبت نام در این آزمون امکان انصراف ندارد.

3- آیا می توانم تاریخ آزمون msrt در سال 1400 خود را تغییر بدهم؟

بله؛ امکان تغییر آزمون تنها با آزمون های همان سال وجود دارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره