خانه استخدام بانک ها منابع آزمون استخدامی بانک تجارت ۱۴۰۲

منابع آزمون استخدامی بانک تجارت ۱۴۰۲

لیست منابع امتحانی آزمون استخدامی بانک تجارت ۱۴۰۲

اغلب بانک های کشور در بسیاری از دوره ها یک مرحله آزمون کتبی جهت ورود علاقه مندان برگزار می نمایند و داوطلبانی که می خواهند در این سازمان های بانکی مشغول به کار شوند، می بایست منابع جامع و کامل را برای قبولی در مرحله کتبی مورد مطالعه قرار دهند. بانک تجارت نیز یکی از بانک های دولتی کشور می باشد که در چندین سال گذشته از طریق اجرای آزمون استخدامی، نیروهای موردنظر خود را پذیرش می کند. داوطلبان می توانند بعد از مطالعه منابع علمی آن، به صورت اینترنتی در بازه زمانی مشخص نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام خود اقدام نمایند که در ادامه، اسامی مواد و منابع عمومی و اختصاصی این آزمون استخدامی برای شما عزیزان ذکر شده است.

سوالات مباحث اختصاصی آزمون استخدامی بانک تجارت را منابع درسی دانشگاهی تشکیل می دهند.

مواد آزمون استخدامی بانک تجارت ۱۴۰۲

روشی که بانک تجارت در سال 1402 برای استخدام نیروی انسانی مورد نیاز خود برگزیده است، برگزاری آزمون استخدامی و پس از آن اجرای مصاحبه آزمون استخدامی بانک تجارت می باشد. بنابراین داوطلبان از روزی که ثبت نام خود را انجام داده اند تا روز اجرای آزمون فرصت دارند سطح علمی خود را با مطالعه منابع معتبر و تکمیلی ارتقا ببخشند. مواد عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی بانک تجارت به شرح زیر می باشند.

مواد عمومی

یکی از بهترین و معتبرترین منابعی که سوالات عمومی آزمون های استخدامی از آن ها طرح می گردد، کتاب های درسی دبیرستان می باشند اما توصیه می شود که داوطلبان علاوه بر آن، از منابع تستی و کمک آموزشی نیز بهره بگیرند. لیست دروسی که مباحث آزمون عمومی را تشکیل می دهند، شامل موارد ذیل می شود.

  • معارف اسلامی (10 سوال)
  • ادبیات و نگارش اداری (20سوال)
  • زبان انگلیسی عمومی (10 سوال)
  • اطلاعات و هوش محیطی (10سوال )
  • مهارت های ICDL (10سوال )
  • هوش و استعداد تحصیلی GMAT (30 سوال )

مواد اختصاصی

سوالات بخش تخصصی آزمون استخدامی بانک تجارت از مباحث دروس دوره تحصیل در دانشگاه و موضوعات مربوط به نظام بانکداری طرح می شوند که تعداد آن ها مجموعا بین 60 تا 90 سوال می باشند که مواد امتحانی اختصاصی آزمون برای هر رده شغلی بر اساس رشته تحصیلی و گرایش در جدول زیر قرار داده شده است.

  • کلیات مدیریت ( 30 سوال )
  • کلیات اقتصاد ( 30 سوال )
  •  کلیات حسابداری ( 30 سوال)

توجه1: آزمون اختصاصی در کلیه ردیف های شغلی دارای نمره منفی می باشد و صرفا فارغ التحصیلانی که در رشته های نام برده تحصیل نموده اند، امکان شرکت در فرآیند استخدامی بانک تجارت را خواهند داشت.

توجه2: داوطلبان فارق التحصیل در کلیه رشته های مذکور می بایست به صورت مشترک به سوالات تخصصی پاسخ دهند.

منابع آزمون استخدامی بانک تجارت 1402

متقاضیان قبل از نام نویسی در  زمان استخدام بانک تجارت، به دنبال منابع مطالعاتی موثق و جامع می باشند تا با استفاده از آن ها بتوانند با موفقیت مرحله کتبی این آزمون استخدامی را سپری نمایند که در ادامه این مقاله، یک سری از منابع عمومی و اختصاصی معتبر خدمت شما عزیزان پیشنهاد شده است.

منابع عمومی

همان طور که ذکر شد، معتبرین ترین منابع برای بخش عمومی آزمون استخدامی بانک تجارت، کتاب های درسی مقطع دبیرستان هستند اما داوطلبان واجد شرایط استخدام بانک تجارت می توانند به همراه آن ها از منابع کمک آموزشی نیز استفاده نمایند.

منابع عمومی آزمون استخدامی بانک تجارت ۱۴۰۲
مواد امتحانیمنابع
ادبیات و نگارش اداریکتاب ادبیات مبتکران – کتاب فارسی عمومی چاپ دانشگاه پیام نور
معارف اسلامیدین و زندگی 3 ساله دبیرستان کتاب های نشر الگو، اندیشه 1 سبحانی جلد 1 و 2، گاج نقره ای

احکام : رساله امام و حضرت آیت الله خامنه ای، احکام دین 1 و 2 از محمدحسن فلاح زاده – انتشارات بین الملل، حکومت اسلامی نوشته احمد واعظی – انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، اصول اعتقادات از اصغر قائمی – انتشارات ادبا

زبان انگلیسی عمومیزبان انگلیسی راهنمایی تا پیش دانشگاهی، کتاب 504، کتاب tick eight گاج، کتاب لغت دبیرستان لقمه انتشارات مهر و ماه
هوش و استعداد تحصیلی (GMAT)سوالات هوش آزمون دکتری، کتاب استعداد تحصیلی مدرسان شریف و یا دکتر مسیح خواه
مهارت های ICDLکتاب کامپیوتر ICDL درجه 1 و 2، کتاب های آقای کاظم زرین، تمرین های عملی با کامپیوتر

منابع اختصاصی

با توجه به این که معمولا در هر دوره رشته های تحصیلی مورد نیاز در رده های شغلی مختلف بانک متغیر می باشند، ممکن است مطالعه منابع متفاوتی در طی دوره های مختلف نیاز باشد. تعدادی از منابع برای رشته های تحصیلی مورد قبول بانک تجارت در جدول زیر بیان شده اند. لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید برای آشنایی با منابع سایر دروس، از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز ایران مشاوره اطلاعات لازم را کسب نمایید.

منابع اختصاصی آزمون استخدامی بانک تجارت 1402
مواد امتحانیمنابع
 اصول حسابداری 1 و 2کتاب اصول حسابداری 1و 2 از جمشید اسکندری، کتاب های پیام نور
حسابداری میانه 1 و 2کتاب های میانه و پیشرفته 1 و 2 تالیف جمشید اسکندری
حسابداری شرکت‌هاحسابداری شرکت ها 1 از جمشید اسکندری حسابداری شرکت ها غلامحسین دوانی
 اقتصاد خرد و کلان کتاب اقتصاد خرد و کلان نوشته محسن ابراهیمی انتشارات ماهان
اقتصادسنجیکتاب اقتصادسنجی از حسین عباسی نژاد
اقتصاد ایرانکتاب اقتصاد ایران نویسنده دکتر عظیمی
 آمار و کاربرد آن در مدیریتکتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت از عادل آذز
رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانیکتاب سیستم و رفتار سازمانی از دکتر محمد علی اقتداری

علاوه بر کتاب های معرفی شده، یک سری از منابع جامع نیز وجود دارند که داوطلبان می توانند برای دستیابی به تسلط بیشتر روی مباحث آزمون مورد استفاده قرار بدهند. از جمله کتاب های جامع استخدامی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور از هنجنی و عباس نژاد انتشارات کتابخانه فرهنگ
  • مجموعه پرسش های آزمون های استخدامی (به همراه پاسخ های تشریحی) از محمود اعظمی، گنجینه سوالات آزمون های استخدامی از شاپور درویشی
  • درسنامه علوم بانکی انتشارات سمت
  •  استخدامی بانک از مهندس میثم رستگارپور
  • سوالات آزمون های استخدامی ادارات دولتی و بانک ها از جمشید واحدی و…

اگرچه مطالعه جزوات و کتاب های دانشگاهی برای شرکت در آزمون استخدامی در درجه اول اهمیت قرار دارند، اما استفاده از کتاب ها و منابع جامع آزمون های استخدامی و همچنین دیگر کتب و جزوات تخصصی را نباید از قلم انداخته و فراموش کرد؛ چرا که هر چه شرکت کنندگان از منابع کامل تر و جامع تری استفاده نمایند، در مسیر دستیابی آن ها به موفقیت در این آزمون بسیار مفید و کمک کننده خواهد بود.

در نهایت به داوطلبان توصیه می گردد که در زمان فراخوان بانک تجارت در خصوص جذب نیروی جدید و پس از منتشر شدن آگهی استخدام بانک تجارت، با مراجعه به سایت رسمی این بانک به نشانی tejaratbank.ir به مطالعه دقیق شرایط و ضوابط مربوطه پرداخته و با اطلاع دقیق از مواد آزمون، نسبت به تهیه منابع عمومی و اختصاصی متناسب با شغل رشته تحصیلی خود اقدام نمایند. پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج استخدام بانک تجارت در صورتی که متقاضیان موفق به کسب حدنصاب علمی لازم در این آزمون شده باشند، بانک تجارت از آن ها جهت شرکت در مصاحبه آزمون استخدامی بانک تجارت دعوت به عمل خواهد آورد.

 

سوالات متداول

1- چگونه می توان به منابع آزمون استخدامی بانک تجارت 1400 دسترسی یافت؟

منابع این آزمون از طریق سایت اختصاصی این بانک و همچنین از طریق این مقاله قابل دریافت می باشند.

2- ثبت نام در آزمون استخدامی بانک تجارت چگونه صورت می گیرد؟

داوطلبان می توانند به صورت اینترنتی از طریق سایت tejaratbank.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

3- آیا آزمون استخدامی بانک تجارت نمره منفی دارد؟

آزمون عمومی و تخصصی استخدامی بانک تجارت در کلیه عناوین شغلی نمره منفی دارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بانک ها پیج استخدام بانک