خانه آزمون زبان های خارجی ثبت نام آزمون EPT سال ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون EPT سال ۱۴۰۲

زمان و نحوه ثبت نام آزمون EPT سال 1402
ثبت نام آزمون EPT سال 1402

EPT مخفف English Proficiency Test یک آزمون معتبر در زمینه زبان انگلیسی می باشد که توسط دانشگاه آزاد ویژه دانشجویان و متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری برگزار می گردد. داوطلبان ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد، در صورتی که مدرک بین المللی زبان انگلیسی با نمره مورد تایید دانشگاه را نداشته باشند، می بایست در این آزمون شرکت کرده و حدنصاب لازم را کسب کنند. به متقاضیان توصیه می کنیم پیش از انجام ثبت نام حتما شرایط آزمون EPT سال 1402 را مطالعه کرده و در صورتی که واجد شرایط بودند نسبت به ثبت نام و پرداخت هزینه مربوطه اقدام نمایند.

آزمون EPT وابسته به دانشگاه آزاد بوده و ثبت نام آن نیز از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه صورت می گیرد.

آزمون EPT چیست؟

برای ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد 1402، داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی یکی از مهم ترین الزامات است. دانشگاه آزاد برای متقاضیان تحصیل در دوره دکتری که مدرک بین المللی زبان انگلیسی با نمره تعیین شده توسط دانشگاه را ندارند اقدام به برگزاری آزمون ept می نماید تا در صورت کسب نمره مناسب، مدرک آزمون EPT، جایگزین مدرک بین المللی شود. این آزمون معمولا هر ماه توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تکرار می شود و داوطلبانی که واجد شرایط می باشند، می توانند به سایت ثبت نام آزمون EPT مراجعه نموده و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

نمره قبولی آزمون EPT

حداقل نمره قبولی در آزمون فوق الذکر با توجه به اطلاعیه های منتشر شده در سال گذشته 50 از 100 بوده که نمرات تا 48 نیز مورد پذیرش قرار می گیرند اما برای افرادی که در سال 1402 شامل سهمیه های شاهد و ایثارگری هستند، این نمره از 35 تا 28 نیز قابل قبول می باشد. شایان ذکر است، اعلام نتایج آزمون EPT در قالب کارنامه با تمام جزئیات معمولا یک هفته پس از برگزاری آزمون از سایت english.iau.ac.ir به منظور مشاهده و پرینت داوطلبان منتشر خواهد شد.

زمان ثبت نام آزمون EPT سال 1402

این آزمون در نوبت های متعددی در سال برگزار می شود که زمان ثبت نام آزمون EPT در هر دوره از طریق سامانه english.iau.ac.ir اطلاع رسانی می گردد. در جدول زیر زمان ثبت نام و برگزاری آخرین دوره آزمون EPT سال 1402 درج شده است. همچنین شما می توانید با مطالعه مندرجات کانال تلگرام ایران مشاوره، از تازه ترین اخبار منتشر شده در این زمبنه مطلع شوید.

زمانبندی آزمون EPT سال 1402
زمان ثبت نامزمان برگزاری آزمون
16 الی 26 فروردین 140215 اردیبهشت 1402

در صورت تمدید زمان ثبت نام آزمون EPT نیز جزئیات لازم از طریق همین متن و کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه ثبت نام آزمون EPT سال 1402

همان طور که گفته شد، این آزمون زیر نظر دانشگاه آزاد برگزار می گردد، بنابراین جهت آگاهی از اخبار منتشر شده در این زمینه، مطالعه شرایط و نکات ثبت نامی می بایست به بخش آزمون های زبان سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه نمایید. دستور العمل ثبت نام را در راهنمای زیر مشاهده می کنید.

  • به سایت ثبت نام به نشانی english.iau.ac.ir مراجعه کرده و گزینه “سامانه ثبت نام آزمون EPT” را از سمت چپ صفحه انتخاب نمایید.مرحله اول ثبت نام آزمون EPT
  • در این قسمت باید وارد بخش “ثبت نام در آزمون” شوید.

مرحله دوم ثبت نام آزمون EPT

  • با ورود به این صفحه، شماره دانشجویی مقطع دکتری خود را به همراه کد امنیتی، در کادر نمایش داده شده وارد نمایید سپس بر روی گزینه “ورود به مرحله ثبت نام” کلیک کنید.مرحله سوم ثبت نام آزمون EPT
  • در صفحه ی گشوده شده، ابتدا می بایست عکس پرسنلی خود را بارگذاری کرده و سپس نوع آزمون خود (EPT) را مطابق تصویر زیر انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که کلیه اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام را به طور صحیح و با دقت کامل کنید.مرحله چهارم ثبت نام آزمون EPT
  • بعد از تکمیل اطلاعات خواسته شده، در انتهای صفحه کد امنیتی ارائه شده را در کادر مربوطه وارد نموده و بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.مرحله پنجم ثبت نام آزمون EPT
  • پس از بررسی اطلاعات، روی گزینه “تایید و پرداخت هزینه آزمون” کلیک نمایید.
  • حال وارد درگاه پرداخت الکترونیک بانک ملت خواهید شد.
  • در صفحه گشوده شده، اطلاعات کارت بانکی خود را جهت پرداخت وجه ثبت نام وارد نمایید.
  • در صورتی که عملیات پرداخت با موفقیت انجام شد، صبر کنید تا به سامانه آزمون EPT منتقل شوید.
  • پس از نهایی کردن پرداخت، شناسه مربوطه به شما نمایش داده خواهد شد، همچنین یک ایمیل حاوی اطلاعات پرداخت به آدرس ایمیلی که در فرم ثبت نام وارد کرده اید ارسال خواهد شد.

شرایط ثبت نام در آزمون EPT سال 1402

همانطور که گفته شد، دانشجویان به منظور ادامه تحصیل در مقطع دکتری پس از کسب رتبه قبولی دکتری و آگاهی از شرایط آزمون EPT ملزم به ارائه یکی از مدارک معتبر بین المللی مانند تافل، آیلتس و یا آزمون های EPT که هر ساله طی نوبت های متعدد توسط دانشگاه آزاد برگزار می شود، هستند.

شرکت در آزمون EPT سال 1402، نیازمند شرایط خاصی نبوده فقط کافیست فرد در مقطع مذکور پذیرفته شده، دانشجوی دکتری بوده و یا عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد باشد تا مجاز به ثبت نام در این آزمون ها شود.

هزینه ثبت نام در آزمون EPT سال 1402

EPT نیز مانند سایر آزمون ها نیازمند پرداخت هزینه ای به منظور برگزاری و شرکت در آن بوده که با توجه به تورم سالانه کشور، این مبلغ برای هر سال به صورت متغیر می باشد. با استناد به اطلاعات موجود در سایت english.iau.ac.ir هزینه در نظر گرفته شده برای تکمیل ثبت نام این آزمون در سال 1402 مبلغ 225 هزار تومان در نظر گرفته شده بود. این مبلغ می بایست طی مراحل نام نویسی پرداخت شود در غیر این صورت درخواست داوطلب ثبت نخواهد شد.

مواد و منابع آزمون EPT سال 1402

داوطلبان شرکت در آزمون فوق الذکر به منظور موفقیت و کسب حد نصاب علمی می بایست منابع معتبر مرتبط با آن را شناخته و از مطالعه آن ها غافل نشود. همچنین آگاهی از بودجه بندی و مواد سوالات این امکان را به داوطلب می دهد که با تمرکز و زمانبندی درست بتوانند از پس این آزمون بربیایند.

مواد آزمون EPT

مبحث مواد آزمون شامل سرفصل های انگلیسی و تعداد سوالات مربوط به هر بخش را شامل می شود. شرکت کنندگان با آگاهی کامل از مواد، مطالب را اولویت بندی کرده و طبق اولویت ها، زمان هایی به منظور مطالعه اختصاص می دهند. مواد آزمون نوبت اردیبهشت ماه سال 1402 در جدول زیر قابل مشاهده می باشد. در صورتی که برای سال 1402 تغییراتی در مواد امتحانی رخ دهد، متن مقاله بروزرسانی خواهد شد.

مواد آزمون EPT سال 1402
عناوین سوالاتتعداد سوالات
واژگان25 سوال تستی
دستور زبان (گرامر)40 سوال تستی
درک مطلب متن خوانی (Reading)20 سوال تستی
درک مطلب با کلمات حذف شده (Cloze Test)15 سوال تستی

منابع آزمون EPT

داوطلبان به منظور موفقیت در آزمون ها می بایست از کتاب های کمک آموزشی معتبر و بین المللی نیز کمک بگیرند، به همین منظور لیستی از نام معتبرترین منابع 1402 را در ادامه مقاله درج شده است.

معرفی برخی منابع آزمون EPT
Longman Preparation for the TOEFL (The Paper – based)
Barron’s Essential Words for TOEFL
۱۱۰۰ Words You Need to Know
 ۵۰۴ Essential Words
 TOEFL Reading Flash (۲۰۰۱)

6 نکته تکمیلی مربوط ثبت نام آزمون EPT سال 1402

متقاضیان در روند ثبت نام و برگزاری این آزمون ها بهتر است نکاتی را بدانند و با آگاهی کامل نسبت به شرکت در این امر اقدام نمایند. در ادامه این نکات به دسته بندی تقسیم شد است:

  • به دلیل غیرقابل عودت بودن هزینه ثبت نام، بهتر است داوطلبان اطلاعات درج شده را پیش از ثبت مجددا بررسی نمایند.
  • این آزمون نمره منفی ندارد.
  • مدرک زبان حاصل از این آزمون تنها در دانشگاه آزاد معتبر می باشد.
  • کارت ورود به جلسه آزمون زبان انگلیسی EPT، حدودا 2 روز قبل از زمان برگزاری منتشر خواهد شد.
  • تعداد دفعات شرکت در این آزمون محدودیت نداشته و داوطلبان می توانند تا زمان قبولی در آن شرکت کنند.
  • مدت اعتبار مدرک این آزمون از زمان صدور در داخل کشور به مدت دو سال می باشد.

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون EPT سال ۱۴۰۲ در چه زمانی انجام می شود؟

ثبت نام دوره اردیبهشت ۱۴۰۲ آزمون EPT، در بازه 16 الی 26 فروردین ۱۴۰۲ انجام می گیرد.

2- ثبت نام آزمون EPT سال ۱۴۰۲ از چه طریقی امکان پذیر است؟

داوطلبان می توانند در زمان مقرر با مراجعه به سایت english.iau.ac.ir فرآیند نام نویسی خود را به انجام برسانند.

3- افراد چه مقطع و دانشگاهی می توانند در آزمون EPT سال ۱۴۰۲ شرکت کنند؟

صرفا دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد و اعضا هیات علمی این دانشگاه حق شرکت در آزمون مذکور را دارند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ نظر
  1. Maryam

    سایت کی باز میشود

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر سامانه فعال نمی باشد و شما لازم است در ساعات بعدی وارد سامانه شوید.

  2. سید حسین صالحی

    سلام اعلام بارندگی شدید شده ازمون عقب نمی افتد ما باید ۴۰۰ کیلومتر طی کنیم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، با توجه به اخبار ستادی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، اطلاعیه ی رسمی مبنی بر تعویق آزمون EPT در پایگاه دانشگاه آزمون منتشر نشده است.

  3. محمد امین خوش نیت

    سلام.
    بنده در آزمون ای پی تی بهمن ۹۸ ثبت نام کرده ام. کد رهگیری هم گرفته ام. آیا باید مثل همه آزمون های دیگر ، کارت ورود به جلسه هم بگیریم؟ از کجا و چگونه؟
    ممنونم

    • ایران مشاوره

      با سلام ،
      شما می بایست از طریق سامانه در بازه مشخص شده کارت ورود به جلسه تهیه نمایید.

دریافت مشاوره