خانه دانشگاه پیام نور شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

میزان هزینه تحصیل یا شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳
شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 1402 – 1403

دانشگاه پیام نور از جمله بزرگ ترین و پرطرفدارترین دانشگاه های شهریه پرداز غیر روزانه با شیوه آموزش حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری می باشد که هر ساله اقدام به جذب دانشجو در رشته های با کنکور و بدون کنکور می نماید. داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور 1402 – 1403، متوجه حضور نام خود در لیست پذیرفته شدگان این دانشگاه می شوند، می بایست نسبت به ثبت نام حضوری و پرداخت شهریه اقدام نمایند.

شهریه ترمی دانشگاه پیام نور برابر با مجموع میزان شهریه ثابت و متغیر می باشد که میزان آن توسط هیات امنای دانشگاه تعیین می گردد. مبلغ شهریه ثابت با توجه به رشته و سال ورود دانشجو مشخص می شود و در طول دوره تحصیل فرد، بدون تغییر باقی می ماند اما تعیین میزان شهریه متغیر دانشگاه پیام نور، وابسته به تعداد و نوع واحدهای اخذ شده دانشجو است و سالانه نیز 10 تا 15 درصد به میزان آن افزوده می شود.

میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور برای داوطلبانی که از طریق کنکور کارشناسی ارشد یا طرح فراگیر پذیرش می شوند، یکسان است.

میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور شامل 32 واحد درسی بوده و به دو شیوه آموزشی و آموزشی – پژوهشی ارائه می گردد. دانشجویان در هر ترم می توانند حداقل 6 و حداکثر 12 واحد درسی اخذ نمایند. همچنین میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور برای داوطلبانی که از طریق کنکور کارشناسی ارشد و طرح فراگیر پذیرش می شوند، یکسان است. جدول زیر هزینه قابل پرداخت برای رشته های هر یک از گروه های آزمایشی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ذکر شده را نشان می دهد. هر ساله توسط هیئت امنا، شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مشخص شده و به تمامی واحدها پیام رسانی می شود.

میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 1402 – 1403

گروه آزمایشیحداقل و حداکثر مبلغ شهریه 
علوم انسانی3/500/000 – 4/500/000
فنی و مهندسی4/000/000 – 5/280/000
علوم پایه3/600/000 – 4/500/000
علوم پزشکی
هنر3/300/000 – 4/500/000

نکات مهم در خصوص شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 1402 – 1403

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور می بایست از تمامی ضوابط و قوانین دانشگاه در خصوص میزان شهریه و نحوه محاسبه و پرداخت آن مطلع باشند. میزان و نحوه پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تابع مقرراتی بوده که در این بخش به شرح آن خواهیم پرداخت. البته در ابتدا لازم است شما را با فرمول نحوه محاسبه شهریه ترمی مقطع ارشد دانشگاه پیام نور آشنا نماییم تا بتوانید بر اساس میزان واحدهای اخذ شده خود نسبت به محاسبه شهریه هر نیمسال تحصیلی اقدام کنید.

 ( n × شهریه متغیر نظری ) + شهریه ثابت = شهریه یک ترم n واحدی

  • طبق مصوبات دانشگاه پیام نور شهریه متغیر به صورت سالانه افزایش می یابد اما شهریه ثابت در طول سنوات تحصیلی یک دانشجو بدون تغییر باقی خواهد ماند و افزایش آن به صورت تفاوت میان شهریه ثابت دانشجویان ورودی جدید و قدیم لحاظ خواهد شد.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند از 2 ترم مرخصی متناوب یا متوالی استفاده کنند و برام هر ترم مرخصی تحصیلی باید شهریه ثابت همان ترم را پرداخت نمایند. لازم به ذکر است که صدور مرخصی تحصیلی، بدون پرداخت شهریه فاقد اعتبار است.
  • حداقل نمره قابل قبول در هر یک از دروس اصلی، جبرانی و اختیاری کارشناسی ارشد پیام نور، 12 بوده و دانشجویی که نمره پایین تر از حدنصاب تعیین شده را کسب کند، باید با پرداخت مجدد شهریه متغیر، مجددا آن درس را بگذراند.
  • در صورت غیبت دانشجو در آزمون پایان ترم هر یک از دروس، آن درس برای او حذف خواهد شد و می بایست با پرداخت دوباره شهریه، آن واحد را در ترم های بعدی اخذ نماید.
  • دانشجویی که پس از گذراندن کلیه دروس، میانگین کل نمراتش کم تر از 14 باشد، چنانچه سنوات تحصیلی مجاز برای او به پایان نرسیده باشد، می تواند با پرداخت شهریه ثابت و متغیر درس هایی را که در آن ها نمره کم تر از 14 کسب کرده است، حداکثر در دو نیمسال تحصیلی آن را اخذ نماید و با کسب نمره قبولی آن را پشت سر بگذارد.

دانشجویانی که توان پرداخت شهریه را ندارند، می توانند از تسهیلاتی که دانشگاه پیام نور به این منظور اختصاص می دهد استفاده نمایند. یکی از این تسهیلات وام دانشجویی می باشد که واجدین شرایط می توانند در موعد مقرر با مراجعه به سامانه وام دانشجویی نسبت به ثبت نام و ارائه درخواست وام اقدام کنند.

 

سوالات متداول

1- میزان شهریه رشته های علوم پایه در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چه مقدار می باشد؟

دانشجویان می بایست حداقل مبلغ 3 میلیون و 600 هزار تومان تا 4 میلیون و پانصد هزار تومان برای تحصیل در رشته های گروه علوم پایه این مقطع را پرداخت نمایند.

2- مبلغ شهریه رشته های پذیرش با کنکور و طرح فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور چه تفاوتی دارد؟

دانشجویانی که از طریق کنکور ارشد یا طرح فراگیر در این مقطع پذیرش می شوند، به یک میزان شهریه پرداخت می کنند.

3- میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در رشته های مختلف متفاوت بوده که تمامی مبالغ با جزئیات در مقاله ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸۱ نظر
  1. زهرا

    سلام یدون فراگیر میشود یدون کنکور ارشد پیام نور قبول شد

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود در ارشد رشته های بدون کنکور نداریم و فقط شما می توانید با داشتن شرایط استعداد درخشانی بدون کنکور وارد رشته خود شوید.

  2. زهرا

    سلام زمان ثبت نام پیام نور برای مقطع کارشناسی ارشد فراگیر چه تاریخی است

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور طبق آخرین اطلاعیه دیگر برگزار نخواهد شد.

  3. رز زرد

    سلام. آیا برای رتبه۷۵سهمیه ایثارگران ۵درصد، رشته علوم تربیتی کارشناسی ارشد در دانشگاه روزانه شهرستان با ۱۷نفر ظرفیت، امکان قبولی وجود دارد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، بستگی به تعداد متقاضیان و رقابت کنندگان شما دارد.

  4. رضا

    سلام وقت بخیر
    شهریه ارشد ادبیات برای واحد بین الملل کیش یا قشم دانشگاه پیام نور حدودا چقدره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، شهریه ی کارشناسی ارشد در رشته ی موردنظر، حدود ۳.۵ میلیون الی ۴.۵ میلیون در هر نیمسال، می باشد.

  5. میثم

    سلام هزینه پترولوژی علوم زمین از ترم اول تا ترم آخر چند می شود

    • ایران مشاوره

      با سلام ، میزان شهریه رشته مدنظرتان در دانشگاه پیام نور درحدود ۳/۶۰۰/۰۰۰ الی ۴/۵۰۰/۰۰۰ می باشد.

  6. ggg

    با سلام شهریه دانشگاه پیام نور برای کارشناسی ارشد مجازی حدودا چقدر است؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، شهریه مقطع کارشناسی ارشد در دوره های مجازی برای رشته های مختلف، دارای تفاوت می باشد.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره پیام نور