خانه علمی کاربردی ورود به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی | edu.uast.ac.ir

ورود به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی | edu.uast.ac.ir

 

لینک مستقیم سایت هم آوا

دانشگاه علمی کاربردی مانند دیگر دانشگاه های سراسری، آزاد، پیام نور، فنی و حرفه ای و… سامانه ای را تحت عنوان “هم آوا” جهت ارائه خدمات به دانشجویان خود راه اندازی کرده است. دانشجویان این دانشگاه می توانند پس از مراجعه به سایت و وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور، به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کرده و به انجام برخی از امور دانشجویی خود و استفاده از امکانات این سامانه بپردازند.

 

✅ لینک مستقیم ورود به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی 

لینک مستقیم ورود به سامانه هم آوا

 

پرداخت شهریه و انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی از طریق سایت هم آوا به نشانی edu.uast.ac.ir امکان پذیر می باشد.

معرفی سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

هر یک از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی، دارای حساب کاربری مختص خود در سامانه هم آوا به آدرس edu.uast.ac.ir می باشند. این سایت جایگزین سامانه “سجاد” بوده و امکانات زیر را ارائه می دهد

  • ثبت نام
  • انتخاب واحد
  • حذف و اضافه
  • پرداخت شهریه

اساتید دانشگاه نیز می توانند با ورود به حساب کاربری خود در سامانه هم آوا، از خدمات در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

معرفی سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

شماره یک 

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، صفحه نخست سامانه دارای سه قسمت می باشد. در این مرحله، ورود دانشجویان و اساتید به سامانه تعبیه شده است. افراد می توانند نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده تا بتوانند وارد پنل کاربری خود در سامانه شوند.

یک گزینه دیگر در این قسمت وجود دارد که برای کسانی است که رمز خود را فراموش کرده اند و با انتخاب آن می توانند آن را بازیابی کنند.

شماره دو

این قسمت جهت انتشار اطلاعیه ها طراحی شده و اخبار مربوطه از طریق این بخش در اختیار کاربران قرار می گیرد. که شامل موارد زیر است.

  • راهنمای پذیرفته‌شدگان کارشناسی
  • راهنمای پذیرفته شدگان کاردانی
  • راهنمای پذیرفته‌شدگان عدم حد نصاب 4003
  • زمان تغییر رشته 
  • انتقال توأم با تغییر رشته 
  • تمدید زمان انتخاب واحد دوره تابستان

با کلیک بر روی هر گزینه می توانید اطلاعات مود نیاز خود را کسب نمایید.

شماره سه

کسانی که می خواهند از سامانه سجاد (نسخه قدیمی سامانه هم آوا) استفاده کنند می توانند با ورود به سامانه جامع آموزش دانشگاه جامع علمی-کاربردی (نسخه قدیم) و وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت مربوطه شوند.

همچنین استعلام الکترونیک مدارک دانش آموختگان و برنامه موبایل دانشجو نیز در این قسمت قرار گرفته است.

دو نکته مهم

  1. توجه داشته باشید در صورتی که کد ملی و شماره شناسنامه شما یکسان است، کد ملی خود را در هر دو بخش نام کاربری و رمز عبور وارد کنید و چنانچه رمز عبور خود را فراموش کرده اید، لازم است به بخش آموزش دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه نمایید.
  2. برای افراد داوطلب جهت تدریس در دانشگاه علمی کاربردی این امکان فراهم است که با مراجعه به سامانه هم آوا، اطلاعات خود را وارد کرده و درخواست تدریس نمایند.

نحوه ورود به سامانه هم آوا

چنانچه دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی باشید، اطلاعات شخصی شما در پایگاه داده دانشگاه علمی کاربردی که زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کند، ذخیره شده است. از همین رو، جهت استفاده از امکانات سایت کافی است کد ملی و شماره شناسنامه خود را وارد کنید. شما می توانید به منظور ورود به سامانه هم آوا به ترتیب زیر عمل کنید.

  • ابتدا وارد سامانه هم آوا به نشانی edu.uast.ac.ir شوید و سپس نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور (شماره شناسنامه) خود را در کادرهای مربوطه وارد نمایید.

مرحله اول ورود به سامانه هم آوا

  • تمام خدماتی که از طریق سامانه هم آوا در اختیار دانشجویان قرار می گیرند، در این صفحه نمایش داده می شوند.

خدمات سامانه هم آوا

امکانات سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

همانطور که گفته شد سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی شامل امکانات متنوعی می باشد که به چند مورد اشاره می کنیم.

بخش اطلاعات شخصی: در این قسمت افراد می توانند اطلاعات فردی و تحصیلی خود را مشاهده نمایند.

بخش تغییر کلمه عبور: دانشجویانی که خواستار تغییر دادن نام کاربری و یا رمز ورود خود هستند می توانند به این قسمت مراجعه نمایند.

بخش نیم رخ تحصیلی: لیست دروس انتخاب واحد برای هر ترم تحصیلی در این بخش تعبیه شده است که شامل درس های پیش نیاز، هم نیاز و درس های پیشنهادی می باشد.

بخش تایید انتخاب واحد: محصلان دانشگاه علمی کاربردی می توانند بعد از انتخاب واحد، تعداد واحدها را در سایت هم اوا مشاهده کنند.

بخش تسویه حساب: تمامی جزئیات مربوط به بخش پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی و تسویه آن برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل و یا فارغ التحصیلی از دانشگاه را دارند در این سایت برای آنان شرح داده شده است.

راهنمای ثبت نام 1402 – 1403 در سامانه هم آوا

دانشجویان جدید الورود در سال 1402 – 1403 جهت ثبت نام در این دانشگاه بایستی ابتدا به سایت دانشگاه علمی کاربردی با نشانی الکترونیکی edu.uast.ac.ir مراجعه نموده و سپس کد ملی خود را به عنوان نام کاربری و شماره شناسنامه خود را به عنوان رمز عبور وارد نموده و از بخش نام نویسی دانشجویان اطلاعات و مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی از جمله کپی شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و … را در سامانه بارگذاری کنند.

خدمات سامانه هم آوا

تمامی داوطلبانی که می خواهند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را به سرانجام برسانند باید آگاه باشند که پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی در دو نیمسال اول و دوم بوده که نام نویسی نهایی دانشجویان فقط از طریق مراجعه به سامانه edu.uast.ac.ir تکمیل خواهد شد. تمامی اموری که می توان از سامانه جهت انجام آن ها استفاده نمود شامل:

  • تکمیل ثبت نام
  • پیگیری پذیرش دانشگاه علمی کاربردی
  • درخواست انصراف و نقل و انتقالات دانشجویی
  • پرداخت شهریه
  • دریافت کارت دانشجویی
  • امور انتخاب واحد
  • اعتراض به نمرات

دریافت مجدد رمز عبور از سامانه هم آوا

همان طور که در ابتدا مقاله ذکر شد، کسانی که رمز عبور و نام کاربری خود را فراموش کرده اند می توانند وارد سامانه edu.uast.ac.ir شده و روی گزینه کلمه عبور را فراموش کرده اید؟ کلیک کرده و رمز خود را بازیابی کنند.

دریافت مجدد رمز عبور از سامانه هم آوا

بعد از انتخاب گزینه مربوطه، با توجه به تصویر زیر، ابتدا می بایست نقش خود را با زدن علامت که شامل دانشجو، مدرس یا کارمند مشخص کرده و پس از آن کدملی خود را وارد نمایید. بعد از آن حاصل جمع اعداد داده شده را در کادر مربوطه وارد کنید سپس در مرحله آخر گزینه “ادامه” را انتخاب کنید. پس از به پایان رساندن این فرایند، رمز عبور و نام کاربری شما به شماره ایمیل و موبایلتان ارسال خواهد شد.

مرحله دوم دریافت مجدد رمز عبور از سامانه هم آوا

راهنمای انتخاب واحد در سامانه هم آوا 

یکی از امکاناتی که سامانه هم آوا در اختیار دانشجویان قرار می دهد انتخاب واحد است لذا متقاضیان می بایست در موعد مقرر اعلام شده در سال 1402 – 1403 به سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مراجعه کرده و مراحل را طبق دستور زیر ادامه دهند.

  1. وارد کردن  “نام کاربری و رمز عبور” مطابق با نحوه گفته شده و کلیک بر روی گزینه ورود
  2. کلیک بر روی گزینه “دسترسی”
  3. بر روی گزینه “انتخاب واحد” کلیک نمایید.
  4. واحد های قابل اخذ را مشاهده خواهید کرد.
  5. کلیک بر روی علامت (+) و اضافه شدن آن درس به دروس مورد نیاز
  6. تمام واحد های انتخابی را می توانید مشاهده کنید
  7. پس از مشاهده دروس انتخابی روی “ثبت نهایی” کلیک کنید.

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی 1402 – 1403 در سامانه هم آوا 

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی نیز می توانند بدون مراجعه حضوری به دانشگاه مورد نظر و به صورت اینترنتی در امانه هم آوا اقدام به پرداخت شهریه خود نمایند. لذا نحوه پرداخت شهریه در این قسمت از مقاله ذکر شده است.

  1. ابتدا به سامانه هم آوا به نشانی اینترنتی edu.uast.ac.ir مراجعه نموده و سپس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید.
  2. بر روی گزینه “دسترسی” کلیک نمایید.
  3. در میان آیکون های موجود بر روی آیکون “تسویه حساب دانشجو” کلیک کنید.
  4. مبلغ بدهکاری خود را می توانید در این قسمت مشاهده کنید لذا در صورت پرداخت شهریه روی منوی “پرداخت” ضربه بزنید.
  5. مشخصات شماره کارت خود را وارد کرده و سپس از طریق شبکه های عضو شتاب مبلغ مورد نظر را پرداخت نمایید.

راهنمای مشاهده نمرات در سامانه هم آوا 

لازم به ذکر است دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می توانند از طریق راهنمای مشاهده نمرات در سامانه هم آوا نمرات خود را مشاهده نموده و در صورت داشتن اعتراض، پس از ورود به حساب کاربری خود در سامانه هم آوا، از قسمت دسترسی به بخش کارنامه موقت خود اقدامات لازم را به انجام برسانند. شایان ذکر است که تمامی مراحل مشاهده نمرات در سامانه مذکور به تفکیک آورده شده است.

  • ابتدا به سامانه هم آوا به نشانی الکترونیکی edu.uast.ac.ir مراجعه نموده و “نام کاربری و رمز عبور” خود را در کادر های خالی جایگذاری نمایید.
  • سپس از قسمت بالای صفحه بر روی “دسترسی” کلیک نمایید.
  • پس از کلیک بر روی آیکون مربوطه و با انتخاب “کارنامه موقت” نمرات نهایی خود را مشاهده خواهید کرد.

مشکلات و ارور سامانه هم آوا

گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی برای سایت مورد نظر پیش آید که ورود کاربران را محدود کرده و با اختلال همراه سازد از جمله این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • فراموشی نام کاربری یا رمز عبور

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کاربران در حین ورود به سامانه پیش آید فراموشی نام کاربری و رمز عبور می باشد در این خصوص دانشجویان و مدرسین می توانند با کلیک بر روی ” نام کاربری و رمز عبور خود را فراموش کرده اید “ ضربه زده و با وارد نمودن اطلاعات خواسته شده رمز خود را بازیابی نمایید.

  • رمز عبور و نام کاربری مدرسین جدید الورود به دانشگاه

دانشجویان و مدرسین جدیدالورود نیز در صورتی که نام آنها در سامانه ثبت شده باشد می توانند با کلیک بر روی گزینه “نام کاربری و رمز عبور خود را فراموش کرده اید” و وارد نمودن کد ملی وارد سایت مورد نظر شوند.

 

سوالات متداول

1- آیا انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از طریق سایت هم آوا انجام می شود؟

بله، دانشجویان می توانند با توجه به اطلاعیه های مندرج در صفحه اصلی سایت هم آوا، اقدامات لازم در راستای انتخاب واحد خود را از طریق همین سایت به انجام برسانند.

2- برای ورود به سامانه هم آوا نیاز به نام کاربری و رمز عبور دارم. چگونه می توانم آن ها را تهیه کنم؟

نام کاربری دانشجویان برای ورود به سامانه هم آوا معمولا کد ملی آن ها بوده و از شماره شناسنامه نیز می توان به عنوان رمز عبور استفاده کرد.

3- چگونه می توانم اعتراض به نمرات خود را از طریق سایت هم آوا ثبت کنم؟

دانشجویان می توانند پس از ورود به حساب کاربری خود در سامانه هم آوا، از قسمت دسترسی به بخش کارنامه موقت خود مراجعه نموده و اقدامات لازم را به انجام برسانند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره