خانه مدارس اعلام نتایج آزمون المپیاد ریاضی 99 – 1400

اعلام نتایج آزمون المپیاد ریاضی 99 – 1400

اعلام اسامی برگزیدگان المپیاد ریاضی 99 - 1400
اعلام نتایج آزمون المپیاد ریاضی 99 – 1400

المپیاد ریاضی، با برگزاری سی و نهمین دوره در سال تحصیلی 99 – 1400 به قدیمی ترین آزمون المپیاد در ایران تبدیل شده است. تمامی دانش آموزان پایه دهم و یازدهم، از تمامی رشته ها، می توانند در مرحله اول این المپیاد شرکت کنند. برگزیدگان این المپیاد هم در نهایت می توانند از تسهیلات ورود به دانشگاه استفاده نمایند اما به شرطی که مدرک دیپلم آن ها با رشته المپیادی متناسب باشد. نتایج این آزمون المپیاد فارغ از سطح بین المللی آن، طی 4 مرحله و پس از برگزاری هر مرحله از آزمون اعلام می شود.

داوطلبان جهت مشاهده نتیجه هر مرحله و اطلاع از جزئیات کارنامه، باید به سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی مراجعه نمایند.

زمان اعلام نتایج آزمون المپیاد ریاضی 99 – 1400

آزمون المپیاد ریاضی طی 4 مرحله، مرحله اول و دوم، دوره آموزشی تابستان و دوره آموزشی طلای کشور بین دانش آموزان رشته های مختلف برگزار می شود. نتیجه هر مرحله به صورت اینترنتی و از “سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی” قابل مشاهده است. با توجه به زمان های ذکر شده در دفترچه ثبت نام المپیاد دانش آموزی تاریخ اعلام نتایج مراحل مربوطه به صورت زیر است.

زمانبندی نتایج آزمون ها و دوره های آموزشی المپیاد ریاضی 99 – 1400
مرحله/دورهاعلام نتایج
مرحله اول1 اردیبهشت ماه 1400
مرحله دومتیر ماه 1400
دوره آموزشی تابستانشهریور ماه 1400
شرکت در دوره جهانیاطلاع رسانی خواهد شد.

شما عزیزان می توانید به منظور اطلاع یابی از زمان دقیق اعلام نتایج آزمون المپیاد ریاضی در کانال تلگرام مدارس عضو شوید.

نحوه مشاهده نتایج آزمون المپیاد ریاضی 99 – 1400

نتایج آزمون المپیاد دانش آموزی از طریق سامانه ثبت نام المپیاد، قابل دریافت است. داوطلبان در زمان های مقرر باید به این سامانه مراجعه و از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.

  • در ابتدا وارد سایت ثبت نام المپیاد دانش آموزی به نشانی oly.medu.ir شوید.
  • از کادری که سمت راست سایت وجود دارد پنل مربوطه را انتخاب نمایید.
  • در دو قسمتی که برای کد ملی و رمز همگام در نظر گرفته شده است، کد ملی و رمز همگامی که هنگام ثبت نام آزمون المپیاد ریاضی 99 – 1400 از مدرسه دریافت کردید، وارد نمایید.
  • در آخر وارد صفحه کاربری خود شده و می توانید از قسمت مربوطه به نتیجه آزمون خود دسترسی داشته باشید.

ثبت درخواست اعتراض به المپیاد ریاضی 99 – 1400

همواره در همه انواع آزمون ها ممکن است از سوی داوطلبان شرکت کننده در آن آزمون اعتراضی به نتیجه و یا جزئیات دیگر وجود داشته باشد. آزمون های المپیاد هم تاکنون از این امر مستثنی نبوده اند. با اعلام نتیجه هر مرحله از آزمون، امکان اعتراض به نتایج آزمون المپیاد دانش آموزی و هرگونه جزئیات مربوط به آن برای شرکت کنندگان فراهم است. زمان ثبت درخواست تجدید نظر معمولا با زمان اعلام نتایج یکسان است.

پس از ثبت اعتراض، درخواست ها مورد بررسی قرار می گیرند و مطابق تاریخی که در دفترچه تعیین می شود، نتیجه آن ها از طریق سامانه اعلام می شود. نتیجه اعتراضات معمولا یک تا دو هفته پس از اعلام نتایج آزمون ابلاغ می شود که در صورت ثبت اعتراض به نتیجه مرحله اول المپیاد دانش آموزی، جواب اعتراض آن در فروردین ماه 1400 اعلام خواهد شد.

ظرفیت برگزیدگان هر مرحله از آزمون المپیاد ریاضی

مرحله اول: از این مرحله حدودا 600 نفر از هر دو پایه دهم و یازدهم و 900 نفر از دانش آموزان پایه دهم به صورت آزمایشی می توانند به مرحله بعد صعود کنند.

مرحله دوم: از میان افرادی که از مرحله اول به این مرحله صعود کرده اند حدود 60 نفر انتخاب و به دوره آموزشی تابستان راه می یابند.

مرحله سوم: تمامی برگزیدگان مرحله دوم در این مرحله تحت آموزش و آزمون قرار می گیرند و در نهایت به 12 نفر برتر این دوره مدال های طلا تعلق می گیرد.

مرحله چهارم: این مرحله به منظور انتخاب تیم المپیاد جهانی بین دارندگان طلا از دوره تابستان برگزار شده و در نهایت 6 نفر آن ها به عنوان اعضای تیم انتخاب و راهی مسابقات بین المللی می شوند.

در آخر، ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی دانش آموزان متقاضی شرکت در المپیاد که ثبت نام المپیاد دانش آموزی خود را به انجام رسانده اند، توصیه می گردد با مطالعه منابع آزمون المپیاد دانش آموزی 99 – 1400 و داشتن برنامه ریزی درست و مناسب در زمان برگزاری المپیاد دانش آموزی حضور به عمل آورند. در نهایت این دسته از دانش آموزان می توانند مطابق با مقاله فوق و در زمان مقرر نسبت به مشاهده نتایج آزمون خود اقدام نمایند.

 

سوالات متداول

1- اعلام نتایج آزمون المپیاد ریاضی 99 - 1400 در چه زمانی صورت می گیرد؟

المپیاد دانش آموزی ریاضی در چهار مرحله انجام می گیرد که زمان های اعلام نتایج این مراحل در مقاله فوق ذکر می گردد.

2- نتایج آزمون المپیاد ریاضی از طریق چه سایتی منتشر می شود؟

شما می توانید با مراجعه به سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به نشانی oly.medu.ir در زمان مقرر، از این نتایج مطلع گردید.

3- آیا امکان اعتراض به نتایج اعلام شده از طریق سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی وجود دارد؟

بله، شما می توانید با مراجعه به این سامانه اعتراضات خود نسبت به نتایج منتشر شده را اعلام کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. Fatemeh

    باسلام
    من توی المپیاد ریاضی شرکت کردم اما الان نمی تونم برم نتایج رو ببینم اصلا قسمتی به عنوان نتایج آزمون توی صفحم نیست

    • ایران مشاوره

      با سلام ، تاکنون اطلاعیه ای در رابطه با اعلام نتایج المپیاد دانش آموزی سال ۱۳۹۹ منتشر نشده است . پیشنهاد می شود با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی از زمان اعلام نتایج مطلع شوید .

مشاوره مدارس پیج مدارس