خانه مشاوره تحصیلی زمان برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران

زمان برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران

زمان برگزاری آزمون صلاحیت پرستاران 98
زمان برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران 98
دوره اول آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران سال 98 ، میان دارندگان مدارک کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکتری پرستاری ، که حائز شرایط مندرج در اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی باشند ، بنا بود که در تاریخ 23 اسفند ماه 98 برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد. هدف از برگزاری این آزمون سنجش و تایید صلاحیت پرستاران ، مرتبط سازی خدمات پرستاری کشور با استانداردها و معیارهای جهانی و صدور “پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران” بوده که در پی این اتفاق ، از ورود افراد ناکارآمد ، ناتوان و آموزش ندیده به حرفه مهم و پرمسئولیت پرستاری نیز جلوگیری خواهد شد.

آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران که قرار بود در تاریخ 23 اسفند ماه 98 به صورت هماهنگ و سراسری میان داوطلبان برگزار شود ، برای بار دوم به تعویق افتاد.

زمان برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران 98

آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران میان داوطلبانی که در زمان مقرر برای نام نویسی (3 الی 13 آذر ماه 98) ، ثبت نام نموده اند برگزار می شود. متقاضیانی که نام نویسی خود را در تاریخ معین و با مراجعه به سایت sanjeshp.ir انجام دادند ، می بایست ضمن مطالعه منابع آزمون مندرج در دفترچه ثبت نام ، آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون کسب نمایند. لازم است بدانید که نحوه پرسش سوالات این آزمون ، به صورت کتبی می باشد.

تاریخ در نظر گرفته شده برای برگزاری این آزمون که رأس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه مورخ 17 بهمن ماه 98 بود ، با توجه به هم زمانی با آزمون صلاحیت بالینی پزشکی به تعویق افتاد و به تاریخ 23 اسفند ماه 98 موکول شد. به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور ، زمان برگزاری این آزمون مجددا به تعویق افتاده و به محض مشخص شدن تاریخ برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران ، این مطلب به روز رسانی خواهد شد.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران 98

همان طور که می دانید پیش از حضور در تمامی آزمون ها ، ابتدا می بایست نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه مربوط به آن آزمون اقدام نمود. برای آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران نیز طبق معمول چنین روالی وجود دارد ، داوطلبان می بایست از روز دوشنبه تا چهارشنبه مورخ 14 الی 16 بهمن ماه 98 ، به سایت مرکز سنجش و آموزش پزشکی مراجعه نموده و پرینت کارت ورود به جلسه آزمون مربوطه را دریافت نمایند. اما با توجه به ایجاد تاخیر در زمان برگزاری آزمون ، طبیعی است که مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نیز به تعویق بیافتد.

کارت ورود به جلسه آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران چند روز قبل از برگزاری آزمون و از طریق سایت مربوطه قابل دریافت می باشد ؛ زمان دقیق دریافت کارت آزمون نیز متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است که به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت ملی در روز برگزاری آزمون ، توسط داوطلبان الزامی می باشد چرا که در صورت عدم ارائه کارت های مذکور به مراقبان مربوطه ، از ورود آنان به جلسه امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد.

نکات مهم پیرامون آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران 98

  • آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران ، به صورت کتبی با سوالات چهار گزینه ای برگزار می شود که به سوالات نادرست ، نمره منفی تعلق می گیرد.
  • متقاضیان می توانند صرف نظر از دانشگاه محل تحصیل خود و با توجه به محل سکونت ، یکی از دانشگاه های علوم پزشکی برگزار کننده این آزمون را به عنوان حوزه امتحانی ، انتخاب نمایند.
  • آزمون مذکور به صورت هماهنگ و هم زمان در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می شود ، در صورتی که داوطلب به هر دلیلی نتواند در جلسه امتحانی حضور یابد ، برای او غیبت محسوب شده و حق هیچ گونه اعتراضی به داوطلب داده نخواهد شد.

پس از برگزاری این آزمون ، به پذیرفته شدگان نهایی “پروانه صلاحیت پرستاری” اعطا می گردد که این پروانه دارای مدت اعتبار پنج ساله است و بعد از به اتمام رسیدن مدت اعتبار این پروانه ، متقاضیان می بایست مجددا در آزمون مذکور شرکت نمایند.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره