خانه کارشناسی ارشد تعویق کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

تعویق کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

علت تعویق کنکور کارشناسی ارشد 1402
تعویق کنکور کارشناسی ارشد 1402

زمان دقیق تمامی مراحل آزمون کارشناسی ارشد از ثبت نام تا انتخاب رشته در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به صورت کامل ذکر شده است. لذا ممکن است در صورت پیش آمد های ناگهانی در کشور، این زمان های اعلامی با تاخیر و یا زود تر از موعد به وقوع بپیوندند. کارشناسی ارشد از آن دسته آزمون هایی است که مجری برگزاری آن سایت سازمان سنجش بوده و تمامی مراحل در این سایت انجام می گیرد. لذا با توجه به صلاح دید مسئولان سازمان مذکور قرار بر این است که بر خلاف سال های گذشته آزمون کارشناسی ارشد که در اردیبهشت ماه برگزار می شد، در اسفند ماه برگزار شود.

تاکنون هیچ اطلاعیه ای در خصوص تعویق کنکور ارشد 1402 منتشر نشده است و انتظار می رود که این آزمون در بازه زمانی 11 لغایت 12 اسفند ماه 1401 برگزار گردد.

آیا کنکور کارشناسی ارشد 1402 به تعویق می افتد؟

بر اساس جدول زمان بندی کنکور ارشد 1402 که در سایت سازمان سنجش به چشم می خورد، این آزمون برای رشته های وزارت علوم در روزهای 11 و 12 اسفند ماه 1401 و برای رشته های وزارت بهداشت در تاریخ 4 و 5 خردادماه 1402 برگزار می شود و به نظر می رسد که مانند سال گذشته، شاهد تعویق زمان برگزاری کنکور ارشد نباشیم.

البته برخلاف روال سال های اخیر که آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم در اردیبهشت ماه برگزار می شد، در سال جاری اسفند ماه برگزار می شود که این موضوع خلاف میل برخی داوطلبان است. اما تا این لحظه هیچ گونه اخبار یا اطلاعیه معتبری در خصوص تعویق برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سراسری منتشر نشده است. شما می توانید برای آگاهی از آخرین و جدیدترین خبرها در خصوص زمان برگزاری آزمون ارشد 1402 در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره عضو شوید.

نکات مهم در خصوص برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • در صورت تعویق کنکور ارشد 1402، احتمال تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد برای آن دسته از داوطلبانی که از روند نام نویسی جامانده اند، وجود خواهد داشت.
  • در سال گذشته شاهد انعقاد کمپینی جهت تعویق آزمون های تحت نظارت سازمان سنجش بودیم اما این کمپین برای آزمون های سال 1402، تا این لحظه هیچ گونه فعالیتی نداشته است.
  • در صورت تعویق کنکور کارشناسی ارشد 1402، این تصمیم به احتمال قوی برای همه آزمون های مرتبط با وزارت علوم و وزارت بهداشت در مقطع مذکور لحاظ خواهد شد.
  • متقاضیان شرکت در کنکور ارشد 1402 می بایست چند روز پیش از برگزاری آزمون نسبت به دریافت و چاپ کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 1402 اقدام نموده و آن را به همراه مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه عکس دار) در روز آزمون با خود به همراه داشته باشند.
  • متقاضیانی که مبتلا به بیماری کرونا هستند و در عین حال، قصد شرکت در کنکور ارشد را دارند، می بایست به سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 مراجعه نموده و فرم خوداظهاری را تکمیل کنند تا سازمان سنجش، اقدامات لازم جهت تخصیص محیط مجزا، ایزوله و ایمن برای این داوطلبان در روز آزمون را به انجام رساند.

اطلاع از زمان دقیق برگزاری آزمون ارشد و احتمال تعویق آن، به شرکت کنندگان در طراحی یک برنامه ریزی درسی منظم و حساب شده و جمع بندی اصولی منابع کنکور کارشناسی ارشد کمک می کند که در صورت انتشار هرگونه اخبار جدید در این خصوص، مقاله فوق بروز خواهد شد.

 

سوالات متداول

1- آیا احتمال تعویق آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ وجود دارد؟

تاکنون هیچ اطلاعیه ای در خصوص تعویق کنکور ارشد ۱۴۰۲ منتشر نشده است اما لازم به ذکر است که احتمال تعویق این آزمون بسیار کم است.

2- کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در چه شرایطی برگزار می شود؟

آزمون مذکور مطابق با دستورالعمل های مراقبتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و همراه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به منظور حفظ سلامت داوطلبان برگزار خواهد شد.

3- آخرین تاریخ اعلام شده برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چه زمانی می باشد؟

بر اساس جدول زمان بندی آزمون ارشد ۱۴۰۲، کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم در بازه زمانی 11 لغایت 12 اسفند ماه و آزمون ارشد وزارت بهداشت نیز در تاریخ 4 و 5 خردادماه منعقد می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد