خانه مشاوره تحصیلی اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی 1402
اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

آن دسته از افرادی که دانش آموخته ی یکی از رشته های مهندسی ترافیک، مهندسی نقشه برداری، مهندسی شهرسازی، عمران، معماری، تاسیسات مکانیکی و یا تاسیسات برقی می باشند، می توانند جهت اخذ پروانه اشتغال و شماره نظام مهندسی، در آزمون مربوط به نظام مهندسی شرکت کنند. این امتحان در سال ۱۴۰۲ در سه نوبت و با فاصله زمانی 4 ماه اجرا می شود و زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی نیز معمولا 2 الی 3 ماه پس از برگزاری آزمون مذکور اعلام می گردد.

معمولا افرادی وجود دارند که به هر دلیلی از نتایج آزمون خود راضی نیستند و این احتمال را می دهند که در بررسی پاسخ نامه ها و یا کلید سوالات اشتباهی رخ داده باشد. در آزمون نظام مهندسی نیز به این گروه از افراد، فرصت اعتراض داده می شود تا هرگونه نقص و یا اشتباه احتمالی در تصحیح و اعلام نتایج مرتفع گردد.

پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی، امکان اعتراض به نتایج برای داوطلبان در سامانه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی فراهم خواهد شد.

زمان ثبت اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی 1402

 اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی معمولا 2 الی 3 ماه پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد و آن دسته از داوطلبانی که نسبت به سوالات آزمون و پاسخنامه آن معترض هستند و یا متقاضیانی که حدنصاب نمره قبولی در امتحان مذکور را کسب نکرده اند و تقاضای بازنگری در نتایج را در آزمون نظام مهندسی دارند، می توانند در زمانی که از طریق سایت رسمی inbr.ir اعلام می شود نسبت به ثبت و ارسال اعتراضات خود اقدام کنند.

زمان اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ نیز در قالب اطلاعیه ای توسط سامانه آزمون ورود به حرفه مهندسان منتشر می گردد. در ضمن این گونه افراد می بایست در وقت معین شده نسبت به ثبت و یا ارسال اعتراض خود اقدام کنند زیرا به درخواست های که پس از پایان مهلت اعتراض، ارسال می شوند هیچ گونه ترتیب اثری داده نخواهد شد. همچنین معمولا مهلت ارسال آن یک هفته بعد از اعلام نتایج آزمون می باشد. مدت زمان اعتراض برای اولین دوره برگزاری آزمون در اردیبهشت سال 1402، 31 تیر تا 3 مرداد بود.

نحوه ثبت اعتراض مربوط به آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

همان طور که گفته شد داوطلبان می توانند اعتراض خود را نسبت به سوالات و پاسخنامه آن ها و یا نسبت به نمره و نتیجه نهایی آزمون 1402 ثبت کنند. در این قسمت به چگونگی ثبت اعتراضات آزمون نظام مهندسی می پردازیم.

نحوه اعتراض به نتیجه آزمون نظام مهندسی

متقاضیانی که پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی در سال 1402، نسبت به نتایج آزمون خود رضایت کافی را ندارند و حدنصاب کافی را در آن کسب نکرده اند، در صورتی که درخواست بازنگری نتایج آزمون را داشته باشند می توانند اعتراض و درخواست خود را صرفا به صورت کتبی و به همراه ذکر مشخصات کامل (نام و نام خانوادگی ، شماره داوطلبی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد ، رشته آزمون ، آدرس دقیق و شماره تماس) ، تا پایان مهلت مقرر اعتراض و از طریق پست به آدرس های زیر ارسال نمایند.

متقاضیان می بایست برگ اعتراض و درخواست خود برای آزمون های تستی را به آدرس : تهران ، صندوق پستی به شماره 355- 17775 ، شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش ارسال کنند.

داوطلبانی که در آزمون طراحی معماری شرکت کرده اند و نسبت به نتایج آزمون خود اعتراض دارند نیز ، می بایست درخواست کتبی خود را به نشانی : تهران ، صندوق پستی به شماره 573- 19935 ارسال کنند.

نکته: توجه داشته باشید که بر روی پاکت مربوطه حتما ذکر شود که درخواست شما مربوط به” کدام بخش از آزمون های ورود به حرفه مهندسان “می باشد.

نحوه اعتراض به سوالات و کلید آزمون نظام مهندسی:

پس از انتشار پاسخنامه آزمون نظام مهندسی و پیش از اعلام نتایج، داوطلبانی که نسبت به سوالات و پاسخنامه آن ها اعتراض داشته باشند می توانند در خواست های خود را مطابق با فرمت فایلی که در سایت قرار داده می شود، تکمیل کنند و به آدرس ایمیل درج شده در سایت مربوطه ارسال کنند. شرکت کنندگان توجه داشته باشند که از ارسال درخواست های تکراری خودداری نمایند. سوال هایی که حتی یک نفر معترض داشته باشند نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در صورت صحت اعتراض ، نتیجه مربوطه روی پاسخنامه های تمامی شرکت کنندگان لحاظ خواهد شد.

توجه داشته باشید که پس از بررسی اعتراض ها نتایج قطعی خواهد بود و داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمرات نشده اند می توانند خود را برای آزمون سال آینده آماده کنند.

نحوه ارسال درخواست

  • فرمت فایل مورد نظر باید pdf باشد.
  • درصورتی که به چند سوال اعتراض داشتید بهتر است همه درخواست های خود را در یک فایل وارد و ارسال نمایید. دقت کنید که از ارسال چند فرم درخواست جداگانه خودداری نمایید.
  • نام فایل درخواست خود را با شماره موبایلتان نام گذاری کنید.

 آدرس الکترونیکی مربوط به اعتراضات

 آدرس الکترونیکی مربوط به اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی

نوع رشتهآدرس الکترونیکی
رشته‌ های مهندسی و کاردانی عمرانomran@inbr.ir
رشته‌ های مهندسی و کاردانی تاسیسات‌ مکانیکی و تاسیسات‌ برقیtasisat@inbr.ir
رشته‌ های مهندسی و کاردانی نقشه‌ برداری و ترافیکnaghshe@inbr.ir
رشته‌ های مهندسی و کاردانی معماری و شهرسازی و معماران تجربیmemari@inbr.ir

شرایط و نحوه بررسی اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی 1402

افرادی که بعد از شرکت در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ و اعلام نتایج نتوانسته‌ اند به حدنصاب قبولی برسند. شانس اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی را دارند زیرا احتمال خطا در طراحی سوالات و تنظیم کلید آن ها و یا تصحیح پاسخنامه های داوطلبان وجود دارد. به همین خاطر پس از برگزاری آزمون ها، به جهت شفاف سازی و احترام به حقوق شرکت کنندگان، فرصتی در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد تا آن ها در مورد کلیه سوالات اظهار نظر نمایند.

  • بعد از اتمام فرصت اعتراض به سوالات و پاسخنامه آن ها، کمیته های تخصصی هر رشته به بررسی اظهار نظرات رسیده می پردازند و نظر خود را پیرامون آن ها اعلام می کنند. در صورتی که کمیته تخصصی در این مرحله پیشنهاداتی مبنی بر حذف یا چند گزینه ای کردن سوالات داشته باشند، نظر آن ها به طور مستقیم روی پاسخنامه های داوطلبان اعمال خواهد شد. در صورتی که کمیته تخصصی ، ایرادات وارد شده بر سوالی را نپذیرفته باشند ، اعتراضات و ایرادات نهایی به کمیته های تجدیدنظر مربوط به هر رشته ارسال می شود. رای کمیته تجدیدنظر قطعی و نهایی خواهد بود و جهت اعمال در پاسخ نامه ها ابلاغ خواهند شد.
  • پس از انتشار کلید نهایی سوالات، شرکت خدمات آموزش سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به تصحیح پاسخنامه ها و انتشار نتایج، اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد. در این مرحله و پس از اعلام نتایج نهایی، داوطلبان حق خواهند داشت تا نسبت به تصحیح پاسخنامه، شمارش پاسخ ها و … اعتراضات خود را ثبت کنند تا در اسرع وقت به آن ها رسیدگی شود.
  • توجه داشته باشید که به تمامی این اعتراضات رسیدگی می شود و در صورت لزوم ، نتایج آن روی پاسخنامه های داوطلبان اعمال خواهد شد.
  • داوطلبان پیش از ثبت و ارسال درخواست اعتراض خود این نکته را در نظر داشته باشند که ملاک اصلی در برگزاری این آزمون، سوالات و پاسخ های آن، مقررات ملی ساختمان ها، آیین نامه ها و قوانین موجود می باشد و روش های حل مسائل موجود در کتاب های چاپ شده اساتید ایرانی و یا خارجی مورد استناد نخواهد بود.

سوالات متداول

1- آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ وجود دارد؟

بله، داوطلبان می توانند به سوالات و نتیجه آزمون، اعتراض داشته باشند.

2- نحوه اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی به چه صورت است؟

افراد می بایست درخواست اعتراض به نتیجه آزمون نظام مهندسی خود را به صورت فایل ارسال کنند که جرئیات آن در مقاله ذکر شده است.

3- شرایط و نحوه بررسی اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

بعد از اتمام فرصت اعتراض به سوالات و پاسخنامه آن ها، کمیته های تخصصی هر رشته به بررسی اظهار نظرات رسیده می پردازند.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره