خانه مدارس اعتراض به نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 – ۱۴۰۲

اعتراض به نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 – ۱۴۰۲

نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 - 1402
اعتراض به نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 – 1402

کسانی که در زمان برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی سر جلسه امتحان حضور داشته اند، بی شک مشتاق رسیدن زمان اعلام نتایج آزمون مذکور می باشند تا از نتایج خود آگاه شوند. دانش آموزانی که در مرحله اول موفق به کسب حدنصاب نمره لازم نشوند، مجاز به شرکت در مراحل بعدی نخواهند بود. چرا که نتایج هر یک از مراحل، تعیین کننده راهیابی یا عدم راهیابی به مراحل بعدی هستند؛ بنابراین پس از اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی 1401، اگر داوطلبی نسبت به کارنامه خود معترض باشد، می تواند با مراجعه به سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی  اعتراض خود را اعلام نماید.

افرادی که از نتیجه آزمون مرحله اول خود رضایت ندارند، می توانند در اسفند ماه 1401 همزمان با اعلام نتایج آزمون المپیاد های علمی دانش آموزی نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

زمان اعتراض به نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزان 1401 – 1402

المپیادهای علمی دانش آموزی در طی سه مرحله اول، دوم و دوره آموزشی تابستانی برگزار می شود که نتایج هریک از آن بر روی سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به نشانی my.medu.ir قرار داده می شود. با توجه به اطلاعیه موجود در دفترچه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 1401، درخواست تجدید نظر برای هر یک از مراحل پس از گذشت یک ماه از اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 به شرح زیر می باشد.

اعتراض به نتایج مرحله اول

آن دسته از شرکت کنندگانی که از نتیجه آزمون مرحله اول خود رضایت ندارند، می توانند در اسفند ماه 1401 همزمان با اعلام نتایج نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

اعتراض به نتایج مرحله دوم

آزمون مرحله دوم از سوالات چندگزینه ای، عملی، تشریحی و کوتاه پاسخ تشکیل شده و از سطح دشواری و پیچیدگی بیشتری نسبت به آزمون مرحله اول برخوردار است. چنانچه دانش آموزان پس از مشاهده نتایج این مرحله نسبت به آن معترض باشند، می توانند درخواست بررسی مجدد خود را ثبت نمایند. بدیهی است که این مرحله از اعتراض نیز مانند مرحله اول، از طریق سایت my.medu.ir انجام می گیرد و نتیجه آن در تیر ماه 1402 اطلاع رسانی خواهد شد.

اعتراض به نتایج آزمون دوره آموزشی تابستان

تمامی پذیرفته شدگان نهایی مرحله دوم به جز افرادی که در آزمون المپیاد رشته های فیزیک، کامپیوتر و تفکر و کارآفرینی شرکت کرده اند، به دوره آموزشی تابستان راه می یابند. داوطلبان رشته های مذکور برای این که به دوره تابستان وارد شوند، می بایست در یک آزمون دیگر شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند. در این دوره آموزش های لازم به این دانش آموزان داده می شود و نهایتا از آن ها یک آزمون به عمل آورده می شود و شرکت کنندگان بر اساس نتایج مکتسبه خود مدال های طلا، نقره و برنز دریافت می کنند. چنانچه داوطلبی نسبت به نتیجه عملکرد خود در آزمون دوره آموزشی تابستان اعتراض داشته باشد، می تواند در شهریور 1402 اعتراض خود را اعلام داشته و پاسخ خود را در کمتر از یک ماه مشاهده کند.

نکته: زمان های دقیق فرآیندهای ذکر شده هنوز به طور دقیق مشخص نمی باشد اما به محض انتشار بازه های در نظر گرفته شده، مقاله به روزرسانی گشته و در کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

نحوه اعتراض به نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 – 1402

با توجه به مندرجات دفترچه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 – 1402 پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگان این مسابقات علمی، دانش آموزان می توانند در فرصت تعیین شده از سوی باشگاه دانش پژوهان جوان با طی مراحل موجود در راهنمای زیر تقاضای بررسی مجدد خود را ارسال کنند.

  1. مراجعه به سایت رسمی المپیادهای علمی دانش آموزان به نشانی my.medu.ir
  2. درج اطلاعات کاربری شامل کدملی و رمز ورود همگام
  3. دریافت فرم درخواست رسیدگی مجدد به نتیجه آزمون
  4. تکمیل فرم تجدید نظر و ثبت آن در سامانه

موارد قابل قبول جهت اعتراض به نتایج آزمون المپیاد علمی دانش آموزی 1401 – 1402

دلایلی که شما می توانید با استناد به آن ها نسبت به نتایج آزمون المپیاد علمی دانش آموزی تقاضای بررسی مجدد نتایج را داشته باشید، بسته به مواردی که در ادامه عنوان شده اند می گردند.

  • اشتباه در شمارش سوالات بی پاسخ
  • اشتباه در شمارش پاسخ‌های نادرست
  • اشتباه در شمارش پاسخ‌های درست
  • بررسی مجدد نمره
  • تصحیح برگه آزمون
  • اعتراض به عوامل اجرایی آزمون

توجه کنید که ثبت اعتراضات فقط به صورت اینترنتی و در بازه زمانی تعیین شده امکان پذیر خواهد بود و به اعتراضاتی که به صورت حضوری و یا از طریق ارسال ایمیل ثبت می شوند رسیدگی نخواهد شد.

زمان اعلام نتایج اعتراض به آزمون المپیاد علمی دانش آموزی 1401 – 1402

تمامی کسانی که به نتایج آزمون المپیاد علمی دانش آموزی معترض بوده و در بازه زمانی مقرر اقدام به اعتراض نموده اند، می بایست بدانند که رسیدگی به اعتراض داوطلبان، معمولا یک الی دو هفته پس از ثبت درخواست و تکمیل فرم اعتراض توسط متقاضیان صورت می گیرد. با توجه به آن که هم اکنون زمان اعتراض به نتایج آزمون مذکور فرا نرسیده است نمی توان زمان دقیق اعلام نتایج اعتراض به هر یک از سه مراحل نام برده شده را پیش بینی نمود.

نکته: پس از پاسخ دهی تقاضای بررسی مجدد دوره آموزشی تابستان، دانش آمورانی که باز هم وضعیت علمی و آمادگی آن ها برای شرکت در المپیاد بین المللی به اثبات نرسیده باشد، می بایست خود را به مدرسه محل تحصیل معرفی نمایند.

 

سوالت متداول

1- دانش آموزان چه زمانی می توانند نسبت به نتایج مرحله اول المپیادهای دانش آموزی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ اعتراض نمایند؟

افراد شرکت کننده می توانند در اسفند ماه ۱۴۰۱ همزمان با اعلام نتایج آزمون نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

2- اعتراض به نتایج المپیادهای علمی دانش آموزی از چه طریقی ممکن می باشد؟

این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سامانه ثبت نام المپیادهای دانش آموزی به نشانی my.medu.ir انجام می گیرد.

3- زمان اعلام نتایج اعتراض به نتایج آزمون المپیاد علمی دانش آموزی به چه صورت می باشد؟

معمولا یک الی دو هفته پس از ثبت درخواست و تکمیل فرم اعتراض توسط متقاضیان، نتایج اعتراض به آزمون اعلام می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس