خانه آزمون زبان های خارجی منابع آزمون EPT سال ۱۴۰۲

منابع آزمون EPT سال ۱۴۰۲

معرفی منابع آزمون EPT
منابع آزمون EPT سال ۱۴۰۲

آزمون EPT مخفف English Proficiency Test است که توسط دانشگاه آزاد به صورت ماهیانه برای دانشجویان مقطع دکتری و هیات علمی برگزار می شود. این آزمون دارای 100 سوال است که نمره منفی نداشته و حدنصاب امتیاز قبولی آن نیز 500 می باشد. متقاضیان شرایط آزمون ای پی تی می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون EPT نسبت به نام نویسی خود در زمان مقرر اقدام نمایند. همچنین علاقه مندان شرکت در آزمون ept جهت دست یابی به نمره قبولی می بایست منابع آن را مورد مطالعه قرار دهند که در ادامه مقاله منابع آزمون EPT را به شما معرفی کرده ایم.

مدت اعتبار مدرک آزمون EPT دانشگاه آزاد 2 سال می باشد.

منابع آزمون EPT در سال 1402

از آن جایی که داشتن مدرک زبان انگلیسی برای تمامی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد مهم است، کسانی که قادر به کسب مدرک بین المللی آن نمی باشند، می توانند در آزمون داخلی که توسط این دانشگاه آزاد تحت عنوان EPT برگزار می شود شرکت نموده و نمره قبولی آن را کسب کنند. همان طور که ذکر شد، آزمون EPT در سال ۱۴۰۲ شامل 100 سوال می باشد که در ادامه مقاله بودجه بندی سوالات آن برای شما ذکر شده است.

  • واژگان: 25 سؤال تستی
  • دستور زبان: 40 سؤال تستی
  • خواندن و درک متون: 20 سؤال تستی
  • درک مطلب متن با کلمات حذف شده (کلوز تست): 15 سؤال تستی

داوطلبان برای کسب حدنصاب نمره قبولی در آزمون EPT 1402، بایستی با آمادگی لازم سر جلسه حضور پیدا کنند که این امر ملزم به شناخت دقیق مواد امتحانی و منابع مفید آن می باشد. جهت آشنایی شما متقاضیان با منابع آزمون EPT تعدادی از آن ها را در ادامه مقاله معرفی کرده ایم.

کتاب Longman Preparation Course for the TOEFL

کتاب لانگمن دارای درسنامه‌ ها و تمرینات استاندارد و طبقه بندی شده ای است که هر یک بخشی از مهارت‌ های زبان از جمله شنیداری، گرامر، درک مطلب و نگارش را آموزش می دهند به طوری که با مطالعه آن علاوه بر تقویت مهارت تست‌ زنی، به صورت تشریحی نیز با هر یک از مباحث آشنا می شوید. مطالعه این کتاب برای موفقیت در انواع آزمون های زبان انگلیسی اعم از آزمون EPT مفید می باشد.

کتاب Barron’s Essential Words for TOEFL

کتاب واژگان ضروری تافل شامل 500 کلمه پر کاربرد و مورد نیاز آزمون تافل است که به صورت درس به درس آن ها را آموزش می دهد. این کتاب دارای 30 درس می باشد که در هر یک از آن ها، 16 الی 17 واژه جدید را به شما معرفی می کند و در پایان هر درس متن هایی جهت آشنایی متقاضیان با واژه های بیشتر ارائه می نماید. از دیگر مزیت های کتاب واژگان تافل می توان به طراحی تست های متنوعی اشاره کرد که برای ارزیابی داوطلبان در نظر گرفته شده است. همچنین توصیه می شود آخرین ویرایش این کتاب را تهیه کنید چرا که نسخه های متعددی از آن در بازار وجود دارد.

کتاب 1100 واژه زبان انگلیسی

این کتاب دارای برنامه‌ ای 46 هفته‌ ای است که اگر بر اساس آن پیش بروید، دایره لغات خود را در مدت زمان کمی تقویت نموده اید. روش یادگیری لغات با استفاده از کتاب 1100 واژه به این صورت است که کلمات را با توجه به نحوه استفاده آن‌ ها در جمله یا بخشی از پاراگراف به مخاطب آموزش می دهد که این امر به شما کمک می کند تا واژگان را در ساختار جمله به حافظه بسپارید. پیشنهاد می شود که کتاب 1100 واژه را بعد از مطالعه کتاب واژگان ضروری تافل شروع کنید، زیرا تعداد لغات آن از نظر درجه سختی نسبت به کتاب واژگان تافل بیشتر است.

کتاب 504 واژه زبان انگلیسی

در این کتاب، 504 کلمه پر تکرار زبان انگلیسی در قالب 42 درس جمع آوری شده است که در هر درس ۱۲ لغت جدید معرفی می شود. در کنار یادگیری واژگان، مثال های متفاوت و تمرین های مرتبط قرار دارد که با تسلط بر آن ها می توانید مهارت مکالمه و دایره لغات خود را به میزان زیادی افزایش دهید.

کتاب The Official Guide to the TOEFL Test

کتاب راهنمای تافل یکی از منابع مهم و اصلی آزمون تافل است و به دلیل جامع و کامل بودن آن، به عنوان منبعی بسیار معتبر برای آزمون‌ های بین‌ المللی زبان انگلیسی، از جمله آزمون EPT مفید می باشد. این کتاب دارای نمونه سوالات تستی تافل است و پیشنهاد می شود بعد از اتمام منابعی که در بالا ذکر شد، آن را مورد مطالعه قرار دهید.

بخش مهمی از سوالات آزمون EPT در سال ۱۴۰۲ به واژگان اختصاص خواهد داشت که بایستی دایره لغات گسترده ای داشته باشید تا بتوانید به آن ها پاسخ دهید. توصیه می شود جهت افزایش دایره لغات خود، کتاب های 504 واژه، لغات ضروری تافل و 1100 واژه بارونز را به صورت دقیق مطالعه کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم برای بخش گرامر از کتاب تافل لانگمن استفاده نمایید که بصورت منسجم ساختار زبان انگلیسی را توضیح داده است. بعد از مطالعه منابع و اطلاع از نشرایط آزمون EPT می توانید در بازه زمانی مشخص شده جهت نام نویسی به سایت ثبت نام آزمون EPT مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهید.

سوالات متداول

1- بودجه بندی سوالات آزمون EPT سال ۱۴۰۲ به چه صورت می باشد؟

سوالات آزمون EPT شامل 25 تست واژگان، 40 تست دستور زبان و 35 تست درک مطلب می شود.

2- مطالعه چه منابعی برای آزمون EPT مفید است؟

برای کسب نمره قبولی در این آزمون می توانید کتاب های جامع و معتبری را که در متن مقاله ذکر شده است، مطالعه نمایید.

3- آیا آزمون EPT نمره منفی دارد؟

خیر، این آزمون نمره منفی ندارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره