خانه آزمون استخدامی تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

مهلت مجدد ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲
تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه 1402

 دانش آموختگان رشته حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقاطع کارشناسی و بالاتر که داوطلب دریافت پروانه وکالت پایه یک خود می باشند، می بایست در آزمون وکالت به رقابت بپردازند. دریافت پروانه وکالت علاوه بر موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی، مشروط به گذراندن 18 ماه دوره کارآموزی و دوره های آموزشی مربوطه می باشد. داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه 1402 می توانند در زمان تعیین شده از سوی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

داوطلبان می توانند در مهلت مجدد ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه، با مراجعه به سایت رسمی سنجش آموزش کشور، مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

در سال جاری، زمان ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲ از 23 خرداد ماه آغاز و تا 29 خرداد ادامه دارد و داوطلبان فرصت دارند در این فاصله زمانی، مراحل ثبت نام خود را در سایت مربوطه به انجام برسانند. اما آن دسته از داوطلبانی که نتوانسته اند در مهلت قانونی نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند، می توانند در مهلت مجدد ثبت نام  نویسی به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و پس از واریز هزینه آزمون، فرآیند ثبت نام خود را آغاز کنند. در حال حاضر تمدید مهلتی برای سال 1402 اعلام نشده است، اما به محض انتشار تاریخ، این مقاله به روز می شود.

توصیه می کنیم حتما پیش از ثبت نام و واریز وجه تعیین شده، دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه را به منظور آگاهی از شرایط و ضوابط آزمون به صورت کامل مطالعه نمایید و درصورت نیاز به کسب راهنمایی های بیشتر با مشاورین حاذق مرکز ایران مشاوره ارتباط برقرار نمایید و یا می توانید در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی مطالبی از این دست را دنبال نمایید.

نحوه نام نویسی آزمون وکالت قوه قضائیه 1402 در مهلت مجدد

فرآیند ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه و همچنین اعلام نتایج اولیه آزمون وکالت قوه قضائیه در سال جاری بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. بنابراین تمامی مراحل ثبت نام آزمون فوق به صورت اینترنتی و از طریق سایت این سازمان انجام می پذیرد و بهتر است پیش از شروع مراحل ثبت نام به نکات زیر توجه فرمایید.

  •  داوطلبان موظف هستند اطلاعیه ثبت نام را به طور کامل مطالعه کرده باشند.
  • داوطلبان می بایست شرایط مندرج در اطلاعیه ثبت نام را دارا باشند.
  • داوطلبان بایستی سریال ثبت ‌نام آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه سال ۱۴۰۲ به مبلغ 400 هزار تومان را از طریق سایت سازمان سنجش خریداری نمایند. لازم به ذکر است هزینه نام نویسی به حساب تعیین شده در مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه واریز خواهد شد.

مراحل نام نویسی در آزمون وکالت قوه قضائیه به شرح زیر می باشد.

  • تمامی متقاضیان، در صورت داشتن شرایط مندرج در اطلاعیه باید در تاریخ معین با مراجعه به سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org، ضمن مطالعه دقیق آگهی آزمون، نسبت به نام نویسی اقدام نمایند.
  • ابتدا وارد سامانه سازمان سنجش شوید و با مطالعه ضوابط و تایید آن ها بر روی کادر موجود در انتهای صفحه با عنوان “تایید و ادامه-گام بعدی” کلیک نمایید.
  • در گام بعدی، شماره سریال کارت خریداری شده از سامانه سازمان سنجش را در کادر مربوطه وارد نموده و با تایید آن وارد مراحل بعدی ثبت نام شوید که مربوط به بارگذاری اطلاعات شناسایی و مدارک و اسناد اسکن شده می باشد.
  • پس از اتمام و تکمیل مراحل نام نویسی، به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که لازم است متقاضیان تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند.

ضمناً توجه نمایید که ثبت نام منحصرا به صورت الکترونیکی می باشد و داوطلبان موظف هستند از طریق درگاه اینترنتی مذکور، نسبت به نام نویسی در آزمون اقدام نمایند و به کار گیری روشی به غیر از روش فوق فاقد اعتبار می باشد و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نیستند.
متقاضیان در هنگام نام نویسی، حق انتخاب صرفاً یک استان جهت محل خدمت را دارا هستند.
متقاضیان، در مهلت مقرر شده ملزم هستند نسبت به ثبت نام اقدامات لازم را انجام دهند و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند. به نام نویسی های ناقص و دارای اطلاعات نامعتبر، ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی تحت هیچ شرایطی مسترد نمی گردد. دقت کنید که ثبت نام شما زمانی تکمیل خواهد شد که در مراحل نام نویسی از سیستم، شماره پرونده و کد پیگیری دریافت نمایید.

چند نکته مهم

  • داوطلبانی که دارای ناتوانی جسمی و حرکتی از ناحیه دست و یا معلولیت نابینایی و کم بینایی می باشند، لازم است که هنگام تکمیل فرم ثبت نام گزینه “صرفا جهت استفاده از منشی در جلسه آزمون” را فعال نمایند. توجه داشته باشید ارائه گواهی معلولیت از سازمان بهزیستی کشور در روز آزمون الزامی می باشد.
  • کد پیگیری دریافتی در پایان مراحل نام نویسی را برای دریافت کارت ورود به جلسه خود و مشاهده نتایج آزمون نیاز خواهید داشت، بنابراین آن را به خاطر بسپارید.
  • در آزمون امسال داوطلبانی که سرباز هستند و یا در دوران قانونی اعزام پس از پایان دوره معافیت تحصیلی به سر می برند، فقط در صورتی که قادر به ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت خود تا 31 شهریور ماه 1402 باشند، می توانند در آزمون ثبت نام کنند.
  • پرداخت هزینه آزمون به صورت اینترنتی و از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب امکان پذیر می باشد و این وجه پس از واریز قابل استرداد نخواهد بود.

همچنین متقاضیان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم از سهمیه آزمون وکالت قوه قضائیه نیز استفاده نمایند. با توجه به زمان برگزاری آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲ در 3 شهریور ماه، داوطلبان می توانند از تاریخ 31 مرداد ماه کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج اولیه آزمون وکالت قوه قضائیه، از پذیرفته شدگان این مرحله برای حضور در مصاحبه شفاهی دعوت به عمل می آید.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی