خانه دانشگاه غیرانتفاعی ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد امید

ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد امید

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 98 - 99
ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 98 – 99
هر ساله تعداد رشته هایی که بدون نیاز به شرکت در کنکور ، توسط دانشگاه ها و مراکز سراسر کشور ارائه می شوند ، رو به افزایش است. “دانشگاه های غیرانتفاعی” نیز یکی از مراکزی هستند که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی نیز به پذیرش دانشجو می پردازند. افرادی که در کنکور سراسری شرکت ننموده و یا شرکت کرده و مورد قبول واقع نشده باشند ، می توانند در رشته های مشخصی از هر واحد دانشگاهی ثبت نام به عمل آورند. علاقه مندان می توانند با در دست داشتن یکی از مدارک پیش دانشگاهی ، دیپلم نظام قدیم ، مدرک کاردانی و دیپلم دوره آموزشی نظام جدید در رشته دلخواه ارائه شده در واحد مورد نظر ، ثبت نام نمایند.

داوطلبان می توانند بدون توجه به نوع مدرک فارغ التحصیلی شان ، در رشته های مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد امید 98 – 99

موسسات غیرانتفاعی ، معمولا در دو نیمسال مهر و بهمن ماه به پذیرش دانشجویان در رشته های بدون کنکور می پردازند. آن دسته از داوطلبان که تمایل دارند به عنوان وردوی های مهر این دانشگاه تلقی شوند از 20 اسفند ماه سال 97 لغایت 28 شهریور سال 98 مهلت دارند که از طریق سایت سازمان سنجش اقدام نمایند. دقت کنید که ثبت نام نیمسال تحصیلی اول ، به صورت اینترنتی صورت گرفته و نیاز به مراجعه حضوری نمی باشد.

اما در رابطه با زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی بهمن پیش بینی می شود که از روزهای پایانی دی ماه سال 98 آغاز گردد. زمان دقیق آن با انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی اعلام خواهد شد. داوطلبان دقت داشته باشند که نحوه ثبت نام در رشته های نیمسال دوم به طور دقیق مشخص نمی باشد و ممکن است به یکی از روش های اینترنتی ، حضوری و یا شاید هر دو انجام شود. جهت اطلاع دقیق از نحوه ثبت نام و زمان آن در نیمسال تحصیلی بهمن ماه می توانید در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی عضو شوید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد امید 98 – 99

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مشروط بر رعایت برخی شرایط ، برای همگان امکان پذیر خواهد بود که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • متقاضی دارای مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم یا دیپلم 3 ساله نظام جدید باشد.
  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم را جهت ارائه ، داشته باشد.
  • مدرک کاردانی که توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری مورد تایید قرار گیرد.
  • داوطلبان آقا باید کارت پایان خدمت ، گواهی معافیت از خدمت و یا هر مدرکی که مشخص کننده وضعیت سربازی شان باشد را داشته باشند.
  • داوطلبانی که از مقطع کاردانی رشته های علوم پزشکی فارغ التحصیل شده و قصد ثبت نام در دانشگاه های بدون کنکور غیرانتفاعی را دارند ، دوره تعهد به خدمتشان می بایست به اتمام رسیده باشد.
  • متقاضیانی که در دوره های روزانه مشغول به تحصیل هستند ، باید ابتدا از دانشگاه محل تحصیل ، کاملا انصراف داده و سپس اقدام به ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه های غیرانتفاعی نمایند.
  • داوطلبانی که در دوره های شبانه ، پردیس خودگردان ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، آزاد و مجازی در حال تحصیل بوده و از معافیت تحصیلی بهره نمی برند ، می توانند بدون انصراف از دانشگاه ، در یکی از رشته های بدون کنکور ، ثبت نام کرده و پس از قبولی ، انصراف خود را از دانشگاه قبلی نهایی سازند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی واحد امید 98 – 99

افرادی که تمایل به تحصیل در رشته های بدون کنکور دارند ، می توانند از طریق ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به صورت اینترنتی و از سایت سازمان سنجش ، اقدام نمایند. ثبت نام در این رشته ها نیازمند ارائه برخی مدارک می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم. توجه داشته باشید که درصورت ناقص بودن مدارک ، ثبت نام فرد متقاضی لغو خواهد شد.

مدارک لازم جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 98 – 99
یک قطعه عکس 4*3 مربوط به سال جاری داوطلب و با فرمت jpg
معدل کل آخرین مدرک فارغ التحصیلی
کد پیگیری 12 رقمی مخصوص متقاضیان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگری
کدرهگیری 13 رقمی داوطلبان تبعه غیرایرانی

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی واحد امید 98 – 99

مبلغ شهریه دانشگاه غیرانتفاعی بسته به عوامل مختلف ، متغیر است. این که در هر ترم چند واحد توسط دانشجو اخذ شود ، رشته تحصیلی چه باشد ، سال ورودی و نوع واحدها (نظری ، عملی) کدامند ، همه در میزان شهریه دانشگاه های غیرانتفاعی موثر هستند. هم چنین لازم به ذکر است که با شروع هر سال تحصیلی 10 الی 15 درصد به نرخ مصوب شهریه تمام واحدهای دانشگاهی اضافه می شود.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند. پرداخت شهریه در این دو مقطع به ترتیب تا 4 و 8 ترم ادامه دارد.

میزان شهریه برای رشته های علوم انسانی و رشته های فنی مهندسی و علوم پایه ، کمی باهم تفاوت دارند.

جدول شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی
شهریه رشته های علوم انسانی
حداقل 1 میلیون تومان و حداکثر 1 میلیون و 500 هزار تومان
شهریه رشته های فنی مهندسی و علوم پایه
حداقل 1 میلیون و 500 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی واحد امید 98 – 99

همان طور که گفته شد ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های غیرانتفاعی در دو نیمسال مهر و بهمن ماه صورت می گیرد. اما رشته هایی که در این دو ترم ارائه می شوند همواره ثابت نبوده و ممکن است متفاوت باشند. از همین رو باید دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را از سایت سازمان سنجش دریافت کرده و به دقت بررسی کنید که آیا رشته دلخواهتان در واحد مورد نظر ارائه شده است یا خیر. از همین رو رشته های ارائه شده در نیمسال مهر موسسه امید را در ادامه بیان کرده ایم.

علوم ریاضی و فنی

  • مهندسی شهرسازی – 60 نفر ظرفیت پذیرش
  • کاردانی مخابرات – 100 نفر ظرفیت پذیرش

علوم انسانی

  • کاردانی حسابداری – 100 نفر ظرفیت پذیرش


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره