خانه کارشناسی ارشد انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97
انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

مقطع کارشناسی ارشد یکی از دوره های آموزش عالی محسوب می شود که پیش نیاز ورود به این مقطع داشتن مدرک کارشناسی می باشد. مقطع کارشناسی ارشد به روش ناپیوسته ارائه می شود و پذیرش دانشجو برای این دوره، از طریق آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی انجام می‌شود. با توجه به ادغام آزمون کارشناسی ارشد آزاد و سراسری ، داوطلبان پرسش های بسیاری در خصوص انتخاب رشته و زمان و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مواجه شده اند. بنابراین تلاش کردیم در این مقاله برای پاسخگویی به پرسش های داوطلبان در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، زمان انتخاب رشته و تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد توضیحاتی ارائه دهیم. انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 97 از تاریخ 97/3/12 آغاز و تا 24 خرداد ماه ادامه یافت. تا روز یکشنبه 20 خرداد 97 بیش از 250 هزار داوطلب یعنی چیزی حدود 44 درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، در انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 97 شرکت کردند. برای اطلاع از انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد به صورت مجزا از انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.com انجام می گیرد.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 97

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد 97 تاریخ نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد در قالب یک کارنامه اعلام شد. توجه داشته باشید که با وجود ادغام ثبت نام، برگزاری و اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد به صورت یکسان، مراحل انتخاب رشته هر کدام به صورت جداگانه برگزار خواهد شد. اگر شما هم جزو داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستید می‌توانید از 15 تیر ماه 97 ( پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 ) نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایید. از آن جا که فعلا دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 منتشر نشده است، زمان دقیق انتخاب رشته مشخص نیست. ولی به محض اطلاع ز زمان دقیق انتشار دفترچه و انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 ، این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 97

بدون تردید تمامی شما از اهمیت و میزان حساسیت مرحله انتخاب رشته به خوبی آگاه هستید. بنابراین به نکاتی که در رابطه با  انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 عنوان خواهیم کرد با دقت توجه کنید. یک مزیت عالی ادغام برای داوطلبان این است که انتخاب رشته بعد از مرحله اعلام نتایج بوده و شما می توانید با آگاهی کامل از نتیجه ای که کسب کرده اید اقدام به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 نمایید. در رابطه با انتخاب رشته باید توجه داشته باشید که ترتیب انتخاب هایتان بایستی براساس علاقه باشد و این موضوع که انتخاب های اول باید به گونه ای باشد که شانس قبولی بیشتر شود را فراموش کنید زیرا این امر باعث نتیجه نامطلوب می شود. کلیه داوطلبان شرکت کننده در این آزمون اجازه انتخاب رشته کارشناسی ارشد را دارند و با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می توانند حداکثر 100 رشته محل را انتخاب کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند. توصیه میکنیم قبل از انتخاب رشته کارشناسی ارشد دفترچه راهنما را به طور کامل و دقیق مطالعه کرده بعد اقدام به انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 97 کنید. ضمنا مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. در صورت تمایل برای آگاهی از مطالب شهریه کارشناسی ارشد آزاد 98 – 97 ، ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد 97 می توانید بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

نحوه استفاده از کارنامه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 97

تمامی داوطلبان در انجام انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 97 نیاز به اطلاعاتی مانند رتبه کل بدون سهمیه ، رتبه در زیرگروه و نمره کل خود دارند که تمامی این اطلاعات در کارنامه کارشناسی ارشد آزاد هر داوطلب وجود دارد تا با استفاده از این درصدها و رتبه و تراز خود شروع به انتخاب رشته کند و همینطور تمامی متقاضیان باید توجه داشته باشند که در انتخاب رشته کارشناسی ارشد بین رتبه و تراز تفاوت چندانی وجود ندارد و متقاضیان می توانند بدون در نظر گرفتن تراز قبولی شان انتخاب رشته کنند. در صورت تمایل می توانید برای آگاهی از شرایط کارشناسی ارشد بدون آزمون بر روی لینک مود نظر کلیک کرده یا می توانید با عضو در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره از تمامی اطلاعات لازم جهت انتخاب رشته کارشناسی ارشد با خبرشوید.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد 97

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، دو بار در سال برگزار می شود. که یک بار در اوایل مهر ماه و یک بار هم در اوایل بهمن ماه خواهد بود. روش پذیرش دانشجوی تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 97 به این روش است که هر ساله پس از مشخص شدن نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد واحدهای دارای ظرفیت خالی، لیست کد رشته های خود را اعلام می کنند تا یک شانس دوباره به داوطلبان برای قبولی در رشته های مورد نظر خود داده شود. تمامی متقاضیان حاضر در جلسه کنکور ارشد 97 می توانند در تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سراسری 97 شرکت کنند. همچنین توجه داشته باشید که اگر داوطلبی در اعلام نتایج اولیه در یک رشته محل پذیرفته شده باشد و در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت شرکت کرده و پذیرفته شود رشته قبولی قبلی او باطل می شود. برای آگاهی شما داوطلبان مقاله هایی در مورد شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ،شرایط کارشناسی ارشد بدون آزمون فراهم ساختیم که در صورت تمایل می توانید بر روی لینک کلیک کنید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۱ نظر
  1. محمد

    سلام خسته نباشید انتخای رشته ارشد دانشگاه آزاد تا کی ادامه دارد؟

    • ایران مشاوره

      سلام تا ۲۸ تیر ماه تمدید شده است

  2. الهام نریمانی

    سلام من کارنامه قبولی ک سایت سنجش برای ارشد ۹۷ منتشر کرد رو گم کردم حالا چطور میتونم انتخاب رشته آزاد رو انجام بدم؟

    • ایران مشاوره

      سلام
      شما می توانید به سایت سنجش مراجعه و مجددا از کارنامه ی اولیه آزمون ارشد پرینت بگیرید.

  3. هادی

    سایت ثبت نام کارشناسی ارشد سال ۹۷ آزاد هنوز باز نشده و احتمالا از هفته دوم تیرماه ۹۷ سایت باز میشود.

  4. shahla

    با سلام وقتتون بخیر، انتخاب رشته دانشگاه آزاد ارشد تموم شده یا هنوز شروع نشده؟ با تشکر

    • ایران مشاوره

      سلام دفترچه ی دانشگاه آزاد در مقطع ارشد منتشر شده است و احتمالا سایت ثبت نامی از روز۹۷/۳/۲۹ باز میشود.

  5. sara

    سلام ببخشید من رتبه کارشناسی ارشدم در دوره های غیر روزانه رشته ی علوم تربیتی با سهمیه ۵ درصد بین ۴۱۴ و۷۵۹ شده میخواستم بدونم دوره شبانه رو قبول میشم یا امیدی نداشته باشم و انتخاب رشته آزاد رو انجام بدم؟

    • ایران مشاوره

      سلام لطفا آخرین نفر مجاز به انتخاب رشته را اعلام کنید دارای چه رتبه ای است تا راهنمایی کامل بتوانیم انجام بدهیم.

    • sare

      سلام رتبه ی اخرین نفر مجاز
      ۱۱۲۲میباشد

  6. کیان

    سلام بارتبه بیست هزار در رشته حقوق گرایش خصوصی واخرین رتبه مجاز۷۶۰۰۰ میشوددردانشگاه ازاداهوازقبول شد؟چه شهرهایی ممکنه قبولی؟

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد