خانه کارشناسی ارشد دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97
دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97
مهمترین مرحله آزمون کارشناسی ارشد همچون سایر آزمون ها، مرحله انتخاب رشته است. برای انجام یک انتخاب رشته ایده آل بایستی قبل از انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 را به طور کامل مطالعه کنید و سپس به سراغ انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بروید. به همین دلیل ما در این مقاله علاوه بر قرار دادن لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 به نکات مهمی که بایستی در مورد دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 بدانید نیز بپرداخته ایم. بنابراین پیشنهاد می کنیم ابتدا این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید و سپس از طریق لینکی که در انتهای همین دفترچه قرار داده شده است دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 را دانلود و مطالعه کنید و سپس اقدام به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 نمایید. زیرا اگر بدون آگاهی لازم اقدام به انتخاب رشته کنید ممکن است با وجود یک اشتباه در انتخاب رشته آینده شغلی و تحصیلی شما دستخوش تغییرات بزرگی شود.

جهت شرکت در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد می بایست به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه فرمایید.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

به دلیل ادغام ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سراسری و همچنین ادغام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد 97 این ابهام برای برخی از داوطلبان بوجود آمده که آیا زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز با زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 97 ادغام شده است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که خیر نه زمان و نه سایت انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری یکسان نیست. چند روز پس از مشخص شدن نتایج آزمون کارشناسی ارشد 97 در خرداد ماه سال جاری، ابتدا انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و چند روز پس از آن زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 فرا می رسد. داوطلبان متقاضی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سال 97 می‌توانند از روز 15 تیر نسبت به انتخاب رشته در این آزمون اقدام کنند.

جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 کلیک کنید.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم انتخاب رشته در مقطع کارشناسی ارشد جزو مهمترین مراحل این آزمون محسوب می شود. بنابراین توصیه می کنیم با مطالعه این بخش در کنار مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 بهترین انتخاب رشته را انجام دهید. مهمترین نکته ای که لازم است هنگام انتخاب رشته رعایت کنید توجه به چینش کد رشته محل ها بر اساس علاقه می باشد. بعد از مطالعه دفترچه، کد رشته محل های مورد علاقه خود را در برگه ای یادداشت کنید در مرحله بعد نوبت به چینش کد رشته محل ها می رسد. شما برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد حداکثر 100 انتخاب خواهید داشت که بهتر است این 100 انتخاب را به سه قسمت ( خوش بینانه، معقولانه، بدبینانه ) تقسیم کنید و چند انتخاب اول را به رشته های مورد علاقه خود اختصاص دهید یعنی بدون هیچ توجهی به رتبه و ترازتان کد رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنید ( انتخاب خوش بینانه ). چند انتخاب بعدی را نیز به رشته هایی که با توجه به رتبه و ترازتان امکان قبولی در آن ها وجود دارد اختصاص دهید ( انتخاب واقع بینانه ) و چند انتخاب آخر را نیز مختص رشته هایی قرار دهید که امکان قبولی شما در آن رشته ها زیاد است ولی علاقه چندانی به آن ها ندارید و تنها در صورت اجبار و عدم قبولی در دو دسته اول مایل به ادامه تحصیل در آن رشته ها هستید ( انتخاب بدبینانه ). جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه انتخاب رشته می توانید عضو کانال تلگرام انتخاب رشته شده و از اطلاعات این کانال استفاده کنید.

جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 کلیک کنید.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

همانطور که گفتیم انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 از 15 تیر ماه آغاز می شود و نتایج نهایی آن نیز چند هفته پس از انتخاب رشته بر روی سایت دانشگاه آزاد قرار می گیرد.

جهت اطلاع از شهریه کارشناسی ارشد آزاد 98 – 97 بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳۵ نظر
  1. amir0020

    سلام.من با رتبه ۶۰۰۰۰در منطقه۲وتراز۶۵۰۰وهیچ سهمیه ای هم ندارم میتونم ازاد پرستاری یا اتاق عمل قبول شم.و چرا با این تراز اینقدر رتبم زیاد اومده!!!!!؟؟

  2. Alireza

    سلام من در کنکور رشته ریاضی شرکت کردم در منطقه ۳با این درصد ها رتبه من چند میشود ادبیات ۳۶عربی ۲۶دینی ۲۵ زبان ۹ریاضی ۲فیزیک ۱۰ شیمی ۷ ممنون از شما

    • ایران مشاوره

      با سلام رتبه تقریبی شما در منطقه بین ۶۰۰۰الی ۷۰۰۰ میباشد

  3. نیلوفر

    من ۵ درصد سهمیه ایثارگری هم دارم ممکن نیست روزانه شهرستان بیارم؟ شبانه کجارو احتمال داره قبول شم؟ وهزینه هر ترم نقشه برداری در شبانه چقدره؟

  4. نیلوفر

    سلام من ارشد نقشه برداری امتحان دادم و رتبه با سهمیم ۶۶ شده و اخرین رتبه مجاز ۷۰ هست و رتبه بدون سهمیم ۸۰۰ شده اول اینکه کدوم رتبه قبوله؟ واینکه میشه بگین روزانه یا شبانه کجارو میتونم بیارم؟

    • ایران مشاوره

      سلام معمولا رتبه ی سهمیه ی شما در بین کسانی که از این سهمیه استفاده کرده اند، محاسبه میگردد و احتمال پذیرش برای دوره های شبانه وجود دارد.

    • نیلوفر

      ۵درصد سهمیه ایثارگری هم دارم ممکن نیست روزانه شهرستانها رو قبول شم؟

    • ایران مشاوره

      سلام شانس پذیرش برای دوره های روزانه ضعیف میباشد و احتمال پذیرش برای دوره های شبانه نسبتا بیشتر است.

    • نیلوفر

      شبانه کجارو احتمال داره قبول شم؟ وهزینه هر ترم نقشه برداری در شبانه چقدره؟

  5. فرشاد

    سلام من کار و دانش رشته گرافیک خوندم و میتونم فراگیر بدون کنکور شرکت کنم؟یا حتما باید پیش دانشگاهی خونده باشم لطف میکنین راهنماییم کنین

    • ایران مشاوره

      باسلام
      برای پذیرش در دانشگاه های پیام نور الزامی است که شما مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید و می توانید برای گرفتن مدرک پیش دانشگاهی در موسسه های از راه دور شرکت کنید و مدرک پیش دانشگاهی بگیرید.

  6. صبا خانوم

    سلام به شما. من متاسفانه حالم خوش نبود و کنکورو بد دادم هدفم رادیولوژی،روانشناسی، مامایی یا نهایتا بهداشت حرفه ای و عمومی بود (دانشگاه گیلان) منطقه سه هستم درصدهای احتمالیم رو میگم لطفا بگید چی میشه آیندمچی قبول میشم؟!
    ادبیات(۳۰تا۴۰) عربی(۴۰تا۵۰) دینی(۳۰تا۷۰)زبان(۰تا۶)زمین(۰) ریاضی(۵)فیزیک(۰تا۱۰)شیمی(یک سوال رو زدم اونم غلط یعنی منفی درمیاد!)زیست(۰تا۲۰) میدونم خیلی تقریبی گفتم اما لطفا و لطفا شما ماکزیمم و مینیمم بهم بگید !(راستش منتظر معجزم جای خالی و آوردن ماکزیمم درصدایی که گفتم و… دیگه نباید پشت کنکور بمونم)
    خیلی ممنونم ازتون منتظر جوابتون هستم بی صبرانه

    • ایران مشاوره

      با سلام شما برای رشته روانشناسی در دانشگا های غیر انتفاعی و پیام نور دارای شانس هستید.و برای رشته های زمین شناسی اقتصاد و زیست شناسی در دانشگاه روزانه دارای شانس هستید.و همچنین برای رشته های حسابداری و مدیریت دولتی و بازرگانی در دانشگاه نوبت دوم.ولی متاسفانه برای رشته های پرستاری و مامایی شانس خیلی خوبی ندارید.موفق باشید

  7. Ghazal.solati

    با سلام و عرض خسته نباشید، برای قبولی رشته پرستاری و مامایی و پیراپزشکی کرج و تهران با سهمیه ۵ درصدی، چه رتبه و ترازی لازمه؟؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام شما با توجه به سهمیه ۵ درصدی بارتبه تا ۱۲ هزار و تراز بین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ شانس قبولی دارین.

  8. احمدی

    سلام و احترام
    محل برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد الکترونیکی تهرانه یا شهر خودمون (توی شهرستان)؟؟؟
    ممنونم

    • ایران مشاوره

      باسلام.امتحانات پایان ترم در آن واحد دانشگاهی اجرا می شود که محل تحصیل خود دانشجو باشد.

    • احمدی

      ببخشید دقیقاً متوجه منظورتون نشدم. دانشگاه الکترونیکی که به صورت مجازی هست. (دانشگاه مجازی برای شهر خاصی نیست) من که شهرم رشت هست باید توی دانشگاه آزاد رشت امتحان بدم یا تهران؟؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام معمولا محل برگزاری آزمون های دانشگاه های الکترونیکی در همان دانشگاهی است که پذیرش شدید و در شهر خودتان باید آزمون بدهید.

  9. ایران مشاوره

    با سلام شما با موافقت معاون دانشگاه میتونید در مقطع کارشناسی ارشد هر ترم یک میلیون و صد و پنجاه هزار تومان درخواست وام کنید . باز پرداخت وام به صورت قسطی تا نه ماه پس ازتحصیل امکان دارد که دارای شرایطی میباشد.

  10. احمدی

    سلام
    میخوام برم دانشگاه آزاد (کارشناسی ارشد). شهریه ترم اول و دوم رو فعلاً دارم. در مورد اینکه بتونم شهریه ترم سوم و چهارم رو به موقع بدم شک دارم. میتونم برم دانشگاه بعد درخواست وام بدم؟؟؟؟ آخه مطمئن نیستم که برای سال دوم بتونم همشو یک جا بدم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید و منو از نگرانی درآرید

    • ایران مشاوره

      سلام شما میتوانید برای ترم های بعد تقاضای وام دانشجویی بدهید که به دو صورت بلند مدت و کوتاه مدت میباشد. شهریه بلند مدت تمام شهریه شما میشود و شهریه کوتاه مدت نیمی از شهریه شما را در برمیگیرد.

  11. مهسا

    سلام با رتبه ۱۷هزار میشه بالینی اطراف تهران قبول شد ؟آخرین رتبه ۴۸هزاره

    • ایران مشاوره

      سلام شانس پذیرش برای دانشگاه های خصوصی و نیمه خصوصی (در صورت ارائه شدن رشته ی بالینی) وجود دارد.

  12. ایلیاسالار

    سلام..چرا رشته س سینما و کارگردانینمایش نیست تو دفترچه.امکان داره دفترچه ناقص باشه

    • ایران مشاوره

      با سلام خیر . دانشگاه آزاد در مقطع ارشد حذف رشته های زیادی داشته . احتمال دارد در اصلاحیه روزهای آینده پذیرش داشته باشد

  13. حسین

    سلام و درود بر شما.
    بنده رتبه ۳۷۰ مشاوره شدم. آخرین رتبه مجاز برای آزاد ۹۰۰۰ هست. آیا شانسی برای قبولی دانشگاه علوم تحقیقات تهران هست؟
    در ضمن توی دفترچه نوشته مثلا علوم تحقیقات اهواز و یه گزینه هم فقط نوشته علوم تحقیقات. آیا منظورش تهرانه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام شانس قبولی شما برای تهران ۵۰ درصد میباشد . بله علوم تحقیقات تهران میباشد .

  14. M

    سلام. زمان انتخاب رشته دو ماه بعد یعنی مرداد هست؟

    • ایران مشاوره

      سلام. زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه ازاد اسلامی هنوز به طور دقیق مشخص نشده است ولی به احتمال زیاد در هفته جاری شروع میشود

  15. شمیم

    چرا بالینی انقدر محدود شده!!!!اصلاحیه میزنن؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام . احتمالا اصلاحیه زده شود.

  16. رویا

    دوستان با ۱۱هزار میشه جزا جرم شناسی دانشگاه ازاد قبول شد؟

    • ایران مشاوره

      سلام شانس پذیرش برای اطراف تهران بیشتر است.

  17. سینا

    سلام
    دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد چه زمانی منتشر میشه ؟

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد