خانه آزمون زبان های خارجی شرایط آزمون تافل (TOEFL) سال 1400

شرایط آزمون تافل (TOEFL) سال 1400

شرایط شرکت در آزمون تافل 1400
شرایط آزمون تافل 1400

TEST OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE یا به اختصار TOEFL یکی از معروف ترین و کاربردی ترین آزمون های زبان انگلیسی است که بنیان گذار آن، موسسه (ETS) واقع در ایالت متحده آمریکا می باشد. آزمون های بسیاری وجود دارند که به عنوان معیاری جهت سنجش سطح تسلط بر این زبان در نظر گرفته می شوند اما آزمون تافل یکی از اصلی ترین آن ها محسوب می گردد. این آزمون بر مبنای اصول علمی و عملی بسیار دقیقی برنامه ریزی شده و به همین دلیل است که نسبت به آزمون آیلتس محبوب تر و معتبرتر می باشد.

آزمون TOEFL در گذشته به دو صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می شد که در سال های اخیر نسخه اینترنتی آن که دارای قابلیت های جدیدتر می باشد نیز ارائه شده است. برای اطلاع از این که کدام دسته از افراد با داشتن چه شرایطی می توانند نسبت به ثبت نام آزمون TOEFL اقدام نمایند، با ما همراه باشید.

اعتبار مدرک تافل 2 سال بوده و پس از اتمام این دوره، متقاضیان می بایست مجدد در آزمون شرکت نمایند.

شرایط آزمون تافل در سال 1400

ثبت نام در اغلب آزمون ها در صورت دارا بودن یکسری از شرایط ممکن است اما شما جهت شرکت در آزمون تافل ملزم به دارا بودن شرایط خاصی نیستید. افرادی که قصد دارند به خارج از کشور سفر نموده و یا برای ادامه تحصیل اقدام به مهاجرت کنند، اکثر مخاطبان این آزمون را تشکیل می دهند. اما علاوه بر مهاجرت به کشورهای خارجی، مدرک بین المللی آزمون مذکور برای تقویت رزومه داوطلبانی که می خواهند تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر از جمله کارشناسی ارشد ادامه دهند و یا در مصاحبه دکتری داخل کشور شرکت کنند نیز می توانند اقدام به اخذ این مدرک نمایند.

همان طور که اشاره شد، مدرک آزمون تافل از زمانی که صادر می گردد به مدت دو سال معتبر بوده و متقاضی پس از دو سال باید مجددا در آزمون شرکت نماید و نمره حدنصاب را به دست آورد. امتیاز بندی این آزمون و نمره در نظر گرفته شده برای آن از 0 تا 120 می باشد که اکثر موسسات و آموزشگاه های کشور نمره بالای 75 را می پذیرند.

 در صورتی که قصد دارید ثبت نام آزمون تافل را انجام دهید، می بایست به سایت ثبت نام این آزمون به نشانی ets.org مراجعه نموده و پس از ایجاد حساب کاربری برای خود و پرداخت هزینه تعیین شده، نام نویسی خود را به انجام برسانید. لازم به ذکر است که اخبار و اطلاع رسانی های لازم در زمینه امور مربوط به این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. همان طور که گفته شد، علاوه بر آزمون TOEFL می توانید در سایر آزمون های مورد تایید ملی یا بین المللی از جمله آزمون msrt شرکت نموده و با استفاده از مدرک این آزمون ها رزومه موفقی را برای خود به ثبت برسانید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک های موجود در متن مقاله مراجعه فرمایید.

 

سوالات متداول

1- جهت ثبت نام آزمون تافل 1400 می بایست دارای چه شرایطی باشیم؟

برای ثبت نام در آزمون مذکور شرایط خاصی در نظر گرفته نشده است و در واقع تمامی افراد می توانند در آن شرکت نمایند.

2- مدرک آزمون تافل در چه زمینه هایی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد؟

با استفاده از مدرک این آزمون می توان جهت مهاجرت کاری و یا تحصیلی به کشورهای دیگر و همچنین ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در کشور اقدام نمود.

3- ثبت نام آزمون تافل 1400 از طریق کدام سامانه انجام می گیرد؟

نام نویسی این آزمون با مراجعه به سایت ets.org انجام می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره