خانه دکتری دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

زمان و نحوه دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری آزاد 1402

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 را دارند باید از تمام شرایط ثبت نام آزمون دکتری مطلع باشند. به این منظور هر ساله دفترچه ای تحت عنوان “دفترچه ثبت نام آزمون دکتری” منتشر می شود که برای داوطلبان دانشگاه آزاد و سراسری یکسان بوده اما مراحل بعد از دریافت کارنامه دکتری به صورت جداگانه و متفاوت برای دانشگاه های آزاد و سراسری طی خواهد شد. داوطلبان می توانند در زمان مقرر و با مراجعه به سایت سنجش نسبت به دریافت دفترچه نام نویسی در آزمون دکتری دانشگاه های آزاد اقدام کنند.

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از 17 آبان ماه منتشر شده و روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته شده است.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 از تاریخ 17 آبان ماه 1402 منتشر شده و روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته شده است. تمام متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سنجش از جزئیات این دفترچه و نحوه ثبت نام خود در این آزمون مطلع شوند.

 

همانطور که گفته شد مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد دارای یک دفترچه ثبت نام یکسان می باشند، لذا تمام کسانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع دکتری می باشند بایستی دفترچه مذکور را دانلود و مطالعه کنند. می توانید از تمام جزئیات مربوط به انتشار دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره و یا همین مقاله مطلع شوید.

نحوه دریافت دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 از طریق سایت سنجش در زمان مشخصی منتشر خواهد شد که نحوه دسترسی به آن به شرح زیر می باشد:

  • مرحله اول: به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org وارد شوید و از منوی قسمت وسط صفحه، گزینه “دکتری تخصصی” را انتخاب کنید.مرحله اول ثبت نام آزمون دکتری
  • مرحله دوم: صفحه ای باز می شود که تمام لینک های مربوط به دکتری در آن قابل مشاهده است. اگر در زمان مناسبی اقدام کنید لینک “دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری سال 1403” را مشاهده خواهید کرد. به منظور دریافت آن، باید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.مرحله دوم ثبت نام آزمون دکتری

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

با توجه به این که از سال 96 تا کنون آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری به صورت هماهنگ و مشترک برگزار می شود، ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد نیز به طور همزمان انجام می گیرد. از این رو دفترچه ای که برای دانشگاه های سراسری و آزاد منتشر می شود یکسان است. داوطلبان گرامی، جهت ثبت نام در آزمون دکتری می بایست پیش از هرگونه اقدام برای نام نویسی و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری نسبت به دریافت دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری اقدام نمایند.

برای دسترسی به دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ پس از انتشار، لینک دانلود آن در جدول زیر قرار داده می شود که با کلیک بر روی آن می توان فایل pdf آن را دریافت کرد.

محتوای دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

از آن جا که مراحل ثبت نام آزمون دکتری به صورت اینترنتی انجام می گیرد، طبیعی است که سوالات زیادی برای داوطلبان مطرح باشد. بنابراین دفترچه راهنمای ثبت نام کمک بسیار خوبی برای این افراد می باشد تا بتوانند پاسخ اکثر سوالات خود را بیابند. به طور کلی محتوا و بخش های مختلف دفترچه ثبت نام آزمون دکتری به شرح زیر می باشد.

  • شرایط عمومی و اختصاصی جهت شرکت در آزمون دکتری
  • جزئیات مربوط به ثبت نام (زمان، مراحل، سایت، هزینه و…)
  • قوانین مربوط به نظام وظیفه
  • مدارک ثبت نام آزمون دکتری 
  • سهمیه های قابل استفاده
  • نحوه پذیرش دانشجو
  • مواد آزمون و ضرایب
  • مجموعه رشته های ارائه شده
  • و…

 

می توان گفت بخش عمده دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری به جداولی از رشته ها و مواد آزمون هر کدام اختصاص دارد. داوطلبان باید با دریافت و مطالعه کامل دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری، از تمام جوانب آزمون آن مطلع شده و از بروز هرگونه خطای احتمالی به هنگام ثبت نام آزمون دکتری جلوگیری کنند.

متقاضیان شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳ برای اطلاع از شهریه دکتری یا کارت ورود به جلسه آزمون دکتری می توانند بر روی لینک های مربوطه کلیک نمایند.

تغییرات دفترچه ثبت نام

دفترچه ثبت نام دکتری سال گذشته حاوی تغییراتی نسبت به دوره های قبل تر از خود بوده و به همین دلیل امکان تغییراتی در دفترچه ثبت نام کنکور دکتری 1403 نسبت به سال های گذشته نیز وجود دارد که پیشنهاد می شود دفترچه راهنما را با دقت مطالعه کنید.

نکات ضروری مربوط به دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

هر ساله دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دارای توضیحات کامل و جامعی در رابطه با شرایط عمومی و اختصاصی، مراحل ثبت نام و تمام نکات لازم می باشد که توجه به برخی از این نکات اهمیت بیشتری دارد. انتظار می رود که این موارد مهم برای دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ نیز وجود داشته که در زیر موارد مهم آن تشریح خواهد شد:

  • متقاضیان شرکت در آزمون دکتری مجاز به ثبت نام در رشته های مرتبط با رشته مقطع کارشناسی ارشد خود می باشند و در غیر اینصورت امکان ثبت نام وجود نخواهد داشت.
  • کسانی که در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهاد های دولتی شاغل هستند بایستی قبل از ثبت نام در کنکور دکتری، موافقت محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل اخذ نموده و آن را نزد خود نگه دارند.
  • دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی در صورت عدم انصراف تا زمان ثبت نام در کنکور دکتری، اجازه نام نویسی و شرکت مجدد در این آزمون را نخواهند داشت.
  • فارغ التحصیلان و دانشجویان ترم آخر کارشناسی ارشد برای تکمیل ثبت نام خود بایستی فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذارنده را تکمیل و ارائه کنند.

 

سوالات متداول

1- دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در چه زمانی منتشر می گردد؟

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از 17 آبان ماه 1402 روی سایت سنجش منتشر شده است.

2- دریافت دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از چه طریقی ممکن است؟

شما می توانید با مراجعه به سایت الکترونیکی سازمان سنجش آموزش به نشانی sanjesh.org یا از طریق مقاله فوق در زمان انتشار آن به فایل دفترچه دسترسی پیدا نمایید.

3- محتوای دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ شامل چه اطلاعاتی می باشد؟

این دفترچه شامل اطلاعاتی در زمینه شرایط، مدارک، هزینه ثبت نام و... می باشد که به طور کامل در مقاله ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری