خانه مدارس اعلام نتایج آزمون المپیاد زیست شناسی 99 – 1400

اعلام نتایج آزمون المپیاد زیست شناسی 99 – 1400

اعلام نتایج المپیاد علمی دانش آموزی زیست شناسی 99 - 1400
اعلام نتایج آزمون المپیاد زیست شناسی 99 – 1400

المپیاد زیست شناسی، یکی از آزمون ها و رقابت های علمی دانش آموزی است که هرساله برای دانش آموزان علاقه مندی که شرایط ثبت نام المپیاد دانش آموزی 99 – 1400 را دارا می باشند برگزار می گردد. داوطلبانی که ثبت نام المپیاد دانش آموزی را انجام داده اند، می بایست در مرحله اول این آزمون که در بهمن ماه 99 برگزار می شود، شرکت نمایند. پس از اعلام نتایج مرحله اول این المپیاد، تعدادی از برگزیدگان، به مرحله بعدی راه پیدا می کنند. نتایج هر مرحله از آزمون نیز، از طریق سامانه ثبت نام المپیاد های علمی دانش آموزی اعلام می گردد.

زمان تقریبی اعلام نتایج هر مرحله از آزمون المپیاد های علمی دانش آموزی، در دفترچه ثبت نام المپیاد دانش آموزی درج شده است. در این مطلب به طور کامل به زمان و جزئیات دریافت نتایج این آزمون ها خواهیم پرداخت.

اعلام نتایج مرحله اول آزمون المپیاد زیست شناسی 99 – 1400 در اردیبهشت ماه صورت می گیرد.

زمان اعلام نتایج آزمون المپیاد زیست شناسی 99 – 1400

آزمون های المپیاد علمی زیست شناسی در چند مرحله و تا رسیدن به المپیاد جهانی زیست شناسی برگزار می شود. اولین مرحله این آزمون در بهمن ماه 99 برگزار شد و نتایج آن در روز 1 اردیبهشت ماه بر روی سامانه منتشر گشت. بدیهی است برگزیدگانی که حدنصاب لازم در آزمون این مرحله را کسب کرده باشند، به مرحله دوم راه پیدا می کنند.

آزمون مرحله دوم این المپیاد در اردیبهشت ماه 1400 برگزار خواهد شد و در پایان این مرحله از آزمون، برگزیدگان آن به دوره آموزشی تابستان راه پیدا می کنند و برگزیدگان نهایی نیز، به عضویت تیم ملی المپیاد علمی زیست شناسی در می آیند.

زمانبندی نتایج آزمون ها و دوره های آموزشی المپیاد زیست 99 – 1400
مرحله/دورهاعلام نتایج
مرحله اولاردیبهشت ماه 1400
مرحله دومتیر ماه 1400
مرحله سوم (دوره آموزشی تابستان)شهریور ماه 1400
مرحله چهارم (دوره جهانی)اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است که 8 دانش آموز منتخبی که موفق به کسب مدال های طلای کشوری شده اند، به دوره آموزشی طلای کشوری راه پیدا می کنند. این افراد می بایست در دوره های آموزشی و آزمون های برگزار شده توسط باشگاه دانش پژوهان جوان شرکت کنند؛ در نهایت این افراد به عضویت تیم ملی المپیاد علمی زیست شناسی در می آیند و به المپیاد جهانی زیست شناسی راه پیدا می کنند. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره از تاریخ دقیق اعلام اسامی پذیرفته شدگان سایر مراحل این آزمون باخبر شوید.

راهنمای مشاهده نتایج آزمون المپیاد زیست شناسی 99 – 1400

جهت مشاهده نتایج هر یک از مراحل آزمون المپیاد زیست شناسی، لازم است تا پس از مشخص شدن زمان دقیق اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی، مراحل زیر را در سایت ثبت نام المپیاد دانش آموزی، طی کنید تا موفق به مشاهده کارنامه خود شوید.

  • به “سامانه ثبت نام المپیاد های علمی دانش آموزی” به نشانی oly.medu.ir مراجعه نمایید.
  • دانش آموزان جهت مشاهده نتایج خود، باید قسمت “ورود دانش آموزان” و مدیران مدارس نیز می بایست قسمت “ورود مدیران” را از سمت راست صفحه انتخاب نمایند.
  • پس از مرحله فوق، کاربران می توانند با وارد نمودن کد ملی و رمز ورود همگام دانش آموز، وارد پنل شخصی وی شوند. دانش آموزان دقت داشته باشند که رمز ورود همگام همان رمزی می باشد که هنگام ثبت نام اولیه از مدرسه خود دریافت نموده اند. چنان چه این رمز را به هر علتی در دسترس ندارید می بایست مجددا به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه نموده و رمز را دریافت نمایید.
  • پس از ورود به صفحه شخصی دانش آموز، می توانید در قسمت مربوطه، کارنامه داوطلب را مشاهده نمایید.

پس از برگزاری هر یک از مراحل این آزمون، در صورتی که هر یک از داوطلبان از نتیجه آزمون خود راضی نبودند و به آن اعتراض داشتند، می توانند نسبت به ثبت اعتراض به نتایج آزمون المپیاد دانش آموزی، اقدام نمایند. فرصت ثبت درخواست تجدید نظر نسبت به نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی، معمولا پس از اعلام نتایج آغاز می شود. پس از پایان بازه زمانی در نظر گرفته شده برای ثبت اعتراضات، نتایج رسیدگی به آن ها حدود یک هفته الی ده روز بعد از طریق سامانه ثبت نام المپیادها اعلام خواهد شد.

 

سوالات متداول

1- تاریخ اعلام نتایج مرحله اول آزمون المپیاد زیست شناسی 99 - 1400 به چه صورت است؟

این نتایج در 1 اردیبهشت ماه 1400 بر روی سامانه اعلام نتایج قرار می گیرد.

2- نتایج آزمون المپیاد زیست شناسی 99 - 1400 از چه طریقی اعلام می شود؟

داوطلبان برای دریافت کارنامه آزمون خود می بایست به صورت اینترنتی از طریق سایت نتایج از طریق سایت oly.medu.ir اقدام کنند.

3- زمان مشاهده نتیجه اعتراض به نتایج آزمون المپیاد زیست شناسی 99 - 1400 به چه صورت است؟

مشاهده اعتراض به کارنامه دریافتی، حدود یک تا دو هفته پس از اعلام نتیجه آزمون امکان پذیر می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. راضیه

    سلام وقت بخیر من ۱۹ اسفند المپیاد زیست شرکت کردم ولی هنوز نتایج المپیادم برام نیامده ..آیا ممکنه پاسخنامم مشکلی داشته و تصحیح نشده که نتیجش برام نیومده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص اعلام نتایج المیپاد های دانش اموزی منتشر نشده است. جهت اطلاع از زمان اعلام نتایج عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی شوید.

مشاوره مدارس پیج مدارس