خانه مدارس ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی 1400 – 1401

ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی 1400 – 1401

ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی 1400 - 1401
ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی 1400 – 1401
یکی از مدارس غیردولتی تهران که از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است و هیچ گونه وابستگی به ارگان و نهادی ندارد ، مدرسه علامه طباطبایی می باشد. این مدارس زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت خود را از سال 1372 شروع نموده و همواره در تلاش است که در زمره بهترین مدارس تهران قرار بگیرد. دبیرستان های علامه طباطبایی با هدف جذب دانش آموزان برتر هرساله آزمون ورودی برگزار می کنند تا سطح علمی دانش آموزان را محک بزنند. شرایط ثبت نام دبیرستان علامه طباطبایی نسبت به مدارس دیگر متفاوت است و داوطلبان می توانند برای اطلاع از این شرایط به سایت رسمی مدارس علامه طباطبایی به نشانی alameh.ir (مختص داوطلبان دوره اول متوسطه) و mat.ir (ویژه داوطلبان دوره دوم متوسطه) مراجعه نمایند. این مدارس به دلیل کیفیت و امکانات بالای آموزشی توجه بسیاری از والدین و دانش آموزان را به خود جلب نموده است. همچنین مدارس علامه طباطبایی تابع سیستم آموزشی یکسان می باشد.

طبق آمار به دست آمده از آزمون ورودی مدارس علامه طباطبایی سال های گذشته ، به طور میانگین سالانه بالغ بر 3500 نفر در این آزمون شرکت می کنند که از این تعداد تنها حدود 600 نفر پذیرفته می شوند.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون مدارس علامه طباطبایی دوه اول متوسطه

دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در مدارس علامه طباطبایی می توانند با مراجعه به سایت های alameh.ir و mat.ir و بارگذاری اطلاعات اولیه، نام کاربری و رمز عبور خود را از طریق پیام کوتاه دریافت کنند، سپس با استفاده از این نام کاربری و رمز عبور وارد قسمت سامانه ثبت نام مدارس علامه طباطبایی شوند و نسبت به درج اطلاعات فردی خواسته شده که شامل مشخصات نام و نام خانوادگی، بارگذاری عکس پرسنلی، عکس کارنامه دانش آموز و انتخاب واحد های مورد نظر به ترتیب اولویت های خود اقدام کنند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که اطلاعات بارگذاری شده توسط والدین و دانش آموزان در سامانه، توسط مسئولین ستاد ثبت نام بررسی می شود و در صورت وجود نواقص و اشکالات در مدارک ارسال شده ، جهت تصحیح آن ها اطلاع رسانی می شود. والدین و دانش آموزان می توانند ساعت و روز حضور در جلسه توجیهی را پس از تکمیل فرآیند ثبت نام انتخاب کنند. لازم به ذکر است تا زمانی که عبارت “اطلاعات اولیه شما با موفقیت ثبت شد” را با رنگ سبز و حروف درشت مشاهده نکرده باشید ، از صفحه ثبت نام خارج نشوید.

از آن جا که مدارس علامه طباطبایی به دو موسسه مجزا تقسیم شده اند، زمان ثبت نام و سایت ثبت نام آن ها نیز با هم تفاوت دارد.

زمان ثبت نام آزمون مدارس علامه طباطبایی 99 – 1400
موسسه ادب و دانشموسسه اندیشه مهر
1 دی ماه 9814 دی ماه 98 الی 31 اردیبهشت ماه 99

نکته: داوطلبان از زمان دریافت نام کاربری و رمز عبور به صورت پیام کوتاه، به مدت 7 روز فرصت دارند که جهت تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام نمایند در غیر این صورت سامانه ثبت نام اینترنتی به صورت خودکار نام کاربری و رمز عبور دریافتی را حذف می کند.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون مدارس علامه طباطبایی دوره دوم متوسطه

متقاضیان جهت ورود به دبیرستان دوره دوم متوسطه علامه طباطبایی موسسه ادب و دانش می بایست ابتدا عملیات پیش ثبت نام را به صورت اینترنتی از تاریخ های 1 دی ماه از طریق سایت mat.ir انجام دهند. با وارد شدن به صفحه اصلی این سامانه ، پس از ثبت اطلاعات اولیه که شامل نام و نام خانوادگی ، بارگذاری عکس پرسنلی ، عکس کارنامه دانش آموز و انتخاب واحد های مورد نظر می باشد ، نام کاربری و کد گذر واژه از طریق پیام کوتاه در اختیار دانش آموز قرار می گیرد که با استفاده از این نام کاربری و رمز عبور می تواند وارد منوی اصلی شده و فرآیند ثبت نام خود را تکمیل نماید. داوطلبان باید پس از پایان تمام مراحل ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی دوره دوم متوسطه ، تاریخ و ساعت حضور خود را در جلسه توجیهی انتخاب کنند.

شرایط ثبت نام آزمون ورودی مدارس علامه طباطبایی

شرایط ثبت نام آزمون دوره اول متوسطه 

با توجه به درخواست های بسیار زیاد اولیا و دانش آموزان جهت ثبت نام در مدارس علامه طباطبایی و ظرفیت محدود ، برای ثبت نام در آزمون ورودی دوره اول متوسطه شرایطی در نظر گرفته شده است که دانش آموزان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. عملیات پیش ثبت نام آزمون دبیرستان علامه طباطبایی دوره اول متوسطه از 1 و 14 دی ماه در دو موسسه ادب و دانش و اندیشه مهر آغاز شده است.

  • کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی و نوبت اول ششم ابتدایی
  • داشتن تابعیت ایرانی
  • اشتغال به تحصیل در پایه ششم برای ورود به پایه هفتم

شرایط ثبت نام آزمون دوره دوم متوسطه

  • معدل کل پایه هشتم و نیمسال اول پایه نهم آن ها باید 19 و یا بالاتر باشد.
  • داشتن تابعیت ایرانی
  • اشتغال به تحصیل در پایه نهم برای ورود به پایه دهم

جزئیات ثبت نام آزمون مدارس علامه طباطبایی

والدین می توانند یک واحد آموزشی برای دانش آموز دختر و 5 واحد آموزشی برای دانش آموز پسر ، جهت ثبت نام فرزندشان انتخاب کنند. با توجه به اینکه تمام مدارس علامه طباطبایی از شرایط یکسانی برخوردار هستند بنابراین به والدین پیشنهاد می شود در انتخاب واحد آموزشی محل تحصیل دانش آموز خود به فاصله محل سکونت تا مدرسه توجه کنند. در خصوص جلسه توجیهی باید بگوییم که یک جلسه دو ساعته است که دانش آموزان به همراه اولیا جهت تحویل کارت ورود به جلسه و دریافت اطلاعات بیشتر درباره برنامه های آموزشی و پرورشی به مدارس دعوت می شوند. شرکت در این جلسه الزامی می باشد و عدم حضور دانش آموزان و والدینشان به منزله انصراف از آزمون ورودی می باشد و ثبت نام اینترنتی آن ها لغو می شود.

یکی از مدارس بسیار معتبر استان تهران مدرسه علامه طباطبایی می باشد که به دلیل ظرفیت پذیرش کم اما متقاضیان بسیار زیاد ، اقدام به برگزاری آزمون و سنجش سطح علمی دانش آموزان می کند. نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که صرفا پذیرش در آزمون علمی ملاک پذیرش نمی باشد بلکه داوطلبان باید پس از کسب نمره قابل قبول در آزمون ، در مصاحبه حضوری نیز پذیرفته شوند. ثبت نام مقطع دوم متوسطه موسسه ادب و دانش از یکم دی ماه انجام می شود و آزمون آن 20 اردیبهشت ماه برگزار می گردد. هم چنین آزمون ورودی پایه هشتم و نهم موسسه اندیشه مهر نیز روز 8 خرداد ماه 99 برگزار می شود.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس