خانه کنکور اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۳

اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۳

زمان نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز 1402
اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز 1403

منظور از رشته های نیمه متمرکز رشته هایی است که پذیرش در آن ها با شرایط خاص انجام می پذیرد در واقع قبولی آن ها به صورت قطعی و در یک مرحله نیست و شامل دو مرحله بوده که مرحله اول کسب حدنصاب لازم در کنکور ۱۴۰۳ برای انتخاب این رشته ها بوده و اسامی پذیرفته شدگان این رده در قالب اعلام نتایج اولیه منتشر خواهد شد. وهله دوم این فرآیند شامل آزمون شفاهی یعنی مصاحبه رشته های نیمه متمرکز می باشد که مختص کسانی است که حدنصاب لازم برای مصاحبه را کسب نموده اند. از آن جایی نتایج اولیه این رشته ها در زمان متفاوتی از اعلام نتایج اولیه کنکور 1403 منتشر می شود، به همین دلیل برای اطلاع از زمان و چگونگی مشاهده آن این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز داوطلبان حائز شرایط کنکور سراسری ۱۴۰۳ در بازه زمانی اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

زمان اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز 1403

پس از اتمام زمان انتخاب رشته کنکور وضعیت داوطلبانی که رشته های اعم از فرهنگیان، عملی و یا رشته های دارای شرایط خاص را انتخاب کرده اند بررسی شده و اسامی چند برابر ظرفیت آن ها اعلام می شود.

با توجه به تغییرات کنکور ۱۴۰۳ و بر اساس آخرین اخبار، آزمون 1403 در دو نوبت برگزار خواهد شد اما نتایج اولیه داوطلبانی که رشته های ذکر شده را انتخاب کرده اند، در یک نوبت همزمان با اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور یعنی در نیمه دوم شهریور ماه ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد. اگر چه هنوز زمان دقیق این فرایند مشخص نشده ولیکن در صورت انتشار هرگونه خبر در این زمینه، اطلاعات مورد نیاز به وسیله کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره و این مقاله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نکته: داوطلبان پس از مشاهده این نتایج در صورت پذیرفته شدن منتظر زمان مصاحبه رشته های نیمه متمرکز خود خواهند بود که تاریخ دقیق آن به طور مشخص توسط دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند، اعلام می شود.

نحوه مشاهده نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز 1403

افرادی که به هنگام انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳، متقاضی ثبت نام در رشته های نیمه متمرکز بوده و این رشته ها را در فرم خود وارد نموده اند، در زمان مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند با طی کردن مراحل ذیل، نتایج اولیه خود را مشاهده نمایند.

  • به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و از منوی سمت راست گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.

مرحله اول مشاهده نتایج کنکور دی ماه

  • بر روی لینک فعال “معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های دارای شرایط خاص آزمون سراسری سال 1403” کلیک کنید.

مرحله دوم مشاهده نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز

  • با واردن نمودن اطلاعات خواسته شده به وسیله یکی از دو روش زیر و فشردن کلید “مشاهده نتیجه” می توانید به کارنامه نتایج اولیه خود دست پیدا کنید.
  1. درج شماره پروند، شماره شناسنامه و عبارت امنیتی
  2. وارد نمودن شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و عبارت امنیتی

مرحله سوم مشاهده نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز

نکات پس از اعلام نتایج اولیه

  • گزینش و اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۳ براساس مجموع نمرات کنکور سراسری و نتایج مصاحبه و آزمون علمی و عملی و معاینات پزشکی می باشد.
  • دعوت شدن به مصاحبه به منزله پذیرش قطعی تلقی نمی شود و علاوه بر آن باید مراحل مختلف مصاحبه و آزمون های علمی و عملی را با موفقیت طی کرد.

آیا پذیرش در رشته های متمرکز مانعی برای پذیرش در رشته های نیمه متمرکز می باشد؟

برای پاسخ به پرسش بالا می بایست گفت که پس از آن که نتایج انتخاب رشته کنکور 1403 اعلام شود، کسانی که در یکی از رشته های متمرکز منتخب خود پذیرفته شده باشند می توانند اقدام به ثبت نام در دانشگاه قبولی کنند.

اما اگر در انتظار آن هستند که آیا در رشته های نیمه متمرکز دعوت به مصاحبه می شوند یا خیر بهتر است روند نام نویسی خود در دانشگاه مورد پذیرش را طی کنند. اگر اسامی آنان در لیست پذیرفته شدگان رشته های نیمه متمرکز وجود داشت، تصمیم بگیرند که می خواهند در کدام یک از رشته ها ادامه تحصیل دهند و در صورت عدم قبولی، از دانشگاه مورد پذیرش نیز باز نمانند. قابل توجه متقاضیان گرامی که اگر رشته نیمه متمرکز انتخاب شما باشد، باید از رشته متمرکز خود انصراف دهید.

اعتراض به نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز 1403

همان طور که می دانید اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۳ امکان پذیر می باشد، بر همین اساس متقاضیانی که به نتایج بدست آمده رشته های نیمه متمرکز خود اعتراض داشته باشند، می توانند پس از مشاهده آن ها با پشت سر گذاشتن مراحل زیر به ثبت درخواست خود در این زمینه بپردازند.

  • مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و کلیک و بر روی عبارت پاسخگویی و ارتباط با سازمان” در سمت چپ سامانهمرحله اول ثبت درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش
  • کلیک بر روی گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی”

مرحله دوم ثبت درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش

  • در صورت نداشتن عضویت در سامانه، فشردن لینک “عضویت در سایت” (افرادی که دارای سابقه عضویت در سامانه می باشند، می بایست بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک کنند.)

مرحله دوم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • درج اطلاعات خواسته شده و انتخاب گزینه “تایید” 

مرحله سوم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • فشردن گزینه “درخواست جدید” جهت ورود به صفحه ارسال درخواست

مرحله پنجم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • انتخاب نوع آزمون و سال مربوط به آن وفشردن کلید “جستجو”

مرحله ششم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • انتخاب نوع مشکل مربوطه و وارد نمودن درخواست و یا اعتراض مورد نظر و در نهایت برگزیدن کلید “تایید”

مرحله هفتم ثبت اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور

لازم به ذکر است پس از آن که داوطلبانی که نتایج اولیه خود را دریافت نموده و در مصاحبه رشته های نیمه متمرکز شرکت کنند، پس از طی مدت زمانی می بایست منتظر اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۳ باشند.

 

سوالات متداول

1- نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز ۱۴۰۳ در چه تاریخی اعلام می شود؟

این نتایج احتمالا هم زمان با نتایج نهایی در نیمه دوم شهریور ماه ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد.

2- برای مشاهده نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز باید از چه طریقی اقدام نمود؟

داوطلبان بدین منظور می بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

3- آیا امکان اعتراض به نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز وجود دارد؟

بله، شرکت کنندگان می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعتراض خود را ثبت نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور