خانه آزمون زبان های خارجی ثبت نام آزمون MSRT سال 1400

ثبت نام آزمون MSRT سال 1400

زمان و نحوه ثبت نام آزمون MSRT سال 1400
ثبت نام آزمون MSRT سال 1400

 MSRT عنوان یکی از آزمون های تعیین کننده سطح زبان انگلیسی می باشد که بیشتر متقاضیان آن دانشجویان مقطع دکتری هستند. مدرک این آزمون تنها در دانشگاه های داخل ایران معتبر می باشد و در خارج از کشور فاقد هرگونه اعتبار است. این آزمون 10 بار در سال و توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود و ثبت نام در آن نیز از طریق سامانه مخصوص نام نویسی این آزمون که تحت نظر سازمان امور دانشجویان می باشد، انجام می گیرد.

لازم به ذکر است نام این آزمون ابتدا MCHE بود که توسط وزارت فرهنگ و آموزش عالی برگزار می شد اما پس از این که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طراحی و اجرای این آزمون را برعهده گرفت، نام آزمون از MCHE به آزمون MSRT تغییر یافت. MSRT مخفف Ministry Of Science, Research And Technology و به معنای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد.

داوطلبان جهت تکمیل مراحل نام نویسی خود می بایست هزینه ثبت نام در آزمون MSRT را به صورت اینترنتی از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب خود پرداخت نمایند.

آزمون MSRT چیست ؟

از جمله آزمون هایی که برای تعیین سطح زبان انگلیسی افراد برگزار می شود، می توان به آزمون MSRT اشاره کرد. لازم به ذکر است که این آزمون مشابه آزمون تولیمو بوده و از آزمون های معتبر در تعیین سطح دانش زبان انگلیسی افراد در داخل کشور می باشد. تمامی منابع امتحانی آزمون MSRT نیز همان منابع آزمون تافل می باشد و داوطلبان باید همان منابع را برای این آزمون مطالعه کنند.

آزمون MSRT سالانه 10 مرتبه توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود. باتوجه به این موضوع که متقاضیان ورود به دوره دکتری می بایست مدرک زبان نیز داشته باشند، بخش کثیری از شرکت کنندگان این آزمون را داوطلبان و دانشجویان دوره دکتری تشکیل می دهند. لازم به ذکر است که مدرک آزمون MSRT صرفا در داخل کشور معتبر می باشد و برای ادامه تحصیل در خارج از کشور فاقد اعتبار است.

ساختار آزمون MSRT

دفترچه سوالات این آزمون یک مرتبه توزیع می شود و شامل 100 سوال در بخش های مختلف مطابق موارد زیر می باشد.

  • سوالات شنیداری: این بخش دارای 30 پرسش می باشد که پس از اتمام آن ها، داوطلبان حدود 30 تا 35 دقیقه برای پاسخ گویی به سوالات این قسمت فرصت خواهند داشت.
  • پرسش های گرامر: از این قسمت نیز 30 سوال طرح می شود و مهلت جواب دهی به آن ها 20 دقیقه می باشد.
  • درک مطلب: در بخش درک مطلب داوطلبان برای پاسخ گویی به 40 سوال، 55 دقیقه فرصت خواهند داشت.

نمرات آزمون MSRT

  • همان طور که گفته شد، این آزمون 100 سوال دارد و نمره آن نیز از 100 محاسبه می شود.
  • حداقل نمره قبولی در این آزمون 45 می باشد که با توجه به دانشگاه مورد پذیرش می تواند افزایش یابد.
  • داوطلبانی که دارای نمره بالاتر از 75 می باشند، تا یک سال نمی توانند مجددا در این آزمون شرکت نمایند؛ زیرا آخرین حدنصاب نمره داوطلب برای مراکز دانشگاهی و آموزشی نمره 70 می باشد.
  • این آزمون نمره منفی ندارد.
  • اگر به یک پرسش بیش از یک پاسخ داده شود، نمره ای برای آن در نظر گرفته نمی شود.

زمان ثبت نام آزمون MSRT سال 1400

علاقه مندان شرکت در آزمون که واجد شرایط آزمون MSRT هستند، بایستی در زمان مقرر و با توجه به دوره مد نظر خود نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. لازم به ذکر است که زمان نام نویسی آزمون MSRT از ساعت 13 تاریخ 18 خرداد ماه تا ساعت 18 تاریخ 24 خرداد ماه 1400 تعیین شده است.
در حال حاضر مهلت تمدید ثبت نام این دوره از آزمون برای سال 1400 مشخص نمی باشد اما به محض اعلام، اطلاعات مورد نیاز از طریق این مقاله و همچنین کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره در اختیار شما داوطلبان گرامی قرار داده خواهد شد.

دقت داشته باشید با توجه به این که هر یک از حوزه های برگزاری آزمون دارای ظرفیت های مشخصی می باشند، این امکان وجود دارد که پیش از پایان مهلت ثبت نام، ظرفیت برخی از این حوزه ها تکمیل شود و فرآیند نام نویسی متوقف گردد. بنابراین توصیه می کنیم در روزهای آغازین ثبت نام، نسبت به درج اطلاعات خود اقدام کنید.

نحوه ثبت نام آزمون MSRT سال 1400

شیوه نام نویسی آزمون MSRT سال 1400
نحوه ثبت نام آزمون MSRT سال 1400

داوطلبان برای انجام ثبت نام خود در آزمون MSRT می بایست مراحل زیر را انجام دهند:

  • مراجعه به سامانه آزمون زبان MSRT به نشانی portal.saorg.ir و انتخاب گزینه “ثبت نام” از سایت نام نویسی (در صورتی که قبلا نسبت به ثبت نام در این سایت اقدام کرده اید، می بایست از طریق قسمت ورود به سایت و با وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور وارد صفحه شخصی خود شوید.)

مرحله اول ثبت نام msrt

  • با ورود به این صفحه، نکات مهمی که مطرح شده است را مطالعه نموده و سپس مطابق تصویر زیر بر روی عبارت “با قوانین گفته شده موافق هستم” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام msrt

  • با انتخاب گزینه “ثبت نام”، وارد صفحه نام نویسی در سامانه می شوید. در این بخش بایستی اطلاعات و مشخصات فردی مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره شناسنامه و… را در کادرهای مربوطه وارد نمایید. در ضمن در این قسمت می بایست رمز عبوری را برای خود انتخاب کنید تا برای ورود به پروفایل شخصی خود در مراحل بعدی از آن استفاده کنید.

مرحله سوم ثبت نام msrt

  • بعد از درج نمودن اطلاعات خواسته شده در قسمت فوق، باید منتظر دریافت کد فعال سازی بمانید. این کد را می توانید از طریق تماس یا پیامک بر روی تلفن همراه خود (شماره ای که در قسمت بالا اعلام نموده اید) دریافت نمایید. برای این کار یکی از گزینه های “تماس” یا “پیامک” را انتخاب کنید.

مرحله چهارم ثبت نام msrt

  • پس از ثبت نمودن کد مربوطه از طریق تصویر امنیتی، روی گزینه “ارسال” کلیک نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام msrt

  • با ورود به صفحه جدید اطلاعات خواسته شده را در جایگاه های مشخص وارد کنید.

مرحله ششم ثبت نام msrt

  • در قسمت پایین صفحه می بایست مدارک خواسته شده را بارگذاری کرده و بر روی گزینه “بعدی” کلیک نمایید.

مرحله هفتم ثبت نام msrt

با ورود به صفحه جدید، اطلاعات مقاطع تحصیلی خود را وارد نموده و مجددا گزینه “بعدی” را بفشارید. در نهایت سامانه یک نام کاربری (همان کد ملی شما) و رمز عبور (تعیین شده توسط خود شما) را به آدرس پست الکترونیکی که اعلام نموده اید، ارسال می کند که توسط آن می توانید به پروفایل خود مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهید.

بعد از ثبت اطلاعات باید به صفحه اصلی سایت مراجعه نموده و این بار گزینه “ورود” را از سمت راست سایت انتخاب کنید. در این قسمت برای وارد شدن به پروفایل شخصی خود نیاز به شناسه کاربری و رمز عبور دارید. شناسه کاربری، کد ملی شما و رمز عبور همان رمزی است که در تکمیل اطلاعات اولیه آن را انتخاب و وارد کرده اید.

پس از وارد شدن به صفحه شخصی خود جهت انجام ثبت نام، ابتدا می بایست آزمون مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از گزینش آزمون، حوزه برگزاری را نیز مشخص کرده و به پرداخت هزینه آزمون بپردازید چرا که شما طی ساعات مشخصی زمان واریز وجه مورد نظر را خواهید داشت.

با کلیک روی آیکون پرداخت که بعد از رزرو آزمون نمایش داده می شود، باید شماره 16 رقمی کارت، رمز دوم، کد cvv2 و تاریخ اعتبار کارت را در کادرهای مشخص وارد نمایید. در این مرحله هزینه آزمون از حساب شما کسر می شود، در حالی که هنوز ثبت نام نشده اید. با کلیک بر روی تایید پرداخت درخواست شما به بانک ملی ارسال می شود، در صورتی که پرداخت موفقیت آمیز بوده باشد، پیام “ثبت نام شما با موفقیت انجام شد” را ملاحظه خواهید کرد.

همچنین ضمن موفقیت آمیز بودن پرداخت، یک “کد رهگیری” در اختیار شما قرار داده می شود که لازم است آن را تا پایان مراحل آزمون نزد خود نگه دارید. در صورتی که عملیات پرداخت با موفقیت انجام نشود، در صورت کسر وجه از حساب مبلغ مورد نظر تا 72 ساعت پس از پرداخت به حساب شما باز می گردد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون MSRT سال 1400

داوطلبان برای تکمیل ثبت نام خود باید اسکن مدارک زیر را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند. فرمت تصاویر باید به صورت jpg و اندازه آن زیر 500 کیلو بایت باشد. در صورتی که تصاویر هر یک از مدارک خواسته شده ارسال نگردد، پروفایل شما تایید نخواهد شد. توجه داشته باشید که تصاویر حتما باید اسکن شده باشند و عکس برداری با تلفن همراه قابل قبول نمی باشد. مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به شرح زیر است:

  • عکس داوطلب که می بایست جدید، تمام رخ و با زمینه روشن باشد.
  • آخرین مدرک تحصیلی و یا کارت دانشجویی داوطلبانی که در حال تحصیل می باشند.
  • کارت ملی
  • صفحه اول شناسنامه

نکاتی در مورد ثبت نام آزمون MSRT سال 1400

در ادامه این مقاله می توانید یک سری از نکات لازم در خصوص برگزاری آزمون و انصراف از شرکت در آن را مشاهده نمایید.

محل برگزاری آزمون MSRT

  • ساختن پروفایل و ارسال پیام فقط در روزها و ساعات اداری امکان پذیر می باشد، در غیر اینصورت و در روزهای تعطیل سامانه اجازه ساخت پروفایل را به داوطلبان نخواهد داد.
  • در صورتی که ظرفیت شهر انتخابی شما جهت برگزاری آزمون تکمیل شده باشد، به این دلیل که برگزاری این آزمون نیازمند شرایط خاصی مانند سیستم صوتی و … است، امکان افزایش ظرفیت به هیچ وجه وجود ندارد. 
  • زمان برگزاری آزمون برای هر دوره با هم متفاوت می باشد و بهتر است سعی داشته باشید تقریبا نیم ساعت قبل از شروع آزمون، در مکان مقرر حضور داشته باشید.

انصراف از آزمون MSRT

  • انصراف از آزمون به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد.
  • امکان جابه جایی آزمون فقط با آزمون های همان سال ممکن است و امکان جابه جایی آزمون های یک سال با سال بعد وجود ندارد.

سایر نکات

  • تایید مدارک پس از ساخته شدن پروفایلتان توسط مدیر سامانه انجام می گیرد و در صورتی که اطلاعات شما ناقص باشد، مورد تایید مدیر سامانه قرار نمی گیرد و نقص آن توسط مسئول مربوطه در قسمت ارسال و دریافت پیام برای شما ارسال می شود.
  • در صورت تایید نشدن پروفایل خود، به قسمت ارسال و دریافت پیام مراجعه نمایید و پس از رفع نواقص مجددا روی گزینه ارسال مدارک کلیک کنید.
  • در انتخاب تاریخ و حوزه برگزاری آزمون دقت لازم را داشته باشید زیرا انصراف از آزمون و یا تغییر زمان و حوزه برگزاری آزمون امکان پذیر نمی باشد.
  • ثبت نام در هر آزمون، تنها در صورت وجود ظرفیت خالی برای داوطلب امکان پذیر می باشد.
  • هر یک از حوزه های امتحانی دارای ظرفیت مشخصی می باشند که به دلیل تقاضای زیاد ثبت نام در آزمون MSRT، معمولا پیش از پایان تاریخ نام نویسی، ظرفیت ها تکمیل می شوند. در صورتی که ظرفیت آزمون مورد نظر شما تکمیل شده باشد، امکان افزایش ظرفیت آن به هیچ وجه وجود ندارد. بنابراین توصیه می شود که ثبت نام خود را در روزهای نخست این فرآیند انجام دهید.
  • برای ثبت نام در آزمون MSRT، محدودیتی وجود ندارد و افراد در صورت عدم قبولی در یک آزمون می توانند در آزمون های بعدی شرکت نمایند.
  • معمولا نتایج آزمون یک هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود و کارنامه آن در قسمت دریافت کارنامه در پروفایل شخصی داوطلبان قابل مشاهده خواهد بود.

پیش از ثبت نام در هر آزمونی بهتر است تا از شرایط و قوانینی که جهت شرکت در آن آزمون وجود دارد اطلاعاتی کسب کنید، از این رو جهت آگاهی از شرایط آزمون MSRT نیز می توانید روی لینک آن کلیک نمایید. همان طور که می دانید منابع آزمون MSRT همان منابع آزمون تافل می باشد، در نتیجه برای اطلاع از هر آن چه که در مورد آزمون تافل نیاز دارید نیز می توانید بر روی شرایط آزمون تافل (TOEFL) کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- داوطلبان آزمون زبان MSRT سال 1400 در چه تاریخی می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند؟

ثبت نام در این آزمون در بازه زمانی 18 الی 24 خرداد ماه 1400 به انجام می رسد.

2- پرداخت هزینه ثبت نام و تکمیل مراحل نام نویسی آزمون MSRT سال 1400 از چه طریقی صورت می گیرد؟

داوطلبان موظف اند با مراجعه به سامانه portal.saorg.ir، به پرداخت هزینه نام نویسی و انجام ثبت نام خود بپردازند.

3- نمره آزمون زبان MSRT سال 1400 به چه صورت محاسبه می گردد؟

این آزمون 100 سوال دارد و نمره آن نیز از 100 محاسبه می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. الهه

    سلام من متاسفانه نتونستم تو ازمون ۱۸ مرداد ثبت نام کنم میخواستم بدونم دوره بعدی کی برگزار می شه و تاریخ ثبت نامش کی هست؟

دریافت مشاوره