خانه سامانه و سایت راهنمای دریافت کارنامه از سامانه پادا

راهنمای دریافت کارنامه از سامانه پادا

نحوه دریافت کارنامه از سامانه پادا
راهنمای دریافت کارنامه از سامانه پادا

وزارت آموزش و پرورش، سامانه پادا را جهت دریافت کارنامه و پرونده تحصیلی دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به صورت برخط و غیرحضوری راه اندازی کرد اما به مرور امکانات دیگری همچون ثبت نام مدارس و سامانه نورینو نیز به آن افزوده شد. اطلاعات مربوط به امور تحصیلی دانش آموزان در سامانه سیدا ثبت و ذخیره شده و از طریق پادا در اختیار آن ها قرار می گیرد. در نتیجه نام کاربری و رمز عبور برای ورود به این سامانه نیز از طریق سامانه سیدا صادر شده و در دسترس مدیران مدارس قرار می گیرد.

لذا محصلین برای دریافت کارنامه خود‌ باید با مراجعه به مدیر مدرسه اطلاعات مذکور را دریافت نمایند. در ادامه مقاله قصد داریم توضیحاتی درخصوص نحوه دریافت کارنامه از این سامانه را در اختیار شما قرار دهیم.

علاوه بر سامانه پادا،‌ سامانه همگام نیز امکان مشاهده و دریافت کارنامه را برای دانش آموزان محیا کرده است.

چگونه کارنامه خود را از سامانه پادا دریافت کنیم؟

دانش آموزان جهت مشاهده و دریافت کارنامه، ابتدا باید نشانی اینترنتی pada.medu.ir را درمرورگر خود جستجو کرده و سپس در صفحه پیش رو و در کادرهای تعیین شده، رمز عبور و نام کاربری خود را درج نمایند. حال در صفحه اصلی با فشردن گزینه “کارنامه” نتیجه امتحانات و آزمون های مدرسه ای قابل نمایش خواهد بود. همچنین امکان تهیه نسخه چاپی کارنامه با استفاده از دکمه “پرینت” موجود در سمت چپ صفحه امکان پذیر است.

با پیشرفت تکنولوژی و با هدف هوشمند سازی مدارس، وزارت آموزش و پرورش اقدام به ایجاد سامانه پادا کرده است که تنها یکی از سامانه های ایجاد شده توسط وزارتخانه مذکور می باشد. طی برنامه ریزی های انجام شده قرار بر این است که علاوه بر دریافت کارنامه،‌ به تدریج تمامی سوابق تحصیلی دانش آموزان نیز در سامانه پادا قابل دسترس باشد. همچنین پادا تنها مرجع دریافت کارنامه نبوده و علاوه بر این، امکان دسترسی به نمرات دانش آموزان در سامانه همگام نیز ایجاد شده است. لذا می توانید جهت آشنایی با نحوه ورود به این سامانه و چگونگی دسترسی به کارنامه خود، بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- هدف از راه اندازی سامانه پادا چیست؟

این سامانه جهت دریافت کارنامه و پرونده تحصیلی دانش آموزان طراحی و راه اندازی شده است.

2- برای ورود به سامانه پادا و دریافت کارنامه به چه اطلاعاتی نیاز دارم؟

رمز عبور که باید از مدیر مدرسه دریافت گردد و نام کاربری که همان کد ملی دانش آموز می باشد.

3- آیا سامانه پادا امکان تهیه نسخه چاپی از کارنامه را نیز فراهم کرده است؟

بله،‌ با فشردن کلید پرینت موجود در سمت چپ صفحه کارنامه الکترونیکی می توانید نسخه چاپی کارنامه خود را دریافت کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره