خانه دانشگاه آزاد نحوه استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد

نحوه استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد

استعلام تاییدیه تحصیلی آزاد
نحوه استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد

تاییدیه تحصیلی چیست؟ این سوالی است که همه دانشجویان، حداقل یک بار در طول دوران تحصیل خود با آن روبه‌رو شده‌اند. اگر شما جزو پذیرفته شدگان در دانشگاه یا جزو آن دسته افرادی هستید که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارید، شاید به اطلاعاتی در مورد تاییدیه تحصیلی و نحوه استعلام آن نیاز داشته باشید. از این رو قصد داریم در این مقاله به توضیح تاییدیه تحصیلی و نحوه دریافت آن و همچنین استعلام مدرک دانشگاه آزاد به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه بپردازیم.

 

✅ لینک مستقیم ورود به سامانه استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد

سامانه استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد

 

دانش آموختگان دانشگاه آزاد از این پس می توانند به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه estelam.iau.ir نسبت به استعلام تاییدیه تحصیلی اقدام نمایند.

تاییدیه تحصیلی چیست؟

تاییدیه تحصیلی پاسخی است در جواب استعلام مدرک تحصیلی! به عبارتی هر دانشجو برای ادامه تحصیل نیاز به دریافت تاییدیه تحصیلی از مدرک مقطع قبلی خود را دارد. این تاییدیه می‌ تواند برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخل کشور یا خارج از کشور باشد، اما به چه طریق می‌توان تاییدیه تحصیلی را استعلام کرد؟ در ادامه مقاله قصد داریم توضیحاتی را در این خصوص ارائه نماییم.

نحوه استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد

باتوجه به شیوع ویروس کرونا و غیر حضوری شدن کلاس های درسی و امور آموزشی در چند سال گذشته، اکنون بسیاری از امور آموزشی به منظور سهولت در انجام کارها، به صورت غیر حضوری انجام می‌ شود. یکی از خدمات غیر حضوری که اخیرا دانشگاه آزاد در اختیار دانشجویان خود قرار داده است، استعلام تاییدیه تحصیلی از طریق سامانه و به صورت اینترنتی امکان پذیر خواهد بود. بنابراین از این پس دانشجویان می‌ توانند با مراجعه به سامانه استعلام تاییدیه تحصیلی به نشانی estelam.iau.ir نسبت به دریافت تاییدیه تحصیلی خود اقدام نمایند.

  • در ابتدا از طریق مرورگر خود وارد صفحه اصلی سامانه به نشانی estelam.iau.ir شده و پس از مشاهده صفحه فوق، کد ملی خود را در هر دو قسمت «کدملی» و «رمز عبور» وارد نمایید.

سامانه استعلام تاییدیه تحصیلی

  • اکنون به “صفحه ثبت نام” وارد شده اید و باید تمامی مواردی که از شما خواسته می شود را وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات، ثبت نهایی را بزنید تا به صفحه نخست منتقل شوید.مرحله دوم استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد
  • سپس باید مجدد کد ملی و رمز عبور خود را وارد کرده تا وارد صفحه اصلی سامانه شوید. برای دریافت تاییدیه تحصیلی دانشنامه روی قسمت “درخواست تایید دانشنامه” کلیک نمایید.مرحله سوم استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد
  • اکنون در بخش درخواست تاییدیه دانشنامه باید شماره تایید سازمان مرکزی و نام گیرنده تاییده را وارد نموده و ثبت را بزنید.مرحله چهارم استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد
  • در صفحه بعد گزینه ایجاد پرونده را انتخاب نمایید تا وارد صفحه پرداخت بانک شوید و هزینه را پرداخت نمایید.به صفحه اصلی سامانه هدایت خواهید شد. اکنون باید روی گزینه «پیگیری درخواست ها» کلیک کنید. ابتدا روی آیکون کلاه فارغ التحصیلی کلیک کرده و پس از مشاهده و تایید اطلاعات دانشنامه خود، می توانید از طریق آیکون پرینتر فایل تاییده را دریافت نمایید.

نکته: تنها افرادی که گواهینامه موقت آن ها قبل از سال 1385 صادر شده است، می توانند از این سامانه تاییدیه گواهینامه موقت دریافت نمایند.

راهنمای پیگیری استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد

داوطلبانی که روند استعلام تاییدیه تحصیلی خود را مطابق با روند ذکر شده در قسمت بالا به انجام رسانده باشند، می توانند با کلیک بر روی گزینه “پیگیری درخواست ها” از مرحله انجام فرایند مربوطه مطلع شوند. در صورتی که موفق نشدید تاییدیه تحصیلی خود را مشاهده کنید یا متوجه وجود مغایرت در تاییدیه تحصیلی خود شدید، می توانید از قسمت بالای صفحه شخصی خود گزینه سیستم های من” و یا از طریق صفحه اصلی سامانه و انتخاب لینک سامانه ارتباط پشتیبان، وارد بخش پشتیبانی شوید. در این بخش می توانید درخواست خود را مطرح نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن برای رسیدگی به درخواست شما اقدام شود.

نکته: در صورت عدم مشاهده تاییدیه یا وجود مغایرت در تاییدیه تحصیلی که برایتان صادر شده است، می توانید از قسمت “سوالات خود را از طریق سامانه ساپ مطرح نمایید” نسبت به ارسال درخواست و بارگذاری تصویر مدرک تحصیلی خود اقدام کنید.

پیگیری استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد

سوالات متداول

1- تاییدیه تحصیلی چه کاربردی دارد؟

تاییدیه تحصیلی یکی از مهم ترین مدارکی است که هر فرد برای ادامه تحصیل در داخل و یا خارج از کشور به آن نیاز دارد.

2- آیا امکان استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد به صورت غیرحضوری وجود دارد؟

بله، از طریق سامانه تاییدیه تحصیلی دانشگاه آدرس به نشانی estelam.iau.ir می‌توان برای دریافت تاییدیه تحصیلی اقدام نمود.

3- به چه طریق می توان از نتایج استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد مطلع شد؟

با کلیک بر روی گزینه پیگیری درخواست ها و سیستم پشتیبانی امکان بررسی روند مربوطه فراهم شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره