خانه کارشناسی ارشد ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نام نویسی نقل و انتقال و میهمانی کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1401 - 1402
ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402 – 1403

دانشجویان رشته های ارشد فراگیر پیام نور سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ممکن است پس از مدتی به هر دلیلی درخواست جا به جایی به مراکز دیگر را داشته باشند. از آن جا که امکان انتقال برای این دانشجویان فراهم نمی باشد، باید در زمان مقرر شده در تقویم آموزشی هر دانشگاه، نسبت به درخواست میهمانی دائم و یا موقت خود اقدام کنند.

 

درخواست انتقالی تنها در صورتی پذیرفته و تأیید می شود که دانشگاه مبدأ و مقصد با آن موافقت نمایند. ثبت نام نقل و انتقال دانشگاه پیام نور 1402 به صورت حضوری و غیرحضوری نیز صورت می گیرد.

زمان ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از طریق تقویم آموزشی موجود در سایت دانشگاه ها اعلام می شود.

زمان ثبت نام نقل و انتقال و یا میهمانی کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

طبق آیین نامه دانشگاه پیام نور، امکان انتقال برای دانشجویان مقطع ارشد و دکتری وجود ندارد. لذا افرادی که مجبور به تعویض محل تحصیل می باشند، باید اقدام به درخواست میهمانی دائم و یا موقت کنند. بنا به زمان ثبت درخواست در سال های قبل می توان تخمین زد که زمان ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه پیام نور در سال جاری برای هر نیمسال تحصیلی و ترم تابستان به شرح زیر باشد.

زمان ثبت نام نقل و انتقال و یا میهمانی کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
نیمسال تحصیلیزمان ثبت نام
نیمسال اولاوایل شهریور
نیمسال دوماوایل دی
ترم تابستاناواسط تیر

دانشجو می بایست در این بازه ها ، که زمان دقیق آن با شروع سال تحصیلی در تقویم آموزشی تعیین می شود، درخواست خود را ثبت کرده و منتظر تأیید آن از سوی مراکز مبدأ و مقصد بماند.

همان طور که گفتیم، جدول فوق یک زمان بندی فرضی براساس تقویم زمانی سال های اخیر می باشد و به محض اطلاع رسانی های جدید، این مقاله به روز می گردد. همچنین شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره در جریان اخبار دقیق تر قرار بگیرید.

نحوه ثبت نام میهمانی کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402 – 1403

متقاضیان میهمانی در یک مرکز دیگر، در وهله اول باید به این نکته توجه داشته باشند که رشته تحصیلی آن ها در واحد مقصد ارائه شده باشد. سپس جهت ثبت نام می توانند هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری اقدام نمایند. درصورتی که دانشجو خواستار میهمانی دائم در سال تحصیلی 1402 – 1403 باشد، باید حضورا به بخش مربوطه در محل تحصیل مراجعه کند و اگر متقاضی میهمانی موقت است می تواند به صورت غیرحضوری و از طریق “سامانه گلستان”، مطابق با راهنمای زیر عمل نماید.

  • وارد سامانه گلستان به آدرس “reg.pnu.ac.ir” شوید.
  • پس از ورود به سامانه، “شناسه کاربری” و “گذرواژه”خود را وارد کنید.
  • اکنون گزینه “دانشجو” را از قسمت “آموزش” انتخاب نموده و از منوی ظاهرشده بر روی گزینه “درخواست ها” و پس از آن “تقاضای انتقال و میهمان” و در آخر “تقاضای انتقال به صورت میهمان در واحدها و مراکز داخلی” کلیک نمایید.
  • در صفحه ای که گشوده می شود باید اطلاعات مربوط به شهر مورد تقاضا و علت درخواست میهمانی را در قسمت های مشخص تکمیل سازید. هم چنین دقت داشته باشد که “ترم درخواست” با ترم درخواستی شما یکسان باشد درغیر این صورت از پایین صفحه گزینه “شروع مجدد” را انتخاب و با زدن علامت سؤال کنار گزینه، ترم درخواست آن را به ترم دلخواه تغییر دهید.
  • پس از انجام عملیات ثبت از پایین صفحه “اعمال تغییرات” را بزنید. درصورتی که به درستی عمل کرده باشید پیغام “عملیات با موفقیت انجام شد” نمایان می شود.

چند نکته در خصوص ثبت نام

  • درصورتی که از درخواست خود منصرف شدید، می توانید از گزینه حذف یا اصلاح که در بالای جدول لیست درخواست ها وجود دارد، استفاده کرده و تغییرات را اعمال نمایید.
  • برای مشاهده وضعیت تأیید یا عدم تأیید توسط دانشگاه های مبدأ و مقصد هم از همین قسمت باید اقدام کنید.
  • تا زمانی که وضعیت درخواست شما در سیستم گلستان در حالت “عدم رسیدگی” باشد امکان انتخاب واحد برای شما امکان پذیر نخواهد بود.

شرایط اخذ میهمانی کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

  • در صورتی که دانشجو به طور موقت مجبور به تغییر محل سکونت خود باشد، با کسب رأی موافق از مرکزهای مبدأ و مقصد می تواند در سایر مراکز میهمان شود.
  • امکان اخذ میهمانی در نیمسال اول تحصیلی برای دانشجو وجود ندارد.
  • دانشجو می تواند از سایر دانشگاه های دولتی و غیردولتی با موافقت مبدأ و مقصد به اخذ میهمانی اقدام نماید.
  • میهمان شدن در سایر دانشگاه های دولتی تا زمانی که واحدهای درسی مورد نظر در مرکز و یا مراکز دانشگاه ارائه می شود، امکان پذیر نمی باشد.
  •  دانشجو می تواند کمتر از نصف واحدهای خود را در سایر مراکز میهمان شود.
  • اعلام نمرات پایان ترم دانشجوی میهمان به مرکز مبدأ، برعهده مرکز مقصد می باشد.
  • در صورتی که دانشجویی بیشتر از نصف واحد های خود را میهمان شود، واحدهای مازاد آخرین نیمسال میهمانی او می بایست حذف گردد.
  • چون امکان انتقالی برای دانشجویانی که دارای مشکلات خاص می باشند، وجود ندارد. این دسته داوطلبان می توانند با ارائه مدرک معتبر و مستند، برای میهمانی دائم اقدام کنند. این موضوع تنها با تایید شورای آموزشی استان ممکن می باشد.
  • رعایت سقف مجاز و پیش نیازها هنگام میهمان شدن الزامی است.

شهریه دانشجویان میهمان 1402 – 1403

  • شهریه متغیر متقاضیان میهمانی به مراکز 4 گانه شهر تهران که شامل پیام نور تهران شمال، پیام نور تهران جنوب، پیام نور تهران شرق و پیام نور تهران غرب می باشد، با ضریب 1/3 محاسبه و اخذ می گردد.
  • شهریه متغیر متقاضیان میهمانی به مراکز استان ها و شهرهای لواسان، دماوند، پردیس، ورامین، پاکدشت و ری با ضریب 1/2 محاسبه می شود.
  • شهریه متغیر متقاضیان میهمانی از مراکز با نواحی پایین تر به بالاتر به جز شهرهای ذکرشده در دو بند قبل، بدون ضریب می باشد.

با توجه به تمام نکاتی که ذکر شد توصیه می شود دانشجو قبل از هرگونه اقدام برای ورود به فراگیر پیام نور در سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را کاملا مطالعه نماید تا از احتمال نیاز به درخواست انتقالی و میهمانی او کاسته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی لینک های ارائه شده کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- دانشجویان مقطع ارشد فراگیر پیام نور که اقدام به اخذ میهمانی می نمایند، مجاز به گذراندن چه تعداد واحد درسی در آن واحد می باشند؟

 دانشجوی میهمان می تواند کمتر از نصف واحدهای خود را در سایر مراکز بگذراند.

2- آیا امکان درخواست میهمانی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به سایر دانشگاه ها وجود دارد؟

دانشجو در صورتی که موافقت مبدأ و مقصد را کسب نموده باشد، می تواند از سایر دانشگاه های دولتی و غیردولتی به اخذ میهمانی اقدام نماید.

3- دانشجویان ارشد فراگیر پیام نور از چه طریقی می توانند برای ثبت درخواست میهمانی اقدام کنند؟

برای ثبت درخواست میهمانی موقت باید از طریق سایت گلستان دانشگاه پیام نور به نشانی reg.pnu.ac.ir اقدام کرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. نآهید

    سلام
    امسال برای ترم بهمن ۱۴۰۲ کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام برگزار میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      به احتمال زیاد ثبت نام صرفا برای دانشگاه های واحد ارس و کیش و امارات باشد.

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد