خانه مشاوره تحصیلی ثبت نام بیمه دانشجویی ۱۴۰۲

ثبت نام بیمه دانشجویی ۱۴۰۲

زمان و هزینه ثبت نام بیمه دانشجویی ۱۴۰۲
ثبت نام بیمه دانشجویی 1402

در سال های اخیر، شرایطی مهیا شده است که دانشجویان علاوه بر استفاده از خدماتی همچون وام دانشجویی فرصت بهره مندی از بیمه را نیز داشته باشند. به منظور دریافت خدمات بیمه 1402 کافی است به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و با آپلود مدارک مورد نیاز روند نام نویسی خود را تکمیل نمایید؛ حتما می پرسید چگونه؟ با ما همراه باشید تا از تمامی اطلاعات جامع بیمه دانشجویان مطلع شوید.

امکان استفاده از خدمات بیمه دانشجویی برای دانشجویانی که مشمول دریافت حقوق مستمری بازماندگان می باشند، بلامانع است.

زمان ثبت نام بیمه دانشجویی ۱۴۰۲

به گفته مسئولین تمامی دانشجویانی که دارای کارت دانشجویی بوده و مشغول به طی نمودن دوران تحصیل خود می باشند، قادر به ثبت نام بیمه دانشجویی با مراجعه به سایت اختصاصی سایت تامین اجتماعی می باشند. توجه داشته باشید دانشجویان از هر تاریخی که نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک لازم اقدام نمایند و حق بیمه خود را واریز کنند، از همان روز سوابق بیمه برای آنان در نظر گرفته می شود و می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

نحوه ثبت نام بیمه دانشجویی 1402

نام نویسی بیمه دانشجویی ۱۴۰۲ به صورت کاملا غیر حضوری و الکترونیکی از طریق سایت تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir صورت می پذیرد و بدین ترتیب، نیازی به مراجعه حضوری دانشجو به هیج یک از شعب سازمان تامین اجتماعی نخواهد بود.

  • ابتدا به سایت تامین اجتماعی به نشانی الکترونیکی es.tamin.ir مراجعه نمایید و گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت نام بیمه دانشجویی 1400

  • بر روی عبارت “اشخاص حقیقی” کلیک کنید.

The second stage of 1400 student insurance registration

  • در این مرحله اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و سپس کلید “مرحله بعد” را بفشارید.

مرحله سوم ثبت نام بیمه دانشجویی 1400

  • با انتخاب گزینه “مرحله بعد”، فرآیند ثبت نام را ادامه دهید.

مرحله چهارم ثبت نام بیمه دانشجویی 1400

  • پس از وارد نمودن ایمیل عبارت “مرحله بعد” را انتخاب کنید.
    مرحله پنجم ثبت نام بیمه دانشجویی 1400
  • در این قسمت نیاز به ثبت گذرواژه ای دارید که امنیت بالایی داشته باشد، ضمن اینکه حتما رمز عبور خود را جهت جلوگیری از فراموشی در جایی یادداشت کنید.

مرحله ششم ثبت نام بیمه دانشجویی 1400

  • پس از اتمام مراحل ثبت نام در سایت به صفحه اصلی سامانه رفته و در منوی راست، گزینه “بیمه شدگان” را انتخاب نمایید.

مرحله اول وارد شدن به سایت تامین اجتماعی برای بیمه دانشجویی1400

  • حال در منوی بیمه شدگان به قسمت “بیمه شدگان خاص” رفته و گزینه “انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی” را انتخاب کنید.
  • کد ملی و گذرواژه ای که هنگام ثبت نام در سایت انتخاب کرده بودید را در کادرهای مربوطه وارد نمایید.

مدارک مورد نیاز ثبت نام بیمه دانشجویی ۱۴۰۲

دانشجویانی که مایل به بهره مندی از خدمات بیمه دانشجویی 1402 می باشند، لازم است که یک سری مدارک را تهیه نمایند. این مدارک مورد نیاز در قسمت زیر به این شرح می باشد.

  • کارت دانشجویی
  • کارت ملی
  • شناسنامه

به منظور دریافت خدمات بیمه دانشجویی چه شرایطی الزامی است؟

از آنجایی که بیمه دانشجویی تامین اجتماعی زیر مجموعه بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد این سازمان می باشد در نتیجه شرایط یکسانی با این بیمه ها دارد با این تفاوت که دانشجو بودن شغل در نظر گرفته نمی شود و متقاضیان می بایست در یکی از دانشگاه های سطح کشور مشغول به تحصیل باشند.

میزان حق بیمه پرداختی دانشجویان 1402

بدیهی است که مانند انواع دیگر بیمه ها دانشجویان به منظور دریافت خدمات بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲ ملزم به پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه می باشند. برای دانشجویان سه نوع طرح بیمه در نظر گرفته شده است که هر کدام خدمات، نرخ بیمه و هزینه مخصوص به خود را دارند و دولت نیز 2 درصد از حق بیمه را بر عهده می گیرد. شما می توانید پس از مطالعه جدول زیر و با توجه به شرایط و نیازتان هر یک از این موارد را انتخاب نمایید.

میزان حق بیمه پرداختی دانشجویی در سال ۱۴۰۲

نوع طرحنرخ بیمهخدمات ارائه شدهحق بیمه
طرح اول12بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی658 هزار و 224 تومان برای 6 ماهه اول سال، 636 هزار و 994 تومان برای 6 ماهه دوم سال
طرح دوم14بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی767 هزار و 928 تومان برای 6 ماهه اول سال، 743 هزار و 159 تومان برای 6 ماهه دوم سال
طرح سوم18بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کارافتادگی987 هزار و 336 تومان برای 6 ماهه اول سال، 955 هزار و 491 تومان برای 6 ماهه دوم سال

به این نکات مهم توجه نمایید!

  • طرح بیمه دانشجویی صرفا مختص به قشر دانشجو بوده و افرادی که حق بازنشستگی پرداخت می کنند، مشمول این طرح نمی باشند.
  • بیمه دانشجویی برای افرادی است که در حال حاضر دانشجو می باشند و کارت دانشجویی خود را دریافت نموده اند، در نتیجه این امر برای دانش آموختگان منتفی است.
  • افرادی که کمتر از 50 سال سن دارند، نیازی به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی نخواهند داشت اما برای متقاضیانی که بالای 50 سال می باشند، به میزان حداقل معادل مازاد سنی نسبت به 50 سال، سابقه پرداخت بیمه در تامین اجتماعی را باید دارا باشند.
  • جهت سهولت در روند واریز حق بیمه افراد می توانند برنامه پرداخت بیمه تامین اجتماعی با بر روی گوشی موبایل خود نصب نمایند.
  • توجه نمایید که دانشجو بودن به عنوان یک شغل در نظر گرفته نشده است و افراد واجد شرایط می توانند علاوه بر دریافت حقوق مستمری بازماندگان، درخواست ثبت نام بیمه دانشجویی را نیز ارائه دهند.
  • دانشجویانی که در حال حاضر تحت تکفل قانونی پدر و یاد مادر می باشند نیز فرصت بهره مندی از بیمه دانشجویی را نیز دارا می باشند.

 

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام بیمه دانشجویی ۱۴۰۲ در چه تاریخی صورت می پذیرد؟

دانشجویان از هر زمانی که نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند و حق بیمه را پرداخت کنند، از همان تاریخ سوابق بیمه برای آن ها لحاظ می گردد.

2- دانشجویان چگونه قادر به ثبت نام بیمه دانشجویی می باشند؟

متقاضیان دریافت بیمه می توانند با مراجعه به سایت تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir و مطابق با مراحل ذکر شده در مقاله فرآیند ثبت نام خود را به انجام برسانند.

3- جهت دریافت خدمات بیمه دانشجویی ارائه چه مدارکی الزامی است؟

ثبت نام بیمه دانشجویی مستلزم ارائه کارت دانشجویی، کارت ملی و شناسنامه دانشجو می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره