خانه مدارس اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 – ۱۴۰۲

اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 – ۱۴۰۲

اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 - 1402
اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 – 1402

المپیادهای علمی دانش آموزی هر ساله جهت گسترش دانش، عمق بخشیدن به یادگیری های دانش آموزان و آشنایی با علوم روز دنیا برگزار می شوند و دارای چند مرحله تا رسیدن به المپیادهای جهانی می باشند. مرحله اول المپیادهای علمی دانش آموزی در تمامی رشته های ریاضی، ادبی، فیزیک، شیمی، کامپیوتر، زیست شناسی، نجوم و اخترفیزیک، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، جغرافیا، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کار آفرینی، علوم فناوری نانو، علوم زمین و پژوهشی بوده که طبق مندرجات دفترچه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی، نتایج این مرحله در اسفندماه 1401 اعلام می شود و با مطالعه ادامه مقاله می توانید اطلاعات تکمیلی در این زمینه را کسب کنید.

نتایج مرحله اول المپیادعلمی دانش آموزی 1401 – 1402 در اسفند ماه سال جاری اعلام می گردد.

زمان اعلام نتایج مراحل مختلف آزمون المپیاد های علمی دانش آموزی 1401 – 1402

دانش آموزانی که در آزمون المپیادهای دانش آموزی شرکت کرده اند، قطعا علاقه دارند که در مورد زمان اعلام نتایج این آزمون اطلاعاتی را کسب کنند. این المپیادها توسط باشگاه دانش پژوهان جوان (بخشی از معاونت استعدادهای درخشان و بخشی از وزارت آموزش و پرورش) در چندین رشته ی درسی و طی چند مرحله برگزار می شوند و در نهایت منتخبان هر مرحله به مسابقات بعدی راه پیدا می کنند. در ادامه به زمان برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی و زمان اعلام نتایج مربوط به آن، می پردازیم.

مرحله اول المپیادهای علمی دانش آموزی

با استناد به دفترچه منتشر شده، مرحله ی اول المپیادهای علمی دانش آموزی در بهمن ماه برگزار می شود. این مرحله به صورت آزمون کتبی و با سوالات چند گزینه ای بوده و معمولا حدود 10 تا 15 درصد داوطلبان شرکت کننده در این مرحله موفق به ورود به مرحله ی دوم می شوند. نتایج اولین مرحله از این المپیادها به صورت حدودی در اسفند ماه 1401 منتشر می گردد. دانش آموزانی که در آزمون یک یا چند المپیاد شرکت نموده اند، می توانند در موعد مقرر شده تصویر کارنامه خود را در سامانه my.medu.ir مشاهده نمایند.

مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزی

پذیرفته شدگان مرحله ی اول المپیاد های علمی دانش آموزی می بایست در آزمون مرحله دوم این المپیادها حضور پیدا کنند. با توجه به زمانبندی تقریبی که در رابطه با اعلام نتایج مراحل این آزمون ها منشر شده انتظار می روند نتایج حاصل از مرحله دوم در تیره ماه 1402 به اطلاع عموم برسد. مرحله دوم به صورت کتبی برگزار می شود که شامل سوالات چند گزینه ای، سوالات با پاسخ کوتاه و سوالات تشریحی می باشد.

نکته مهم: پذیرفته شدگان در مرحله دوم المپیادهای علمی کامپیوتر و فیزیک تنها در صورت شرکت و پذیرش در آزمون های عملی که توسطه کمیته علمی برگزار می شود، می توانند در دوره تابستان شرکت کنند.

مرحله سوم المپیادهای علمی دانش آموزی (دوره تابستان)

راه یافتگان به دوره آموزشی تابستان در یک بازه ی زمانی کوتاه مدت، به طور رایگان و متمرکز در محل باشگاه دانش پژوهان جوان آموزش می بینند و پس از پشت سر گذاشتن آزمون های تئوری و عملی مختلف در این دوره آموزشی، بر اساس نمرات کسب شده رتبه بندی می شوند. نتایج برگزیدگان دوره آموزشی تابستان تا شهریور ماه 1402 اعلام می شود. تعدادی از نفرات اول هر رشته موفق به کسب مدال طلا و شماری از نفرات بعدی به ترتیب موفق به کسب مدال های نقره و برنز می شوند. (تعداد دریافت کنندگان مدال های طلا، نقره و برنز در هر رشته متغیر می باشد.) به افرادی که موفق به دریافت مدال نشده اند، به جهت حضورشان و راهیابی به این مرحله لوح تقدیر اهدا می شود.

مرحله چهارم المپیادهای علمی دانش آموزی (دوره جهانی)

در دوره آموزشی تابستان، کسانی که مدال های طلای هر رشته را کسب کرده اند (ریاضی، زیست شناسی، شیمی، جغرافیا،
علوم زمین، نجوم و اخترفیزیک، کامپیوتر و فیزیک) می بایست در یک دوره آموزشی چند ماهه پاییز و زمستان شرکت کنند، معمولا زمان آغاز دوره در آذر ماه می باشد. شرکت کنندگان در طی این دوره، مورد ارزیابی های متعدد قرار می گیرند و سپس نتایج آن اعلام می شود. که با توجه به سال های گذشته احتمال می رود در نیمه ی دوم اسفند ماه باشد. پذیرفته شدگان نهایی این دوره آموزشی در هر رشته، سرانجام به عضویت تیم ملی المپیاد (در رشته خود) در می آیند و جهت شرکت در المپیاد های جهانی که در تابستان برگزار می شود آماده می شوند.

نکته قابل توجه

دارندگان مدال طلای المپیادهای علمی جهانی ریاضی، فیزیک و کامپیوتر پایه یازدهم امکان ادامه تحصیل در رشته های گروه پزشکی بدون شرکت در کنکور سراسری 1402 را دارا می باشند.

نحوه مشاهده اعلام نتایج المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 – 1402

اعلام نتایج مراحل مختلف المپیاد های علمی دانش آموزی به صورت اینترنتی از طریق سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به آدرس my.medu.ir انجام می شود. به این صورت که دانش آموزان طبق دستور عمل زیر، پس از مراجعه به سایت مذکور می بایست با وارد کردن اطلاعات درخواستی وارد صفحه ی خود شده تا بتوانند نتایج را مشاهده نمایند.

  • وارد سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 به آدرس my.medu.ir شوید.
  • کد ملی و رمز عبور همگام خود را در فیلد های مربوطه وارد کنید.
  • سپس گزینه “المپیاد علمی دانش آموزی” را انتخاب نموده و نتایج خود را مشاهده نمایید.

اعتراض به نتایج المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 – 1402

همانند تمام آزمون های دیگر ممکن است برخی از شرکت کنندگان پس از اعلام نتایج آزمون المپیاد دانش آموزی، نسبت به نتیجه کارنامه دریافتی خود اعتراض داشته باشند. به همین علت در صورت قابل قبول بودن دلایل این افراد، امکان درخواست تجدید نظر وجود دارد. بنابراین متقاصیان می توانند در صورت داشتن اعتراض به نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 درخواست خود را ثبت و ارسال کرده و در بازه زمانی یک تا دو هفته پس از اعلام نتایج منتظر نتیجه آن باشند.

زمان اعتراض به نتایج

بنابر اطلاعات مندرج در دفترچه ثبت نام، زمانبندی درخواست تجدید نظر برای هر یک از مراحل به شرح جدول زیر می باشد. لازم به ذکر است که زمان های دقیق این فرآیند هنوز مشخص نشده که به محض انتشار بازه های در نظر گرفته شده، مقاله به روزرسانی می گردد.

اعتراض به نتایج المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 –  1402
عنوان مراحلزمان فرآیند
مرحله اولاسفند ماه 1401
مرحله دومتیر ماه 1402
مرحله سومشهریور ماه 1402

نحوه اعتراض به نتایج

داوطلبانی که به امتیاز خود اعتراض دارند، می توانند طی مراحل ذیل درخواست بررسی مجدد نتایج را ثبت نمایند.

  • مراجعه به سایت my.medu.ir
  • درج اطلاعات خواسته شده (کد ملی، رمز عبور و کد امنیتی) و ورود به پروتال کاربری
  • تکمیل فرم تجدید نظر و ثبت آن در سامانه

 

سوالات متداول

1- تاریخ اعلام نتایج مرحله اول آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

این نتایج در اسند ماه سال جاری منتشر خواهد شد.

2- نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ از چه طریقی اعلام می شود؟

نتایج از طریق سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به نشانی my.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

3- زمان مشاهده نتیجه اعتراض به نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

مشاهده اعتراض به کارنامه دریافتی، معمولا حدود یک تا دو هفته پس از اعلام نتیجه آزمون می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۴ نظر
  1. مبینا

    سلام.فروردینم داره تموم میشه.چرا نتایج نمیاد؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر اطلاعیه ای در این زمینه منتشر نشده است.

  2. محمد

    سلام ببخشید چرا با گذشت یک ماه ۵ روز از المپیاد ریاضی نتایج هنوز مشحص نیست ؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر اطلاعیه ای در این زمینه منتشر نشده است.

  3. آرین

    هنوز نتایج معلوم نیست کی میاد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر زمان اعلام نتایج منتشر نشده است. جهت اطلاع از آخرین خبرها می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی شوید.

  4. رضا

    سلام نتایج مرحله اول کی میاد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص زمان اعلام نتایج المپیاد دانش اموزی منتشر نشده است. جهت اطلاع از زمان اعلام نتایج عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی شوید.

  5. آذری

    سلام جواب المپیاد فزیک رو کی می دن؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، تاکنون اطلاعیه ای در رابطه با زمان اعلام نتایج منتشر نشده است.

  6. Hanieh

    سلام نتایج المپیاد ریاضی کی میاد؟
    گفتن نیمه دوم اسفند ولی هنوز اعلام نشده…

    • ایران مشاوره

      سلام ، تاکنون اطلاعیه ای در رابطه با اعلام نتایج المپیاد دانش آموزی سال ۱۳۹۹ منتشر نشده است ، پیشنهاد می شود جهت اطلاع از زمان اعلام نتایج عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی باشید .

  7. محمد مهدی

    سلام نتایج المپیاد شیمی دقیقا کی اعلام میشود

    • ایران مشاوره

      سلام ، در حال حاضر اطلاعیه ای در رابطه با اعلام نتایج المپیاد دانش آموزی سال ۱۳۹۸ منتشر نشده است . پیشنهاد می شود با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی از زمان اعلام نتایج آزمون مطلع شوید .

مشاوره مدارس پیج مدارس