خانه دکتری شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 97

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 97

 شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 97
شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 97

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

آزمون دکتری در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و هر ساله به تعداد داوطلبان آن افزوده می شود با توجه به این موضوع می توان گفت که افزایش علم و دانش و قدم گذاشتن در مسیر پیشرفت برای مردم فرهنگ سازی شده است. آزمون دکتری سراسری و آزاد سال 97 بنا به دلایلی ادغام شد و همچنین یک کارنامه برای داوطلبان این آزمون صادر شده است که داوطلبان با توجه به اینکه در دانشگاه کدام دانشگاه ( آزاد – سراسری ) مجاز به انتخاب رشته شده اند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمودند در واقع مسیر آزمون دکتری آزاد و سراسری امسال تا زمان اعلام نتایج مشترک بوده و بعد از مشخص شدن این موضوع که در کدام دانشگاه باید انتخاب رشته نمایند مسیرشان جدا شده است. داوطلبان آزمون دکتری بعد از پذیرفته شدن در هر یک از کد رشته محل های انتخابی خود باید خود را در مصاحبه دانشگاه مذکور آماده نماید. تلاش ما این است که در ادامه این مطلب شما را در جریان شرایط پذیرش شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد قرار دهیم.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که بعد از بررسی شرایط ثبت نام اگر تمامی شرایط را نداشته باشید نسبت به ثبت نام اقدامی نکنید زیرا اگر در هر یک از مراحل خلاف شرایط ثبت نام ثابت شود مطابق با قوانین برخورد خواهد شد.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 97

ممکن است این سوال برای داوطلبانی که در آزمون دکتری آزاد و سراسری پذیرفته نشده اند پیش بیاید که آیا می شود که بدون آزمون تحصیلات خود را در مقطع دکتری آغاز نمایند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خوشبختانه داوطلبانی که در آزمون دکتری پذیرفته نشده اند با داشتن شرایطی که ادامه مبحث ذکر خواهیم کرد می توانند در بدون آزمون تحصیلات خود را در دانشگاه آزاد آغاز نمایند. شرایط پذیرفته شدن بدون آزمون دکتری آزاد به شرح زیر می باشد:

  • داوطلبانی که متقاضی دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد می باشند حداقل معدل لازم در گروه علوم انسانی 18.5 – دامپزشکی 17 و همچنین سایر گروه ها 17.5 می باشد.
  • از شرایط دیگری که برای متقاضیان دکتری بدون آزمون وجود دارد این است که الزاما حداقل نمره پایان نامه آن ها 18.5 باشد.
  • حداکثر تعداد ترم های گذرانده شده مقطع کارشناسی ارشد آن ها 6 ترم باشد.( بدون محاسبه ترم های تابستانی )
  • رشته مقطع کارشناسی ارشد شخص باید با رشته انتخابی مقطع دکتری وی هم خوانی و تجانس داشته باشد.
  • داوطلبانی که دروسی مبنی بر دروس معادل سازی داشته باشند مجاز به پذیرش دکتری بدون آزمون نخواهند بود.
نکته مهم = داوطلبانی که در مرحله اول پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد مجاز شده باشتد باید در مرحله دوم که همان انجام مصاحبه علمی پژوهشی می باشد باید تمامی مقالات، مجلات علمی و… خود را به اساتید دانشگاه ارائه نمایند. 

 

زمان و نحوه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 97 

در گذشته زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد همزمان با ثبت نام آزمون دکتری آزاد  انجام می گرفت اما بعد از تغییر شیوه برگزاری آزمون دکتری ( ادغام آزمون دکتری آزاد – سراسری ) زمان ثبت نام بدون آزمون دکتری همزمان با منتشر شدن دفترچه انتخاب رشته آغاز می شود. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل به مقطع دکتری را دارند اما در آزمون پذیرفته نشده اند می توانند در این فرصتی که دانشگاه آزاد در اختیارشان قرار داده استفاده نمایند. داوطلبان با مراجعه با سایت دانشگاه آزاد در قسمت راست صفحه اصلی نام کارت اعتباری مورد نظر جست و جو نموده و با پرداخت مبلغ 460/000 ریال به صورت اینترنتی کارت اعتباری را خریداری نموده و کد رهگیری 12 رقمی خود را دریافت نمایید. در مرحله بعدی وارد صفحه ثبت نام دکتری بدون آزمون 97 – 98 شوبد و کاربرگ مربوط به آن را که شامل مشخصات فردی – شماره تلفن تماس – ادرس محل سکونت – مشخصات مربوط به گواهی خدمت سربازی و…… می باشد را به دقت تکمیل نمایید و در آخر عکس پرسنلی خود را اسکن کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 97

  • 12 قطعه عکس پرسنلی ( تا حد امکان جدید باشد)
  • اصل شناسنامه و کپی تمامی صفحات آن
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی تمامی ریز نمرات و مدرک مقطع کارشناسی ارشد
  • گواهی پایان خدمت سربازی و یا مدرکی که وضعبت خدمت سربازی داوطلب را مشخص نموده باشد
  • تکمیل کاربرگ ثبت نام

نحوه پرداخت شهریه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 97

سوال دیگری که ممکن است برای داوطلبان دکتری بدون آزمون مطرح گردد این است که آیا شهریه دکتری با آزمون و بدون آزمون با یکدیگر تفاوتی دارد یا خیر؟ شهریه مقطع دکتری بدون آزمون هیچ تفاوتی با تحصیل با آزمون ندارد تنها تفاوت آن ها نوع ورود به دانشگاه است که یکی با آزمون و دیگری با بررسی سوابق تحصیلی می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری