خانه مشاوره تحصیلی اعلام نتایج لاتاری 2024

اعلام نتایج لاتاری 2024

 

زمان دقیق اعلام نتایج لاتاری 2023
اعلام نتایج لاتاری

افراد زیادی در دنیا به دنبال دریافت گرین کارت آمریکا هستند که یکی از راه های آن ثبت نام لاتاری می باشد. در واقع برندگان این قرعه کشی می توانند پس از مدتی نسبت به دریافت اقامت خود در این کشور اقدام نمایند. از این رو متقاضیان پس از ثبت اطلاعات خود در سایت مربوطه می توانند در زمان مقرر، نتایج خود را به صورت اینترنتی و از طریق درج مشخصات موردنظر در سایت dvprogram.state.gov دریافت کنند که در ادامه، به ارائه جزئیات مربوط به این مرحله از قرعه کشی لاتاری می پردازیم.

نتایج لاتاری ۲۰۲۴ در تاریخ 17 اردیبهشت ماه به صورت اینترنتی در دسترس شرکت کنندگان قرار گرفت.

زمان اعلام نتایج لاتاری 2024

همان طور که ذکر شد، شرکت کنندگان در قرعه کشی لاتاری 2024 می توانند با وارد کردن مشخصات مورد نیاز، نتایج خود را مشاهده کنند. تاریخ دقیق اعلام نتایج لاتاری 17 اردیبهشت ماه 1402 بوده و امکان مشاهده آن برای داوطلبان به صورت اینترنتی فراهم شده است.

لازم به ذکر می باشد که بعد از انتشار، این نتایج در طی مدت ۱۶ ماه یعنی تا 30 سپتامبر ۲۰۲۴ از طریق سایت ثبت نام لاتاری قابل دریافت است. همچنین متقاضیان می توانند برای اطلاع دقیق از اخبار مربوط به لاتاری در اسرع وقت به کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره بپیوندند.

جدول زمان بندی لاتاری 2024
شرح زمانبندیتاریخ میلادیتاریخ شمسیمهلت
اعلام نتایج7می17 اردیبهشت 140216 ماه
چک کردن نتایج6 ژوئن تا 30 سپتامبر سال بعد17 خرداد تا 8 مهر سال بعد
ارسال دعوتنامه مصاحبه برای برندگاناواسط آگوستاواخر مرداد
انجام اولین مرحله مصاحبهاواسط اکتبراواخر مهر
آخرین مهلت صدور ویزا30 سپتامبر سال بعد در آن دوره8 مهر سال بعد در آن دوره

نحوه مشاهده نتایج لاتاری ۲۰۲۴

  • ابتدا به سایت لاتاری به نشانی dvprogram.state.gov مراجعه نموده و سپس بر روی گزینه “Check Status” کلیک نمایید.

مرحله اول مشاهده نتایج لاتاری

  • درصفحه جدیدی که باز می شود، کلید “Continue” را بفشارید.

مرحله دوم مشاهده نتایج لاتاری

  • حال بایستی مشخصات مورد درخواست را در کادرهای مربوطه وارد کرده و گزینه “Submit” را جهت مشاهده نتایج خود انتخاب کنید. این مشخصات عبارت اند از:

1. “Confirmation Number”: کد تأییدیه 16 کاراکتری (این کد با عدد 2024 آغاز می شود و حتما باید با حروف بزرگ ثبت شود.)

نکته: درصورت فراموشی کد رهگیری لاتاری، می توانید با کلیک بر روی گزینه “Forgot confirmation number” اقدام به بازیابی این کد کنید.

2. “Last/Family Name”: فقط نام خانوادگی مطابق با اطلاعات ثبت شده در هنگام ثبت نام (این بخش را نیز با حروف بزرگ تایپ کنید)

3. “Year of the Birth”: سال تولد به میلادی به صورت چهار رقمی مطابق با زمان نام نویسی

4. “Authorization”: کد نمایش داده شده در تصویر

مرحله سوم مشاهده نتایج لاتاری

توجه نمایید که پس از طی کردن مراحل بالا با یکی از سه پیغام زیر مواجه خواهید شد.

پیغام برنده شدن

افرادی که در قرعه کشی لاتاری پذیرفته شده اند، پیامی دریافت می کنند که حاوی یک بارکد و کیس نامبر است. شماره پرونده یا Case Number برندگان شامل 14 کاراکتر اعداد و حروف بوده که در واقع بیان کننده ویژگی های پرونده لاتاری می باشد. به عنوان مثال در پرونده ای با کیس نامبر 2024AS00003232، چهار رقم اول مشخص کننده سالی می باشد که متقاضی در لاتاری شرکت کرده است. حروفی که در شماره پرونده وجود دارد نیز بیانگر مکان جغرافیایی پرونده بوده و در مثال بالا این شماره پرونده مربوط به فردی از آسیا (AS) می باشد که در سال 2024 در لاتاری شرکت کرده است.

پیغام انتخاب نشدن در لاتاری

اگر پس از وارد کردن اطلاعات در پیغام دریافت شده عبارت “HAS NOT BEEN SELECTED” (به معنای “انتخاب نشدن”) وجود داشت، نشان گر این است که شما پذیرفته نشده اید.

پیغام وارد کردن اطلاعات اشتباه

در صورتی که یکی از اطلاعات را به درستی وارد نکنید، با پیغام “The information is not valid” مواجه خواهید شد که در صورت مشاهده آن می بایست بار دیگر اطلاعات وارد شده را بررسی کرده و بعد از کسب اطمینان از صحت آن ها، مجددا امتحان نمایید.

اقدامات بعد از اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۴

بعد از اعلام نتایج لاتاری در سال 2024، افرادی که در این قرعه کشی برنده شده اند، می توانند اقدامات لازم برای دریافت ویزای خود را انجام دهند. این اعمال شامل آماده کردن و ارسال فرم های مربوطه، تهیه مدارک لازم  و نیز حضور در سفارت آمریکا برای طی کردن مراحل مصاحبه حضوری است. در کنار مرحله مصاحبه حضوری، شرایط داوطلبان از لحاظ داشتن تمکن مالی و سلامت جسمی نیز سنجیده می شود تا بعد از تایید این موارد، برای داوطلب واجد شرایط، ویزای آمریکا صادر گردد.

اعطای گرین کارت برای فرد برنده و همراهانش، بعد از دریافت ویزا و در هنگام ورود به کشور آمریکا صورت می گیرد. دارندگان گرین کارت بعد از ۵ سال اقامت در این کشور می توانند برای دریافت اقامت دائم و تابعیت آمریکا اقدام کنند. البته این امر منوط به احراز صلاحیت متقاضی از سوی دولت وقت این کشور می باشد.

 

سوالات متداول

1- نتایج لاتاری 2024 چه زمانی منتشر می شود؟

نتایج این بخت آزمایی در تاریخ 17 اردیبهشت ماه اعلام شد.

2- چگونه می توان نتایج لاتاری را مشاهده کرد؟

برای مشاهده نتایج باید به سایت رسمی لاتاری به نشانی dvprogram.state.gov مراجعه نمایید.

3- افرادی که در لاتاری 2024 برنده می شوند، چه پیامی دریافت می کنند؟

این دسته از افراد پس از مراجعه به سایت و وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز، پیامی حاوی یک بارکد و کیس نامبر را مشاهده می کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره