خانه دانشگاه غیرانتفاعی سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ | sanjesh.org

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ | sanjesh.org

دانشگاه غیرانتفاعی هر ساله به دو طریق با آزمون و بدون آزمون اقدام به جذب دانشجو می نماید که رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی در تمامی مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شوند.

ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی نیز معمولا در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه انجام می گیرد و داوطلبان می توانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت مربوطه نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام و فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.

 

✅لینک مستقیم ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402

(با شروع فرآیند ثبت نام، لینک فوق فعال خواهد شد.)

لینک مستقیم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه 1401

 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در نیمسال تحصیلی اول و دوم 1402 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد.

معرفی سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402

تمامی فرآیندهای مربوط به نام نویسی بدون کنکور دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی در نوبت مهر و بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد. در ادامه به معرفی بخش های مختلف این سایت خواهیم پرداخت.

معرفی سایت سازمان سنجش آموزش کشور

شماره 1

در بخش بالای صفحه اصلی سایت قسمتی وجود دارد که شامل جستجو در سایت، فارسی، پاسخگویی اینترنتی، بخش ارتباط با ما و لینک ورود به صفحه اصلی می باشد.

شماره 2

لینک های موجود در بخش آبی جهت سهولت در دسترسی به خدماتی از قبیل ورود به صفحه اصلی، معرفی جزئی سازمان سنجش، لینک هدایت به سایت قدیم، اخبار و آزمون های برگزار شده توسط سازمان سنجش می باشد.

شماره 3

اخبار و اطلاعیه های سازمان سنجش که منبعی معتبر برای پبگیری اخبار است، از طریق این بخش به صورت خلاصه در دسترس قرار می گیرند. کاربران می توانند با کلیک روی مطلب مورد نظر جزئیات آن را مطالعه کنند.

شماره 4

یکی از مهم ترین بخش های سایت، دسترسی به سامانه فرآیند های استخدامی یا ثبت نام آزمون های تحصیلی می باشد. با توجه به فرآیند مورد نظر هر کاربر این قسمت دسته بندی شده و تنها با کلیک روی عبارت مشخص شده، می توان به اخبار، اطلاعیه ها، سامانه ثبت نام، اعلام نتایج و… دسترسی یافت.

شماره 5

منوی کاربردی از خدمات سایتکه کاربران می توانند با کلیک روی چرخ دنده موجود، آن را فعال کنند. لینک های نمایان شده شامل تغییر ابعاد نوشته ها، ارسال نظر، دسترسی سریع و… هستند.

راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402

همان طور که ییان کردیم، پذیرش دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود همچنین بنابراین داوطلبانب که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند می توانند در زمان تعیین شده پس از پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی از طریق سایت رسمی آن، مراحل ثبت نام خود را مطابق ذیل تکمیل نمایند.

اولین مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

 

  • حال بر روی لینک فعال “ثبت‌ نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفآ براساس سوابق تحصیلی سراسری – مهر ماه سال 1402” کلیک کنید.

دومین مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

سومین مرحله ثبت نتم بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

  •  بعد فعال کردن گزینه مربوط به خرید سریال ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری، دکمه “تایید و ادامه” را بفشارید.

  • حالا نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه و همچنین پست الکترونیک را درج کنید و سپس بر روی عبارت “تایید و ادامه” کلیک کنید.

 

  • پس از مطالعه قوانین، فعال کردن تیک مربوطه و همچنین شماره پیگیری پرداخت، گزینه “ادامه روند پرداخت” را برگزینید.

 

  •  اطلاعات کارت بانکی خود را در کادر های مشخص شده ثبت کرده و گزینه “پرداخت” را بفشارید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مرحله هفتم

  • پس از بازگشت به صفحه اول، بر روی “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک نمایید.

چهارمین مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

 

  • در این مرحله سریال کارت اعتباری و عبارت امنیتی تعیین شده را جهت آغاز فرآیند نام نویسی در بخش های مربوطه وارد کنید و در آخر کلید تایید را بفشارید. 

پنجمین مرحله ثبت نام بدون ککور دانشگاه غیر انتفاعی

 

هم زمان با آغاز فرآیند نام نویسی، اطلاعات ثبت نامی داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد تا متقاضیان بتوانند در صورت نیاز، نسبت به اصلاح اطلاعات وارد شده اقدام نمایند. پس از اتمام فرآیند ثبت نام در سایت مذکور، سامانه یک کد 7 رقمی پرونده و یک کد 16 رقمی پیگیری در اختیار شما قرار می دهد که لازم است آن ها را به منظور مشاهده نتایج ثبت نام در سایت سازمان مذکور، نزد خود نگه دارید.

لازم به ذکر است داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند نیز می بایست در مهلت مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و با کلیک بر روی گزینه ” انتخاب رشته کنکور سراسری “ و طی کردن مراحل ذکر شده فرآیند ثبت کد رشته های خود را به انجام برسانند، با این تفاوت که دیگر نیاز به پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری نخواهند داشت.

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور سراسری

با توجه به این که پذیرش دانشجویان در دانشگاه های غیرانتفاعی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آنان صورت می پذیرد، لازم است داوطلبان معدل کل یا معدل کتبی خود را در تقاضانامه اینترنتی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به طور دقیق وارد نمایند.

همچنین توصیه می شود که متقاضیان پیش از اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته، دفترچه ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی را به منظور آگاهی از شرایط و ضوابط آزمون و هم چنین کدرشته محل های ارائه شده، به صورت کامل مطالعه کنند.

زمان اعلام نتایج بدون کنکور غیرانتفاعی از طریق سازمان سنجش مشخص می گردد و متقاضیان می توانند در موعد مقرر با مراجعه به پروفایل خود در سایت این سازمان، نتایج قبولی شان را مشاهده نمایند.

 

سوالات متداول

1- چگونه می توان در سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲، نام نویسی نمود؟

مراحل نام نویسی به طور کامل در این مقاله شرح داده شده است.

2- آیا هنگام نام نویسی در سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ ، هزینه ای باید پرداخت شود؟

بله، داوطلبانی که در کنکور سراسری ثبت نام ننموده اند می بایست هزینه ثبت نام را به صورت اینترنتی از طریق این سایت پرداخت نمایند.

3- چگونه می توان از اسامی رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی باخبر شد؟

اسامی این رشته ها هر ساله توسط سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. Fatemehfathii99

    سلام خسته نباشید
    ثبت‌نام برای تکمیل ظرفیت بهمن کی شروع میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود تاکنون اطلاعیه دقیقی منتشر نشده است.

  2. احمد

    سلام خسته نباشید
    من تو کنکور امسال شرکت کردم اما رتبم خوب نشد با سوابق تحصیلی انتخاب رشته کردم فقط از ۱۵۰ رشته اون ۲۴ کد بدون آزمون از یه دانشگاه غیرانتفاعی رو پر کردم مشکلی پیش نمیاد؟ چون نوشته بود صرفا برای کسانی که در کنکور شرکت نکردن میگم
    از اون قسمت با آزمون انتخاب رشته نکردم حالا چی میشه آیا انتخاب رشتم مشکلی داره؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با آخرین اطلاعیه سازمان سنجش، افرادی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ شرکت کرده بودند می بایست انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی خود را نیز با فرم ۱۵۰ انتخاب با آزمون تکمیل میکردند.

دریافت مشاوره