خانه مشاوره تحصیلی آیا خرید مدرک تحصیلی امکان پذیر است؟

آیا خرید مدرک تحصیلی امکان پذیر است؟

آیا خرید مدرک تحصیلی قانونی است؟
آیا خرید مدرک تحصیلی امکان پذیر است؟

امروزه در کشور ما جوانان جهت یافتن شغل مناسب مخصوصا در مراکز دولتی نیاز به ارائه مدرک تحصیلی دارند که علاوه بر آن، داشتن مدارک تحصیلی در مقاطع بالا نیز می تواند موجب ارتقای شغلی کارمندان و سایر شاغلین شود. همچنین به دلیل اینکه بسیاری از افراد از وقت کافی و شرایط لازم جهت مطالعه، شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها، حضور در کلاس های درس و… برخوردار نمی باشند، به فکر خرید مدرک تحصیلی می افتند، غافل از اینکه این روزها راه های آسان دیگری جهت دریافت مدرک معتبر نیز وجود دارد.

خرید مدرک تحصیلی در ایران غیر قانونی می باشد و برای آن مجازات در نظر گرفته می شود.

آیا خرید مدرک تحصیلی قانونی است؟

همانطور که اشاره کردیم، این روزها افراد برای پیشبرد برخی از امور خود از جمله اشتغال، مهاجرت، ارتقای شغلی و …، نیاز به مدرک تحصیلی معتبر دارند و چون گاها از شرایط لازم برای ادامه تحصیل برخوردار نیستند، به خرید مدرک روی می آورند. همچنین بسیاری از مراکز و افراد اقدام به فروش مدرک تحصیلی از سیکل تا دکتری می کنند که در جامعه امروزی کم و بیش با آخپن مواجه هستیم. اما توجه داشته باشید که این امر کاملا غیر قانونی بوده و در صورت شناسایی، شخص خریدار و فروشنده مجازات خواهند شد. لازم به ذکر می باشد که دریافت مدرک تحصیلی راه های قانونی راحت تری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

راه های آسان جهت دریافت مدرک تحصیلی معتبر

در چند سال اخیر داوطلبان می توانند از طریق راه هایی به جز خرید مدرک، به راحتی وارد دانشگاه شده و مدرک تحصیلی خود را به صورت قانونی و بدون هیچ مشکلی دریافت نمایند. در ادامه به معرفی و توضیحاتی در این باره خواهیم پرداخت.

پذیرش بدون کنکور

در چند سال اخیر برخی از دانشگاه ها با شرایط ویژه ای اقدام به جذب دانشجو به صورت بدون کنکور کرده اند که این نوع پذیرش برای کسانی که علیرغم تلاش بسیاری که دارند موفق به قبولی در آزمون نمی شوند و یا فرصت کافی برای مطالعه جهت شرکت در کنکور سراسری را ندارند، مناسب می باشد.

پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری

دانشگاه های دولتی در برخی رشته ها اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می کنند که اطلاعیه آن از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد و متقاضیان می توانند با پرداخت هزینه ثبت نام و تکمیل فرم های مربوطه نام نویسی خود را به انجام برسانند. تحصیل در رشته های بدون کنکور در دانشگاه های روزانه رایگان بوده اما برای دوره های شبانه، پردیس خود گردان، غیرانتفاعی و پیام نور دانشجویان می بایست هر ترم مبلغی به عنوان شهریه پرداخت نمایند.

پذیرش بدون کنکور دانشگاه های آزاد

دانشگاه آزاد نیز هماهنند دانشگاه های سراسری در دو نوبت مهرماه و بهمن ماه اقدام به انتشار اطلاعیه و دفترچه انتخاب رشته از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی می نماید که علاقه مندان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد پس از انتخاب رشته می توانند به صورت بدون آزمون و بر اساس معدل خود در این دانشگاه پذیرفته شوند.

رشته های مجازی

رشته های دانشگاه های مجازی مناسب افرادی است که به دنبال دریافت مدرک تحصیلی هستند اما شرایط حضور در کلاس های دانشگاه را ندارند. پذیرش در این رشته ها هم با کنکور و هم بدون کنکور امکان پذیر است و تمامی کلاس های دانشجویان به صورت الکترونیکی برگزار می گردد. همچنین لازم است بدانید که شهریه این دوره نیز به نسبت سایر دوره ها کمتر می باشد.

دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی صرفت به صورت بدون کنکور دانشجو می پذیرد و پذیرش داوطلبان در این دانشگاه نیز دو بار در سال برای نیمسال اول و دوم از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. البته فراموش نشود که این مراکز تنها در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بر اساس سوابق تحصیلی، دانشجو می پذیرند. دلیل محبوبیت دانشگاه علمی کاربردی این است که واحدهای آن در تمامی شهرها و استان ها وجود دارند و هزینه تحصیل در آنها از دیگر دانشگاه ها کمتر است.

دوره های فراگیر

این دوره ها صرفا جهت مقطع کارشناسی ارشد می باشد و طی سال های گذشته تنها در دانشگاه های پیام نور ارائه میشد که در حال حاضر دانشگاه آزاد نیز به این روش دانشجو جذب می نماید. در این نوع پذیرش، داوطلبان ابتدا در رشته مورد نظر نام نویسی کرده و پس از گذراندن یک ترم دانش پذیری، در صورتی که در امتحانات موفق به کسب قبولی شوند، می توانند در دانشگاه مربوطه ثبت نام کنند و از ترم دوم دانشجو محسوب خواهند شد.

دانشگاه های پیام نور

آموزش در دانشگاه های پیام نور به صورت نیمه حضوری و از راه دور می باشد و برخی از دروس نیز کلاس آموزشی ندارند و دانشجو می بایست خود به مطالعه کتاب های مربوطه بپردازد. شایان ذکر است که مدرک دانشگاه پیام نور نیز اعتبار بالایی دارد که این موضوع باعث شده تا افراد زیادی خواستار ادامه تحصیل در این مراکز باشند.

مجازات خرید مدرک تحصیلی

گاهی ممکن است برخی مراکز دانشگاهی اقدام به فروش مدرک تحصیلی معتبر نمایند که در صورت شناسایی با آنها برخورد جدی خواهد شد و عواقب بسیار بدی در پی دارد اما در اکثر مواقع افراد سودجو اقدام به فروش مدرک تحصیلی می کنند که این مدارک جعلی می باشد و علاوه بر خرید و فروش، استفاده از آن نیز جرم محسوب شده و فرد مجرم، محکوم به یک تا سه سال حبس خواهد شد.  

 

سوالات متداول

1- آیا امکان خرید مدرک تحصیلی وجود دارد؟

این امر کاملا غیرقانونی است و در صورت شناسایی این افراد، با آن ها برخورد قانونی خواهد شد.

2- از چه راه هایی می توان به راحتی ادامه تحصیل داد و مدرک تحصیلی کسب کرد؟

بدین منظور می تواند از شیوه های پذیرش بدون کنکور در دانشگاه ها بر اساس سوابق تحصیلی یا سهمیه استعداد درخشان استفاده کنید که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

3- آیا کسی که مدرک تحصیلی خریداری کند، دارای مجازات می باشد؟

بله، افرادی که اقدام به خرید و استفاده از مدرک دانشگاهی غیر قانونی می کنند، مجرم شناخته شده و مجازات خواهند شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره