خانه سامانه و سایت ورود به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی | sabeghe.tamin.ir

ورود به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی | sabeghe.tamin.ir

سایت سوابق بیمه تامین اجتماعی
ورود به سایت سوابق بیمه تامین اجتماعی

در عصر حاضر و با وجود مخاطرات فراوانی که انسان را تهدید می کند، اهمیت داشتن بیمه پیش تر از قبل خود را نشان می دهد تا جایی که متقاضیان بیمه تامین اجتماعی روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود. سوای لزوم و اهمیت داشتن بیمه اجازه دهید به مبحث مهم تری بپردازیم که همان سایت سوابق بیمه تامین اجتماعی است. این سامانه به جهت سهولت در ارائه خدمات غیرحضوری به بیمه شدگان طراحی شده و شامل بخش های مختلفی می باشد. صفر تا صد امور مربوط به بیمه از نام نویسی تا خدمات درمانی گوناگون با مراجعه به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی صورت می پذیرد.

لینک مستقیم ورود به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی

tamin.ir

 

بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند با مراجعه به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی به نشانی الکترونیکی sabeghe.tamin.ir از خدمات مختلف آن بهره مند شوند.

آشنایی با بخش های مختلف سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی به منظور ارائه خدماتی از جمله امکان مشاهده سوابق تحصیلی به صورت آنلاین، سامانه sabeghe.tamin.ir را راه اندازی کرده است. صفحه سوابق بیمه تامین اجتماعی از بخش های مختلفی تشکیل شده است تا با ارائه طیف وسیعی از خدمات، پاسخگوی نیاز کاربران باشد. این بخش را به سرویس های گوناگون این سامانه و توضیح آن ها اختصاص داده ایم.

سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی

معرفی بخش های مختلف سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی
عنوانتوضیحات
1.ورود به سامانهاگر تابحال در این سامانه ثبت نام کرده و عضو آن هستید تنها با مراجعه به این بخش و درج نام کاربری و گذرواژه وارد پنل کاربری خود شود.
2.ثبت ناماین قسمت نیز مختص به کاربران جدیدالورودی است که تاکنون نام نویسی انجام نداده اند یا به صورت کلی افرادی که قصد ورود به پورتال شخصی خود را دارند، طراحی شده است. این نکته مهم را نیز مد نظر قرار دهید که به منظور استفاده از سرویس های عمومی و شخصی انجام مراحل ثبت نام غیر حضوری کفایت می کند.
3.بیمه شدگان

در این قسمت می توانید نوع سابقه خود را انتخاب نموده و پس از درج اطلاعات خواسته شده آن را مشاهده نمایید.

  • کلیه سوابق
  • سوابق و ریز دستمزد بعد از سال 86
  • سوابق تلفیقی
  • اعلام سابقه به موسسات
  • اعتراض به سابقه دارای کسری کارکرد یا اشکال
  • اعتراض به سوابق ناموجود
  • مشاهده عناوین شغلی
  • محاسبه میانگین دستمزد دو سال آخر

راهنمای استفاده از سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی

افراد تحت پوشش این سامانه به منظور بهرمندی از خدمات آن می بایست فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کرده تا بتوانند با استفاده از مشخصات فردی و رمز عبور خود در هر ورود، امکاناتی از جمله مشاهده سوابق خود را به صورت آنلاین دریافت نمایند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کاربران از طریق دو نشانی الکترونیکی شامل sabeghe.tamin.ir و tamin.ir، قادر به مشاهده میزان سوابق خود هستند. در نشانی اول فرد به صورت مستقیم وارد صفحه سوابق بیمه شده ولی در آدرس دوم این فرآیند به صورت غیر مستقیم با مراجعه به قسمت “خدمات سابقه” وارد صفحه eservices.tamin.ir شده و در ادامه با انتخاب درخواست و ورود به سایت می تواند سوابق خود را مشاهده نماید.

نحوه ثبت نام در سامانه 

یکی از موارد مهمی که اشاره به آن الزامی است، مربوط به نحوه نام نویسی در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی می باشد که به صورت کاملا مجازی و با مراجعه به سامانه مذکور امکان پذیر است.  شما می توانید در ادامه مقاله و با طی کردن مراحل زیر، مطابق با راهنمای تصویری عملیات نام نویسی خود را به اتمام رسانید.

  • ابتدا به آدرس اینترنتی sabeghe.tamin.ir مراجعه کرده و گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.

مرحله اول ورود به سامانه سوابق تامین اجتماعی

  • بر روی عبارت “اشخاص حقیقی” کلیک نمایید.

مرحله دوم ورود به سامانه سوابق تامین اجتماعی

  • کد ملی و شماره همراه خود را در کادرهای مربوطه درج کرده و با انتخاب گزینه “مرحله بعد” به روند نام نویسی خود ادامه دهید. دقت کنید که مالکیت شماره تلفن همراه وارد شده صرفاً می بایست متعلق به شخص شما باشد.

مرحله سوم ورود به سامانه سوابق تامین اجتماعی

  • تمامی اطلاعات خواسته شده را درج کرده و دکمه “مرحله بعد” را بفشارید.

مرحله چهارم ثبت نام در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی

  • در این قسمت ایمیل خود را وارد کرده و گزینه “مرحله بعد” را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی

  • گذرواژه ای که مد نظرتان می باشد را وارد و روی عبارت “مرحله بعد” کلیک کنید.

مرحله ششم ثبت نام در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی

  • و در نهایت پس از تایید گذرواژه با انتخاب گزینه “تایید و ثبت نام” عملیات را با موفقیت به اتمام برسانید.

مرحله هفتم ثبت نام در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی

نحوه ورود به سامانه

افرادی که فرآیند ثبت نام خود در سامانه فوق الذکر را تکمیل کرده اند، می توانند با استفاده از مشخصات کاربری خود به آن ورود کرده و از خدمات ارائه شده در سایت بهره مند گردند. در ادامه، دستور العمل ورود به سایت ذکر شده است:

  • مراجعه به سایت sabeghe.tamin.ir و کلیک بر روی گزینه “ورود به سامانه”مرحله اول ورود به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی
  • درج اطلاعات خواسته شده در کادر های مربوطه و انتخاب گزینه “ورودمرحله دوم ورود به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی

نکته: کد فیدا همان کد فراگیر اتباع می باشد. اتباع محترم می بایست به جای درج کد ملی در کادر نام کاربری از کد فیدای خود استفاده نمایند.

بازیابی گذرواژه در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی

کاربران در هر ورود ملزم به درج رمز عبور خود بوده که این کد در مراحل تکمیل فرآیند نام نویسی توسط خود فرد انتخاب و ثبت می گردد. این افراد موظف به نگه داری از کد خود بوده چراکه بدون آن امکان ورود به سامانه و استفاده از امکانات آن وجود نخواهد داشت. حال اگر کاربری به هر دلیلی امکان دسترسی به رمز خود را نداشته باشد، می تواند از طریق مراحل زیر کد خود را مجددا دریافت نماید.

  • وارد سامانه sabeghe.tamin.ir شده و گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب نمایید.مرحله اول ورود به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی
  • بر روی فیلد “کاربر حقیقی” ضربه بزنید.مرحله دوم بازیابی گذرواژه در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی
  • در ادامه، بر روی عبارت “گذرواژه را فراموش کرده ام” کلیک کنید.بازیابی رمز عبور در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی
  • کد ملی فرد بیمه شده را درکادر مربوطه درج کرده و روش دریافت شناسه احراز هویت را انتخاب کنید.مرحله دوم بازیابی گذرواژه در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی
  • سپس، کدی برای شما ارسال می شود که می بایست آن را در کادر مربوطه درج نمایید. در انتها، با انتخاب کد جدید و تایید نهایی آن دکمه “ثبت” را بفشارید.

نحوه پیگیری مشکلات کاربران در سامانه سوابق تامین اجتماعی

چنانچه در روند نام نویسی و یا پیگیری درخواست خود در سامانه eservices.tamin.ir دچار مشکل شدید، می توانید با استفاده از روش های گفته شده در ادامه مطلب، نسبت به رفع آن ها اقدامات لازم را به عمل آورید.

  1. نسبت به مطالعه راهنمای فرم در زمان ثبت درخواست اقدام نمایید.
  2. به قسمت “تامین اجتماعی من” مراجعه کرده و در بخش “درخواست های من” فرآیند مورد نظرتان را جستجو نمایید. سپس در ردیف انتهایی جدول، گزینه “عملیات” را انتخاب نموده و بر روی عبارت “راهنمای هوشمند” کلیک کنید.
  3. در صورت نتیجه نگرفتن از موارد فوق می توانید با واحد ارتباط با مشتری سازمان از طریق سایت crm.tamin.ir و یا تلفن 1420 ارتباط برقرار نمایید.

اکنون در انتهای مقاله، شاید بد نباشد به این نکته اشاره کنیم که مدتی است برای دانشجویان تسهیلاتی در باب استفاده از خدمات بیمه دانشجویی در نظر گرفته اند که با پرداخت ماهیانه مبلغی معین، این قشر نیز به واسطه دانشجو بودنشان قادر به استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی خواهند بود. جهت انجام فرآیند ثبت نام بیمه دانشجویی نیز می توانید به سامانه مذکور مراجعه کرده و روند نام نویسی خود را تکمیل کنید.

 

سوالات متداول

1- سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی به چه منظوری راه اندازی شده است؟

این سامانه جهت تسیهل ارائه خدمات مختلف به بیمه شدگان طراحی شده که در آن طیف گوناگونی از خدمات به صورت مجازی به کاربران ارائه می شود.

2- نحوه نام نویسی در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی به چه صورتی می باشد؟

افراد می توانند با مراجعه به سایت مذکور به نشانی es.tamin.ir و مطابق با راهنمای تصویری موجود در متن مقاله عملیات ثبت نام خود را انجام دهند.

3- کاربران چگونه قادر به پیگیری و رفع مشکلات خود در سامانه بیمه تامین اجتماعی می باشند؟

از طریق مطالعه راهنمای هر فرم، راهنمای هوشمند و یا شماره گیری تلفن 1420 ارتباط با واحد مشتریان، مشکلات بیمه شدگان رفع خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. محمود پوررعدی گرگر

    سلام سایت تامین اجتماعی بدترین سایتی هست که تا حالا با آن کار کرده ام هیچ موقع نتوانسته ام از آن استفاده کنم حتی به کار گزاریهایتان هم مراجعه کرده ام نتوانسته ام پاسخی دریافت کنم . مدارک را هم که حضوری میبریم قبول نمی کنند و می گویند حتما باید از طریق اینترنت انجام شود .همه کس که متخصص و نخبه رایانه نیستند ،طراحی سایت باید طوری باشد که ذینفعان بتوانند به راحتی از آن استفاده نموده و اطلاعات مربوط به خود را دریافت نموده و نیازهایشان را برطرف نمایند

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مخاطب عزیز: نخست از شعبه ی کارگزاری بیمه یک رمز به شما داده می شود. از سامانه ی ” ای سرویس. تامین. آی آر” ابتدا کد ملی و در آیکون دوم، رمز را وارد کنید. بدین ترتیب وارد صفحه شده از قسمت بیمه شدگان می توانید سوابق خود را مشاهده فرمایید.

دریافت مشاوره