خانه سامانه و سایت ورود به سایت ثبت نام آزمون حسابداران رسمی | tsh2.mefa.ir

ورود به سایت ثبت نام آزمون حسابداران رسمی | tsh2.mefa.ir

معرفی سامانه نام نویسی آزمون حسابداران رسمی
ورود به سایت ثبت نام آزمون حسابداران رسمی

حسابدار رسمی در واقع حسابداری است که با شرکت در آزمون جامعه حسابداران رسمی ایران و قبولی در آن، به عضویت این جامعه درآمده است. داوطلبان پس از قبولی در آزمون و کسب عنوان حسابدار رسمی، قادر به انجام خدماتی تخصصی چون مشاوره مالی، امور حسابرسی، ارزیابی سهام، خدمات مالی و… می باشند. اما سوال اساسی که مطرح می شود، این است که متقاضیان از طریق چه پلتفرمی قادر به عضویت و شرکت در آزمون می باشند؟ داوطلبین می توانند با مراجعه به سامانه آزمون حسابداران رسمی به آدرس tsh2.mefa.ir اقدامات لازم جهت عضویت را انجام دهند و  از طریق سازمان امور مالیاتی­ کشور در شرکت­ هایی که ثبت درآمد دارند، به فعالیت بپردازند.

لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام آزمون حسابدارن رسمی

ورود به سایت ثبت نام آزمون حسابداران رسمی

ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون حسابداران رسمی به صورت اینترنتی از طریق سامانه تشخیص صلاحیت حرفه­ ای حسابداران رسمی به نشانی tsh2.mefa.ir انجام می پذیرد.

معرفی بخش های مختلف سایت ثبت ­نام آزمون حسابداران رسمی

سامانه تشخیص صلاحیت حرفه ای حسابداران رسمی دارای بخش های مختلفی است که به کاربران کمک می کند تا به ثبت نام در سامانه، اطلاع از آخرین اخبار، بازیابی رمز ورود خود در صورت فراموشی، بررسی سوالات متداول جهت رفع ابهام و… بپردازند. در ادامه مهم ترین بخش های موجود در سایت مذکور را معرفی می نماییم.

آشنایی با بخش های مختلف سامانه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی

  • ورود به سامانه

این بخش شامل گزینه های “ورود به سامانه”، “بازنشانی رمز عبور” و “ثبت نام در سامانه” می باشد که تمامی متقاضیان واجد شرایط ثبت نام آزمون انتخاب حسابدار رسمی جهت شرکت در امتحان مزبور ابتدا لازم است که از طریق بخش نامبرده در این سامانه اقدام به نام نویسی نمایند که در ادامه مقاله راهنمای تصویری نحوه نام نویسی را به تفکیک مراحل ذکر نموده ایم. همچنین افرادی که از قبل در سایت مورد نظر ثبت نام نموده اند با کلیک بر عبارت “بازنشانی رمز عبور” و درج اطلاعات خواسته شده می توانند رمز ورود خود را بازیابی نموده یا آن را تغییر دهند. گزینه “ورود به سامانه” نیز جهت ورود کاربران قبلی تعبیه شده است؛ افراد برای این منظور بایستی نام کاربری و رمز عبور خود را به خاطر داشته باشند.

  • دریافت کارت آزمون

 پیش از فرا رسیدن زمان برگزاری آزمون حسابداران رسمی متقاضیان موظف به تهیه کارت ورود به جلسه می باشند که دو الی سه روز پیش از تاریخ برگزاری آزمون در سامانه بارگذاری می گردد و افراد می توانند آن را دانلود و چاپ نمایند.

  • صفحه اصلی

یکی از گزینه های این بخش “صفحه اصلی” است که افراد با کلیک بر آن همین صفحه نمایش داده شده را مشاهده می کنند. کاربران با فشردن گزینه “راهنمای ثبت نام” موجود در این بخش می توانند راهنمای طراحی شده سایت جهت ثبت نام متقاضیان را مشاهده نمایند. گزینه “سوالات متداول” اشاره به پرسش هایی دارد که پیش از این برای کاربران ایجاد شده و توسط پشتیبان ها پاسخ داده شده اند. مشاهده این قسمت می تواند کمک شایانی برای کاربران جدید باشد. افراد با انتخاب گزینه “تماس با ما” قادر خواهند بود تا به آدرس، شماره تلفن پشتیبانی، کد پستی و پست الکترونیکی وزارت امور اقتصاد و دارایی دست یابند. گزینه “بیانیه سطح خدمات” نیز در این سامانه تعبیه شده است تا کاربران از طریق آن نسبت به هدف از طراحی این سامانه، مسئولیت ها و تعهدات و… آگاهی پیدا کنند.

  • اطلاعیه ها و اخبار

در این بخش و به منظور آگاهی رسانی به مخاطب تمامی اخبار و اطلاعیه های مهم به همراه تاریخ انتشار آن ها در دو دسته “اطلاعیه ها” و “اخبار” در دسترس کاربران قرار می گیرد.

نحوه ثبت ­نام در سایت آزمون حسابداران رسمی

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون حسابداران رسمی را دارند، باید جهت ثبت نام در آزمون و پرداخت هزینه مربوطه، وارد سامانه تشخیص صلاحیت حرفه­ ای حسابداران رسمی به نشانی الکترونیکی tsh2.mefa.ir شده و مطابق با مراحل ذیل، نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام آزمون حسابداران رسمی اقدام نمایند.

  • ابتدا وارد سامانه آزمون حسابداران رسمی به نشانی الکترونیکی tsh2.mefa.ir شوید و از منوی سمت راست گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت نام ازمون حسابدارن رسمی

  • کد ملی و شماره موبایل خود را به همراه کد امنیتی در کادرهای موجود در صفحه وارد نمایید و در ادامه بر روی عبارت “تایید و دریافت کد فعال سازی” کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام آزمون حسابداران رسمی

  • به شماره تلفن همراهی که در مرحله قبل اعلام نمودید، یک کد فعال سازی ارسال خواهد ­شد که به کمک آن می توانید حساب کاربری خود را فعال نمایید، لذا دکمه “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله سوم ثبت نام آزمون حسابداران رسمی

  • در این مرحله شما می بایست به تکمیل اطلاعات خواسته شده از قبیل ثبت اطلاعات شخصی خود بپردازید و با انتخاب گزینه “ثبت” وارد مرحله بعدی شوید.

مرحله چهارم ثبت نام آزمون حسابدارن رسمی

  • پس از ثبت اطلاعات فوق و جهت ادامه مسیر و تکمیل مراحل باقی مانده بر روی عبارت “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

مرحله پنجم آزمون حسابدارن رسمی

  • در ادامه، جهت اتمام مراحل ثبت نام و ارسال اطلاعات به مرکز تشخیص صلاحیت حرفه ای، گزینه “تایید نهایی و پرداخت اینترنتی” را انتخاب نمایید.
  • در صورت بروز خطا و عدم پرداخت الکترونیکی هزینه، با ورود مجدد به قسمت ثبت نام و مراجعه به قسمت پرداخت اینترنتی، می توانید فرآیند واریز هزینه را انجام دهید.

لازم به ذکر است در مواردی که مدرک تحصیلی کارشناسی متقاضی، غیرمرتبط اما مدرک مقاطع بالاتر اعم از کارشناسی ارشد یا دکتری مرتبط باشد، سوابق کاری مفید از تاریخ اخذ اولین مدرک تحصیلی مرتبط، ملاک عمل خواهد بود. درج نوع کار متقاضی (با قید تمام وقت یا پاره وقت) در طول خدمت و آخرین سمت وی، سوابق بیمه از جمله هزینه پرداخت حق بیمه و شماره بیمه شده و درج سوابق پرداخت مالیات حقوق متقاضی در گواهی سابقه­ کار الزامی می باشد. گواهی سابقه­ کار صرفا طبق فرم نمونه پیوست جهت ثبت نام آزمون حسابداران رسمی مورد پذیرش خواهد بود.

 

سوالات متداول

1- سایت ثبت نام آزمون حسابداران رسمی از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

این سامانه متشکل از بخش های گوناگونی همچون دریافت کارت آزمون، اطلاعیه ها و اخبار مهم، ثبت نام در سایت و....می باشد.

2- نحوه عضویت در سامانه حسابداران رسمی به چه صورتی می باشد؟

متقاضیان می توانند جهت نام نویسی در سامانه مذکور به آدرس tsh2.mefa.ir مراجعه نموده و مطابق با راهنمای تصویری موجود در متن مقاله اقدامات لازمه را انجام دهند.

3- آیا فردی که دارای مدرک کارشناسی غیرمرتبط می باشد، قادر به عضویت در مجمع حسابداران رسمی می باشد؟

چنانچه فرد مذکور دارای مدارک بالاتر مرتبط باشد، سوابق کاری مفید از تاریخ اخذ اولین مدرک تحصیلی مرتبط، ملاک عمل خواهد بود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره