خانه استخدام بانک ها استخدام بانک مسکن ۱۴۰۲

استخدام بانک مسکن ۱۴۰۲

استخدام نیرو بانک مسکن 1402
استخدام بانک مسکن ۱۴۰۲

بانک مسکن یکی از بانک هایی می باشد که جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق برگزاری آزمون های استخدامی و یا اخذ مدارک مورد نیاز از متقاضیان به همراه برگزاری مصاحبه انجام می دهد. از آنجایی که بانک مسکن ممکن است هر چند سال یک بار فراخوان جذب نیرو داشته باشد، علاقه مندان به اشتغال در این بانک بایستی به محض انتشار اخبار استخدامی بانک مذکور، آگاهی یافته و از نحوه و شرایط لازم اطلاعات کافی را کسب نمایند. لازم به ذکر است، در صورتی که داوطلبان در مرحله اول استخدامی بانک مسکن پذیرفته شوند بایستی در مصاحبه آزمون استخدامی بانک مسکن نیز حضور یافته و در این مرحله نیز نمره قبولی را کسب نمایند. در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط و مراحل استخدام در این بانک بپردازیم.

آخرین دوره استخدام بانک مسکن مربوط به چهارمین دوره آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی می باشد که سازمان سنجش آموزش کشور مجری برگزاری آن بود.

آشنایی مختصری با بانک مسکن

بانک مسکن یک بانک دولتی ایرانی است که رسالت آن ارائه خدمات بانکداری خرد، بانکداری سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات مسکن به اشخاص و به شرکت های ساختمانی معطوف می‌باشد. شعبه مرکزی این بانک در تهران قرار دارد که بیش از 1000 شعبه فعال در سراسر کشور دارد.

نحوه و مراحل استخدام در بانک مسکن ۱۴۰۲

در صورتی که بانک مسکن قصد استخدام نیرو داشته باشد، با انتشار فراخوان و از طریق برگزاری آزمون کتبی این کار را انجام می دهد. در دوره های گذشته، بانک مذکور از طریق برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی نیروهای مورد نیاز خود را استخدام می نمود اما ممکن است بدون همکاری با سازمان سنجش و به صورت مستقل، آزمون استخدامی برگزار کرده و به جذب نیرو بپردازد.

در صورتی که بانک مسکن در سال 1402 از طریق برگزاری آزمون دستگاه های اجرایی به جذب نیرو بپردازد، مجری این آزمون سازمان سنجش بوده و داوطلبان بایستی از طریق سایت سنجش نام نویسی کنند و در غیر این صورت باید در سایت مربوط به این بانک ثبت نام کرد. در هر دو صورت، پس از اعلام نتایج استخدام بانک مسکن، قبول شدگان باید در مصاحبه نیز پذیرفته شده و بعد از این مرحله، استخدامی آن ها نهایی خواهد شد.

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی بانک مسکن 1402

بانک مسکن در سال های اخیر آزمون استخدامی برگزار نکرده و هنوز هم تاریخ دقیقی برای ثبت نام این بانک مشخص نشده است. آخرین دوره جذب نیرو توسط این بانک مربوط به سال 96 بوده که از طریق استخدامی دستگاه های اجرایی، به جذب نیروی انسانی مورد نیاز پرداخت. در آخرین دوره جذب نیرو بانک مسکن، فرآیند ثبت نام این آزمون در خرداد ماه 96 و جلسه آزمون در هفته ابتدایی مهرماه همان سال برگزار شده بود.

لازم به ذکر است گرچه در سال 1402، بانک مسکن در لیست ارائه شده توسط دستگاه اجرایی وجود نداشت، ولی ممکن است که جذب نیروی استخدامی این بانک برای سال جاری به صورت مستقل و توسط خود بانک مسکن نیز صورت بگیرد. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره از جدیدترین اخبار اعلام شده در زمینه زمان ثبت نام در آزمون بانک مسکن مطلع شوید.

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی بانک مسکن ۱۴۰۲

شیوه نام نویسی برای استخدامی بانک مسکن به نحوه برگزاری آزمون جذب نیروی این بانک بستگی دارد. اگر از طریق آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی به جذب نیرو بپردازند، متقاضیان بایستی به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی برای ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند. اما اگر بانک مسکن به طور مستقل فراخوان جذب نیرو منتشر کند، علاقه مندان برای نام نویسی باید به سایت استخدام بانک مسکن مراجعه کنند که در ادامه نحوه ثبت نام در هر دو حالت شرح داده می شود. در صورت ایجاد تغییر در هر یک از مراحل ثبت نام در سال 1402، این بخش بروزرسانی می گردد.

ثبت نام از طریق سایت بانک مسکن

در صورتی که بانک مسکن به صورت مستقل به جذب نیرو بپردازد باید به صورت زیر برای نام نویسی اقدام نمود:

  • در ابتدا به بانک مسکن به آدرس bank-maskan.ir مراجعه فرمایید.
  • سپس روی لینک مربوط به استخدام موجود در سامانه بانک کلیک نمایید.
  • در مرحله بعد می بایست، در کادر های مربوطه اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید تا سیستم بتواند یک حساب کاربری برای شما ایجاد کند.
  • پس از انجام فرآیند ذکر شده، صفحه ای باز می شود که فرم تقاضانامه ثبت نام در آن نمایش داده می شود. این فرم شامل مشخصات و اطلاعات فردی داوطلب، اطلاعات تحصیلی و … بوده که داوطلبان می بایست تمامی اطلاعات خواسته شده در فرم را به دقت کامل کنند.
  • سپس صفحه جدیدی برای شما باز می شود که می بایست مدارک مورد نیاز جهت تکمیل ثبت نام در آزمون استخدامی را مطابق با حجم و شرایط در نظر گرفته شده، در سامانه اسکن و بارگذاری نمایید. 
  • در این مرحله، در صورت وجود کادر پرداخت وجه در سامانه بانک مسکن، وجه ثبت نام در آزمون را از قسمت پرداخت هزینه واریز کنید.
  • در پایان نیز یک “کد پیگیری” صادر می شود که لازم است آن را نزد خود نگهداری کنید.

در صورتی که بانک مسکن به صورت مستقل از آزمون دستگاه های اجرایی، اقدام برای جذب نیروی نماید، ممکن است به یکی از دو روش زیر عمل کند:

  1. از طریق برگزاری آزمون کتبی برای داوطلب
  2. از طریق بررسی رزومه کاری داوطلب

همچنین متقاضیان می بایست تمامی مراحل ثبت نام اعم از ارسال رزومه، تکمیل فرم تقاضانامه و همچنین پرداخت وجه ثبت نام و… را از طریق سامانه الکترونیکی بانک مسکن به نشانی bank-maskan.ir انجام نمایند.

ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش

همان طور که گفته شد یکی از راه های جذب نیروی بانک مسکن از طریق آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی می باشد که ثبت نام برای این آزمون از طریق سایت سنجش و مطابق با راهنمایی زیر صورت می گیرد.

ثبت نام آزمون استخدامی بانک مسکن 1401

  • بر روی لینک فعال مربوط به “ثبت نام آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور” کلیک کنید.

 ثبت نام آزمون استخدامی بانک مسکن 1401

ثبت نام آزمون استخدامی بانک مسکن 1401

  • سپس عبارت “سریال ثبت نام  آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور” را انتخاب کرده و گزینه “تایید و ادامه” را فشار دهید.

ثبت نام آزمون استخدامی بانک مسکن 1401

  • پس از تکمیل اطلاعات شخصی مثل شماره تلفن ثابت و همراه و انتخاب عبارت“ادامه روند پرداخت”، به صفحه پرداخت هزینه هدایت می شوید که پس از درج مشخصات کارت بانکی بایستی گزینه “پرداخت” را بفشارید.

ثبت نام آزمون استخدامی بانک مسکن 1401

  • پس از خرید پرداخت هزینه باید مجددا به مرحله سوم بازگشته و این بار بر روی عبارت “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک فرمایید.

ثبت نام آزمون استخدامی بانک مسکن 1401

  • شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده را در کادر مربرطه وارد نموده و پس از ثبت “کد امنیتی” موجود، کلید “ورود به سیستم” را بفشارید.

ثبت نام آزمون استخدامی بانک مسکن 1401

پس از مراحل فوق بایستی یک فرم تقاضانامه به شما نمایش داده می شود که بایستی اطلاعات لازم (هویتی، تحصیلی و …) را در آن درج نمایید. پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، یک کد رهگیری در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد که باید آن را نزد خود نگه دارید.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی بانک مسکن 1402

شرایطی که در این بخش از مقاله ذکر می کنیم، مطابق با آخرین دوره برگزاری آزمون استخدام بانک مسکن می باشد و امکان به وجود آمدن تغییراتی در زمینه های مختلف آن مانند شرایط سنی و… وجود دارد که در صورت اعلام هر گونه تغییرات در شرایط استخدام بانک مسکن در سال 1402، مقاله بروز رسانی خواهد شد.

شرایط عمومی

شرایط عمومی لازم برای ثبت نام در آزمون استخدامی بانک مسکن به صورت زیر است:

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد قبول و رسمی کشور
  • پایبند به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران
  • دارا بودن کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت قانونی از طرف سازمان وظیفه عمومی برای آقایان
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر یا روان گردان
  • سلامت جسمی یا روانی متقاضی
  • عدم سو سابقه محکومیت از طرف مراجع قضایی
  • نداشتن هیچگونه مانع از جانب مراجع قضایی جهت استخدام
  • عدم وجود هیچ گونه رابطه کاری با دستگاه های اجرایی دیگر به صورت رسمی، ثابت یا پیمانی در زمان ثبت نام
  • داشتن مدرک تحصیلی مربوط به مقطع تحصیلی اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام
  • محدوده سنی برای داوطلبان مدرک تحصیلی دیپلم، حداقل 20 سال و حداکثر 30 سال، برای دارندگان مدرک فوق دیپلم و لیسانس، حداکثر 40 سال و برای داوطلبان مدرک کارشناسی ارشد

استثنائات شرط سنی 

کسانی که جز یکی از موارد زیر باشند، از شرط سنی معاف یا به سن مجاز آن ها اضافه می شود:

  • داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان، همسر و فرزندان شهدا و همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا می باشند و یا رزمندگانی که سابقه حداقل 1 سال اسارت و یا شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه می باشند، از شرایط سنی معاف هستند.
  • افرادی که از خانواده معظم شهدا (پدر، مادر، خواهر و برادر) باشند، تا 5 سال از شرایط سنی معاف هستند.
  • آن دسته از رزمندگانی که سابقه کمتر از شش ماه حضور در جبهه را دارند، تا هر مدت زمانی که حضور داوطلبانه داشته اند از شرایط سنی معاف می باشند.
  • مدت زمان خدمت ضرورت، با توجه به شرط حداکثر سن که در آگهی اشاره شده به شرایط معافیت سنی اضافه می شود.

شما می توانید در صورت به وجود آمدن هر گونه سوال و شبهه راجع به زمان، نحوه و شرایط موجود در زمینه استخدام بانک مسکن، از مشاوره تلفنی ایران مشاوره بهره ببرید.

شرایط استخدام با مدرک دیپلم

کسانی که با مدرک دیپلم ثبت نام می کنند بایستی در رنج سنی 20 الی 30 سال بوده و همچینن لازم به ذکر است، در صورتی که این افراد پس از استخدام شدن، اقدام به ادامه تحصیل نمایند نمی توانند سمت و شغل خود را در این بانک (به واسطه ارتقا مدرک تحصیلی) تغییر دهند.

رشته ها و مقاطع تحصیلی مجاز به ثبت نام در استخدامی بانک مسکن

در استخدامی بانک ها از مدارک تحصیلی دیپلم تا دکتری نیرو جذب می شود اما رشته های مورد نیاز بانک مسکن شامل رشته های علوم اقتصادی، بانکداری اسلامی، مدیریت بازرگانی، حسابداری و حقوق می باشد. البته برای اطلاع دقیق از مدرک تحصیلی و رشته های مجاز به ثبت نام در سال ۱۴۰۲ بایستی منتظر اطلاعیه و فراخوان جذب نیرو توسط این بانک بود.

شرایط اختصاصی

متقاضیان استخدام در بانک مسکن باید دارای شرایط اختصاصی زیر باشند:

  • قبول شدگان باید پس از اتمام دوره آموزشی به مدت معین متعهد به خدمت گردند. (تعهد محضری مبنی برعدم درخواست جا به جایی تا ۱۰ سال)
  • کسانی که متقاضی شغل استخدامی هستند بایستی دارای ﺣﺪاﻗﻞ ﻗﺪ ۱۷۵ ﺳﺎﻧﺘﯽ ﻣﺘﺮ باشند.
  • متقاضیان شغل نگهبانی باید در آزﻣﻮن ورزﺷﯽ آﻣﺎدﮔﯽ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ ﺟﻬﺖ اﺳﺘﺨﺪام پذیرفته شوند.
  • داوطلبان بایستی دارای شرایط جسمانی و روحی مورد تایید پزشک معتمد بانک مسکن باشند
.

شرایط مذکور برای آخرین دوره برگزاری آزمون و پذیرش بانک مسکن بوده که مربوط به سال 96 می باشد. در صورت اعلام شرایط جدید، این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

مدارک ثبت نام آزمون استخدامی بانک مسکن ۱۴۰۲

همواره برای نام نویسی در آزمون های استخدام بانک مسکن، مدارکی مورد نیاز می باشد که در این بخش به ذکر آن ها می پردازیم و در صورت ایجاد هر گونه تغییر در مدارک مورد نیاز در سال جاری، مطالب زیر ویرایش خواهد شد.

مدارک ثبت نام آزمون استخدامی بانک مسکن
کارت ملی داوطلبشناسنامه عکس دار
یک قطعه عکس به ابعاد 4*3کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت دائمی (ویژه داوطلبان آقا)
مستندات مربوط به سهمیه های قانونی (بومی بودن، نیروی قراردادی برای احتساب حداکثر سن، ایثارگران و معلولین و حافظان قرآن کریم)

پس از شرکت در آزمون استخدامی بانک مسکن، می بایست منتظر انتشار نتایج اولیه استخدام بانک مسکن باشید تا در صورت پذیرفته شدن در آزمون، خود را برای حضور در جلسه مصاحبه این بانک آماده نمایند. به طور تقریبی می توان گفت زمان اعلام نتایج بانک مسکن حدود یک ماه بعد از برگزاری آزمون استخدامی آن خواهد بود.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون استخدام بانک مسکن ۱۴۰۲ از چه سایتی انجام می شود؟

نام نویسی آزمون استخدام بانک مسکن در صورتی که از طریق دستگاه اجرایی برگزار شود از طریق سامانه سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و اگر خود بانک آزمون را اجرا کند، از طریق سامانه bank-maskan.ir قابل انجام است.

2- آیا در سال ۱۴۰۲ آزمون استخدامی بانک مسکن برگزار می شود؟

همان طور که در مقاله گفته شد، زمان دقیقی برای برگزاری آزمون استخدامی بانک مسکن ۱۴۰۲ وجود ندارد.

3- آیا پذیرش در آزمون کتبی بانک مسکن ۱۴۰۲، به منزله استخدام نهایی است؟

خیر، در صورت جذب نیرو توسط این بانک، پذیرفته شدگان آزمون کتبی بایستی در جلسه مصاحبه نیز شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بانک ها پیج استخدام بانک