خانه کنکور زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

تاریخ انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401
زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

سازمان سنجش آموزش کشور در برخی دوره ها اقدام به فراهم کردن فرصت تکمیل ظرفیت کنکور سراسری می نماید تا داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری پذیرفته نشده اند، بتوانند شانس پذیرش خود را در رشته و دانشگاه مورد نظر مجددا امتحان نمایند. به این صورت که دفترچه ای تحت عنوان راهنمای تکمیل ظرفیت کنکور سراسری انتشار می کند که شامل کد رشته محل هایی است که ظرفیتشان در زمان اعلام نتایج نهایی پر نشده است.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می گردد.

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

در صورت اعلام ظرفیت مازاد از سوی دانشگاه های سراسری، سازمان سنجش اطلاعیه ای مبنی بر تکمیل ظرفیت کنکور منتشر کرده و جزئیات مربوط به آن را به اطلاع داوطلبان می رساند. این روند در طی دوره های مختلف متفاوت بوده و ممکن است برای رشته های بی آزمون، با آزمون و یا هر دو صورت بگیرد. آخرین مرحله برگزاری تکمیل ظرفیت مربوط به سال 96 بوده است و سال 97 بر اساس مصوبات وزارت علوم، تکمیل ظرفیت کنکور سراسری برای تمامی دوره های (روزانه، شبانه و پردیس خودگردان) حذف شد. همچنین برنامه سازمان سنجش در خصوص زمان برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سال جاری تا به این لحظه مشخص نیست اما با توجه به روند سال های گذشته، امکان برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت و انتشار دفترچه مربوطه، بسیار کم است. شما می توانید در کانال تلگرام کنکور همراه ما باشید تا از جدیدترین اطلاعیه های صادره در خصوص مبحث فوق آگاه شوید.

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

در دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری اطلاعاتی از جمله لیست رشته ها و دانشگاه های ارائه دهنده آن ها، جزئیات انتخاب رشته، شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه های مختلف و … ذکر می شود. بنابراین یکی از اقدامات ضروری پیش از انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، دانلود و بررسی این دفترچه می باشد. با توجه به این که تا کنون اخباری در زمینه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته آن منتشر نشده است، احتمالا این فرآیند در سال 1401 نیز روند سال گذشته را در پیش بگیرد. اما در صورتی که در تکمیل ظرفیت سال جاری رشته های با آزمون ارائه شوند، لینک دانلود دفترچه آن را در جدول زیر فعال خواهیم کرد.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401
دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

(به محض انتشار، این لینک فعال خواهد شد.)

در فرآیند تکمیل ظرفیت داوطلبانی که در یکی از کد رشته های مورد نظر خود در انتخاب رشته کنکور 1401 پذیرفته شده اند، اما تمایلی به تحصیل در آن ندارند نیز می توانند شرکت نمایند. لازم به ذکر است که در صورت قبولی، امکان بازگشت به رشته تحصیلی قبلی از آن ها سلب می گردد. به طور معمول در این مرحله، انتخاب رشته متقاضیان با محدودیت همراه بوده و از تعداد انتخاب کمتری برخوردار می باشند. بنابراین داوطلبان می بایست دقت دو چندانی در این امر داشته باشند و در صورت امکان از مشاوره انتخاب رشته کنکور کمک بگیرند. اگر شما نیز جزء متقاضیان تکمیل ظرفیت با آزمون می باشید و علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1401 هستید، می توانید به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

 

سوالات متداول

1- دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۱ چه زمانی منتشر می شود؟

سازمان سنجش تا کنون زمان دقیقی را برای انتشار این دفترچه اعلام نکرده است. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام ایران مشاوره از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید.

2- از چه طریقی می توان نسبت به دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۱ اقدام کرد؟

این دفترچه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. همچنین می توانید این دفترچه را از طریق لینک موجود در این مقاله دریافت نمایید.

3- مندرجات دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۱ شامل چه مواردی است؟

این دفترچه شامل لیست رشته ها و دانشگاه های ارائه دهنده آن ها، جزئیات انتخاب رشته، شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه های مختلف و ... می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور