خانه آزمون زبان های خارجی سایت ثبت نام آزمون EPT

سایت ثبت نام آزمون EPT

سایت ثبت نام آزمون ept
معرفی بخش های مختلف سایت ثبت نام آزمون ept

EPT یک آزمون معتبر برای سنجش و ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است که چند بار در سال توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. آزمون EPT یا English Proficiency Test، برای آن دسته از متقاضیانی است که مدرک بین ‌المللی با نمره‌ تعیین شده توسط دانشگاه را نداشته و می ‌بایست نمره‌ قبولی در آزمون EPT را به عنوان جایگزین آن نمره جهت ورود به دوره دکتری کسب نمایند. دانشگاه آزاد برای سهولت دسترسی داوطلبان واجد شرایط آزمون EPT ، سایت مجزایی برای آزمون زبان انگلیسی مربوطه در نظر گرفته است و تمام متقاضیانی که ضمن دارا بودن شرایط لازم، قصد شرکت در این آزمون را داشته باشند، بایستی با مراجعه به سامانه english.iau.ac.ir، نسبت به تکمیل فرم اینترنتی نام نویسی و دریافت اطلاعیه های مربوطه اقدام کنند.

لینک مستقیم ورود به سامانه آزمون ept

لینک مستقیم ورود به سامانه آزمون ept

علاقه مندان ثبت نام در آزمون ept می بایست با مراجعه به سامانه نام نویسی به نشانی /english.iau.ac.ir/ به منظور شرکت در آزمون اقدام نمایند.

معرفی امکانات سایت ثبت نام آزمون EPT

سایت اختصاصی که دانشگاه آزاد به منظور انجام فرآیند های مرتبط با آزمون EPT تاسیس نموده، به عنوان سامانه ثبت نام  آزمون ept زیر مجموعه ای از سامانه های مربوط به زبان انگلیسی این دانشگاه می باشد و دارای امکانات مختلفی که در این بخش به صورت مجزا به آن ها اشاره شده است.

معرفی بخش های مختلف سایت آزمون ept

1) کارنامه آزمون

اعلام نتایج آزمون EPT از طریق این قسمت از سامانه انجام می شود. متقاضیانی که در آزمون مورد بحث شرکت نموده اند، در زمان اعلام نتایج آزمون EPT و با مراجعه به این بخش سامانه، با وارد نمودن اطلاعاتی همچون شماره پرونده، کد ملی و شماره شناسنامه قادر به مشاهده کارنامه خود خواهند بود.

2) راهنمای ثبت نام سامانه آزمون ept

ممکن است داوطلبان با اولین مراجعه نتوانند به شیوه درست ثبت نام خود را در سامانه به انجام رسانند. برای راحتی و آشنایی بهتر داوطلبان، در این بخش سایت یک فایل pdf بارگذاری شده است که می توان با مطالعه آن از تمامی موارد مرتبط با مراحل گام به گام نام نویسی در آزمون مطلع شد.

3) مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی

از انجایی که آزمون ept  مختص به متقاضیان مقطع دکتری دانشگاه آزاد می باشد، جهت رفاه حال این دسته از افراد، لینک مستقیم ورود به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در این بخش تعبیه شده است. علاوه بر موارد ذکر شده در قسمت فوق، می توان با مراجعه به سامانه آزمون ept به اطلاعاتی نظیر زمان ثبت نام آزمون EPT و چگونگی دریافت کارت ورود به جلسه آزمون زبان انگلیسی EPT دست یافت.

4) برنامه زمانبندی آزمون ept

برگزاری چندین مرحله ای آزمون EPT در طول یک سال، موجب بالا رفتن اهمیت اطلاع رسانی دقیق در خصوص زمان انجام فرآیندهای مرتبط با آزمون شدهداست. به همین علت، یکی از قسمت های مهم سایت آزمون ept مربوط به جدول زمانبندی و جزئیات فرآیند های مرتبط با مراحل مختلف آن است که نوع آزمون، شروع و پایان ثبت نام و تاریخ برگزاری را به تفکیک در هر ستون ذکر نموده است.

معرفی بخش های مختلف سامانه ept

5) دریافت منابع و بودجه بندی آزمون فراگیر مهارت های عربی

این بخش مختص افرادی است که داوطلب زبان عربی می باشند. این دسته از متقاضیان با مراجعه به قسمت مذکور قادر خواهند بود تا از منابع آزمون و تعداد سوالات آن به همراه مباحث مربوطه آگاه شوند.

6) اخبار مهم

قسمت اخبار مهم متشکل از سه بخش می باشد که مربوط به ثبت نام آزمون، بودجه بندی سوالات و نحوه قطعی شدن نام نویسی است. بنابراین مطالعه این قسمت به داوطلبان کمک می کند تا از فرآیند برگزاری آزمون و زمان دقیق آن مطالع شده و علاوه بر این اطلاعات مهمی پیرامون تعداد سوالات کسب کنند.

معرفی بخش های مختلف سامانه ept

7) نکات مهم

در این بخش موارد مهمی مرتبط با نحوه ثبت نام فرد داوطلب، ذکر و طی سه مراحل روند نام نویسی به طور مفصل و دقیق را شرح داده است. به تمامی شرکت کنندگان در این آزمون توصیه می شود پیش از حضور در جلسه آزمون اقدام به مطالعه این نکات مهم نمایند.

نحوه ثبت نام آزمون EPT

 نکته ای که در ثبت نام آزمون های زبان انگلیسی حائز اهمیت است، نوع کاربری و اعتبار آن ها در زمینه های مختلف می باشد. از این رو لازم است علاقه مندان تحصیل در دانشگاه‌ آزاد، در آزمون زبان مربوط به این دانشگاه یا به عبارتی همان آزمون زبان انگلیسی ای پی تی، شرکت نموده و خود را برای شرکت در آن آماده نمایند. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نمی باشد که در گام های ابتدایی ثبت نام آزمون زبان انگلیسی ept، لازم است که داوطلبان جهت ثبت و تکمیل مراحل نام نویسی خود، هزینه اعلام شده توسط سامانه ثبت نام را پرداخت نمایند.

  • به منظور شروع مراحل نام نام نویسی، ابتدا می بایست پس از مراجعه سامانه مربوطه به نشانی english.iau.ac.ir و انتخاب لینک “سامانه ثبت نام آزمون ept” وارد بخش ثبت ‌نام شوید.

مرحله اول ثبت نام آزمون EPT

  • اکنون می توانید مراحل ثبت نام خود را با کلیک بر روی “ثبت نام در آزمون مورخ 24/5/1401” آغاز نمایید.

مرحله دوم ثبت نام آزمون EPT

  • همانطور که مشاهده می کنید، در این بخش می بایست شماره دانشجویی مقطع دکتری به همراه کد امنیتی را وارد نموده و سپس عبارت “ورود به مرحله ثبت نام” را لمس کنید.مرحله سوم ثبت نام آزمون EPT
  • در صفحه ی گشوده شده، ابتدا می بایست عکس پرسنلی خود را بارگذاری نمایید سپس نوع آزمون خود (EPT) را مطابق تصویر زیر انتخاب نموده و کلیه اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام را به طور صحیح و با دقت کامل کنید.

مرحله چهارم ثبت نام آزمون EPT

  • بعد از تکمیل اطلاعات خواسته شده، در انتهای صفحه کد امنیتی ارائه شده را در کادر مربوطه وارد نمایید و دکمه “ثبت نام” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام آزمون EPT

توجه داشته باشید در صورتی که عملیات مذکور با موفقیت انجام شود، اطلاعات مربوط به فرآیند پرداخت نمایش داده می شود. به علاوه این که یک ایمیل که حاوی همین اطلاعات می باشد، به آدرس ایمیل مندرج در فرم ثبت نام شما ارسال می گردد.

شایان ذکر است که پس از تکمیل مراحل نام نویسی در سامانه ثبت نام، لازم است از بقیه موارد آزمون اطلاع یابید که بدین منظور در صورت ایجاد تغییرات در زمان برگزاری آزمون زبان انگلیسی EPT و یا مواردی از قبیل  تمدید مهلت ثبت نام آزمون زبان انگلیسی EPT می توانید بر روی لینک های مربوطه کلیک نمایید.

سوالات متداول

1- سامانه ثبت نام آزمون زبان انگلیسی ept چه امکاناتی دارد؟

نام نویسی، دریافت نتایج و دریافت اطلاعیه های مرتبط با آزمون EPT از طریق این سامانه امکان پذیر است.

2- برای ورود به سامانه ثبت نام آزمون زبان انگلیسی EPT به چه اطلاعاتی نیاز است؟

داوطلبان می بایست با مراجعه به english.iau.ac.ir و درج شماره دانشجویی مقطع دکتری نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

3- چگونه می توانم از اخبار مربوط به آزمون ept مطلع شوم؟

تمامی اطلاعیه های مهم همچون زمان برگزاری و یا زمان اعلام نتایج این آزمون، از طریق سامانه english.iau.ac.ir اعلام می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید..



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره