خانه مدارس سامانه دانش آموزی سناد دوره ابتدایی | schsnd.medu.ir

سامانه دانش آموزی سناد دوره ابتدایی | schsnd.medu.ir

نحوه ورود به سامانه سناد ابتدایی
راهنمای ورود به سامانه دانش آموزی سناد دوره ابتدایی

در سال های اخیر، امکان انجام برخی از فعالیت ها در مدارس اعم از ثبت نام دانش آموزان، کلاس بندی آن ها و… به صورت الکترونیکی فراهم شده است. به این شکل که مدیران هر مدرسه می توانند به سامانه سناد دانش آموزی با نشانی snd.medu.ir مراجعه کنند و از بخش های مربوطه وارد صفحه مدرسه خود شوند.

این سامانه برای تمامی مقاطع تحصیلی مورد استفاده قرار می گیرد اما در این مطلب قصد داریم در رابطه با “سامانه سناد دانش آموزی مقطع ابتدایی” صحبت کنیم. همان گونه که می دانید برنامه شاد به منظور آموزش از راه دور برای دانش آموزان راه اندازی شده است و لازمه ورود به سامانه شاد آموزش و پرورش، ثبت و تایید اطلاعات دانش آموزان و معلمان توسط مدیر مدرسه آن ها در سامانه سناد می باشد.

ورود به سامانه سناد دانش آموزی مقطع ابتدایی

مدیر هر مدرسه ابتدایی به منظور ثبت نام دانش آموز جدید می بایست به سامانه سناد دوره ابتدایی با نشانی schsnd.medu.ir مراجعه کند.

آدرس های جدید سامانه سناد دانش آموزی

به منظور سهولت دسترسی مدیران و معاونین اجرایی مدارس به سامانه سناد، برای هر یک از مقاطع تحصیلی آدرس مشخصی اختصاص داده شده که در چند وقت اخیر با تغییراتی مواجه شده است. از همین رو، آدرس های جدید سامانه سناد را در ادامه مقاله ارائه نموده ایم.

آدرس های جدید سامانه سناد دانش آموزی
عنوانآدرس قدیمآدرس جدید
مدارس پیش دبستانیp.snd.medu.irp-snd.medu.ir
مدارس متوسطه اولM1.snd.medu.irM1-snd.medu.ir
مدارس متوسطه دومM2.snd.medu.irM2-snd.medu.ir
مدارس بزرگسالT.snd.medu.irT-snd.medu.ir
مدارس متوسطه اول پیش حرفه ای – استثناییesm1p.snd.medu.iresm1p-snd.medu.ir
مدارس دوم متوسطه حرفه ای – استثناییesm2p.snd.medu.iresm2p-snd.medu.ir
مدارس متوسطه اول استثناییesm1.snd.medu.iresm1-snd.medu.ir
مدارس متوسطه دوم استثناییesm2.snd.medu.iresm2-snd.medu.ir
مدارس پیش دبستان استثناییps.snd.medu.irps-snd.medu.ir
مدارس ابتدایی استثناییes.snd.medu.ires-snd.medu.ir
سامانه پشتیبانیsupport.snd.medu.irsupport-snd.medu.ir

راهنمای ورود به سامانه سناد دانش آموزی ابتدایی

همان گونه که گفتیم خدمات ثبت نامی، ارزشیابی و… همگی از طریق سامانه سناد و توسط مدیر مدرسه یا معاونین او (در صورت هماهنگی) انجام می شود. بنابراین برای ورود به سامانه دانش آموزی سناد دوره ابتدایی می بایست مطابق راهنمای زیر، عمل گردد.

  • مدیر مدرسه ابتدا باید وارد “سامانه دانش آموزی مقطع ابتدایی” به نشانی schsnd.medu.ir شود و مطابق تصویر زیر، از قسمت سامانه دانش آموزی یا بخش مدارس، گزینه “ورود به بخش مدارس” را انتخاب نماید.

مرحله اول ورود به سامانه سناد ابتدایی

  • در این مرحله وارد صفحه ای به شکل زیر می شود و می بایست در کادر “ورود به سامانه” که با فلش قرمز رنگ نشان داده است، اطلاعاتی نظیر کد مدرسه، کد ملی و کلمه عبور را درج نماید. سپس باید دکمه ورود را بفشارد تا وارد صفحه کاربری مدرسه خود شود.

مرحله دوم ورود به سامانه سناد ابتدایی

کد مدرسه، یک کد 8 رقمی منحصر به فرد است که توسط سیستم واحد سازمانی به هر مدرسه اختصاص داده می شود. برای ورود به بخش کاربری مدرسه درج این کد 8 رقمی لازم است اما کافی نیست. مدیر مدرسه باید کد ملی خود و کلمه عبوری که همیشه برای ورود به سامانه سناد استفاه می کند را وارد نماید. (مدیر به فردی اتلاق می گردد که در سیستم نیروی انسانی دارای ابلاغ معتبر برای مدرسه باشد.)

لازم به ذکر است که اگر مدرسه ای تازه تاسیس شده باشد، مدیر آن می بایست به کارشناس مربوطه در منطقه خود مراجعه کند و رمز عبور سامانه سناد را دریافت نماید.

نحوه ثبت نام دانش آموزان ابتدایی در سامانه سناد

از خدمات اصلی سامانه سناد دانش آموزی، می توان به ثبت نام دانش آموزان جدید و قدیم اشاره کرد. نحوه ثبت نام دانش آموزان جدیدالورود دوره ابتدایی در هر مدرسه مطابق زیر می باشد.

  • ابتدا باید وارد صفحه کاربری مدرسه شوید و از منوی موجود در آن، گزینه “امور دفترداری” را انتخاب نمایید.
  • در این قسمت منویی نمایان می گردد که می بایست بر روی عبارت “ثبت نام دانش آموز جدید” کلیک کنید.
  • در این مرحله کد ملی دانش آموز را ثبت نمایید و بر روی کلید ادامه کلیک کنید.
  • صفحه ای باز می شود که لازم است مشخصات دانش آموز را در آن وارد نمایید. (برای ثبت اطلاعات والدین دانش آموز، در همین مرحله علامت ذره بینی در کنار کد ملی پدر و مادر وجود دارد که با کلیک بر روی آن، صفحه ای باز می شود و امکان درج اطلاعات برای پدر و مادر دانش آموز نیز، فراهم می گردد.)
  • در آخر باید ترم تحصیلی دانش آموز را که گزینه مربوط به آن در انتهای صفحه دیده می شود، تعیین نمایید و سپس بر روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.
  • تمامی اطلاعات ثبت شده دانش آموز و والدین آن ها در این گام نمایان می شوند.

اگر دانش آموزی به عنوان ورودی جدید مدرسه نباشد، طبیعتا کد ملی او از قبل در سامانه ثبت شده است و تنها کافی است اطلاعات او مطابق با مراحل فوق، اصلاح شود. ناگفته نماند که ویرایش اطلاعات شناسنامه ای برای کاربری در سامانه سناد امکان پذیر است که در مدرسه مورد نظر وجود داشته باشد و در غیر این صورت، پس از وارد کردن کد ملی فرد، پیغام خطایی نمایان می گردد.

خدمات سامانه دانش آموزی سناد در دوره ابتدایی

سامانه سناد علاوه بر این که امکان ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان را فراهم می کند، خدمات دیگری را نیز ارائه می دهد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • کلاس بندی دانش آموزان پایه های مختلف
  • ثبت ارزشیابی تحصیلی – تربیتی دانش آموزان
  • ثبت ارزشیابی جهش تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
  • اصلاح دین و ثبت ارزشیابی برای دانش آموزانی که جزو اقلیت های دینی هستند.
  • و…

موارد فوق، اقداماتی هستند که مربوط به دانش آموزان هستند اما قسمت های دیگری نیز وجود دارند که به مشخصات مدرسه و یا توزیع مواد آموزشی مربوط می شوند.

یکی دیگر از سامانه های کاربردی در مدارس، سامانه همگام می باشد که کلیه اطلاعیه ها و فعالیت های آموزشی، پرورشی و اداری مربوط به دانش آموزان یا مسئولین مدارس را پوشش می دهد. همان گونه که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد در مدت زمان تعطیلی مدارس و تا زمان بازگشایی مدارس در سال 99 آموزش دانش آموزان به صورت مجازی و از طریق رسانه ملی صورت می گیرد. برای اطلاع از ساعت و زمان پخش کلاس دانش آموزان در تلویزیون بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- سامانه سناد ابتدایی چیست؟

مدیران و معاونین اجرایی مدارس ابتدایی با استفاده از سامانه سناد می توانند کلیه فرآیند نام نویسی دانش آموزان و ثبت اطلاعات آن ها از جمله مشخصات شناسنامه ای، ثبت نمرات و … را به صورت الکترونیکی و با سرعت بیشتری در این سامانه به انجام برسانند.

2- سامانه سناد دانش آموزی چه خدماتی را ارائه می کند؟

فرآیند ثبت نام، کلاس بندی، ارزشیابی تحصیلی - تربیتی دانش آموزان از جمله خدماتی هستند که در این سامانه ارائه می شود.

3- مدارسی که تازه تاسیس شده اند چگونه می توانند کد مدرسه دریافت کنند؟

اگر مدرسه ای تازه تاسیس شده باشد، مدیر آن می بایست به کارشناس مربوطه در آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه کند و رمز عبور سامانه سناد را دریافت نماید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس