خانه تیزهوشان زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

تاریخ اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402 - 1403
زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1402 – 1403

پس از پشت سر گذاشتن آزمون مدارس تیزهوشان ، دریافت نتایج نیز برای دانش آموزان جز مراحل مهم و پرتنش به حساب می آید. پس از اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان که از طریق سایت my.medu.ir منتشر می شود، لازم است متقاضیان پذیرفته شده در زمان مقرر نسبت به ثبت نام در مدارس مربوطه اقدام نمایند. معمولا نتایج این آزمون تا دو ماه پس از زمان برگزاری منتشر می گردد.

بعد از برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان و در زمان اعلام نتایج، داوطلبانی که در انتظار نتیجه هستند در استرس و هیجان پذیرفته شدن در این آزمون بسر می برند. با مشخص شدن زمان دقیق این فرآیند و اعلام جواب آزمون ورودی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره نشده اند می بایست در اسرع وقت جهت نام نویسی در مدارس دیگر اقدام نمایند. معمولا نتایج این آزمون تا دوماه پس از زمان برگزاری منتشر می گردد.

 

✅ لینک مستقیم ورود به سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

 

نتایج آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، در تاریخ 14 مرداد و از طریق my.medu.ir منتشر شد.

زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1402 – 1403

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم همانند فرآیند ثبت نام آن به صورت اینترنتی انجام می پذیرد. البته علی رغم اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر انتشار نتایج آزمون تیزهوشان مورخ 11 مرداد ۱۴۰۲، نتایج این آزمون در تاریخ 14 مرداد منتشر شد. با اعلام انتشار نتایج، داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir، نتیجه آزمون خود را مشاهده نمایند.

به محض مشخص شدن تاریخ دقیق اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان، مقاله حاضر بروز رسانی می گردد. به علاوه برای اطلاع از آخرین اخبار در این زمینه می توانید در کانال تلگرام تیزهوشان ایران مشاوره عضو شوید.

نحوه مشاهده نتایج آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم دوره متوسطه دوم به صورت اینترنتی بوده و داوطلبان با مراجعه به پنل شخصی خود درسایت my.medu.ir، می توانند نسبت به دریافت کارنامه خود مطابق با راهنمای زیر اقدام نمایند.

  • ورود به سایت my.medu.ir سپس وارد نمودن کد ملی، 6 رقم سریال شناسنامه و کد امنیتی
  • برگزیدن گزینه “نتایج آزمون تیزهوشان 1402 – 1403”
  • مشاهده و بررسی کارنامه در صورت پذیرش

وضعیت قبولی داوطلبان در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402 – 1403

برای دریافت نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم لازم است مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید:

  • ابتدا وارد پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir  شده  و پس از وارد کردن اطلاعت خواسته شده کلید “ورود” را بفشارید.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

  • آِکون “نتایج سمپاد” را لمس نمایید.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

روی آیکون “اعلام نتایج” کلیک نمایید.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

  • پس از ورود به صفحه مربوطه نتایج به اشکال زیر اعلام خواهد شد:
  1. عبارت پذیرفته شده: افرادی که با این عبارت مواجه می شوند به این معناست که در یکی از مدارس تیزهوشان که جزو اولویت های آنان بوده است پذیرفته شده اند که می بایست در زمان مشخص، با همراه داشتن مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه ای که در آن قبول شده اند مراجعه نمایند.
  2. عبارت پذیرفته نشده: مشاهده این عبارت به منظور عدم قبولی دانش آموز در هیچ یک از مدارس تیزهوشان که انتخاب کرده است، می باشد.
  3. عبارت عدم انتخاب: کسانی که این عبارت را در قسمت نتایج مشاهده می نمایند به این دلیل است که آنان در هنگام ثبت نام آزمون تیزهوشان، این مدارس را جزو اولویت های خود انتخاب نکرده اند.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

دریافت کارنامه

افراد پذیرفته نشده، حدودا یک هفته بعد از اعلام نتایج آزمون می توانند با دریافت کارنامه، نتیجه خود را به صورت دقیق تر (تعداد پاسخ های غلط و صحیح) مشاهده نمایند. همچنین داوطلبانی که نسبت به نتایج خود ناراضی هستند، می توانند از طریق سایت اعلام نتایج آزمون مدارس استعداد های درخشان، درخواست تجدید نظر خود را به ثبت برسانند. با کلیک بر روی گزینه“دریافت کارنامه” می توانید تعداد پاسخ های غلط و صحیح دانش آموز را مشاهده کنید.

اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان هفتم مرحله چهارم

اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج برخی از داوطلبان ممکن است به دلایل متفاوتی از نتیجه آزمون ناراضی باشند؛ افرادی که پس از مشاهده نتایج خود نسبت به کارنامه ای که منتشر شده است معترض باشند، می توانند اعتراض خود را ثبت نمایند. زیرا همزمان با منتشر شدن کارنامه مذکور، لینکی به عنوان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402 – 1403 در سامانه آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان فعال شده و در دسترس این گونه از دانش آموزان متقاضی قرار خواهد گرفت.

زمان اعتراض

پس از اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان زمانی از سوی سازمان سمپاد به منظور ثبت و بررسی اعتراض داوطلبان در نظر گرفته می شود که تا متقاضیان در صورت داشتن اعتراضی نسبت به آزمون تیزهوشان نهم به دهم در سامانه مذکور اعلام کرده و مورد بررسی قرار بگیرد. تا این لحظه بازه زمانی مشخصی برای ثبت اعتراضات آزمون تیزهوشان 1402 – 1403 در نظر گرفته نشده است ولیکن به محض انتشار اخبار مربوطه از طریق همین مقاله در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

نحوه اعتراض

داوطلبان در صورتی که اعتراضی بابت آزمون تیزهوشان نهم به دهم داشته باشند می بایست طی مراحل آن را در سایت مربوطه ثبت نمایند که ترتیب آن به شرح زیر می باشد:

  • ابتدا لازم است وارد سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان به نشانی my.medu.ir شده و اطلاعات کاربری لازم را وارد نموده و کلید “ورود” را بفشارید.
  • لینک “نتایج آزمون تیزهوشان 1402 – 1403” را برگزینید و کارنامه خود را مشاهده کنید.
  • پس از ورود به پنل کاربری بر روی آیکون «مدیریت» کلیک کنید.
  • در این قسمت لازم است فرم تجدید نظر را تکمیل کرده و متن اعتراض خود را که شامل علت نارضایتی خود را در کادر مربوطه وارد کنید. توجه داشته باشید که هر داوطلب تنها یک بار مجاز به ثبت اعتراض به آزمون می باشد در نتیجه در تکمیل فرم نهایت دقت را داشته باشید.
  • پس از درج اعتراض خود کلید «ذخیره» را بفشارید تا توسط کارشناسان مورد بررسی قرار بگیرد.
  • در نهایت سیستم یک کد پیگیری در اختیار شما قرار می دهد که برای آگاهی از بررسی اعتراض خود به آن احتیاج دارید.

 

سوالات متداول

1- اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ در چه زمانی اعلام می گردد؟

 علی رغم اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر انتشار نتایج مورخ 11 مرداد ۱۴۰۲، این نتایج چندی بعد و در تاریخ 14 مردادماه منتشر شد.

2- نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از کدام سایت منتشر می شود؟

جهت دریافت نتایج خود می بایست به سایت my.medu.ir مراجعه نمایید.

3- آیا امکان اعتراض به کارنامه نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ وجود دارد؟

بله، اعتراض به نتایج تا چند روز پس از انتشار کارنامه برای داوطلبان امکان پذیر است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تیزهوشان پیج سمپاد