خانه فرهنگیان سامانه آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان | lms1.cfu.ac.ir

سامانه آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان | lms1.cfu.ac.ir

راهنمای ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان
سامانه آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان

گسترش ویروس کرونا علی رغم تمامی دردسرهایی که در پی داشت، به عنوان فرصتی برای حرکت نظام آموزشی در راستای بهبود کیفیت یادگیری از راه دور در کشور تلقی می گردد. تحقق این هدف دربردارنده نتایجی از جمله ابداع شیوه های نوین آموزشی، ارتقای مهارت اساتید و دانشجویان در فراهم آوردن زیرساخت های فناوری اطلاعات و همچینن استفاده از ابزارهای آموزشی به روز و جایگزین برنامه های آموزش کلاسیک می باشد.

دانشگاه فرهنگیان که مسئولیت پرورش و تربیت جامعه دبیران برای تامین نیروی انسانی متخصص و تعلیم دهنده کشور را بر عهده دارد نیز همانند سایر دانشگاه ها، با ایجاد سامانه ای اقدام به ارائه خدمات آموزشی به صورت مجازی کرده است. در این مطلب قصد داریم به بررسی دقیق تر عملکرد این سایت و نحوه استفاده از خدمات مذکور بپردازیم.

✅ لینک مستقیم ورود به سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان

 

لینک های دسترسی به بخش های مختلف سامانه ال ام اس فرهنگیان
درس ها (انتخاب نیمسال تحصیلی)
اعلانات سایت
ورود به سامانه LMS

ارائه برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی های مربوط به برگزاری کلاس های آنلاین دانشگاه فرهنگیان از طریق سامانه آموزش مجازی آن به نشانی اینترنتیlms1.cfu.ac.ir انجام می گیرد.

معرفی سامانه ال ام اس فرهنگیان

همان طور که اشاره شد، تعطیلی کلاس های حضوری دانشگاه ها بهانه ای شد تا دانشگاه فرهنگیان نیز مشابه سایر دانشگاه ها اقدام به راه اندازی سامانه آموزش مجازی و برگزاری کلاس های درسی به صورت آنلاین نماید. با توجه به خصوصیات دانشگاه فرهنگیان، مرکز هوشمندسازی این دانشگاه زمینه هایی را برای یادگیری الکترونیکی ایجاد کرده است.

بر همین مبنا، دانشجویان می توانند از طریق سامانه ال ام اس فرهنگیان به نشانی lms1.cfu.ac.ir با نصب نرم افزار مربوطه و به صورت آنلاین در کلاس های مجازی خود حاضر شده و از آموزش های لازم بهره مند گردند. دریافت فایل نرم افزارهای مورد نیاز جهت ورود به کلاس، از طریق سامانه ای مجزا امکان پذیر می باشد. همچنین برای آسان سازی کار با سامانه یادگیری الکترونیکی و بهره‌مندی از امکانات آن، راهنمای مربوطه به صورت ویدئو که حاوی توضیحات کامل در خصوص نصب نرم‌افزارهای لازم، چگونگی ورود به سیستم یادگیری الکترونیکی، برگزاری و شرکت در کلاس آنلاین همزمان و نیز استفاده از ویدئوی ضبط شده کلاس‌ها فراهم شده و از طریق وبسایت مذکور به نشانی elearn.cfu.ac.ir در دسترس کاربران قرار گرفته است.

راهنمای ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان lms1.cfu.ac.ir

تمامی مراحل یاددهی و یادگیری الکترونیکی (غیرهمزمان) و همزمان دانشگاه فرهنگیان، به صورت هماهنگ از طریق سامانه مدیریت یادگیری این دانشگاه به آدرس lms1.cfu.ac.ir انجام می شود. همان طور که اشاره کردیم، دستور العمل و راهنمای جامع استفاده از کلاس های آنلاین به صورت جداگانه از طریق سایت elearn.cfu.ac.ir برای دانشجویان و اساتید قابل استفاده است.

در این جا، به ارائه نحوه استفاده از سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان می پردازیم. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری در این زمینه داشتید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید.

راهنمای سامانه LMS دانشگاه فرهنگیان ویژه دانشجویان و اساتید

  • ابتدا به سایت مدیریت یادگیری الکترونیکی و کلاس آنلاین دانشگاه فرهنگیان به نشانی lms1.cfu.ac.ir مراجعه نموده و کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله اول ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان

  • در این مرحله، به صفحه ای هدایت می شوید که لازم است اطلاعات مورد نیاز را در کادرهای مشخص شده درج کنید. (اطلاعات مذکور برای دانشجویان شامل؛ استان محل تحصیل، نام کاربری (شماره دانشجویی) و رمز عبور (کدملی 10 رقمی) می باشد و برای اساتید به صورت نام کاربری (کد استادی و کلمه عبور (کد استادی) تعریف شده است.) مجددا بر روی گزینه “ورود” کلیک فرمایید.

مرحله دوم ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان

  • اکنون می بایست بر روی بخش “درس  های من” کلیک کرده و لیست دروس مربوط به دوره خود را مشاهده نمایید.
  • دوره (درس) مربوط به خود را برگزینید تا به صفحه دوره مورد نظر خود منتقل شوید.

برای وارد شدن به فضای سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه ها از جمله ال ام اس فرهنگیان، نصب نرم افزارهای ویژه الزامی می باشد. یکی از این نرم افزارها برای فعالیت هایی از قبیل طراحی آزمون، ثبت نمره و برقراری ارتباط و گفتگو اختصاص یافته است. همجنین برای برگزاری کلاس های آنلاین (همزمان) از نرم افزار دیگری بهره گیری می گردد.

دانشگاه فرهنگیان از طریق سامانه یادگیری الکترونیکی LMS اقدام به ارائه آموزش های خود به صورت آنلاین نموده است که بخشی از آن به صورت همزمان و قسمت دیگر غیر همزمان برگزار می گردد. سامانه هدف دانشگاه فرهنگیان نیز یکی دیگر از سایت های تحت نظارت این دانشگاه می باشد که برای کسب اطلاعات در رابطه با آن می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید.

لینک ورود به کلاس lms1.cfu.ac.ir

جهت شرکت در هر کلاس آنلاین یا آفلاین دانشگاهی، می بایست با توجه به مراحل زیر لینک آن را از طریق سامانه ال ام اس فرهنگیان دریافت نمایید.

  1. پس از مراجعه به سایت lms1.cfu.ac.ir، نیمسال تحصیلی مد نظر خود را انتخاب نمایید.
  2. سپس از میان گزینه های نمایش داده شده، استان محل تحصیل خود را برگزینید.
  3. در گام بعدی شعبه دانشگاهی خود را نیز انتخاب کنید.
  4. صفحه جدیدی برای شما باز می شود که اسامی درس ها در آن موجود است و می بایست بر روی گزینه مورد نظر کلیک کنید.
  5. در نهایت نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید تا بتوانید وارد کلاس شوید.

نکته: به صورت پیش فرض، “نام کاربری” دانشجویان همان شماره دانشجویی و “کلمه عبور” نیز همان کد ملی ایشان می باشد. البته برای اساتید، هر دو مورد نام کاربری و کلمه عبور، کد استادی می باشد.

 

سوالات متداول

1- هدف از راه اندازی سامانه آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان چیست؟

دانشگاه فرهنگیان با هدف ارائه آموزش از راه دور به صورت یکپارچه، نسبت به راه اندازی این سامانه اقدام نموده است.

2- برای استفاده از کلاس های آنلاین دانشگاه فرهنگیان از چه طریقی می توان اقدام کرد؟

با مراجعه به سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان به نشانی lms1.cfu.ac.ir می توان از آموزش های مجازی این دانشگاه بهره مند شد.

3- دستورالعمل های مربوط به ورود و استفاده از خدمات آموزشی سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان را چگونه می توان دریافت کرد؟

تمامی راهنماها و اطلاعیه های مربوط به این سامانه به صورت جداگانه از طریق سایت elearn.cfu.ac.ir قابل دسترسی می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فرهنگیان پیج فرهنیگان