خانه آزمون استخدامی زمان برگزاری آزمون قضاوت ۱۴۰۲

زمان برگزاری آزمون قضاوت ۱۴۰۲

تاریخ برگزاری و انتشار کارت جذب عمومی آزمون قضاوت
زمان برگزاری آزمون قضاوت ۱۴۰۲

گزینش داوطلبان برای تصدی منصب قضا هر ساله به دو صورت جذب عمومی و جذب اختصاصی صورت می پذیرد. در جذب اختصاصی که توسط قوه قضائیه انجام می شود، داوطلب از شرکت در آزمون معاف است و پذیرش بر اساس مصاحبه های علمی می باشد. اما در شیوه جذب عمومی داوطلبان باید در آزمونی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود، شرکت کنند. طبق روال سال های گذشته آزمون قضاوت به صورت مشترک برای دانش آموختگان حوزوی و دانشگاهی معمولا در 20 مرکز استان برگزار می شود و داوطلبان باید با دریافت کارت ورود به جلسه و اطلاع از آدرس حوزه های امتحانی برای حضور در محل آزمون اقدام نمایند.

معمولا مرحله تشریحی آزمون قضاوت (جذب عمومی) در 20 مرکز استان برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون قضاوت 1402

زمان برگزاری آزمون قضاوت در سال ۱۴۰۲ نیز مانند سال های قبل با توجه چند مرحله ای بودن آزمون، در بازه های زمانی مختلف خواهد بود.

زمان برگزاری آزمون جذب عمومی

همان طور که می دانید، آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا برای سال 1402، در دو بازه زمانی متفاوت انجام می شود و هر یک از متقاضیان دانشگاهی و حوزوی می بایست پس از اطلاع از زمان و محل برگزاری آزمون، اقدامات لازم از جمله دریافت کارت ورود به جلسه خود را برای حضور در این رقابت، به انجام برسانند. لازم به ذکر است که هنوز زمان برگزاری این آزمون برای سال جاری مشخص نشده است اما مطابق با سال های گذشته می توان گفت این بازه زمانی که توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای جذب عمومی اعلام می گردد.

آزمون مرحله تستی

داوطلبان دانشگاهی و حوزوی در دو مرحله از آزمون قضاوت شرکت داده می شوند. مرحله اول کاملا به صورت تستی می باشد که در 5 خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد و افرادی که بتوانند حد نصاب نمره را کسب کنند، در آزمون مرحله بعد شرکت خواهند کرد.

آزمون مرحله تشریحی

متقاضیان شرکت کننده در صورتیکه در آزمون مرحله اول که به صورت تستی بوده است نمره حدنصاب را کسب کرده باشند می بایست خود را برای آزمون تشریحی که زمان برگزاری آن از سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد و هنوز اطلاعی از زمان برگزاری آزمون در مرحله دوم اعلام نشده است.

محل برگزاری آزمون

این آزمون هر ساله در مراکز 20 استان برگزار می گردد که آدرس این محل ها از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می گردد. هنوز محل برگزاری آزمون قضاوت سال 1402 مشخص نمی باشد که به محض کسب اطلاعات لازم و بارگذاری فایل آدرس مکان های برگزاری این آزمون در سایت سازمان سنجش کشور، لینک آن داخل این مقاله قرار خواهد گرفت.

زمان برگزاری مصاحبه جذب اختصاصی

جذب اختصاصی تصدی منصب قضا فاقد آزمون کتبی بوده و تمامی شرکت کنندگان اعم از داوطلبان دانشگاهی و حوزوی، صرفا با حضور در جلسه مصاحبه علمی مورد سنجش قرار می گیرند. متقاضیان واجد  شرایط پذیرش جذب اختصاصی آزمون قضاوت  ۱۴۰۲ که در موعد مقرر نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده اند، می توانند بعد از مشخص شدن زمان مصاحبه، نسبت به شرکت در آن اقدام کنند.

مواد امتحانی مصاحبه

مواد امتحانی این مصاحبه شامل دو بخش حقوقی و جزایی می باشد.

  • بخش حقوقی: حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی
  • بخش جزایی: حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی و آیین دادرسی کیفری

محل برگزاری مصاحبه

محل برگزاری مصاحبه هر داوطلب در تماس تلفنی به او اعلام می گردد که این مصاحبه در سال های گذشته در یکی از آدرس های زیر برگزار می شد.

الف- تهران، خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر،معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه؛ شهید صدیقیان)، طبقه نهم.

ب- قم، بلوار ۱۵ خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش خیابان سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف

کارت ورود به جلسه آزمون قضاوت ۱۴۰۲

با توجه به اینکه تنها جذب عمومی تصدی منصب قضا دارای آزمون کتبی می باشد لذا تمامی شرکت کنندگان می بایست پیش از حضور در هر دو مرحله  آزمون، کارت ورود به جلسه آزمون قضاوت را با مراجعه به حساب کاربری خود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت نمایند. این کارت معمولا چند روز پیش از زمان برگزاری آزمون، در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. تاکنون تاریخ دقیقی از زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون تشریحی 1402 اعلام نشده است. در ادامه زمان و نحوه انتشار کارت ورود به آزمون تستی را شرح داده ایم.

زمان انتشار کارت آزمون تستی جذب عمومی

کارت ورود به جلسه آزمون قضاوت (جذب عمومی) برای کلیه شرکت کنندگان، چند روز قبل از برگزاری آزمون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قرار داده می شود.

نحوه دریافت کارت آزمون تستی جذب عمومی

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود طبق مراحل زیر اقدام نمایند:

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نموده و از سمت چپ صفحه گزینه “سایر آزمون های استخدامی” را انتخاب نمایید.
  • سپس گزینه “کارت شرکت در آزمون تشریحی (مرحله دوم) تصدی منصب قضا سال ۱۴۰۲” را انتخاب کنید.
  • با وارد کردن اطلاعات خود از طریق یکی از چهار روش زیر اقدام به مشاهده و دریافت کارت نمایید:
  • وارد نمودن شماره پرونده و سریال ثبت نامی
  • وارد نمودن شماره پرونده و کد پیگیری
  • وارد نمودن شماره پرونده و کد ملی
  • وارد نمودن شماره پرونده و شماره داوطلبی

باجه های رفع نقص کارت آزمون تستی جذب عمومی

چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات درج شده در کارت ورود به جلسه مشاهده کردند می توانند با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اطلاح آن ها اقدام نمایند. اما در صورتیکه مغایرتی در قسمت (جنسیت) یا عکس داوطلبی وجود داشته باشد، می بایست طبق اطلاعیه در تاریخ و ساعت مقرر به محل باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون قضاوت مراجعه نمایند.

منابع آزمون قضاوت 1402

داوطلبان دانشگاهی و حوزوی که شرایط ثبت نام آزمون قضاوت  را دارا بودند و در آزمون ثبت نام کرده اند می بایست با مطالعه منابع آزمون نسبت به شرکت در آن آمادگی لازم را کسب نمایند. متقاضیان شرکت کننده در آزمون می توانند از طریق لینک زیر نسبت به دسترسی به منابع اقدام نمایند.

نکات مهم

  • داوطلبان بایستی نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون در حوزه امتحانی حضور داشته باشند.
  • رعایت حجاب کامل اسلامی در تمام مراحل آزمون و استخدام برای داوطلبان خانم الزامی است.
  • داوطلبان در روز برگزاری آزمون می بایست کارت ورود به جلسه، اصل کارت ملی و اصل شناسنامه خود را همراه داشته باشند.
  • داوطلبانی که به دلیل نداشتن اطلاعاتی مانند شماره پرونده، شماره داوطلبی یا کدپیگیری ثبت نام موفق به دریافت کارت ورود به جلسه نشده اند، لازم است با مراجعه به باجه های رفع نقص سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دریافت اطلاعات فوق اقدام نمایند.
 لازم است بدانید که افراد واجد شرایط ثبت نام آزمون قضاوت از شرکت در آزمون عمومی قضاوت معاف هستند. این دسته از متقاضیان می توانند بدون شرکت در آزمون کتبی با مراجعه به سامانه جذب اختصاصی قوه قضائیه به نشانی qazahrm.ir ثبت نام خود را انجام داده و در زمان تعیین شده در جلسه مصاحبه علمی حضور یابند.

سوالات متداول

1- آزمون قضاوت سال ۱۴۰۲ چه زمانی برگزار می شود؟

مرحله اول آزمون که به صورت تستی می باشد در 5 خرداد ۱۴۰۲ برگزار شده ولی زمان دقیق مرحله تشریحی این آزمون مشخص نیست.

2- داوطلبان آزمون قضاوت ۱۴۰۲ چه زمانی می توانند کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند؟

کارت ورود به جلسه آزمون قضاوت (جذب عمومی) از چند روز قبل از برگزاری قابل دسترسی می باشد.

3- از چه طریقی می توان به کارت ورود به جلسه آزمون قضاوت ۱۴۰۲ اقدام کرد؟

لینک مربوط به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون قضاوت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی