خانه کارشناسی ارشد دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402
دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402

دانشجویان ممتازی که دارای سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد می باشند، برای اطلاع از شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد می بایست به سایت دانشگاه مد نظر خود مراجعه کرده و با مطالعه اطلاعیه و فراخوان های منتشر شده از شرایط و مراحل ثبت نام مطلع شوند و سپس به صورت اینترنتی، ثبت نام خود را انجام دهند.

برای اولین بار در سال 99، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که برخی از دانشگاه های سراسری و آزاد تصمیم به تکمیل ظرفیت های خالی که طی فرآیند انتخاب رشته کارشناسی ارشد پر نشده گرفته اند. مدتی پس از آن، کلیه شرایط و ضوابط، سهمیه ها، تسهیلات، کد رشته های دارای ظرفیت هر دانشگاه و… در قالب یک دفترچه راهنما که مطالعه آن باعث تکمیل اطلاعات متقاضیان خواستار پذیرش بدون کنکور ارشد بر حسب سوابق تحصیلی می شد، بر روی سایت این سازمان قرار گرفت. بنابراین یکی دیگر از راه های ورود به این مقطع، شرکت در فرآیند مذکور می باشد.

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲ (به محض انتشار، فعال می شود.)

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

زمان انتشار دفترچه کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

در صورتی که این پذیرش برای سال جاری تکرار شود، داوطلبان می بایست با دریافت دفترچه راهنمای مربوطه تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نموده و کد رشته های مورد علاقه خود را یادداشت کنند. این دفترچه در آخرین دوره همزمان با شروع مهلت نام نویسی در اواخر آذر ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. بر همین مبنا پیش بینی می گردد در سال جاری نیز با آغاز ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲ در اختیار داوطلبان قرار بگیرد. جهت کسب اطلاع از تاریخ دقیق انتشار این دفترچه می توانید درکانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره با ما همراه باشید.

با توجه به این که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت مذکور انجام می شود، لذا علاقه مندان تحصیل در این دانشگاه نیز می توانند با مطالعه همین دفترچه از ضوابط و لیست رشته محل های ارائه شده مطلع شوند.

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402

همان طور که گفته شد، متقاضیان برای پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد، مستلزم مطالعه دفترچه راهنمای آن می باشند تا با آگاهی کامل نسبت به نام نویسی خود اقدام نموده و در روند ثبت نام خود با مشکل مواجه نشوند. این دفترچه در موعد مقرر از طریق سایت sanjesh.org قابل دریافت می باشد که جهت سهولت دسترسی شما به فایل pdf آن، لینک دانلود این دفترچه را در جدول زیر قرار داده ایم. به محض انتشار فایل دفترچه سال 1402، لینک آن فعال می شود.

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲ (به محض انتشار، فعال می شود.)

بهتر است بدانید که پذیرش ارشد بدون کنکور و بر اساس معدل تراز شده مقطع کارشناسی را می توان به نوعی تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد تلقی کرد با این تفاوت که شیوه برگزاری آن نسبت به سال های گذشته، دچار تغییراتی شده است. به عنوان مثال در این فرآیند حتی داوطلبانی که در کنکور ارشد حضور نداشتند نیز می توانستند شرکت نمایند.

بنابراین در صورتی که به هر علتی شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 را ندارید، پیشنهاد می کنیم در جستجوی اخبار مربوط به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ارشد باشید تا در صورت برگزاری این مرحله از ثبت نام جا نمانید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی لینک های موجود کلیک فرمایید.

 

سوالات متداول

1- تاریخ انتشار دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲ چه زمانی است؟

با توجه به این که معمولا این دفترچه همزمان با زمان ثبت نام منتشر می شود، زمان انتشار آن در حال حاضر مشخص نیست.

2- دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲ از چه طریقی قابل دریافت است؟

شما می توانید این دفترچه را از طریق سامانه سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین لینک موجود در این مقاله دانلود نمایید.

3- اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور شامل چه جزئیاتی می باشد؟

این دفترچه شامل اطلاعاتی از قبیل زمان و نحوه نام نویسی، شرایط و مدارک مورد نیاز، سهمیه ها و دیگر اطلاعات مربوط به آن می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد