خانه کنکور ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

دانشگاه غیر انتفاعی یکی از دانشگاه های غیر دولتی است که زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می کند و به دلیل ارائه رشته های متنوع در همه ی مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از طرفداران زیادی برخوردار است. این دانشگاه با برخورداری از کیفت آموزشی سطح بالا و داشتن اساتیدی با مدارک عالی باعث شده است که که داوطلبان بسیاری علاقمند به ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی باشند. علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه ها می توانند به دو روش با کنکور و بدون کنکور برای پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه های غیر انتفاعی سراسر کشور اقدام کنند. با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش کشور اغلب رشته های (حدود 85 درصد) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به صورت بدون کنکور و صرفا براساس سوابق تحصیلی ارائه خواهد شد. داوطلبان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم، در زمان مقرر نسبت به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۲ نیز اقدام کنند.

 

✅لینک مستقیم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی 1402

 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ در بازه زمانی 31 مرداد تا 4 شهریور ماه از طریق sanjesh.org انجام می گیرد.

ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی در رشته های با کنکور 1402

هر ساله ثبت نام در رشته های با کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی همزمان به ثبت نام دانشگاه های سراسری و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد که در ادامه به تشریح جزییات مربوطه برای سال ۱۴۰۲ نیز پرداخته خواهد شد.

زمان ثبت نام

علاقه مندان به شرکت در رشته های با آزمون دانشگاه های غیر انتفاعی می بایست در هنگام ثبت نام کنکور سراسری و یا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 نسبت به تحصیل در داننشگاه های غیر انتفاعی اعلام علاقه مندی نمایند. بنابراین این دسته از داوطلبان با مراجعه به سایت سجنش به نشانی sanjesh.org در بازه زمان ثبت نام کنکور سراسری می توانند فرآیند نام نویسی خود را به انجام برسانند. 

در حال حاضر زمان نام نویسی در رشته های با کنکور دانشگاه پیام نور برای سال 1402 به پایان رسیده و داوطلبان می بایست اقدام به نام نویسی برای کنکور 1403 در بازه های زمانی مندرج در جدول نمایند.

زمان ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی نوبت اردیبهشت 1403

زمان ثبت نام تمدید مهلت ثبت نام 
21 الی 27 آبان 1402مشخص نشده است

زمان ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی نوبت تیر ۱۴۰۳

زمان ثبت نام تمدید مهلت ثبت نام 
7 الی 12 فروردین 1403مشخص نشده است

نحوه ثبت نام 

دقت کنید که تمامی مراحل ثبت نام رشته های با کنکور غیرانتفاعی ۱۴۰۲ از جمله پرداخت هزینه ثبت نام کنکور به صورت اینترنتی انجام می شود که مراحل آن به ترتیب زیر می باشد.

  • به سایت سازمان سنجش آموزش کشور تحت نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و سپس گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

  • بر روی لینک فعال “ثبت نام آزمون سراسری 1402” کلیک کنید.

  • از منوی اصلی موجود در قسمت راست سایت “خرید سریال ثبت نام” را انتخاب نمایید.

  • برای ثبت نام رشته های با آزمون دانشگاه غیرانتفاعی باید دو سریال اعتباری خریداری گردد. یکی جهت ثبت نام دانشگاه های سراسری و دیگری سریالی است که باید برای دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی خریداری شود. از همین رو ابتدا باید “سریال ثبت نام در گروه آزمایشی ریاضی یا تجربی یا انسانی یا هنر یا زبان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲” را خریداری کنید. پس از تکمیل روند پرداخت، مجددا به همین صفحه بازگشته و گزینه “سریال علاقه مندی به گزینش در رشته های پیام نور و غیرانتفاعی آزمون سراسری سال 1402” را انتخاب و مراحل پرداخت را بار دیگر طی کنید.

  • در صفحه جدید باید اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره تلفن (ثابت و همراه) و پست الکترونیکی را وارد کنید. سپس درگاه پرداخت را انتخاب و دکمه “تایید و ادامه” را بفشارید.

  • صفحه ای جهت تایید اطلاعات نمایش داده می شود که در صورت صحت اطلاعات، باید تیک عبارت موجود در پایین جدول را علامت و بر روی گزینه “ادامه روند پرداخت” کلیک کنید.

  • در این مرحله، وارد درگاه پرداخت خواهید شد که باید اطلاعات مربوط به کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را درج کنید.

  • پس از تکمیل فرآیند پرداخت و دریافت سریال ثبت نام، مجددا به صفحه اول ثبت نام آزمون سراسری بازگشته و گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” را در پایین صفحه انتخاب کنید.

  • ضمن تعیین نظام آموزشی خود و پس از درج سریال ثبت نام 12 رقمی دانشگاه های سراسری (که قبلا خریداری کرده اید) گزینه تایید را بفشارید.

  • در این مرحله نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را مشخص نمایید.
  • پس از درج “کد سوابق دیپلم” و “کد دانش آموزی دیپلم” و انتخاب گزینه “بررسی و مشاهده” اطلاعات تحصیلی شما نمایش داده شود. در صورت صحت اطلاعات، دکمه “تایید” را انتخاب کنید.
  • در این قسمت باید عکس پرسنلی خود را با ویژگی های مدنظر ذکر شده در سمت چپ صفحه، بارگذاری نمایید.
  • سپس فرم ثبت نام برای شما باز می شود که ضمن درج اطلاعات خواسته شده در قسمت های مربوطه، باید گزینه “علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی می باشم” را نیز فعال کنید.
  • گزینه “تایید” را در پایین فرم ثبت نام بفشارید تا فرآیند نام نویسی آزمون سراسری تکمیل گردد.

علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه ها، در صورت عدم پذیرش در فرآیند انتخاب رشته می توانند منتظر اعلام پروسه تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی باشند تا برای پذیرش در این دانشگاه، مجددا شانس خود را امتحان کنند.

ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی در رشته های بدون کنکور 1402

رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی  در مقطع کاردانی و کارشناسی بسیار متعدد بوده و همان طور که در ابتدای این مقاله گفته شد، بنابر مصوبه جدید منتشر شده از سوی سازمان سنجش، بیش از 85 درصد از رشته های (کارشناسی) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به صورت بدون کنکور و با معیار معدل کتبی داوطلب خواهد بود.

زمان ثبت نام

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سراسر کشور برای دو نیمسال مهر و بهمن در سال 1402 انجام می گیرد که طبق زمان بندی اعلام شده در جدول به شرح زیر خواهد بود. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در سال گذشته، دو مرتبه و برای دو نیمسال انجام گرفت که به احتمال زیاد در سال ۱۴۰۲ نیز روال به همین صورت خواهد بود. 

نیمسال مهر

فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه پیام نور در این مقطع در یک بازه زمانی خواهد بود. ضمن اینکه داوطلبان ، چه کنکور شرکت کرده باشند و چه نه می توانند در این فرآیند نام نویسی کنند اما تفاوت این دو گروه این است که گروه اول یعنی داوطلبانی که قبلا کنکور ثبت نام کرده بودند نیاز به پرداخت هزینه و ثبت نام مجدد نخواهد داشت.

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور در رشته های بدون کنکور نوبت مهر

داوطلبانی که در کنکور ثبت نام کرده اند  از 31 مرداد الی 4 شهریور ماه 1402
داوطلبانی که در کنکور ثبت نام نکرده اند

داوطلبان پس از انجام انتخاب رشته در فرآیند ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه بایستی در انتظار اخبار مربوط به زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی باشند. عدم اقدام به موقع برای تکمیل ثبت نام در زمان مقرر به معنای انصراف می باشد.

نیمسال بهمن

ثبت نام در رشته ای بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای نیسمال دوم هنوز مشخص نشده است و در صورت هرگونه خبری این مقاله به روز خواهد شد همچنین شما می توانید از طریق کانال تلگرام کنکور از آن مطلع شوید.

نحوه ثبت نام 

متقاضیان پذیرش بدون آزمون این دانشگاه ها برای سال ۱۴۰۲ باید در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی به سایت ثبت نام مربوطه مراجعه کرده و مطابق با مراحل زیر، ثبت نام خود را به انجام برسانند.

  • به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org وارد شده و گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

اولین مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

  • دفترچه ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی را دریافت و آن را به طور دقیق مطالعه نمایید. لینک مربوط به “ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری مهر ماه 1402 “ را مشاهده خواهید کرد که شامل دانشگاه غیرانتفاعی نیز می شود.

دومین مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

  • از قسمت “خرید سریال ثبت نام” کارت اعتباری مربوطه را خریداری کنید.

سومین مرحله ثبت نتم بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

  • پس از تکمیل مراحل پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی می بایست مجددا وارد صفحه اول سامانه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری شده و با درج سریال ثبت نام، سایر مراحل نام نویسی و انتخاب رشته خود را تکمیل کنید.

چهارمین مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

  • پس از کلیک بر روی گزینه ذکر شده وارد صفحه روبه رو خواهید شد در این مرحله می بایست شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده و حاصل عبارت نوشته شده  را در کادر های خالی مربوطه جایگذاری نمایید و سپس ” تایید “  را بفشارید.

پنجمین مرحله ثبت نام بدون ککور دانشگاه غیر انتفاعی

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

همان طور که می دانید، پیش از انجام و تکمیل فرآیند ثبت نام دانشگاه های غیرانتفاعی 1402، مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی جهت آگاهی از ضوابط و و شرایط آن ضروری است. هر ساله برای هر کدام از فرآیندهای پذیرش با کنکور و بدون کنکور در دانشگاه های غیر انتفاعی، دفترچه های جداگانه ای منتشر می شود که حاوی اطلاعات مختلفی راجع به مدارک لازم برای ثبت نام میزان هزینه ثبت نام بدون کنکور و با کنکور و سایر موارد ضروری می باشد.

دفترچه ثبت نام در رشته های با کنکور

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1403 – نوبت اردیبهشت ماه (به محض انتشار فعال می گردد)

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1403 – نوبت تیر ماه (به محض انتشار فعال می گردد)

دفترچه ثبت نام در رشته های بدون کنکور

این دفترچه برای داوطلبانی که در کنکور ثبت نام کرده بودند و داوطلبانی که ثبت نام نکرده بودند به طور جداگانه منتشر شد و دفترچه نیمسال اول به شرح زیر و در باکس های دانلود زیر قابل دسترس می باشد:

دفترچه ثبت نام داوطلبانی که کنکور ثبت نام کرده اند

دفترچه کنکور داوطلبانی که کنکور ثبت نام نکرده اند

دفترچه نیمسال دوم

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن 1402 (به محض انتشار، فعال می گردد)

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1402شرایط نام نویسی دانشگاه غیرانتفاعی 99

داوطلبان برای ثبت نام در دانشگاه های غیر انتقاعی باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی مربوط به این دانشگاه ها باشند. شرایط عمومی برای پذیرش با کنکور و بدون کنکور یکسان بوده اما شرایط اختصاصی این دو نوع پذیرش با هم تفاوت هایی دارند. در ادامه به تشریح شرایط مذکور پرداخته می شود.

شرایط عمومی

شرایط عمومی که متقاضیان باید به آن ها توجه داشته باشند به شرح زیر است:

  •  معتقد بودن به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تایید نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سوء پیشینه اخلاقی
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • برخورداری از سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته تحصیلی

شرایط اختصاصی (ثبت نام با کنکور)

شرایط ویژه ثبت نام با کنکور که مورد توجه ثبت نام کنندگان در این فرآیند قرار گیرد نیز به صورت زیر می باشد:

  • دارا بودن مدرک دیپلم نظام جدید یا دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه و یا مدرک مقطع پیش دانشگاهی از شرایط بسیار مهم برای شرکت در کنکور می باشد. داوطلبان باید تـا 31 شهریور ماه ۱۴۰۲ مدرک خود را ارائه کنند.
  • داوطلبان فارغ التحصیل رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت (افراد مشمول خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان) مقطع کاردانی، در صورت اتمام طرح نیروی انسانی خود تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402 (برای ثبت نام در نیمسال اول) یا 30 بهمن ماه ۱۴۰۲ (برای ثبت نام در نیمسال دوم)، مجاز به ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی می باشند. لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان در زمان ثبت نام حضوری، باید گواهی پایان طرح تعهد خدمت خود را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند. (فارغ التحصیلان رشته های بهداشت دهان، تکنسین سلامت دهان، پرستاری دندانپزشکی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی جزو مشمولین خدمت پزشکان و پیراپزشکان محسوب نمی شوند.)
  • اشخاصی که تحصیلات مقطع کاردانی خود را به اتمام رسانده اند، در صورتی می توانند در ثبت نام در کنکور سراسری شرکت کنند که مدرک خود را تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۲ دریافت نمایند.
  • داشتن گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن (دائم و یا موقت) الزامی است.
  • دانشجویان دانشگاه های روزانه سال 99 و قبل از آن در صورتی مجاز به شرکت در کنکور سراسری می باشند که تا تاریخ 25 اسفند ماه 1400 از دانشگاه انصراف دهند.
  • داوطلبانی که مدرک دیپلم (12 ساله) فنی حرفه ای و کاردانش را دارا هستند، در صورت نداشتن مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی مجاز به شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۲ نمی باشند.
  • داوطلبانی که دارای دیپلم نظام جدید هستند می بایست مدرک خود را حداکثر تا تاریخ 31 مرداد 1402 دریافت کنند.

شرایط اختصاصی (ثبت نام بدون کنکور)

کسانی که متقاضی ثبت نام در فرآیند پذیرش بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی ۱۴۰۲ هستند باید به شرایط زیر توجه ویژه ای داشته باشند.

  • دارا بودن مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید و یا گواهینامه پیش دانشگاهی (نظام سالی – واحدی یا ترمی – واحدی) و اخذ آن حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402، دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم یا داشتن مدرک کاردانی
  • آن دسته از داوطلبانی که در دوره روزانه دانشگاه های سراسری سال 1400 به صورت با آزمون یا بدون آزمون پذیرفته شده اند، تنها در صورت انصراف قطعی تا تاریخ 31 مرداد ۱۴۰۲، می توانند فقط رشته های تحصیلی دوره های غیر روزانه شامل نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و مجازی در دوره پذیرش مهر ماه را انتخاب کنند و برای پذیرش بهمن ماه نیز تا پایان تاریخ ثبت نام مهلت دارند تا انصراف خود را قطعی کنند.
  • دانشجویان دوره روزانه (ورودی سال 99 و قبل از آن) برای حضور در مرحله پذیرش مهر ماه ۱۴۰۲، باید تا تاریخ 31 مرداد ماه 1402و برای پذیرش در دوره بهمن ماه می بایست تا پایان مهلت ثبت نام نسبت به انصراف قطعی خود از تحصیل اقدام نمایند.
  • دانشجویان نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان یا دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بین المللی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند، مجاز به نام نویسی در این مرحله از ثبت نام می باشند. لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان می بایست در صورت پذیرش، از رشته قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی آن را به موسسه آموزش عالی مربوطه تحویل دهند.

هر یک از دانشجویان دوره های غیر روزانه که در دوره معافیت تحصیلی به سر می برند، جهت ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش بدون کنکور غیر انتفاعی (مهر یا بهمن ماه) می بایست واجد شرایط مربوطه مطابق با مقررات نظام وظیفه عمومی باشند.

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه های با کنکور غیرانتفاعی و بدون کنکور مهر ماه هر ساله به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد. نام نویسی بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی بهمن ماه معمولا به صورت حضوری انجام می گیرد اما در سال های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این فرآیند نیز به صورت اینترنتی و غیرحضوری انجام می گرفت. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این فرآیندها به صورت زیر است:

  • دیپلم 4 ساله نظام قدیم
  • مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی برای ثبت نام کارشناسی پیوسته
  • مدرک دیپلم برای ثبت نام مقطع کاردانی
  • مدرک کاردانی برای ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته
  • مدرک نظام وظیفه برای آقایان مشمول (کسانی که وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نکنند ثبت نام آنها لغو می شود)
  • فارغ التحصیلان رشته های نظری که فقط مدرک دیپلم دارند، یا فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای، تنها مجاز به انتخاب رشته های مقطع کاردانی می باشند و پس از دریافت مدرک کاردانی می توانند برای ثبت نام مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته اقدام کنند.

همچنین علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه آزاد، هر ساله می توانند به دو صورت با کنکور و بدون کنکور برای ورود به این دانشگاه اقدام کنند. ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد همزمان با آزمون سراسری و معمولا در بهمن ماه انجام خواهد شد و ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور در رشته های مختلف، در دو نوبت مهر و بهمن ماه ارائه می گردند که زمان دقیق آن توسط سایت سازمان سنجش مشخص خواهد شد. شما می توانید برای اطلاع از لیست دانشگاه های بدون کنکور مهر ماه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

سوالات متداول

1- برای ثبت نام و تحصیل در دانشگاه های غیرانتفاعی ۱۴۰۲ باید چه اقدامی انجام دهم؟

به دو روش می توانید وارد دانشگاه های غیرانتفاعی شوید، یکی از طریق کنکور و دیگری با ثبت نام و انتخاب رشته های بدون آزمون این دانشگاه ها که به طور کامل در مقاله فوق ذکر شده است.

2- ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی ۱۴۰۲ در چه زمانی انجام می شود؟

نام نویسی در این دانشگاه ها به صورت بدون کنکور در بازه زمانی 31 مرداد الی 4 شهریور انجام می گیرد.

3- برای ثبت نام در رشته های بدون آزمون از چه سایتی می توانم اقدام کنم؟

سایت رسمی سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org، مسئولیت این امر را بر عهده می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳۲ نظر
  1. امیرحسین حيدري

    عرض سلام و ادب
    ثبت‌نام در دانشگاه های غیرانتفاعی و آزاد شهر دیگه چه با کنکور و چه با دیپلم، از هر شهری میشه؟ یا فقط بومی ها میشن؟!

    • ایران مشاوره

      باسلام، مشکلی برای ثبت نام در پذیرش با کنکور و صرفا سوابق تحصیلی نخواهید داشت

    • ایران مشاوره

      باسلام، مشکلی برای ثبت نام در پذیرش با کنکور و صرفا سوابق تحصیلی نخواهید داشت.

  2. میهمان

    لیسانس معماری دارم.میتونم تو رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی تحصیل کنم؟ زمان ثبت نام این دانشگاه ها از کیه؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام وقت بخیر
      بله مشکلی نداره میتوانید ثبت نام کنید ، زمان ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور هم احتمالا اواسط مردادماه هست.

  3. Zahra jafarzade

    سلام وقت بخیر. درصورتی که موقع ثبت نام کنکور ارشد۱۴۰۲(علاقمند به شرکت در گزینشِ رشته های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی میباشم) رو تایید نکرده باشیم از چه طریقی میتونیم دانشگاه غیرانتفاعی ثبت نام کنیم؟(با وجود اینکه در کارنامه
    کنکور،ثبت نام موسسات غیرانتفاعی رو میزنه غیرمجاز)؛ممنون میشم راهنمایی کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام شما می توانید در زمان انتخاب رشته ارشد اعلام علاقه مندی خود را برای این دانشگاه ها اعلام نمایید.

  4. Zahra jafarzade

    سلام وقت بخیر. درصورتی که موقع ثبت نام کنکور ارشد۱۴۰۲(علاقمند به شرکت در گزینشِ رشته های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی میباشم) رو تایید نکرده باشیم از چه طریقی میتونیم دانشگاه غیرانتفاعی ثبت نام کنیم؟(با وجود اینکه در کارنامه
    کنکور،ثبت نام موسسات غیرانتفاعی رو غیرمجاز میزنم)؛ممنون میشم راهنمایی کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام ، در صورتی که در این دوره ها مجاز شده باشید ، می توانید در زمان انتخاب رشته کارت علاقه مندی به این دوره ها را تهیه نمائید.

  5. sonia ESHGHI

    سلام وقتتون بخیر دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاهی یا دانشگاه ازاد یکی هست؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، دفترچه ی دانشگاه های مذکور مجزا بوده و لذا ثبت نام جداگانه ای نیز خواهند داشت.

  6. مارال

    سلام ببخشید من هنگام ثبت نام تو بهمن اون گزینه بلی رو برای غیرانتفاعی نزدم چیکار باید کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما می توانید در زمان انتخاب رشته، با واریز هزینه مورد نیاز کارت انتخاب رشته دانشگاه های غرانتفاعی را خریداری نمایید.

  7. سید علی

    سلام
    من هنگام ثبت نام کنکور ارشد ۹۹ گزینه علاقه مند به دانشگاه غیر انتفاعی و پیام نور را انتخاب نکردم . میخواستم بدونم آیا امکانش هست زمانی که رتبه ها اعلام شد در بخش انتخاب رشته ها بتوان دانشگاه های غیر انتفاعی را انتخاب کرد ؟
    با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با اطلاعیه های سازمان سنجش در زمان انتخاب رشته می توانید کارت اعتباری دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی را تهیه کرده و انتخاب رشته خود را در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی انجام دهید.

  8. میهمان

    امکان تحصیل در مقطع ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی با رشته ای متفاوت از رشته ی تحصیلی لیسانس هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با اطلاعیه ی مندرج در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، در صورتی که شما شرایط ثبت نام در رشته های بدون آزمون (استعداد درخشان) در مقطع کارشناسی ارشد را دارا باشید، فقط می توانید در رشته ی مرتبط با کارشناسی خود ثبت نام انجام دهید.

  9. محمد

    سلام ، ببخشید میخواستم بدونم اگه تو کنکور سراسری ارشد مجاز نشی دیگه دانشگاه غیر انتفایی نمیشه اقدام کرد؟ ازاد چطور ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود. در صورتی که در کارنامه اولیه برای دانشگاه های غیرانتفاعی، آزاد و… عنوان غیرمجاز ذکر شده باشد، شما مجاز به انتخاب رشته نمی باشید.

  10. محمدرضا

    سلام خسته نباشید
    من هنگام ثبت نام ارشد ۹۹ گزینه علاقه مند به دانشگاه غیر انتفاعی را انتخاب نکردم میخواستم بدونم آیا امکانش هست زمانی که رتبه ها اعلام شد در بخش انتخاب رشته ها بتوان دانشگاه های غیر انتفاعی را انتخاب کرد ؟ ممنونم

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با شرایط برگزاری آزمون در سالیان گذشته، شما در زمان اعلام نتایج اولیه و مهلت مشخص شده جهت انتخاب رشته نیز می توانید کارت اعلام علاقه مندی انتخاب رشته در واحدهای دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور را خریداری نموده، و در دانشگاه مورد نظر انتخاب رشته محل انجام دهید.

  11. رحمانی

    هزینه دانشگاه سوره با کنکور و بدون کنکورش فرق داره؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ،
      صرفا نوع پذیرش و نحوه ورود به دانشگاه در شرایط فوق الذکر متفاوت است ، لذا شهریه رشته مدنظر در هر دو صورت یکسان می باشد.

  12. علی احمدی

    سلام. با دیپلم فنی حرفه ای و مدرک پیش دانشگاهی انسانی میشه کارشناسی پیوسته کامپیوتر ثبت نام کرد؟ مهلت ترم بهمن تمام شده یا میشه با تاخیر هنوز ثبت نام کرد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، بله شما با دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی مجاز به ثبت نام در مقطع کارشناسی پیوسته در رشته دلخواه به صورت پذیرش از طریق آزمون و یا بدون آزمون ( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ) می باشید . در حال حاضر ثبت نام دانشگاه ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ به اتمام رسیده است ، و شما می توانید متقاضی ثبت نام دوره های بدون آزمون برای مهر ماه سال ۱۳۹۹ باشید . پیشنهاد می شود جهت اطلاع از زمان ثبت نام عضو کانال تلگرام انتخاب رشته شوید .

  13. امین

    نزدیکترین ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه سوره کی هستش؟
    برای سال ۹۸ امکان ثبت نام هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ،
      شما درصورت تمایل می توانید در رشته موردنظر در مرحله تمدید پذیرش رشته های تحصیلی کاردانی به کارشناسی براساس سوابق تحصیلی سال جاری(ورودی بهمن ماه) ، نام نویسی نمایید.لازم به ذکر است مطابق با آخرین اطلاعیه سازمان سنجش تا تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵ فرصت جهت ثبت نام در واحد دانشگاهی را دارید.

  14. زهره

    سلام. من با مدرک کارشناسی مهندسی تکنولوژی نرم افزا با معدل ۱۷.۳۵ میتونم بدون کنکور بهمن ۹۸ ارشد در دانشگاه غیرانتفاعی ثبت نام کنم؟
    محلت ثبت نام اینترنتی تا ۳۰ دی است؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ،
      مطابق با ضوابط و قوانین وزارت علوم ، امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی وجود ندارد.لازم به ذکر است شما تنها درصورتی که شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان را دارا باشید می توانید بدون آزمون در این مقطع تحصیلی به ادامه تحصیل بپردازید.

  15. Ab

    از دیپلمه های نظام جدید کارودانش هم پذیرش میکنه بعد حتما باید رشته ای که توی دانشگاه غیرانتفاعی برمیداری مطابق دیپلم یا فوق دیپلم باشه

    • ایران مشاوره

      با سلام ،
      در مرحله تمدید پذیرش مهرماه براساس سوابق تحصیلی (۱۳۹۸) ، داوطلبان فنی و حرفه ای و کارودانش نظام جدید می توانند در رشته و دانشگاه موردنظر درصورت کسب پذیرش به ادامه تحصیل بپردازند.لازم به ذکر است رشته انتخابی شما میتواند مطابق با رشته تحصیلی شما در مقطع قبل نباشد.

  16. سمانه

    با سلام.ایا دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشجو میگیره؟چه موقع میشه اقدام کرد؟

مشاوره کنکور پیج کنکور