خانه کنکور اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

زمان اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان
اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان 1400

همه ساله پس از اعلام نتایج کنکور و اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز در حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون سراسری، داوطلبان واجد شرایط می توانند برای انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند. پس از انجام این فرآیند، افراد مشمول به مصاحبه حضوری دعوت می گردند. چنانچه این روند، موفقیت‌آمیز طی شود، اسامی قبول شدگان نهایی به صورت اینترنتی اعلام می شود. در نهایت، پذیرفته شدگان تمامی این مراحل می توانند به دانشگاه محل قبولی خود برای انجام ثبت نام مراجعه نمایند.

اعلام نتایج اولیه رشته های دارای شرایط خاص کنکور مانند رشته های دانشگاه فرهنگیان، بر اساس نمره آزمون کتبی بوده و بعد از انتخاب رشته و سپس طی کردن مصاحبه حضوری، اسامی پذیرفته شدگان نهایی منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

داوطلبان کنکور سراسری 1400 برای اطلاع از نتایج دانشگاه فرهنگیان باید دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه را با موفقیت طی کنند. این بدین معناست که این رشته ها دارای یک نتیجه اولیه هستند که مرتبط با همان آزمون کتبی بوده و بعد از انتخاب رشته و مصاحبه نتایج نهایی منتشر می گردد.

زمان اعلام نتایج اولیه

در کارنامه نتایج اولیه کنکور سراسری که پس از تقریبا یک ماه از آزمون سراسری منتشر می شود، داوطلبین واجد شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و مجاز برای فرآیند انتخاب رشته این دانشگاه، تعیین می شوند. چنانچه فرد، متقاضی انتخاب رشته های مختلف این دانشگاه ها اعم از پردیس های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران باشد، می‌تواند در اولویت بندی های خود آن ها را قرار دهد.

سازمان سنجش آموزش کشور در دفترچه ثبت نام کنکور اشاره کرده که زمان اعلام نتایج اولیه کنکور 1400 در دهه دوم مرداد ماه خواهد بود اما هنوز تاریخ دقیق آن در دسترس نیست. داوطلبین عزیز می توانند با عضویت در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره از آخرین اخبار مربوطه مطلع گردند.

زمان اعلام نتایج نهایی 

حدودا دو هفته بعد از انتخاب رشته، در زمان تقریبی اوایل شهریور ماه، اسامی افراد پذیرفته شده چند برابر ظرفیت برای مصاحبه حضوری منتشر می شود. در سال 1400 سازمان سنجش تاکنون تاریخ دقیقی در خصوص اعلام نتایج نهایی دانشگاه فرهنگیان منتشر نکرده است، اما این زمان در دفترچه ثبت نام کنکور 1400 تقریبا برای نیمه دوم شهریور ماه در نظر گرفته شده است. زمان دقیق تر این فرآیند به محض انتشار در سایت مربوطه، در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره اطلاع رسانی می گردد.

نحوه مشاهده نتایج دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

همان طور که گفته شد، قدم اول برای اینکه شخصی بررسی کند که آیا مجاز به انتخاب رشته برای دانشگاه فرهنگیان شده است یا خیر، مراجعه به توضیحات کارنامه کنکور است. بنابراین داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارنامه اولیه کنکور خود اقدام کنند.

در ردیف اول کارنامه دریافت شده، مجاز یا غیرمجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ذکر شده که می‌توانید هنگام انجام روند انتخاب رشته، از آن ها به منظور اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر خود استفاده کنید. پس از آن، اسامی افراد قبول شده برای مرحله دعوت به مصاحبه نیز از طریق همین سایت منتشر می گردد. برای دسترسی به این اطلاعات، مراحل زیر را طی کنید.

نحوه مشاهده نتایج اولیه

  • به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه ‌کرده و سپس در صفحه نخست از قسمت سمت راست، گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

 

  • در صفحه بازشده لینک “اعلام نتایج رشته های دارای شرایط خاص در آزمون سراسری ۱۴۰۰” را انتخاب نمایید.

 

  • اطلاعات فردی را با انتخاب یکی از دو روش زیر که شامل شماره شناسنامه یا پرونده، شماره داوطلبی و عبارت امنیتی می شود، وارد کنید.

 

  • نهایتا می توانید وضعیت قبولی یا عدم آن را برای دعوت به مصاحبه مشاهده نمایید.

نحوه مشاهده نتایج نهایی

  • بعد از فرآیند مصاحبه، برای مشاهده جواب نهایی مجدداً باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و از منوی سمت راست، گزینه “سراسری” را انتخاب نموده و لینک “نتایج نهایی آزمون سراسری (رشته محل‌های با آزمون) سال ۱۴۰۰” را بفشارید.

 

  • در این صفحه می بایست کادرهای مربوط به اطلاعات موجود در تصویر به یکی از دو روش زیر تکمیل گردد. بعد از این کار می‌توان نتایج نهایی را مشاهده نمود.

نحوه اعتراض به نتایج دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

مطابق با اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش در مورد شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۰، اگر داوطلب دارای شرایطی چون حداقل نمره علمی کل ۶۵۰۰، حداکثر سن ۲۴ سال، حداقل معدل کل پایه های دهم تا دوازدهم 14، بومی بودن در کد رشته محل های مربوطه و سلامت جسمی و روانی باشد، می تواند در اولویت بندی رشته های مورد علاقه خود، به انتخاب رشته محل های دانشگاه فرهنگیان بپردازد.

آن دسته از متقاضیانی که پس از بررسی شرایط خود به نتایج اعلام شده و عدم دعوت به مصاحبه همچنان معترض هستند، می توانند برای ثبت اعتراض به سایت darkhast.sanjesh.org مراجعه نموده و پس از آشنایی با نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش، درخواست خود را ارسال کنند تا بررسی شود.

لازم است بدانید که پیش از سال ۹۹ امکان ثبت اعتراض به عدم دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان وجود نداشت، اما در سال ۹۹ طبق اخبار منتشر شده به علت رخ دادن اشتباه نرم افزاری توسط سایت سنجش، این امکان میسر شد. انتظار می رود در سال ۱۴۰۰ نیز این امکان برای داوطلبان ایجاد شود تا بتوانند نسبت به ثبت در خواست خود در سایت مربوطه اقدام نمایند.

دعوت شدن به مصاحبه به منزله قبولی نهایی در دانشگاه فرهنگیان نیست، بلکه داشتن شرایط لازم و طی نمودن مرحله مصاحبه با کسب امتیاز حدنصاب، منجر به این امر می شود. برخی سال‌ها، در صورت موافقت سازمان سنجش، مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن نیز برای داوطلبان مردود برگزار می گردد و پس از مصاحبه، اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سامانه سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. پذیرفته‌ شدگان نهایی می توانند مطابق با جدول زمانبندی اعلام شده در اطلاعیه ها، برای ثبت نام در دانشگاه محل قبولی اقدام نمایند.

 

سوالات متداول

1- اعلام نتایج اولیه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ در چه زمانی انجام می شود؟

این فرآیند در بازه زمانی دهه دوم مرداد ماه منتشر می شود اما زمان دقیقی در این رابطه در دسترس نیست.

2- اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان از طریق چه سایتی صورت می گیرد؟

این فرآیند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد.

3- اطلاعات لازم جهت مشاهده نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کدامند؟

برای این منظور به اطلاعات ثبت نامی کنکور سراسری مانند شماره داوطلبی یا پرونده و شماره شناسنامه نیاز می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور