خانه استخدام بانک ها مصاحبه آزمون استخدامی بانک تجارت ۱۴۰۲

مصاحبه آزمون استخدامی بانک تجارت ۱۴۰۲

مصاحبه آزمون استخدامی بانک تجارت 1402

بانک ها معمولا به دو روش اقدام به جذب نیرو می نمایند که در روش اول، جذب داوطلبان براساس آزمون کتبی، مصاحبه حضوری و معاینات پزشکی انجام می شود و در روش دوم پذیرش آن ها صرفا بر اساس بررسی مدارک، نتایج مصاحبه و معاینات پزشکی می باشد. داوطلبان واجد شرایط استخدام بانک تجارت که در آزمون استخدامی این بانک شرکت نموده اند، پس از اعلام نتایج در صورتی که نمره قبولی در آزمون کتبی را کسب کرده باشند و یا رزومه آن ها تایید شده باشد، جهت مصاحبه حضوری دعوت می شوند.

قبولی در آزمون کتبی استخدام بانک تجارت ۱۴۰۲ به منزله پذیرش قطعی متقاضیان نمی باشد و انجام مصاحبه حضوری شرط اصلی استخدام پذیرفته شدگان است.

زمان مصاحبه آزمون استخدامی بانک تجارت 1402

 

مطابق با فراخوان پذیرش بانک تجارت در سال ۱۴۰۲ پس از برگزای آزمون کتبی و جذب نیرو از بین افرادی که موفق به کسب حد نصاب نمره در آزمون شده بودند برای مرحله مصاحبه صورت می پذیرد. نتایج اولیه این آزمون مورخ 27 اذر 1402 اعلام شد؛ پذیرفته شدگان در مرحله اول (آزمون کتبی) به مراحل بعدی یعنی بررسی مدارک، معاینات پزشکی و جلسه مصاحبه حضوری راه می یابند.

 

با توجه به اطلاعیه در خصوص استخدام بانک تجارت و شیوه جذب نیروی انسانی این بانک در سال جاری، زمان ثبت نام و برگزاری آزمون کتبی مشخص گشته اما در حال حاضر اخباری در زمینه زمان دقیق مصاحبه بانک تجارت 1402 منتشر نشده است. با این حال پیش بینی می شود که روند دعوت به مصاحبه حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون یعنی اواخر آذر ماه به وقوع بپیوندد. شما می توانید در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره عضو شوید تا جدیدترین اخبار در خصوص مبحث فوق، به اطلاع شما رسانده شود.

نحوه انجام مصاحبه آزمون استخدامی بانک تجارت ۱۴۰۲

آن دسته از داوطلبانی که رزومه خود را ارسال نموده اند و با تایید بانک مربوطه از آن ها جهت انجام مصاحبه دعوت به عمل آمده است، می بایست در زمان اعلام شده در محل مصاحبه حضور پیدا کنند. این مصاحبه دارای چندین مرحله می باشد که استخدام نهایی شرکت کنندگان مشروط به کسب امتیاز لازم در همه این مراحل است. فرآیند مصاحبه شامل مراحل زیر می باشد:

تحویل اصل مدارک پذیرفته شدگان

در این مرحله داوطلب باید با به همراه داشتن مدارک مندرج در لیست پایین، در جلسه مصاحبه حاضر شود تا هویت اطلاعات ارسالی وی اثبات شود. در صورتی که مدارک و رزومه آن ها توسط بانک تایید گردد داوطلب به سایر بخش ها هدایت خواهد شد. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • اصل شناسنامه و اسکن تمام صفحات آن.
  • اصل کارت ملی و کپی هر دو طرف آن.
  • اصل مدرک تحصیلی و تصویر آن.
  • اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و تصویر پشت و روی آن (ویژه متقاضیان آقا).
  • دو قطعه عکس 4*3 با ویژگی های تعیین شده.
  • پرینت نتیجه آزمون کتبی ( از سایت سازمان سنجش).

تذکر: چنانچه داوطلب مدرک تحصیلی یا کارت پایان خدمت خود را دریافت نکرده باشد، می بایست تا روز برگزاری آزمون کتبی آن ها را اخذ نماید و در صورت آماده نبودن، باید گواهی معتبری که در آن اطلاعات مورد نظر شامل (رشته تحصیلی، معدل، تاریخ فراغت از تحصیل و تاریخ پایان خدمت) درج شده باشد، را به مراجع مربوطه ارائه کند.

مصاحبه روانشناسی، روانشناختی

در مصاحبه روانشناسی، کلیه شرایط روانی و رفتاری داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد. هدف این قسمت از مصاحبه، برقراری ارتباط با شرکت کنندگان و شناخت ویژگی های اخلاقی، نقاط ضعف و قوت و مهارت های مدیریتی آن ها در شرایط مختلف می باشد. از جمله سوالات مطرح شده در این بخش: در صورتی که یکی از مشتریان از رفتار شما انتقاد نماید واکنش شما چیست؟ چنانچه با افراد عصبانی برخورد کنید با آن ها چگونه برخورد خواهید کرد و …

مصاحبه تخصصی و علمی

در این مرحله سوالاتی در حوزه اطلاعات فرد در مباحث مربوط به شغل و نظام بانکداری مطرح می گردد، مثل: تفاوت صندوق دار و تحویل دار، سوالات مربوط به انواع وام  و… می پرسند که پاسخ درست و منطقی به آن ها در موفقیت مصاحبه بسیار موثر می باشد. داوطلبان می بایست به سوالاتی مثل: بانک ها در چه زمینه ای فعالیت می کنند؟ بانک های خصوصی و دولتی چه تفاوتی دارند؟ پاسخ بدهند.

داشتن توانایی کار گروهی و اطلاعات کافی در این زمینه برای داوطلبان امتیاز محسوب می شود.

گزینش عقیدتی و سیاسی

احکام و مسائل سیاسی روز، موضوع مباحث مطرح شده در این بخش از مصاحبه می باشند. سوالاتی درباره تاریخ اسلام، ولایت فقیه، مباحث سیاسی و… مطرح می گردد که اگر به خوبی به آن ها پاسخ داده شود، روند مصاحبه به نفع داوطلب پیش خواهد رفت. از آن جایی که کسب اطلاعات در این زمینه کار خیلی سختی نیست، توصیه می شود با بالا بردن دانش و آگاهی خود در مصاحبه شرکت کنید.

سنجش آمادگی جسمانی مختص عنوان شغلی (نگهبان)

بررسی آمادگی جسمانی و تست ورزش مختص متقاضیان شغل “نگهبان” می باشد. البته انجام تمام مراحل مصاحبه برای این داوطلبان ضروری است. این گروه از پذیرفته شدگان می بایست در مدت زمان مقرر که از سوی سایت استخدام بانک تجارت به نشانی tejaratbank.ir اعلام می گردد، با به همراه داشتن لباس و کفش ورزشی در محل برگزاری آزمون حضور یابند.

معاینات پزشکی

پیش از آن که استخدام داوطلبان انجام گیرد، می بایست ضمن عبور از تمام مراحل مصاحبه، از آن ها تست ها و آزمایشات پزشکی لازم به عمل آید تا از برخورداری سلامت جسمانی شرکت کنندگان و عدم اعتیاد آن ها به مواد مخدر اطمینان حاصل شود. انجام این مرحله بسته به نظر بانک مصاحبه کننده، ممکن است در مراحل قبل تر صورت بگیرد. اما ترتیب مراحل مصاحبه در اکثر مواقع به همین صورت می باشد.

 

در پایان این فرآیند، معمولا وضعیت نظام وظیفه فرد (متقاضیان آقا) بررسی می شود. همچنین ارائه گواهی عدم سوء پیشینه توسط داوطلبان از دیگر شرایط لازم برای استخدام آن هاست.

 

در صورتی که داوطلب در زمان تعیین شده به محل برگزاری مصاحبه مراجعه نکند، انصراف خود از ادامه فرآیند استخدام را اعلام نموده است و با توجه به این که امکان برگزاری مجدد آن به جز در زمان مقرر شده وجود ندارد، این زمان به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود. با توجه به این که برگزیدگان استخدام بانک تجارت ۱۴۰۲ نیز مانند سایر بانک ها از بین چند برابر ظرفیت جذب نیرو صورت می گیرد، روشن است که فقط داوطلبان واجد تمامی شرایط امکان پذیرش خواهند داشت.

 

سوالات متداول

1- مصاحبه آزمون استخدامی بانک تجارت ۱۴۰۲ در چه زمانی صورت می گیرد؟

اطلاعیه ای در خصوص زمان دقیق برگزاری مصاحبه توسط این بانک اعلام نشده و اخبار مربوطه در کانال تلگرامی ایران مشاوره قرار داده خواهد شد.

2- نحوه انجام مصاحبه آزمون استخدامی بانک تجارت ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

داوطلبان می بایست به صورت حضوری و با در دست داشتن مدارک و رزومه مربوطه به جلسه آزمون در زمان مقرر مراجعه کنند و سپس دیگر مراحل ذکر شده در مقاله را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.

3- در جلسه مصاحبه آزمون استخدامی بانک تجارت ۱۴۰۲ چه نکاتی مورد بررسی قرار می گیرد؟

پس از بررسی مدارک و رزومه، مصاحبه روانشناختی، مصاحبه تخصصی و علمی، معاینات پزشکی و... صورت می پذیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بانک ها پیج استخدام بانک