خانه مشاوره تحصیلی اعلام نتایج آزمون سامفا

اعلام نتایج آزمون سامفا

کارنامه آزمون سامفا 98
اعلام نتایج آزمون سامفا 98

سامفا نام اختصاری “سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی” آزمونی است ویژه اتباع غیر ایرانی که قصد تحصیل ، اشتغال به کار و فعالیت های تجاری و … را در جمهوری اسلامی ایران دارند ، که می بایست در آن شرکت نموده و حدنصاب نمره را در آزمون مذکور ، کسب نمایند. این آزمون در واقع معیاری برای سنجش مهارت های زبان فارسی (در سطوح خوانداری ، نوشتاری ، گفتاری و شنیداری) این افراد و تسلط آنان در این حوزه به شمار می آید که در واقع سند معتبری برای ادامه تحصیل و اشتغال به کار اتباع خارجی در ایران ، محسوب می شود.

نتایج آزمون سامفا از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده و برای داوطلبین قابل دسترسی خواهد بود.

زمان اعلام نتایج آزمون سامفا 98

آزمون سامفا در این چند سال اخیر ، معمولا دو الی سه بار در سال برگزار می شود و تاکنون در 5 دوره زمانی کاملا متفاوت برگزار شده است. طبق سوابق برگزاری این آزمون در گذشته ، نمی توان تاریخ دقیقی برای زمان برگزاری و اعلام نتایج ششمین دوره از این آزمون اعلام نمود ولی پیش بینی می شود که ششمین دوره این آزمون حدفاصل دی تا بهمن ماه 98 برگزار شود و طبق روال گذشته ، حدودا 60 الی 70 روز پس از برگزاری آزمون نیز ، نتایج نهایی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور بر روی سایت مذکور اعلام خواهد شد. آخرین دوره این آزمون ، 15 شهریور ماه 98 برگزار شده بود و نتایج نهایی نیز ، 1 آبان ماه 98 توسط سازمان مربوطه اعلام شد.

نحوه مشاهده نتایج آزمون سامفا 98

متقاضیان برای مشاهده نتایج اعلام شده ، می بایست در تاریخ مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و طبق مراحل گفته شده در زیر ، عمل نمایند.

  • ابتدا عبارت “آزمون سامفا” را از سمت راست صفحه ، انتخاب نمایید.
    مرحله اول اعلام نتایج آزمون سامفا
  • در گام بعدی می بایست روی لینک دریافت “کارنامه سامفا” کلیک نمایید.
    مرحله دوم اعلام نتایج آزمون سامفا
  • در آخر برای مشاهده نتیجه آزمون ، دو روش پیش روی متقاضیان قرار داده می شود که شما می توانید یکی از این دو روش پیشنهادی را انتخاب نموده و نتایج نهایی آزمون را مشاهده نمایید. این دو روش شامل جستجوی کارنامه با اطلاعات داوطلبی (شماره داوطلبی ، شماره گذرنامه ، عبارت امنیتی) و جستجوی کارنامه با اطلاعات فردی (نام ، نام خانوادگی ، شماره گذرنامه ، سال تولد و عبارت امنیتی مندرج در صفحه) می باشد. پس از پرکردن قسمت های خالی یکی از این دو روش ، روی گزینه “مشاهده نتیجه” کلیک نمایید.مرحله سوم اعلام نتایج آزمون سامفا

سازمان سنجش آموزش کشور ایران گواهی این آزمون را به نشانی اعلام شده توسط داوطلب هنگام نام نویسی ، ارسال می نماید. این مدرک به دو زبان فارسی و انگلیسی صادر شده و دارای دو سال اعتبار می باشد. با توجه به اینکه هنوز هیچ اطلاعیه ای در خصوص ششمین دوره برگزاری آزمون سامفا از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نشده است لذا توصیه می کنیم با عضویت در کانال کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره آخرین اخبار منتشر شده در رابطه با برگزاری دوره ششم آزمون سامفا را پیگیری نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره