خانه دانشگاه پیام نور ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد هیر

ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد هیر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 98
ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 98
دانشگاه پیام نور با هدف ایجاد بستر مناسب برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ، قسمت اعظم رشته های خود را در همه ی گروه های آموزشی علوم پایه ، علوم انسانی ، فنی مهندسی به صورت بدون کنکور ارائه می دهد تا از این طریق فارغ التحصیلان دوره متوسطه بتوانند بر اساس سوابق تحصیلی و به صورت بدون آزمون وارد دانشگاه شوند. رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود و دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ، یکی از شروط اصلی ثبت نام این دانشگاه می باشد. داوطلبان برای انتخاب رشته ای مغایر با نوع مدرک فارغ التحصیلی خود هیچ محدودیتی نخواهند داشت و می توانند در هر یک از رشته های ارائه شده ، ثبت نام دانشگاه پیام نور را انجام دهند.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد هیر ، فقط در دوره کارشناسی پیوسته ارائه می شود.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد هیر 98 – 99

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه صورت می گیرد و داوطلبان باید جزئیات مربوط به ثبت نام این دانشگاه را از سایت سازمان سنجش پیگیری نمایند. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از این سازمان ، زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای ورودی مهر ماه سال 98 ،  از 20 اسفندماه 97 آغاز شده و تا 6 شهریور ماه 98 ادامه دارد و داوطلبان در این مدت فرصت دارند که برای ثبت نام خود در سایت سنجش اقدام نمایند.

ثبت نام ورودی بهمن ماه نیز هر ساله در اواخر دی ماه آغاز می شود و حدود 10 روز به داوطلبان فرصت داده می شود تا ثبت نام خود را انجام دهند. با توجه به اینکه در سال گذشته ثبت نام ترم بهمن ماه به صورت حضوری انجام گرفت ، ممکن است در سال جاری نیز ثبت نام به همین صورت و در واحد دانشگاهی پذیرنده دانشجو انجام گیرد.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد هیر 

با وجود آنکه تحصیل در دانشگاه پیام نور به صورت بدون آزمون می باشد اما داوطلبان باید برای ورود به این دانشگاه دارای شرایط لازم باشند.از جمله شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور که در دفترچه قید شده است به شرح زیر می باشد :

  • ارائه مدرک دپیلم 4 ساله برای فارغ التحصیلان دوره متوسطه قدیم
  • ارائه مدرک دیپلم 3 ساله نظام آموزشی متوسطه جدید
  • ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی متوسطه نظام قدیم
  • ارائه مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری
  • ارائه کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت از خدمت یا مدرکی که مشخص کننده وضعیت سربازی باشد. (برای داوطلبان آقا)
  • دانش آموختگان مقطع کاردانی رشته های علوم پزشکی تنها در صورت پایان دوره تعهد خدمت خود مجاز به ثبت نام خواهند بود.
  • چنانچه داوطلب دانشجوی دوره های شبانه ، نیمه حضوری ، پردیس خود گردان ، مجازی ، پیام نور ، موسسات آموزش عالی و آزاد باشد و از معافیت های تحصیلی استفاده نکند ، می تواند بدون انصراف از دانشگاه در یکی از رشته های دانشگاه پیام نور به تحصیل بپردازد.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد هیر 98 – 99

در صورتی که ثبت نام اولیه دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org باشد ، داوطلبان باید علاوه بر اسکن یک قطعه عکس 4*3 در سایت ، با تکمیل فرم ثبت نام ، اطلاعات درخواستی مانند شماره شناسنامه ، شماره ملی و … را وارد نمایند. چنانچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد هیر از طریق مراجعه حضوری باشد ، ارائه مدارک زیر برای ثبت نام الزامی می باشد:

  • اصل و کپی از آخرین مدرک فارغ التحصیلی (دیپلم ، پیش دانشگاهی ، کاردانی)
  • اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه (2 برگ)
  • شش قطعه عکس 4*3 (پشت نویسی شده)

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد هیر

تحصیل در دانشگاه پیام نور نیازمند پرداخت شهریه است و میزان شهریه متشکل از دو بخش شهریه ثابت و متغیر می باشد. در واقع میزان شهریه ثابت وابسته به نوع رشته تحصیلی و سال ورود به دانشگاه می باشد و مقدار آن تا پایان مدت تحصیل ثابت است ولی میزان شهریه متغیر وابسته به تعداد واحد های اخذ شده دانشجو می باشد و چنانچه واحد ها تخصصی تر باشد ، به همان نسبت شهریه افزایش می یابد. می توانید برای دریافت اطلاعات جامع تر با مرکز مشاوره تحصیلیایران مشاوره تماس بگیرید.

  • شهریه رشته های علوم پایه و علوم انسانی دانشگاه پیام نور هیر حدود 800 هزار الی 1 میلیون تومان می باشد.
  • شهریه رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور هیر حدود 900 الی 1 میلیون 400 هزار تومان می باشد.

دلیل متغیر بودن میزان شهریه ، در تعداد و نوع واحد های انتخابی می باشد. برای مثال شهریه دروس عملی بیش از دروس نظری می باشد و همچنین سالانه 10 الی 15 درصد به مقدار شهریه افزوده می شود.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد هیر

قبل از شروع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود که این دفترچه علاوه بر ارائه شرایط و مراحل ثبت نام ، به معرفی رشته های تحصیلی نیز پرداخته است. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های پیام نور کل کشور ، به ترتیب حروف الفبا در دفترچه قرار داده شده است و ظرفیت پذیرش هر کد رشته در مقابل آن درج شده است.

  • جغرافیا
  • حسابداری
  • روانشناسی
  • مدیریت دولتی

 

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره پیام نور