خانه کنکور مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403
مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

طبق روال هر ساله، متقاضیان پذیرش در کلیه دانشگاه های کشور در هر یک از رشته های گروه آزمایشی های ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی می توانند جهت تحصیل در رشته و دانشگاه دلخواه خود به ثبت نام کنکور بپردازند. سازمان سنجش مجری برگزاری بزرگ ترین مارتن علمی کشور می باشد، لذا داوطلبان می توانند صرفا از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org، از زمان ثبت نام کنکور مطلع شوند.

 

لینک مستقیم ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ (نوبت اردیبهشت ماه)

(مهلت ثبت نام نوبت اول به اتمام رسیده است.)

 

لینک مستقیم ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری 1403 (نوبت تیر ماه)

لینک مستقیم خرید سریال اعتباری ثبت نام کنکور سراسری

 

مهلت مجدد ثبت نام کنکور 1403 (نوبت تیرماه)، از 29 لغایت 30 فروردین ماه معین گشته است.

مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1403

ثبت نام کنکور آزاد و سراسری به علت ادغام آزمون ورودی هر دو دانشگاه به صورت همزمان از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. بنابراین علاقه مندان می توانند در صورت کسب اطمینان از احراز شرایط ثبت نام کنکور، اقدامات لازم از جمله خرید کارت اعتباری و تکمیل فرم تقاضانامه را به صورت اینترنتی به انجام برسانند. لازم به ذکر است به دلیل تغییرات کنکور، متقاضیان کنکور سراسری می توانند در دو بازه زمانی مختلف، نسبت به تکمیل فرایند نام نویسی خویش دست به کار شوند.

مهلت ثبت نام نوبت اول

افراد می توانند در بازه زمانی 5 الی 11 آذر ماه 1402 به سایت ثبت نام کنکور سراسری مراجعه کرده و برای ثبت نام در کنکور نوبت اردیبهشت اقدام نمایند. لازم به ذکر است که با توجه به اتمام مهلت ثبت نام، بازه زمانی مذکور تا 15 آذر ماه تمدید شد. همچنین افرادی که قبلا برای انجام این فرآیند اقدام کرده بودند، می توانند در صورت مغایرت اطلاعات ورودی به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور بپردازند. جهت اطلاع بیشتر از این فرآیند می توانید به کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره مراجعه کنید.

 

مهلت ثبت نام نوبت دوم

کسانی که در نوبت اول کنکور سراسری ثبت نام کرده یا نکرده اند باز هم می توانند در کنکور سراسری تیر ماه 1403 شرکت کرده و با دیگر رقبای این آزمون، به رقابت بپردازند. لازم به ذکر است زمان ثبت نام کنکور در این نوبت از 7 تا 12 فروردین ماه 1403 در نظر گرفته شد. علاوه براین داوطلبان بازمانده از ثبت نام و ویرایش می توانند با تمدید زمان نام نویسی تا تاریخ 16 فروردین ماه 1403، اقدامات مربوطه را به انجام برسانند. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org، می توانند نسبت به تهیه کارت اعتباری و همچنین ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور خود اقدام کنند. لازم است بدانید مهلت مجدد نام نویسی از روز 29 لغایت 30 فروردین ماه 1403 در نظر گرفته شده که امکان ویرایش اطلاعات برای افرادی که از قبل ثبت نام کرده اند، وجود ندارد.

نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

هر ساله ثبت نام کنکور سراسری و آزاد به صورت اینترنتی از طریق سایت sanjesh.org انجام می شود. از همین رو، داوطلبان می توانند پس از پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری ضمن فراهم نمودن مدارک ثبت نام کنکور، مراحل نام نویسی خود را مطابق با راهنمای زیر به انجام برسانند.

  • ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org و گزینه “سراسری” را از منوی موجود در سمت راست سایت انتخاب کنید.
مرحله اول ثبت نام کنکور
مرحله اول ثبت نام کنکور
  • بر روی لینک فعال “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت دوم” کلیک نمایید.
مرحله دوم ثبت نام کنکور
مرحله دوم ثبت نام کنکور
  • در این صفحه مجددا بر روی عبارت “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت دوم “ انتخاب کنید.
مرحله سوم ثبت نام کنکور
مرحله سوم ثبت نام کنکور
  • سپس گزینه “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت دوم” را انتخاب کنید و گزینه تایید و ادامه را بفشارید.
مرحله چهارم کنکور
مرحله چهارم کنکور
  • در این مرحله جهت خرید سریال ثبت نامی می بایست اطلاعات هویتی خود را وارد نموده و ضمن انتخاب درگاه پرداخت بر روی کلید تایید و ادامه بزنید.
مرحله پنجم کنکور
مرحله پنجم کنکور
  • با وارد نمودن اطلاعات هویتی کلید ادامه روند خرید را بفشارید.
مرحله ششم کنکور
مرحله ششم کنکور
  • اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید و هزینه 218 هزار تومانی ثبت نام را پرداخت نمایید.
مرحله هفتم کنکور
مرحله هفتم کنکور
  • مجدد به صفحه اصلی سایت سازمان سنجش بازگردید و بر روی لینک فعال ” ثبت نام در آزمون سراسری 1403 نوبت اول” کلیک نمایید.
مرحله هشتم کنکور
مرحله هشتم کنکور
  • با ورود به صفحه مای سنجش در صورتی که قبلا عضو شده اید اطلاعات خود را وارد نموده و بر روی آیکون ورود بزنید و در صورتی که تا به حال وارد نشده اید بر روی لینک ایجاد حساب کاربری بزنید.
مرحله نهم کنکور
مرحله نهم کنکور
  • در این مرحله با وارد کردن اطلاعات هویتی و شماره های تماس عضویت را انتخاب کنید.
مرحله دهم کنکور
مرحله دهم کنکور
  • پس از وارد نمودن اطلاعات مورد نظر رمز یکبار مصرف به شماره تلفن همراه شما پیامک خواهد شد و در صورت تایید آن پیامی مبنی بر موفقیت ثبت نام بر روی صفحه ظاهر خواهد  شد.
مرحله یازدهم کنکور
مرحله یازدهم کنکور
  • پس از عضویت و ورود به سامانه باید در صفحه زیر عکس خود را آپلود نمایید.

مرحله ششم ثبت نام کنکور

  • در صفحه بعدی مطابق شکل زیر اطلاعات ثبت احوال شما نمایش داده شده است.

  • در این مرحله صفحه ای باز می شود که در آن باید اطلاعات تماس و محل سکونت خود را وارد کنید.
  • پس از ثبت اطلاعاتی از قبیل شماره تماس، آدرس محل سکونت، نظام آموزشی، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، کد دانش آموزی، عنوان مدرک دیپلم، معدل و…، لازم است کد سوابق تحصیلی 19 رقمی خود را وارد کنید.
  • پس از نمایان شدن فرم تقاضانامه اینترنتی مربوطه، لازم است در قسمت های خواسته شده سوابق تحصیلی و نوع مدرک خود را به ثبت رسانده و سپس دکمه بررسی و مشاهده را بفشارید. (برای دارندگان مدرک پیش دانشگاهی کد سوابق پیش دانشگاهی نیز مورد نیاز می باشد.) سپس عکس خود را در قسمت تعیین شده بارگذاری نمایید.
  • پس از بارگذاری عکس می بایست فرم ثبت نام کنکور سراسری را دریافت کرده و اطلاعات خواسته شده را با دقت درج نمایید. در نهایت، پس از کلیک بر روی گزینه “تایید نهایی” از فرم ثبت نام خود که حاوی شماره پرونده و کد پیگیری است یک نسخه پرینت شده، تهیه نمایید و تا پایان مراحل پذیرش در کنکور سراسری نزد خود حفظ کنید.همچنین در صورتی که پس از انجام فرآیند های مربوط به نام نویسی نیازمند ویرایش اطلاعات ثبت نام خود بودید، می بایست از طریق گزینه مربوطه در سایت اقدام نمایید. 

 

سوالات متداول

1- مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ نوبت اول به اتمام رسیده و در نوبت دوم از ۷ الی ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ در نظر گرفته شد اما تا تاریخ 16 فروردین ماه تمدید و مهلت مجددی نیز در روز های 29 و 30 فروردین مشخص شد.

2- نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ چگونه است؟

فرآیند نام نویسی داوطلبان به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد.

3- آیا مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای گروه های آزمایشی مختلف، متفاوت است؟

خیر، مهلت ثبت نام برای گروه های آزمایشی مختلف یکسان می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور