خانه مدارس ثبت نام آزمون المپیاد فیزیک 1401 – ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون المپیاد فیزیک 1401 – ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون المپیاد فیزیک دانش آموزی 1401 - 1402
ثبت نام آزمون المپیاد فیزیک 1401 – 1402

المپیادهای علمی دانش آموزی، از جمله رقابت های سخت میان داوطلبان پایه های دهم و یازدهم است. آزمون المپیاد فیزیک بیش از یک سال و طی 6 مرحله انجام می گیرد. در هر مرحله تعدادی از برگزیدگان، مجاز به حضور در مرحله بعدی المپیاد می شوند و در آخر از میان آن ها، تنها 5 نفر به مرحله المپیاد جهانی راه پیدا می کنند. همانند المپیادهای ریاضی و شیمی، افراد زیادی علاقه مند به شرکت در المپیاد فیزیک هستند.

این افراد می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 اقدام کنند و یا در صورتی که داوطلبان و والدین آن ها تمایل داشته باشند، مدیران مدارس می توانند نام نویسی گروهی دانش آموزان را بر عهده گیرند. اما چه افرادی مجاز به ثبت نام در المپیاد فیزیک هستند و واجدان شرایط ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 چه زمانی و چگونه باید نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند؟

✅لینک مستقیم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 – 1402

my.medu.ir.

 

نام نویسی مرحله اول آزمون المپیاد فیزیک از 16 لغایت 25 آذر ماه 1401 با مراجعه به سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی امکان پذیر می باشد.

مراحل برگزاری آزمون المپیاد فیزیک 1401 – 1402

این آزمون ها طی شش مرحله برگزار می گردند که در ادامه مطلب، مرحله به مرحله آن شرح داده شده است:

مرحله اول

این مرحله به صورت آزمون کتبی برگزار می گردد که سوالات آن در قالب چهار گزینه ای و پاسخ کوتاه طرح می شود. پس از برگزاری این مرحله، نام پذیرفته شدگان به اداره کل آموزش و پرورش استان و مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، اعلام می گردد.

مرحله دوم

سوالات این مرحله از آمون کتبی به صورت تستی، تشریحی و کوتاه پاسخ طرح شده که پذیرفته شدگان مرحله اول برای شرکت در این آزمون نیازی به ثبت نام مجدد نخواهند داشت.

مرحله سوم (عملی)

این مرحله تنها برای شرکت کنندگان المپیادهای فیزیک و کامپیوتر می باشد که این افراد به منظور حضور در دوره های تابستانی می بایست در این دوره های عملی شرکت کرده و پذیرفته شوند.

مرحله چهارم (دوره آموزشی تابستان)

پذیرفته شدگان دوره عملی می بایست از تیر ماه 1402 نسبت به نام نویسی دوره های آموزشی به صورت اینترنتی و حضوری اقدام نمایند. این دوره به صورت اردوهای علمی بوده که به منظور آموزش و سنجش دانش آموزان منتخب برگزار می گردد. پس از پابان این دوره، دانش آموزان می بایست در آزمون کتبی و عملی شرکت کنند که سوالات آزمون کتبی به صورت تستی، تشریحی و کوتاه پاسخ می باشد. طی این سنجش پذیرفته شدگان رتبه بندی شده و مدال طلا، نقره و برنز دریافت می کنند.

مرحله پنجم (دوره آموزشی طلای کشور)

تنها افرادی که در دوره آموزشی مدال طلا کسب کرده اند، می توانند در این دوره ها شرکت کنند که این دوره آموزشی به منظور تشکیل و آماده سازی تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی برگزار می شود.

مرحله ششم (دوره آمادگی تیم های ملی)

برگزیدگان مرحله قبل می بایست از یک ماه پیش از شرکت در مسابقات جهانی در این دوره ها شرکت کنند.

زمان ثبت نام آزمون المپیاد فیزیک 1401 – 1402

المپیادهای دانش آموزی در 14 رشته برگزار می شود که یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین آن ها، المپیاد فیزیک است و از آن جا که این آزمون طی چند مرحله برگزار می شود، ثبت نام هر نوبت نیز به صورت جداگانه صورت می گیرد. با استناد به اطلاعیه منتشره شده در این خصوص، زمانبندی تعیین شده برای نام نویسی این فرآیند به شرح جدول ذیل می باشد. با عضویت در کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره می توانید از تازه ترین اخبار در خصوص تمدید مهلت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی1401 مطلع گردید.

جدول زمان بندی ثبت نام آزمون المپیاد فیزیک 1401 – 1402
مرحلهمهلت ثبت نام
مرحله اولاز 16 لغایت 25 آذر ماه 1401
مرحله دومنیاز به ثبت نام ندارد.
مرحله سوم (عملی)

(ویژه آزمون المپیاد فیزیک و کامپیوتر)

نیاز به ثبت نام ندارد.
دوره آموزشی تابستانتیر ماه 1402
 دوره آموزشی طلای کشورمشخص نشده است.
دوره آمادگی تیم های ملینیاز به ثبت نام ندارد.
اعزام دانش پژوهان به مسابقات بین المللیمشخص نشده است.

نحوه ثبت نام آزمون المپیاد فیزیک 1401 – 1402

ثبت نام در المپیاد علمی دانش آموزی فیزیک به صورت اینترنتی صورت می گیرد و داوطلب می تواند با مراجعه به سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی فرآیند نام نویسی خود را به انجام برسانند. همچنین مدیر هر مدرسه در صورتی که دانش آموزان و والدین آن ها تمایل داشته باشند، می تواند نسبت به ثبت نام گروهی دانش آموزان اقدام کند.

هنگام نام نویسی در المپیاد فیزیک باید با در دست داشتن مدارک ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی، مطابق راهنمای زیر عمل کنید.

  • به سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به آدرس my.medu.ir مراجعه کنید و جهت ورود به صفحه اصلی ثبت نام باید کادر های مربوط به کد ملی دانش آموز و رمز عبور را تکمیل کرده و سپس گزینه “ورود” را انتخاب کنید.نحوه ثبت نام در المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 - 1402
  • در منو پیش رو، روی گزینه “المپیاد دانش آموزی” کلیک نمایید.
  • در نهایت با پرداخت هزینه، درج اطلاعات فردی و تحصیلی دانش آموز، این روند را به اتمام برسانید.

هزینه ثبت نام دوره

داوطلبان برای شرکت در هر نوع آزمون می بایست در ابتدا هزینه آن را پرداخت نمایند، بر اساس اطلاعات درج شده در دفترچه راهنمای این فرآیند، هزینه ثبت نام المپیاد های علمی دانش آموزی 1401 به مبلغ 80 هزار تومان تعیین شده که دانش آموزان به منظور شرکت در جلسه آزمون موظف به تسویه آن در زمان نام نویسی می باشند.

شرایط ثبت نام آزمون المپیاد فیزیک 1401 – 1402

دانش آموزان برای این که بتوانند در آزمون المپیاد فیزیک ثبت نام و شرکت نمایند، می بایست شرایطی را دارا باشند که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

شرایط عمومی

شرایط عمومی که تمامی داوطلبان می بایست دارا باشند شامل موارد ذیل می باشد:

  • دانش آموزان در دوره دوم متوسطه (رشته ها نظری، فنی و کار و دانش) می بایست اشتغال به تحصیل داشته باشند.
  • تمامی دانش آموزان دارنده مدال نقره و برنز پایه دهم در دوره آموزشی تابستان، ملزم به ثبت نام و شرکت در تمامی دوره ها بوده و تنها در صورت کسب موفقیت در این دوره ها به مرحله بعد دست می یابند.
  • دانش آموزان در دوره دوم متوسطه، تکرار پایه، وقفه یا ترک تحصیل نداشته باشند. (به جز دانش آموزان شاغل)

شرایط اختصاصی

علاوه بر شرایط عمومی ذکر شده که برای همه متقاضیان ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 یکسان است، شرایطی ویژه داوطلبان آزمون المپیاد فیزیک نیز وجود دارد که در ادامه مطلب به آن ها اشاره شده:

  • دانش آموزان باید در سال تحصیلی جاری، مشغول به تحصیل در پایه های دهم و یازدهم باشند.
  • ثبت نام و حضور دانش آموزان پایه دهم در آزمون المپیاد فیزیک به صورت آزمایشی می باشد. یعنی این داوطلبان اگر در مرحله دوم آزمون المپیاد، مورد پذیرش نیز قرار گیرند، اجازه حضور در دوره آموزشی تابستان را نخواهند داشت.

مهم:دارندگان مدال طلای کشوری آزمون المپیاد فیزیک، از شرکت در آزمون سراسری رشته های زیرگروه مربوطه معاف هستند. همچنین دانش آموزانی که موفق به کسب مدال طلای بین المللی از این آزمون المپیاد شوند، می توانند رشته های گروه پزشکی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون المپیاد فیزیک 1401 – 1402

داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، می بایست صفر تا صد شرایط و مراحل این فرآیند را در دفترچه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 مطالعه نموده و در صورت واجدالشرایط بودن نسبت به نام نویسی و سایر مراحل اقدام نمایند. به جهت مشاهده دفترچه مذکور، می توانید بر روی لینک فوق کلیک نمایید.

مدارک ثبت نام آزمون المپیاد فیزیک 1401 – 1402

داوطلبان برای شرکت در این آزمون، ابتدا مدارک ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 1401 را آماده نمایید. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • آپلود عکس 3 در 4 دانش آموز با مشخصات ذیل:
  1. حداقل ابعاد 300×200 و حداکثر 400×300 پیکسل
  2. قالب jpg
  3. دارای پس زمینه سفید
  4. حجم تا 70 کیلو بایت
  5. حفظ شئونات اسلامی
  6. عکس جدید مربوط به سال جاری داوطلب
  7. دارای وضح چهره
  • پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ 80 هزار تومان
  • دریافت کد پیگیری و به همراه داشتن آن برای مراحل بعدی

منابع آزمون المپیاد فیزیک 1401 – 1402

دانش آموزانی که قصد شرکت در این آزمون های دارند می بایست نسبت به شناخت منابع آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی اطلاعات کافی را کسب نموده و با انتخاب بهترین کتاب های کمک آموزشی میزان آمادگی خود را به بالاترین سطح ممکن برسانند تا بتوانند در این رقابت پر متقاضی موفق شوند. به جهت این امر، با کلیک بر روی لینک ذیل می توانید بهترین منابع این آزمون را مشاهده و بررسی نمایید.

مشاهده منابع آزمون المپیاد فیزیک 1401 – 1402
منابع آزمون المپیاد فیزیک 1401 – 1402

(به جهت مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

ظرفیت پذیرش دوره آموزشی تابستان آزمون المپیاد فیزیک 1401 – 1402

پذیرش دوره تابستان به منظور برگزاری دوره های آموزشی برای هر رشته دارای ظرفیت های محدودی می باشد که که برخی از آن ها در سهیه کنکور لحاظ می شوند و المپیاد فیزیک از آن دسته آزمون هایی است که مشمول سهمیه کنکور می شود. لازم به ذکر است که پذیرفته شدگان این دوره مدال های طلا، نقره و برنز کسب می نمایند.

ظرفیت پذیرش دوره آموزشی تابستان آزمون المپیاد فیزیک 1401 – 1402
ظرفیت پذیرش دورهتعدا مدال طلاتعداد مدال نقرهتعداد مدال برنز
40101515

به تمامی داوطلبان عزیزی که قصد ثبت نام در المپیادهای علمی دانش آموزی در رشته فیزیک و یا سایر رشته ها را دارند پیشنهاد می کنیم حتما دفترچه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی را مطالعه کنند و سپس به نام نویسی در سامانه بپردازند. با داشتن یک برنامه ریزی جامع و مطالعه منابع آزمون، می توانید تا زمان برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی آمادگی لازم را کسب کرده و در جلسه آزمون حاضر شوید. در صورتی که تمایل دارید در مورد هر یک از موارد مذکور اطلاعات بیشتری را کسب کنید، می توانید روی لینک های آن ها کلیک نمایید.

سوالات متداول

1- ثبت نام مرحله اول آزمون المپیاد فیزیک ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در چه زمانی انجام می شود؟

این فرآیند از تاریخ 16 لغایت 25 آذر ماه سال جاری در نظر گرفته شد.

2- ثبت نام آزمون المپیاد فیزیک ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ از چه طریقی صورت می گیرد؟

نام نویسی به صورت اینترنتی و از طریق سایت my.medu.ir انجام می گیرد.

3- برای ثبت نام در آزمون المپیاد فیزیک نیاز به ارائه چه مدارکی داریم؟

بارگذاری فایل عکس، پرداخت هزینه و تکمیل فرم ثبت نام با توجه به مدارک دانش آموز برای نام نویسی در این آزمون ضروری است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس