خانه دانشگاه پیام نور ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

ثبت نام و تحصیل در دانشگاه های پیام نور به دو صورت با آزمون و بدون آزمون امکان پذیر می باشد. برای شرکت در رشته های با آزمون دانشگاه های مذکور لازم است تا ابتدا با مراجعه به سایت ثبت نام کنکور، در آزمون سراسری شرکت کرده و رتبه قبولی در رشته مورد نظر خود را بدست آورید. در مقابل، رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هستند که برای ورود به آن ها دیگر نیازی به ثبت نام کنکور سراسری 1402 نمی‌باشد و داوطلبان می‌ توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود برای ورود به این دانشگاه اقدام نمایند.

 

✅لینک مستقیم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402

 

✅ لینک مستقیم ثبت نام دانشگاه پیام نور تیرماه (رشته های با آزمون) ۱۴۰۳

(به محض شروع فعال می گردد)

 

ثبت نام رشته های با آزمون دانشگاه های پیام نور همزمان با ثبت نام کنکور سراسری از تاریخ 21 لغایت 27 آبان ماه ۱۴۰۲ می باشد.

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور در رشته های با کنکور ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته های با کنکور دانشگاه پیام نور را دارند، لازم است در آزمون سراسری شرکت کرده و به صورت اینترنتی، با مراجعه به سایت سنجش، مراحل نام نویسی خود را با پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری به پایان رسانند. در ادامه به زمان ثبت نام در دو نوبت مهر و بهمن اشاره کرده ایم.

با توجه به مصوبات جدید و تغییرات کنکور 1402، آزمون مزبور از این پس در دو نوبت دی و تیر ماه برگزار گشت و در حال حاضر بازه زمانی ثبت نام در رشته های باکنکور آن در سال 1402 به پایان رسیده. چنانچه داوطلب تحصیل در این دانشگاه می باشید لازم است همزمان با ثبت نام کنکور در سال 1403 اقدام به نام نویسی کنید.

زمان ثبت نام نوبت اول

زمان نام نویسی این دانشگاه در رشته های با کنکور 1403 در جدول زیر مندرج است. ممکن است مهلت مجددی جهت نام نویسی و ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور برای داوطلبان در نظر گرفته شود که در این صورت اطلاعات لازم از طریق این مقاله و همچنین کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره، در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

جدول زمانبندی ثبت نام رشته های با آزمون پیام نور (اردیبهشت ماه) 1403
عنوان فرایندتاریخ
زمان ثبت نام21 الی 27 آبان 1402
تمدید اولیهمشخص نیست

زمان ثبت نام نوبت دوم

آن دسته از افرادی که قصد شرکت در نوبت دوم کنکور (تیر ماه ۱۴۰۲) جهت ثبت نام در دانشگاه پیام نور را دارند، می بایست طبق جدول زمانبدی زیر عمل نمایند.

جدول زمانبندی ثبت نام رشته های با آزمون پیام نور (تیر ماه) ۱۴۰۳
عنوان فرایندتاریخ
زمان ثبت نام7 الی 12 فروردین 1403
تمدید اولیهمشخص نیست

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور در رشته های بدون کنکور 1402

داوطلبانی که علاقه مند به ثبت نام به صورت بدون آزمون در رشته های دانشگاه پیام نور می باشند بدون شک در صدد کسب اطلاعات در خصوص زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور می باشند. لازم به ذکر است این روند معمولا به صورت اینترنتی و در دو بازه زمانی مهر و بهمن ماه به انجام خواهد رسید.

مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش، کلیه داوطلبانی که در کنکور سراسری ثبت نام نموده اند، بدون پرداخت هزینه می توانند از لیست رشته های بدون آزمون، انتخاب رشته خود را انجام دهند و کسانی که در کنکور سراسری ثبت نام نکرده اند، با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند. زمان ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور نوبت اول از 31 مرداد الی 4 شهریور ماه می باشد. 

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

نام نویسی آن اینترنتی بوده و از طریق سایت سازمان سنجش مطابق مراحل زیر می باشد.

نحوه ثبت نام در رشته های با کنکور

  • به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.

مرحله اول ثبت نام کنکور تیر

  • بر روی لینک فعال “سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1402 (نوبت دوم)” کلیک کنید.مرحله دوم ثبت نام کنکور تیر
  • مجددا عبارت “سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت دوم)” انتخاب نمایید.

مرحله سوم ثبت نام کنکور تیر

  • متقاضیان جدید باید ابتدا در سامانه ثبت نام کرده و رمز عبور دریافت کنید. اگر در کنکور دی ماه ثبت نام کرده اید، از رمز عبوری ارسالی توسط سازمان سنجش استفاد نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام کنکور تیر

  • اطلاعات هویتی خود را وارد کرده و یک رمز مختص به خود تعریف کنید سپس دکمه “عضویت” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام کنکور تیر

  • بعد از اینکه در سامانه عضو شدید، با رمز عبور و کد ملی خود وارد شده و عکس با ویژگی های مندرج در دفترچه را بارگذاری کنید.

مرحله ششم ثبت نام کنکور

  • در این بخش اطلاعات ثبت احوال شما نمایش داده شده است که در صورت صحیح بودن به مرحله بعد بروید.

در مراحل بعدی به ترتیب اطلاعات تماس و محل سکونت، مشخصاتی مثل نظام آموزشی، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، کد دانش آموزی، عنوان مدرک دیپلم، معدل و…، کد سوابق تحصیلی 19 رقمی و سریال ثبت نام را باید در فرم ثبت نام کنکور وارد کنید.

نحوه ثبت نام در رشته های بدون کنکور

تحصیل در رشته های بدون کنکور برای افرادی که در کنکور ثبت نام کرده اند یا نکرده اند امکان پذیر است با این تفاوت که گروه اول نیاز به خرید کارت اعتباری نداشته و گروه دوم می بایست هزینه ای بابت ثبت نام و انتخاب رشته خود پرداخت نمایند. بنابراین این توضیح نحوه ثبت نام آنها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

نحوه ثبت نام داوطلبانی که کنکور نام نویسی نکرده اند

جهت ثبت نام اینترنتی بدون کنکور دانشگاه پیام نور، متقاضی باید مراحل زیر را طی کند.

  • ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه سراسری

  • در صورتی که در موعد مقرر به سایت مذکور مراجعه کرده باشید، لینک مربوط به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری را مشاهده خواهید کرد که شامل دانشگاه پیام نور نیز می شود. در این مرحله “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مرداد ماه سال 1402” را برگزینید.

  • مجدد گزینه “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مرداد ماه سال 1402” را انتخاب نمایید.

  • “خرید کارت اعتباری” را بفشارید.

  • سپس گزینه “سریال ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سراسری – مرداد 1402 – هزینه پیامک اطلاع رسانی” را انتخاب نمایید.

  • در ادامه فیلد های موجود را پر کرده و “تایید و ادامه” را بفشارید.

  • در این مرحله مجددا اطلاعات خواسته شده را درج نمایید و “ادامه روند پرداخت” را انتخاب کنید.

مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

  • پرداخت خود را نهایی کنید.

  • حال می بایست شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده + عبارت خواسته شده را وارد کنید.

پنجمین مرحله ثبت نام بدون ککور دانشگاه غیر انتفاعی

در صورتی که تمام مراحل فوق را به درستی انجام دهید، یک کد پیگیری و شماره پرونده در اختیار شما قرار می گیرد که لازم است آن را نزد خود حفظ کنید زیرا برای هر بار ورود به صفحه کاربری خود در این سامانه، به شماره پرونده یا کد پیگیری ثبت نام، نیاز خواهید داشت.

نحوه ثبت نام داوطلبانی که کنکور نام نویسی کرده اند

چنانچه داوطلبان در کنکور شرکت کرده باشند اما به هر دلیل بخواهند در رشته های بدون کنکور تحصیل کنند یا در روز برگزاری آزمون از غایبین بودند، در این زمان نیاز به پرداخت هزینه و ثبت نام مجدد نداشته و فقط می بایست در زمان انتخاب رشته کنکور به چینش کد رشته های خود بپردازند.

  • پس از ورود به سایت و کلیلک بر روی گزینه سراسری اینجا باید سامانه انتخاب رشته با آزمون کنکور سراسری را انتخاب نمایید.

  • سپس مجدد بر روی لینک فعال سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکور سراسری سال 1402 کلیک کیند.

  • پس از پر کردن یکی از جدول ها وارد سامانه شده و به انتخاب رشته بپردازید.

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ 

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که داوطلبان بایستی قبل از نام نویسی خود، اطلاعات کافی را درباره این زمینه کسب کنند.

شرایط عمومی

  • تمامی داوطلبان باید به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشند.
  • متقاضیان نباید مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران باشند. (در صورتی که سابقا مخالف بوده اند باید تغییر نظرشان اعلام شود.)
  • عدم سابقه عضویت در سازمان های غیر قانونی، فراماسونری و مانند آن ها برای تمامی داوطلبان جهت ثبت نام کنکور سراسری و رشته های بدون آزمون آن الزامی است.
  • داوطلبان نباید هیچ گونه فساد اخلاقی و یا اعتیاد به مواد مخدر داشته باشند.

شرایط اختصاصی (ثبت نام با کنکور)

  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی نظام آموزشی قدیم، دیپلم نظام جدید یا قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) و یا اخذ آن ها تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲برای داوطلبان جهت ثبت نام دانشگاه پیام نور، الزامی است.
  • چنانچه پذیرش داوطلبان در نیمسال دوم تحصیلی ممکن باشد، دریافت مدرک تحصیلی آن ها تا روز 30 بهمن ماه 1402 بلامانع است.
  • داوطلبان فارغ التحصیل رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت (افراد مشمول خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان) مقطع کاردانی، در صورت اتمام طرح نیروی انسانی خود تا تاریخ 31 شهریور ماه یا ۳۰ بهمن ماه 1402، مجاز به ثبت نام در دانشگاه پیام نور می باشند. لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان در زمان ثبت نام حضوری، باید گواهی پایان طرح تعهد خدمت خود را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند. (فارغ التحصیلان رشته های بهداشت دهان، تکنسین سلامت دهان، پرستاری دندانپزشکی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی جزو مشمولین خدمت پزشکان و پیراپزشکان محسوب نمی شوند.)
  • دانشجویان دوره روزانه که قصد شرکت در آزمون مربوطه را دارند، می توانند فرایند ثبت نام را انجام داده و برای شرکت در کنکور اقدام کنند و در صورت قبولی، انصراف خود را قطعی نمایند، چرا که محدودیت های سابق برداشته شده است.
  • دانشجویان دوره های غیر روزانه نیز، اعم از نوبت دوم، پردیس خودگردان، دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور و… می توانند ثبت نام آزمون سراسری را انجام دهند و پس از پذیرش در کد رشته محل جدید، انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل، نهایی کنند.
  • داوطلبان آقا نباید از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی جهت ثبت نام داشته باشند.

شرایط اختصاصی (ثبت نام بدون کنکور)

د

  • اشتن مدرک دیپلم نظام جدید یا قدیم
  • دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی برای فارغ التحصیلان نظام آموزشی قدیم
  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش
  • داوطلبان آقا نباید وجود مشکل نظام وظیفه داشته باشند.
  • هر یک از دانشجویان دوره های غیر روزانه که در دوره معافیت تحصیلی به سر می برند، جهت ثبت نام در مهر یا بهمن ماه، می بایست واجد شرایط مقررات نظام وظیفه عمومی باشند.
  • نام نویسی برای دارندگان مدرک کاردانی (فوق دیپلم)، مدرک کاردانی پیوسته و همچنین آن دسته از متقاضیانی که حداکثر تا 31 شهریور 1402 در مقطع کاردانی فارغ التحصیل شده اند امکان پذیر می باشد.
  • دانش آموختگان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت (مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان) در مقطع کاردانی باید حداکثر تا 30 بهمن ۱۴۰۲ خدمات خود را به اتمام رسانده باشند.
  • پایان دوره تعهد خدمت برای افراد فارغ التحصیل از رشته های علوم پزشکی مقطع کاردانی
  • دانشجویان دوره روزانه (ورودی سال ۱۴۰۱) چنانچه تا پایان مهلت ثبت نام انصراف قطعی دهند می توانند در این مرحله از پذیرش نام نویسی نمایند.
  • اشخاصی که در مقطع کاردانی رشته های تحصیلی گروه های تحصیلی غیرپزشکی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور 1402 فارغ التحصیل می شوند، در صورت قبولی می توانند تعهدات و خدمات قانونی خود را پس از دریافت مدرک تحصیلی به شیوه یک جا به انجام برسانند.
  • دانشجویانی که از دانشگاه های غیر روزانه قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را دارند، با ایشان همانند دانشجویان انتقالی رفتار و مدارک ثبت نامی آن ها نیز از دانشگاه قبلی درخواست خواهد شد. از این رو می توانند بدون انصراف از دانشگاه اقدامات لازم را انجام دهند.
  • دانشجویان دانشگاه پیام نور که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند،مجاز به نام نویسی در این مرحله از ثبت نام بدون انصراف تحصیلی می باشند. چنانچه موفق به ثبت نام در رشته قبولی جدید شوند باید از رشته قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی آن را به مؤسسه آموزش عالی مورد نظر تحویل دهند. لازم به ذکر است این افراد حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی سابق خود را ندارند.

شرایط مقررات وظیفه عمومی

این قسمت تنها مختص به داوطلبان مرد بوده که اطلاعیه آن از سوی سازمان وظیفه عمومی منتشر می شود. باید واجد شرایط موارد گفته شده باشند.

  • داوطلبان باید دارای کارت پایان خدمت سربازی و یا کارت معافیت سربازی (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص) باشند.
  • داشتن برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت) الزامی است.
  • دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت (قبل از 18 سالگی تمام) موفق به دریافت دیپلم نظام آموزشی جدید 6-3-3 شده باشند (به شرط نداشتن غیبت سربازی) مجاز به نام نویسی می باشند.
  • سربازان حین خدمت مجاز به تحصیل همزمان با خدمت سربازی نبوده و فقط در صورت قبولی در دانشگاه و داشتن شرایط مربوطه از خدمت مرخص خواهند شد.
  • مجاز بودن سربازان در حال خدمت بدون غیبت اولیه دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام آموزشی جدید به شرط پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی و بالاتر مجاز به نام نویسی.
  • کارکنان پایور دارای شغل در نیروهای مسلح دانشجویان انصرافی اگر در سنوات اولیه تحصیلی منصرف شده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال نگذشته باشد، در صورت ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نیروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل، مجاز به نام نویسی می باشند.
  • اگر مشمولان غایب در آزمون شرکت کرده و در آن نمره قبولی نیز کسب کنند، همچنان برای آن ها معافیت تحصیلی صادر نشده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام ایشان نمی باشند از این رو مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند.
  • عدم مجاز بود به ادامه تحصیل برای اخراجی ها تا پایان خدمت دوره ضرورت یا دریافت معافیت دائم به جز افرادی که قبل از ورود به سن مشمولیت از دانشگاه اخراج شده اند.
  • مشمولان محصل سال آخر دوره متوسطه که در سال تحصیلی 1402 – 1401 معافیت تحصیلی دانش آموزی دریافت کرده و تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شده اند.
  • معافیت تحصیلی تنها یک بار صادر می شود و فارغ التحصیلان در هر مقطع اجازه تحصیل مجدد در همان مقطع را نخواهند داشت.
  • ترخیص سربازان در مدت زمان خدمت سربازی جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر مجاز و در مقطع کاردانی ممنوع می باشد.
  • الزامی بودن مجوز ثبت نام در دانشگاه برای پذیرفته شدگان از سوی دفاتر پلیس+ 10 شهرستان محل قبولی به دلیل دریافت معافیت تحصیلی.
  • سنوات مجاز تحصیل برای مشمولان در مقاطع کاردانی 2/5 سال، کارشناسی پیوسته 5 سال، کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال و دکترای پیوسته 8 سال است.
  • الزامی بودن مجوز ثبت نام در دانشگاه برای پذیرفته شدگان از سوی دفاتر پلیس+ 10 شهرستان محل قبولی به دلیل دریافت معافیت تحصیلی.

مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402

ثبت نام دانشگاه های با کنکور پیام نور و بدون کنکور در هر دو نوبت به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد. ثبت نام دانشگاه پیام نور نیازمند ارائه مدارک تحصیلی و هویتی است تا با بررسی آن ها، میزان صلاحیت پذیرش داوطلبان سنجیده شود. این مدارک شامل موارد زیر می شود:

  • شناسنامه و کارت ملی
  • مشخصات اعتباری
  • شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده
  • فایل اسکن شده عکس 3×4 یا 4×6 داوطلب که باید دارای پس زمینه سفید، فرمت jpg، اندازه ای بین 200×300 و 300×400 پیکسل، حداکثر حجم 70 کیلوبایت، بدون حاشیه زائد، کاملا واضح، عاری از هرگونه اثر مهر، منگنه و… و متعلق به سال جاری داوطلب باشد.
  • معدل کل آخرین مدرک تحصیلی و میانگین نمرات کتبی آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم، پیش دانشگاهی و یا کاردانی)
  • کد وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد
  • مدرک کاردانی، مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام قدیم یا جدید ممکن است حین ثب
ت نام اینترنتی مورد نیاز قرار نگیرد اما داشتن آن الزامی است.

تمامی مدارک ثبت نام با کنکور و بدون کنکور به جز کدهای موردنیازی چون کد پیگیری 12 رقمی مخصوص متقاضیان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگری، کد رهگیری 13 رقمی برای داوطلبان تبعه غیرایران و … مابقی یکسان می باشد.

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

کسانی که خواهان ثبت نام در دانشگاه پیام نور هستند می بایست به طور دقیق دفترچه راهنمای نام نویسی و انتخاب رشته این دانشگاه را مطالعه نموده و از شرایط پذیرش، مدارک، و… آگاهی یابند. دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور و با کنکور این دانشگاه از یکدیگر مجزا هستند که هر کدام در موعد مقرر از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس الکترونیکی sanjesh.org در دسترس عموم قرار می گیرند. همچنین لینک مستقیم آن در ادامه مطلب نیز قرار داده شده است.

دفترچه ثبت نام باکنکور

کسانی که می خواهند اقدام به ثبت نام باکنکور دانشگاه پیام نور نمایند، می بایست دفترچه های مربوطه را که در ادامه لینک دانلود آن قرار داده شده است را دریافت کنند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور

افرادی که خواهان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور هستند، دفترچه های زیر جهت نام نویسی  ایشان بارگذاری شده است.

دفترچه ثبت نام نیمسال اول

دفترچه ثبت نام داوطلبانی که کنکور ثبت نام کرده اند

دفترچه کنکور داوطلبانی که کنکور ثبت نام نکرده اند

دفترچه نیمسال دوم

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن 1402 (به محض انتشار، فعال می گردد)

تاثیر سوابق تحصیلی در ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402 به چه صورت است؟

اگر داوطلبان واجد شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور (چه با آزمون و چه بی آزمون) باشند، پیش از نام نویسی باید از این موضوع آگاه باشند که  منوال انتخاب دانشجو، به صورت متمرکز بوده و تنها معدل کتبی داوطلبان (صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) ملاک اصلی ثبت نام می باشد و افرادی که نوع مدرک دیپلم آن ها (ریاضی، تجربی، انسانی و ….) با گروه تحصیلی مدنظر تناقض داشته باشد، درصد بکار بردن معدل کتبی نیز تفاوت خواهد داشت. به جدول زیر توجه کنید:

ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) با توجه به نوع دیپلم و گروه تحصیلی ۱۴۰۲
گروه تحصیلینوع دیپلمضریب
علوم ریاضی و فنیریاضی فیزیک100
علوم تجربی100
ادبیات و علوم انسانی57/1
علوم و معارف اسلامی57/1
سایر عناوین دیپلم51/4
علوم تجربیریاضی فیزیک100
علوم تجربی100
ادبیات و علوم انسانی57/1
علوم و معارف اسلامی57/1
سایر عناوین دیپلم51/4
علوم انسانیریاضی فیزیک57/1
علوم تجربی57/1
ادبیات و علوم انسانی100
علوم و معارف اسلامی100
سایر عناوین دیپلم51/4
هنرریاضی فیزیک 100
علوم تجربی 100
ادبیات و علوم انسانی 100
علوم و معارف اسلامی 100
سایر عناوین دیپلم100
زبانریاضی فیزیک100
علوم تجربی100
ادبیات و علوم انسانی100
علوم و معارف اسلامی100
سایر عناوین دیپلم100

مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

عوامل زیادی وجود دارد که باعث می شود افراد به تحصیل در دانشگاه پیام نور رقبت پیدا کرده و نظر آنان را به خود جلب سازد. در ادامه به مزایای تحصیل در این دانشگاه می پردازیم.

  1. این دانشگاه به فارغ التحصیلان خود مدرک رسمی و قابل قبول برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا می نماید.
  2. برای افراد شاغل که می خواهند همزمان با داشتن شغل خود، به ادامه تحصیل بپردازند دانشگاه پیام نور گزینه خوبی است زیرا حضور در کلاس های آن اجباری نمی باشد.
  3. شهریه این دانشگاه نسبت به مابقیه دانشگاه های شهریه پرداز کمتر است.
  4. پذیرش دانشجو به صورت مجازی (الکترونیکی) در مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر می باشد.
  5. داشتن شعبه های زیاد این دانشگاه منجر به آن شده است که افراد مسافت کمتری را طی نمایند.
  6. و ….

به این نکته توجه کنید زمانی که دانشجوی این دانشگاه شوید تمامی امتحانات به صورت کشوری برگزار شده و اساتید سوالات پایان ترم را طراحی نمی کنند.

 

نکات مهم ⭐
  • ثبت نام در دانشگاه های پیام نور به دو شکل با آزمون و بدون آزمون صورت می گیرد.
  • برای تحصیل در رشته های با کنکور دانشگاه پیام نور باید از طریق لینک ثبت نام کنکور سراسری از تاریخ ۱۵ الی 21 فروردین ماه 1402 اقدامات لازم را انجام دهید.
  •  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور در دو نوبت مهر و بهمن ماه ارائه می شوند که برای نام نویسی باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.
  • از شرایط مهم ثبت نام در دانشگاه پیام نور، داشتن مدرک پیش دانشگاهی نظام آموزشی قدیم، دیپلم نظام جدید یا قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) و یا اخذ آن ها تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۲ است.
  • برای اطلاع از تمامی شرایط، مدارک و آن چه که پیرامون ثبت نام دانشگاه پیام نور به آن نیاز دارید، می توانید متن فوق را مطالعه کرده و یا دفترچه آن را از طریق لینک مستقیم موجود در همین مقاله دانلود و بررسی کنید.

 

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ در چه تاریخی است؟

زمان ثبت نام در رشته های با کنکور آن به اتمام رسیده ولی ثبت نام در رشته های بدون کنکور آن در بازه زمانی 31 مرداد الی 4 شهریور انجام می گیرد.

2- آیا برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور حتما باید در آزمون سراسری ۱۴۰۲ شرکت کرد؟

خیر، بسیاری از رشته های این دانشگاه ها به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند.

3- نحوه ثبت نام کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

برای این منظور باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و مطابق با مراحل ذکر شده در این مقاله عمل کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۷۱۴ نظر
  1. سارا

    سلام من میتونم کنکور ثبت نام نکنم و وارد این دانشگاه بشم؟میشه بگید برای ثبت نام ورودی مهر ۱۴٠۳،باید چه کاری انجام بدم برای ثبت نام؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، شما می توانید برای رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اقدام کنید.
      در صورت انتشار دفترچه انتخاب رشته می توانید جهت ثبت نام اقدام کنید، این دفترچه حدود شهریور ماه منتشر می شود.

  2. ...

    سلام نتایج انتخاب رشته بهمن اومده دانشگاه پیام نور قبول شدم ولی تو سایت دانشگاه هنوز اطلاعیه ای برای انتخاب واحد و ثبت نام منتشر نشده زمان ثبت نامش از کی شروع میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      زمان ثبت نام از ۲۵ اسفند ماه شروع می شود.

  3. Yegane

    سلام وقت بخیر،من برای ورودی بهمن دانشگاه پیام نور رفتم کافینت ثبت نام کردم گفتن که باید پیامک بیاد اما هنوز پیامکی‌ نیومده تا کی باید صبر کنم؟زمان دقیق هنوز مشخص نیست برای‌ ورودی بهمن؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      به محظ بارگزاری مدارک در سامانه گلستان میتوانید برای انتخاب واحد اقدام کنید.

  4. Yegane

    سلام وقت بخیر من برای ورودی بهمن داتشگاه پبام نور رفتم کافینت ثبت نام کردم گفتن که باید پیامک بیاد اما هنوز پیامکی‌ نیومده تا کی باید صبر کنم؟زمان دقیق هنوز مشخص نیست برای‌ ورودی بهمن؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، زمان ثبت نام اینترنتی دانشگاه پیام نور به پایان رسیده است و شما می توانید برای ورودی مهر ماه ثبت نام خود را انجام دهید.

  5. afshar

    سلام من کنکور ۱۴۰۲ ثبت نام کردم و انتخاب رشته کردم و پیام نور در اومدم ولی مهر نرفتم و الان برای ورودی بهمن دوباره باید ثبت نام کنم و انتخاب رشته کنم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما لازم است ثبت نام اینترنتی رشته های براساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور (ورودی بهمن ماه) را انجام دهید.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره پیام نور